معرفی 10 تا از بهترین نرم افزار ویرایش ویدیو در سال 2022

69
0
بهترین نرم افزار ویرایش ویدیو

نرم افزار ویرایش ویدیو به شما این امکان را می دهد که ویدیوی بسیار حرفه ای تری تولید کنید، چه برای اهداف بازاریابی یا ویدیوی خانگی. در این مقاله به معرفی 10 تا از بهترین نرم افزار ویرایش ویدیو می پردازیم.

بهترین نرم افزار ویرایش ویدیو

برای بازاریاب‌ها، بلاگرها، علاقه‌مندان به ویدیوهای خانگی و تولیدکنندگان فیلم، نرم‌افزار ویرایش ویدیو متناسب با نیاز شما وجود دارد.

نرم افزار ویرایش ویدیوی امروزی بسیار قدرتمند است. اگر از نرم افزار مناسب استفاده کنید، می توانید ویدیوهایی را که به اندازه کافی برای هالیوود حرفه ای هستند در رایانه خانگی خود تولید کنید. کارهای اصلی ویرایش ویدیو مانند کوتاه کردن و تقسیم فیلم، افزودن متن و پوشش های هنری، و شامل کلیپ های متحرک تقریباً در هر برنامه ویرایش ویدیویی استاندارد هستند. بهترین نرم‌افزار ویرایش ویدیو امروزه بر سر ویژگی‌هایی مانند ویرایش سه بعدی، سرعت عملکرد و تعداد جلوه‌های ویژه موجود رقابت می‌کند.

این مهم است که بدانید هنگام مقایسه بین بسیاری از گزینه های مختلف نرم افزار ویرایش ویدیو در بازار به دنبال چه ویژگی هایی باشید. ما این راهنما را گردآوری کرده‌ایم که در بهترین نرم‌افزار ویرایش ویدیو به دنبال چه چیزی بگردیم، برای هر کسی که مطمئن نیست چه برنامه‌ای به بهترین شکل نیازهایشان را برآورده می‌کند.

سهولت استفاده

یکی از مهم ترین ملاحظات هنگام انتخاب نرم افزار ویرایش ویدیو، در نظر گرفتن سهولت استفاده در مقابل قابلیت های برنامه است. برخی از ابزارهای ویرایش ویدیو ساده تر هستند و استفاده از آنها بسیار آسان تر است. از یک طرف، این باعث می شود که آنها قدرت کمتری داشته باشند، اما همچنین به این معنی است که تازه کارها بهتر می توانند فیلم های ساده و بدون دردسر بسازند. Corel VideoStudio بر آسان کردن کاربران جدید برای ویرایش فیلم‌هایشان تمرکز دارد و Adobe Premiere Elements در ارتقای سهولت استفاده نسبت به ویژگی‌های پیشرفته مشابه است.

اگر ویژگی‌های قدرتمندی می‌خواهید اما هنوز تجربه زیادی در زمینه ویرایش ویدیو ندارید، ایده خوبی است که به دنبال برنامه‌ای مانند HitFilm یا CyberLink PowerDirector باشید که دارای کتابخانه قابل توجهی از راهنماها و فیلم‌های آموزشی است. یا اگر نرم افزاری با رابط بصری مانند Apple iMovie را انتخاب کنید، ممکن است بتوانید خودتان آن را حل کنید.

بهترین نرم افزار ویرایش ویدیو
بهترین نرم افزار ویرایش ویدیو

کاربرانی که از قبل در ویرایش ویدیو تجربه دارند، احتمالاً می توانند با رابط های غیرعادی تر برنامه های پیشرفته مانند VSDC Free Video Editor و Shotcut کنار بیایند، که هر دو دارای طیف گسترده ای از قابلیت ها همراه با یک رابط دشوار و مشکل هستند. اگر مصمم به استفاده از یک برنامه در سطح حرفه ای هستید اما دانش قبلی زیادی در مورد نرم افزار ویرایش ویدیو ندارید، برنامه ای مانند Adobe Premiere Pro با تجربه رابط کاربری بصری و کاربردی و آموزش های خوب در کنار ویژگی های گسترده، احتمالا این کار را انجام خواهد داد.

قیمت

امروزه نرم‌افزار ویرایش ویدیو طیف وسیعی از قیمت‌ها، از رایگان تا قیمت ممتاز را پوشش می‌دهد. همه برنامه‌های ویرایش ویدیوی «رایگان» واقعاً رایگان نیستند – بسیاری ادعا می‌کنند که رایگان هستند اما اکثر ویژگی‌های خود را برای کاربران پولی نگه می‌دارند یا یک واترمارک روی فیلم‌های شما قرار می‌دهند. با این حال، Apple iMovie، Shotcut و Blender از جمله برنامه های کاملا رایگانی هستند که می توانید از آنها استفاده کنید. Blender منبع باز است، بنابراین می توانید به رایگان بودن آن اعتماد کنید.

بهترین نرم افزار ویرایش ویدیو
بهترین نرم افزار ویرایش ویدیو

سایر برنامه‌ها هم نسخه رایگان و هم بدون پرداخت دارند، مانند HitFilm که یک برنامه رایگان اولیه و همچنین یک گزینه ممتاز به قیمت 349 دلار برای استفاده در حداکثر 3 رایانه ارائه می‌دهد، یا می‌توانید با خرید ابزارهای اضافی، هزینه پرداخت کنید. به همراه نسخه رایگان اولیه مهم است که از نرم افزارهای عمدتا رایگان مانند VSDC Free Video Editor آگاه باشید که نرم افزارهای کامل را به صورت رایگان ارائه می کند، اما برای دسترسی به پشتیبانی فنی باید هزینه پرداخت کنید.

اگر تصمیم به پرداخت هزینه نرم‌افزار ویرایش ویدیو دارید، می‌توانید بین خرید نرم‌افزار با هزینه مجوز یکباره، مانند Corel VideoStudio یا Adobe Premiere Elements که هر کدام 99.99 دلار هزینه دارند، یا یک راه‌اندازی اشتراک ماهانه مداوم مانند Adobe Premiere Pro، یکی را انتخاب کنید.

سیستم عامل

بدیهی است که می‌خواهید مطمئن شوید که نرم‌افزار ویرایش ویدیویی را انتخاب کنید که با سیستم عامل شما سازگار باشد. برخی از گزینه‌ها، مانند Adobe Premiere Elements، واقعاً چند پلتفرمی هستند. اگر لینوکس را اجرا می‌کنید، احتمالاً گزینه‌های شما محدودتر است، اما Avidemux، Blender، و Shotcut همگی برای شما و همچنین کاربران ویندوز و مک باز هستند. شایان ذکر است که Apple iMovie فقط روی مک کار می کند و VSDC Free Video Editor تنها برای استفاده در دستگاه های ویندوزی است.

سرعت عملکرد

هر چه نرم افزار ویرایش ویدیوی شما ویژگی های بیشتری ارائه دهد، احتمال آهستگی و کندی (slow and sluggish) آن بیشتر می شود مگر اینکه از یک کامپیوتر بسیار قدرتمند استفاده کنید. شاید برای شما مهم نباشد که باید مدتی صبر کنید تا ویدیوها بارگیری شوند یا رندر شوند – در واقع، تا به حال کم و بیش انتظار می رود. با این حال، برخی از برنامه ها، مانند HitFilm، اگر می خواهید بدون ناراحتی از آنها استفاده کنید، به دستگاه قدرتمندتری نیاز دارند، در حالی که برخی دیگر مانند CyberLink PowerDirector و Corel VideoStudio سریع تر اجرا می شوند.

فرمت های فایل ویدیویی پشتیبانی شده

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که کدام فرمت فایل توسط یک نرم افزار ویرایش ویدیو پشتیبانی می شود. این هم در مورد فرمت هایی که می توانید هنگام آپلود ویدیو در برنامه استفاده کنید و هم برای فرمت های خروجی اعمال می شود. پس از همه، مهم است که مطمئن شوید که نرم افزار ویرایش شما می تواند فرمت استفاده شده توسط دوربین دیجیتال شما را باز کند. اگر می‌خواهید درباره یک ویدیو بازخورد دریافت کنید یا از آن در ارائه‌ها یا کمپین‌های بازاریابی استفاده کنید، به نرم‌افزاری هم نیاز دارید که بتواند محتوای ویدیوی نهایی شما را در قالب لازم صادر کند.

بهترین نرم افزار ویرایش ویدیو
بهترین نرم افزار ویرایش ویدیو

خوشبختانه، اکثر نرم افزارها می توانند بسیاری از فرمت های فایل مختلف را وارد و صادر کنند. بسیاری از برنامه‌ها حتی از فرمت 4K XAVC-S پشتیبانی می‌کنند، از جمله Adobe Premiere Elements، Corel VideoStudio، CyberLink PowerDirector و غیره. فرمت های صادراتی ارائه شده توسط Avidemux عبارتند از AVI، DVD، MPEG، MP4 و QuickTime، به نام چند.

امکانات

یکی از مهم ترین مواردی که در نرم افزارهای ویرایش ویدیو به دنبال آن خواهید بود، گستره امکانات موجود در برنامه است. این سرگرم کننده ترین بخش آن نیز است. برخی از گزینه‌های نرم‌افزار ویرایش ویدیو مانند Blender یا Adobe Premier Pro شامل صدها ویژگی می‌شوند که برای فهرست کردن بسیار زیاد است. با این حال، در اینجا برخی از ویژگی‌های بسیار محبوب‌تر برای مقایسه نرم‌افزار ویرایش ویدیو وجود دارد.

هر نرم‌افزار ویرایش ویدیو دارای جلوه‌های ویژه‌ای است، اما این جلوه‌ها از تنها چند فیلتر تا ده‌ها افکت پیشرفته مانند دود، جلوه‌های ویژه انتخابی، ردیابی حرکت، شفافیت و موارد دیگر را شامل می‌شود.

کلید کروم که به عنوان صفحه سبز نیز شناخته می شود، به شما امکان می دهد پس زمینه های (backdrop)عجیب و غریب ایجاد کنید و شخصیت های خود را بدون دردسر در طیف وسیعی از مکان های غیرمنتظره قرار دهید. شما فقط می توانید گزینه های chroma-key را انتخاب کنید و پس زمینه (backdrop)دلخواه خود را انتخاب کنید.

ابزارهای تنظیم و تصحیح رنگ به شما این امکان را می‌دهند که سطح روشنایی، رنگ و اشباع را، گاهی اوقات در سطح بسیار پیچیده، تثبیت کنید. Adobe Premiere Pro ابزار Lumetri Color را ارائه می دهد که تصحیح رنگ در سطح فتوشاپ را برای ویدیوهای شما به ارمغان می آورد.

چند دوربین در بین نرم افزارهای ویرایش ویدیو به طور فزاینده ای رایج می شود. این امکان را به شما می دهد که همزمان از زوایای مختلف دوربین کار کنید و آنها را ترکیب کنید، اگرچه برنامه های مختلف به تعداد متفاوتی از فید دوربین اجازه می دهند.

ویرایش سه بعدی یکی دیگر از گزینه های محبوب در کنار ویرایش 360 درجه ویدیو برای فرمت های ویدیویی جدید و محبوب است.

ساخت فیلم های حرفه ای با نرم افزار ویرایش ویدیو

چه یک Vlogger باشید یا یک حرفه ای بازاریابی، یک سازنده ویدیوی خانگی مشتاق باشید یا فقط بخواهید از بازی کردن با جلوه های ویدیویی لذت ببرید، می توانید نرم افزار ویرایش ویدیو را متناسب با سطح تجربه، بودجه و دستگاه خود بیابید.

top10

5/5 - (1 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس