معرفی 10 تا بهترین سایت ها و برنامه های ردیابی مسیر پرواز خطوط هوایی

103
0
برنامه های ردیابی مسیر پرواز

داده های ردیابی پرواز خطوط هوایی می تواند در زمان و هزینه شما صرفه جویی کند. در این مقاله به معرفی 10 تا بهترین سایت ها و برنامه های ردیابی مسیر پرواز خطوط هوایی می پردازیم.

سایت ها و برنامه های ردیابی مسیر پرواز خطوط هوایی

داشتن اطلاعات ردیابی به روز درباره زمان برخاستن یا فرود هواپیما در فرودگاه می تواند مفید باشد. چه منتظر باشید تا شخصی را از فرودگاه ببرید یا بخواهید یک پرواز انتخاب کنید، ابزارهای ردیابی خطوط هوایی می توانند در وقت و حتی پول شما صرفه جویی کنند.

در اینجا، شش برنامه عالی ردیاب خطوط هوایی برای دستگاه‌های iOS و Android و چهار سایتی را که می‌توانید برای ردیابی پرواز در زمان واقعی استفاده کنید، مورد بحث قرار خواهیم داد.

سایت FlightStats

برنامه های ردیابی مسیر پرواز
برنامه های ردیابی مسیر پرواز

FlightStats یکی از بهترین ردیاب های پرواز زنده (live) موجود است. برای شروع، می توانید پروازها را در هر نقطه از جهان از طریق یک شماره پرواز، مسیر یا فرودگاه خاص ردیابی کنید. پس از جستجوی هر پرواز، اطلاعات در برگه پروازهای من ذخیره می شود تا بعداً به سرعت به آن دسترسی داشته باشید.

یکی از بهترین ویژگی های این برنامه، نقشه زنده(live) ردیاب پرواز در زمان واقعی است. نقشه موقعیت دقیق هواپیما را نشان می دهد. شما می توانید از چندین لایه مختلف  شامل برنامه پرواز، مسیر واقعی پرواز، رادار آب و هوا و موارد دیگر انتخاب کنید. اطلاعات پرواز همچنین می تواند به سرعت به طور مستقیم از برنامه به اشتراک گذاشته شود.

در حین حرکت، هر کسی که اپل واچ دارد می‌تواند اطلاعات پرواز را در صفحه کوچک دستگاه خود مشاهده کند. کاربران حتی می توانند یک صفحه اپل واچ خاص را با ویجتی که بدون نیاز به باز کردن برنامه اطلاعات را ارائه می دهد، سفارشی کنند.

Download: FlightStats for iOS | Android (Free)

سایت The Flight Tracker Pro​​​​​

اگر از تبلیغات متنفرید، The Flight Tracker Pro را امتحان کنید. شما می توانید هر پروازی را در جهان دنبال کنید و اطلاعات خروج و رسیدن را به همراه اطلاعات هواپیما و نقشه صندلی ها مشاهده کنید.

هنگامی که در حال سفر هستید، برنامه به طور خودکار با یک حساب TripIt همگام می شود و آن را به گزینه ای عالی برای مسافران تجاری تبدیل می کند. این اطلاعات می تواند ذخیره شود و سپس از طریق تعدادی از رسانه ها مانند متن یا رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود.

نوتیفیکیشن ‌های فشاری برای موقعیت‌های مختلف در دسترس هستند، از جمله قابلیت سفارشی‌سازی یادآوری خروج یا ورود، بنابراین می‌توانید به یاد داشته باشید که فردی را از فرودگاه ببرید.

Download: The Flight Tracker Pro for iOS | Android ($4.49)

سایت FlightAware Flight Tracke

برنامه های ردیابی مسیر پرواز
برنامه های ردیابی مسیر پرواز

FlightAware Flight Tracker علاوه بر اینکه می‌تواند وضعیت هر پرواز هواپیمایی تجاری را در سراسر جهان مشاهده کند، می‌تواند پروازهای هوانوردی عمومی مانند هواپیماهای خصوصی و چارتر را در ایالات متحده و کانادا ردیابی کند.

کاربران می توانند پرواز را بر اساس ثبت هواپیما، مسیر، خط هوایی، شماره پرواز، هر دو شهر مبدا و مقصد یا کد فرودگاه جستجو کنند. این برنامه یک نقشه تمام صفحه با پوشش رادار به همراه اطلاعات کامل پرواز ارائه می دهد.

به عنوان یک لمس (تاچ) خوب، می‌توانید نوتیفیکیشن ‌های فشار همراه با اطلاعات حرکت و ورود برای یک پرواز خاص همراه با لغو، تغییر گیت ، تاخیر و تغییر مسیر دریافت کنید.

Download: Flight Aware Flight Tracker for iOS | Android (Free, premium version available)

سایت FlightRadar24

برنامه های ردیابی مسیر پرواز
برنامه های ردیابی مسیر پرواز

همانطور که احتمالاً می توانید از نام آن متوجه شوید، ویژگی برتر FlightRadar24 نقشه ای است که هواپیماهای در حال سفر در سراسر جهان را نشان می دهد. برای مشاهده اطلاعات بیشتر مانند مسیر، زمان تخمینی رسیدن، سرعت، ارتفاع و بسیاری از موارد دیگر می‌توانید پروازی را انتخاب کنید.

همچنین جستجوی یک پرواز جداگانه با شماره پرواز، فرودگاه یا شرکت هواپیمایی آسان است. با انتخاب یک فرودگاه خاص، اطلاعات بیشتری مانند وضعیت آب و هوای فعلی و آمار تأخیر نشان داده می‌شود.

اگر به این فکر می کنید که در حال حاضر چه پروازهایی در بالای سر شما انجام می شود، کافی است دستگاه خود را به سمت آسمان بگیرید تا اطلاعات پرواز و عکسی از هواپیمای واقعی را ببینید. شما حتی می توانید دقیقاً آنچه را که خلبان یک هواپیما در حال حاضر می بیند به صورت سه بعدی مشاهده کنید. این یک استفاده عالی در دنیای واقعی از فناوری واقعیت افزوده است.

گزینه های اشتراک FlightRadar24 ویژگی های بیشتری مانند تاریخچه پرواز اضافی و موارد دیگر را ارائه می دهد.

Download: FlightRadar24 for iOS | Android (Free, subscription available)

سایت Planes Live – Flight Tracker

برنامه های ردیابی مسیر پرواز
برنامه های ردیابی مسیر پرواز

برنامه ی بعدی در لیست، ما Planes Live را داریم، یک برنامه قدرتمند ردیابی پرواز که می توانید از آن برای ردیابی نه تنها پروازهای تجاری، بلکه هواپیماهای دوباله در سراسر جهان استفاده کنید. خواه دوست شما یا یکی از اعضای خانواده شما باشد که برای دیدن شما سفر می کند، این برنامه شما را تحت پوشش قرار می دهد.

Planes Live می تواند به شما در مورد تغییرات برنامه پرواز هشدار دهد، به شرطی که نوتیفیکیشن ها را فعال کرده باشید. این برنامه به شما امکان می دهد پروازهای جستجو را بر اساس مدل هواپیما، شرکت هواپیمایی، فرودگاه ورود، فرودگاه مبداء و غیره فیلتر کنید، بنابراین نیازی به هدر دادن زمان برای جست و جو در اطراف نقشه نیست.

می‌توانید سرعت هواپیمایی را که در حال ردیابی هستید، ارتفاعی که در آن در حال پرواز است و مسافت طی شده را مانند سایر ردیاب‌های پرواز مشاهده کنید. علاوه بر این، این برنامه پوشش های آب و هوا را ارائه می دهد که پوشش ابر را به طور پیش فرض از فضا نشان می دهد. اگر مایل به پیش بینی دقیق بر اساس نوع بارش هستید، می توانید به پوشش بارندگی تغییر دهید.

استفاده از این برنامه رایگان است، با تبلیغات و مجموعه ای بسیار محدود از ویژگی ها. بنابراین، اگر می‌خواهید از همه چیزهایی که ارائه می‌کند لذت ببرید و از شر تبلیغات خلاص شوید، باید هزینه Planes Live Premium را بپردازید که هزینه آن 4.99 دلار در ماه یا 39.99 دلار در سال است. توجه داشته باشید که وقتی برای اولین بار برنامه را نصب می کنید، یک پیشنهاد اشتراک با یک دوره آزمایشی 3 روزه رایگان خواهید دید، اما می توانید آن را رد کنید و به استفاده رایگان از آن ادامه دهید.

Download: Planes Live – Flight Tracker for iOS | Android (Free, subscription available)

سایت Flight Board 

برنامه های ردیابی مسیر پرواز
برنامه های ردیابی مسیر پرواز

Flight Board برای ردیابی پرواز خطوط هوایی رویکردی منحصر به فرد دارد. می‌توانید تقریباً برای هر فرودگاهی در جهان تابلوی ورودی یا خروجی قدیمی را مشاهده کنید که هر دقیقه با اطلاعات زمان واقعی به‌روزرسانی می‌شود. این اطلاعات بیش از 16000 فرودگاه و 1400 شرکت هواپیمایی را پوشش می دهد.

می توانید یک پرواز خاص را بر اساس شماره، مقصد یا خط هوایی جستجو کنید. همچنین جابجایی سریع بین پروازهای خروجی و ورودی فرودگاه تنها با یک لمس آسان است.

Download: Flight Board for iOS | Android (Free)

سایت FlightView

برنامه های ردیابی مسیر پرواز
برنامه های ردیابی مسیر پرواز

هنگام استفاده از سایت FlightView نیازی به جستجو در اطراف نیست. جلو و مرکز جعبه ای برای ردیابی پروازها بر اساس شماره یا مسیر است.

همراه با تمام اطلاعات به روز در مورد پرواز، کاربران می توانند یک نمای(view) زنده (live) را فراخوانی کنند که به شما امکان می دهد ببینید هواپیما دقیقا کجاست، همراه با اطلاعات دیگری مانند سرعت، مسیر و ارتفاع.

پس از ایجاد حساب FlightView، می‌توانید ایمیل‌های سفر فعلی و آینده پرواز را به یک آدرس ایمیل خاص فوروارد کرده و سپس آن‌ها را در سایت مشاهده کنید. همچنین می‌توانید اطلاعات پرواز را با دوستان، خانواده و همکاران به اشتراک بگذارید، به سرعت به اطلاعات دسترسی داشته باشید و حتی در صورت وقوع تغییرات سفر، هشدارهایی را در دستگاه تلفن همراه خود دریافت کنید.

سایت Plane Finder

برنامه های ردیابی مسیر پرواز
برنامه های ردیابی مسیر پرواز

مطمئناً می خواهید از Plane Finder در بزرگترین صفحه ای که ممکن است دیدن کنید. صفحه اصلی یک نقشه از جهان با نگاهی بی‌درنگ به نقشه‌های مسیر پرواز در سراسر جهان، شامل ترافیک تجاری و خصوصی است.

با نوار جستجوی بالا، می توانید یک پرواز خاص را جستجو کنید و اطلاعات بیشتری مانند نوع هواپیما را مشاهده کنید. کاربران همچنین می توانند روی هر پرواز روی نقشه کلیک کنند تا همان داده ها را ببینند.

سرگرمی به همین جا ختم نمی شود، زیرا نقشه زنده(live) ردیاب پرواز آنلاین به کاربران امکان می دهد فیلترهای زیادی ایجاد کنند تا هواپیماها را بر اساس نوع هواپیما، خطوط هوایی و موارد دیگر ببینند. این سایت حتی یک نقشه متحرک ارائه می دهد که پروازهای جهان را در یک تاریخ و زمان مشخص نشان می دهد. اگر ترافیک یک فرودگاه خاص برای شما جالب است، می توانید از ویژگی نشانک (bookmark) برای انتقال سریع به محل آن استفاده کنید.

برای ردیاب های اضافی برای تعطیلات بعدی خود، به راحتی این ردیاب های هوشمند چمدان را بررسی کنید. شما هرگز نمی دانید چه زمانی ممکن است یکی از چمدان های شما در طول سفر هوایی گم شود.

سایت Flight Arrivals

برنامه های ردیابی مسیر پرواز
برنامه های ردیابی مسیر پرواز

نوار جهت یابی بالا بهترین مکان برای شروع هنگام بازدید از پروازهای ورودی است. می‌توانید دسته‌هایی را برای جستجو انتخاب کنید، از جمله ورود، خروج، نقشه مسیر و موارد دیگر.

اگر گرفتن صندلی مناسب برای شما مهم است، سایت دارای بخش اطلاعات صندلی اختصاصی است که به شما امکان می دهد تنظیمات صندلی را توسط یک شرکت هواپیمایی و نوع هواپیمای خاص مشاهده کنید. حتی می توانید یک صندلی خاص را برای مشاهده اطلاعات بیشتر انتخاب کنید. این نقشه همچنین ردیف‌های خروجی و ردیف‌های بالای بال را شناسایی می‌کند.

سایت Google

برنامه های ردیابی مسیر پرواز
برنامه های ردیابی مسیر پرواز

اگر به دنبال اطلاعات سریع در مورد یک پرواز خاص هستید، نیازی به تکیه بر یک برنامه یا سایت خاص ردیابی پرواز نیست.

تا زمانی که شماره پرواز را می‌دانید، کافی است آن را در جستجوی Google وارد کنید تا یک گزارش سریع از وضعیت آن قبل از هر نتیجه جستجو ظاهر شود. اگر به اطلاعات بیشتری از آنچه که ردیاب پرواز Google می تواند ارائه دهد نیاز دارید، لینکی به اطلاعات دقیق تر از Flight Stats وجود دارد.

ردیاب مسیر پرواز را پیدا کنید که برای شما بهترین است

با استفاده از یکی از این اپلیکیشن ها یا سایت های گوشی های هوشمند، بدون توجه به جایی که هستید، قطعاً باید بتوانید پرواز یک شرکت هواپیمایی را ردیابی کنید. البته، برنامه‌ها زمانی مناسب هستند که می‌خواهید به راحتی پروازی را در تلفن خود ردیابی کنید، اما هر زمان که جلوی رایانه می‌نشینید همچنان به یک سایت ردیاب پرواز رایگان جایگزین نیاز دارید.

 

 

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس