4 برنامه کاربردی و محبوب برای NFT و علاقه‌مندان به آن

97
0
برنامه کاربردی و محبوب برای NFT

همان‌طور که دنیای NFT ها به گسترش خود ادامه می دهد، اپلیکیشن ها و نرم افزارهای بسیاری به وجود می آیند تا به علاقه‌مندان و فعالان در این صنعت کمک کنند. خیلی از افرادی که شروع به کار در زمینه NFT ها می کنند، در ابتدا نمی دانند که باید از کجا شروع کنند و با استفاده از چه نرم افزارهایی می توانند NFT های خود را ایجاد نمایند. برنامه های بسیاری در حال ظهور هستند که می توانند در بخش های مختلفی از جمله ساخت و ایجاد NFT ها و یا منتشر کردن آن‌ها به شما کمک کنند. برنامه کاربردی و محبوب برای NFT را بیشتر بشناسید.

اما سوالی که در ابتدای مسیر برای همه افراد ممکن است پیش بیاید این است که کدام یک از این برنامه ها می توانند بهترین عملکرد را داشته باشند؟ کدام یک مناسب سطح مبتدی هستند و کدام یک را می توانید به صورت حرفه ای استفاده نمایید؟ با وجود گزینه های بسیار زیاد، پیدا کردن اپلیکیشنی که هم قابل اعتماد باشد و هم بتوانید نیازهای خود را با استفاده از برطرف نمایید می تواند کمی دشوار باشد.

به هر حال، همه ما می دانیم که NFT ها می توانند پر هزینه باشند و اگر در این راه به برنامه ای اشتباه اعتماد کنید ممکن است به دردسر بزرگی بیافتید. اگر از علاقه‌مندان به NFT ها هستید یا می خواهید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید، پیشنهاد می کنیم برخی از بهترین برنامه های iOS و Android را در نظر بگیرید و کار با آن‌ها را تا حدودی بیاموزید تا بتوانید با مفهوم NFT ها و نحوه ساخت آن‌ها بیشتر آشنا شوید.

با بهره‌مندی از ویژگی هایی که برنامه های قابل اعتماد به شما ارائه می دهند، می توانید این اطمینان را کسب کنید که انرژی و پول خود را در بستری مناسب صرف کرده اید و اطلاعاتی که به دنبال آن‌ها بودید را به دست آورده اید.

در ادامه این راهنما قصد داریم تا به بررسی 4 مورد از بهترین اپلیکیشن های NFT بپردازیم و برخی از ویژگی های این اپلیکیشن ها را شرح دهیم تا با استفاده از این اطلاعات بتوانید بهترین بستر را برای ساخت، نگهداری و یا انتشار NFT های خود در اختیار داشته باشید و شاید هم شما نفر بعدی باشید که از NFT ها به درآمد بالایی می رسد.

NFT چیست ؟

NFT به نوعی دارایی دیجیتالی گفته می شود که با استفاده از آن‌ها می توانید اشیاء دنیای واقعی مانند هنر، موسیقی، آیتم های درون بازی و ویدیوها را نشان دهید. NFT ها به صورت آنلاین خرید و فروش می شوند و اغلب می توانید با ارزهای رمزنگاری شده آن‌ها در اختیار داشته باشید.

توکن های غیرقابل تعویض یا NFT ها در بستر بلاک چین ساخته می شوند. اگرچه NFT ها از سال 2014 وجود داشته اند، اما در حال حاضر شهرت زیادی به دست آورده اند زیرا به روشی فزاینده برای خرید و فروش آثار هنری دیجیتال تبدیل شده اند.

ارزش بازار NFT ها تنها در سال 2021 به 41 میلیارد دلار رسیده است که به ارزش کل بازار جهانی هنرهای زیبا نزدیک می شود. NFTها عموماً در نوع خود بسیار محدود هستند و کدهای شناسایی منحصر به فردی دارند. این در تضاد کامل با بیشتر خلاقیت های دیجیتالی است که تقریباً همیشه عرضه آن بی نهایت است.

1. Enjin : بهترین برنامه کیف پول NFT

Enjin یکی از اولین کیف پول های دیجیتالی است که برای استفاده از NFT طراحی شده است. برنامه‌ های دیگری که به عنوان کیف پول های دیجیتالی شناخته شده تر هستند، مانند Trust، برنامه هایی هستند که پس از محبوبیت NFT ها ساخته شدند و شروع به پشتیبانی از NFT ها کردند. اما Enjin از همان ابتدا طوری طراحی شده بود که از مجموعه های دیجیتالی پشتیبانی کند.

همچنین Enjin برخلاف بسیاری از اپلیکیشن های فعال در زمینه NFT از چندین بلاک چین پشتیبانی می کند، در حالی که Trust و دیگر اپلیکیشن ها فقط از Ethereum یا Cardano پشتیبانی می کنند.

Enjin همچنین دارای Enjin Coin به عنوان ارز دیجیتال خود است که به کاربران این فرصت را می دهد تا بتوانند با استفاده از این ارز دیجیتال اقدام به مبادله ارزهای دیجیتال و NFT ها نمایند. اگر در حال حاضر یک کیف پول NFT به جز کیف پول Enjin دارید، می توانید به راحتی سایر کیف پول های ارزهای دیجیتال خود را وارد Enjin کنید و از طریق این پلتفرم فعالیت داشته باشید. اگر هم به Enjin علاقه‌مند هستید، این امکان را خواهید داشت تا از طریق سایر اپلیکیشن های ارزهای دیجیتال به کیف پول Enjin خود متصل شوید.

اگرچه طراحی کلی Enjin ممکن است برای خیلی از افراد قدیمی به نظر برسد، اما باید بدانید که Enjin همچنان در صدر ایمن ترین و بهترین کیف پول ها برای نگهداری NFT ها و سایر ارزهای دیجیتال می باشد. اگر در زمینه NFT ها تازه کار هستید، با ثبت نام در Enjin یک مجموعه رایگان نیز به کیف پول شما واریز می شود.

2. OpenSea: بهترین برنامه برای کشف NFT های جدید

OpenSea اولین بازار NFT و بزرگترین بازار NFT در جهان است، به این معنی که می توانید بیشترین NFT را در اینجا پیدا کنید. چه قصد داشته باشید برای اولین بار کار خود را در زمینه NFT ها آغاز کنید و چه معامله گر باتجربه NFT باشید،OpenSea نیازهای شما را در همه ابعاد برآورده می کند.

برای شروع، کافی است یک نمایه ایجاد کنید و شروع به مرور کلکسیون های NFT نمایید. در این بین اگر به یکی از NFT ها علاقمند شدید نیز می توانید آن را جزو NFT های مورد علاقه خود قرار دهید و خریداری نمایید. همچنین این امکان را دارید تا ببینید کدام یک از NFT ها اکنون محبوب است و به ارزش آن اضافه می شود.

در نظر داشته باشید که OpenSea به کاربران اجازه خرید NFT در دستگاه های تلفن همراه را نمی دهد، اما می توانید بعداً آن‌ها را روی دسکتاپ خود خریداری کنید. همچنین اپلیکیشن موبایل OpenSea به شما امکان می دهد به NFT های خریداری شده قبلی در حال حرکت دسترسی داشته باشید.

OpenSea یک بازار NFT است که برای اتریوم ساخته شده است. این بازار در سال 2017 تأسیس شد و به عنوان پلتفرمی برای فهرست کردن و مبادله توکن ‌های غیرقابل تعویض که در بلاک چین ایجاد شده اند، شروع به کار کرد.

OpenSea یکی از بهترین برنامه های NFT موجود در سال 2022 محسوب می شود؛ اگرچه اولین نسخه این برنامه با نام CryptoKitties طراحی شده بود، اما به سرعت توانست به عنوان یک پلتفرم عمومی مورد استفاده قرار بگیرد.

چیزی نگذشت که این شرکت نام خود را «OpenSea» تغییر داد و به عنوان یک بازار NFT اتریوم شروع به کار کرد، این بازار از بازی ها و اپلیکیشن های مختلفی که در بستر بلاک چین ایجاد می شوند نیز پشتیبانی می کند.

به این ترتیب، OpenSea در حال تبدیل شدن به مهم‌ترین بازار NFT می باشد و به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا انواع جدیدی از بازی ها و برنامه ها را بدون نیاز به یادگیری زبان های برنامه نویسی تخصصی یا حتی آشنایی با یک پروتکل بلاک چین گسترده، ایجاد کنند. این ویژگی OpenSea می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد چرا که به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا بتوانند در بازارهای نو ظهور بدون نیاز به یادگیری فناوری های جدید و پیچیده کار کنند.

3. 8 bit Painter: بهترین برنامه برای ایجاد NFT

اگر علاقه‌مند به ساخت NFT های جدید با دستگاه های مختلف آیفون هستید تا بتوانید بعداً آن‌ها را از طریق بسترهای مختلف به فروش برسانید، پیشنهاد می دهیم از 8bit Painter استفاده کنید. 8bit Painter برنامه ای است که برای تبدیل عکس ها به آثار هنری طراحی شده است، عکس هایی که در این برنامه آپلود می کنید پس از یک فرآیند به عکس های هنری و پیکسلی شده تبدیل می شوند. شما می توانید آثار هنری پیکسلی خود را نیز در این برنامه ایجاد کنید.

برای ایجاد یک NFT، ابتدا باید اندازه بوم خود را انتخاب کنید. اندازه های بوم از 16*16 یا 160*160 متغیر هستند. بوم هایی که دارای اندازه های کوچک‌تر هستند برای افرادی که می خواهند آثار هنری پیکسلی خود را ایجاد کنند، می تواند بسیار مفید باشد. از طرفی، بوم هایی که دارای اندازه های بزرگ‌تری هستند بیشتری کاربرد را برای تبدیل عکس به آثار هنری پیکسلی دارند. پیشنهاد می کنیم برای ساختن NFT خود، به جای دانلود تصاویر آنلاین، خودتان سعی کنید عکس ها را ثبت کنید و آن‌ها را به آثار هنری پیکسلی منحصر به فردی تبدیل نمایید.

اگرچه در حال حاضر برنامه ها و نرم افزارهای بسیار خوبی برای ساخت NFT ها در دسترس هستند، اما 8bit Painter یکی از آسان ترین اپلیکیشن هایی است که می توانید از آن استفاده کنید. شما این امکان را خواهید داشت تا تصاویری که بارگیری کرده اید را برش دهید و اندازه آن‌ها مطابق چیزی که می خواهید تنظیم کنید. شما هم می توانید با اضافه کردن خلاقیت به عکس ها و آثار هنری خود، یک اثر منحصر به فرد ایجاد نمایید و در معرض نمایش قرار دهید.

4. token.art : بهترین برنامه برای نمایش NFT ها

خیلی از افراد زمانی که اقدام به خرید NFT ها می کنند، علاقمند هستند تا آن‌ها را در معرض نمایش بگذارند. این یک موضوع طبیعی است که بخواهید NFT های خریداری شده خود را به رخ بکشید! token.art اینجاست تا بستری ایده آل برای به نمایش درآوردن NFT ها برای شما فراهم آورد.

در حال حاضر، بسیاری از علاقه‌مندان به NFT ها از این اپلیکیشن برای نشان دادن NFT های خود استفاده می کنند و همه روزه نیز به تعداد آن‌ها افزوده می شود، با استفاده از token.art شما می توانید کلکسیون های متفاوت و منحصر به فردی را ایجاد نمایید.

برای شروع، کافی است یک کیف پول از آدرس Cardano، Ethereum، Solana یا WAX وارد کنید. سپس NFT های خود را در قالب کارت مشاهده خواهید کرد. پس از آن می توانید انگشت خود را روی آن‌ها بکشید و به راحتی آن‌ها را به افرادی که علاقمند هستند، نشان دهید. همچنین، در صورتی که علاقمند به آشنایی با انواع مختلف NFT ها هستید می توانید در token.art اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت نمایید.

خوب است بدانید که پشتیبانی از متاورس نیز در آینده به خدمات token.art اضافه خواهد شد و با استفاده از این ویژگی قادر خواهید بود تا NFT های خود را در فضای متاورس نیز در معرض نمایش قرار دهید. همچنین می توانید NFT های خود را بر اساس ویژگی ها و نادر بودن در این برنامه مرتب کنید.

NFT ها در حال گسترش هستند !

در حال حاضر، NFT ها یک صنعت رو به رشد و تازه کار هستند و از طرفی تعداد برنامه هایی که در زمینه NFT ها ساخته شده است بسیار بالا می باشند، همین عوامل کافی هستند تا اعتماد کردن به برنامه های مختلف را برای کاربران دشوار کنند. خوشبختانه برخی از اپلیکیشن ها و پلتفرم های فعال در زمینه NFT ها، توسط کاربران مورد استفاده قرار گرفته اند و بسیاری از افراد آن‌ها را معتبر و قابل اعتماد می دانند.

برنامه هایی که در این راهنما معرفی کردیم، برخی از محبوب ترین و شناخته شده ترین این برنامه ها بودند. چه سرمایه گذاری حرفه ای در زمینه ارزهای دیجیتال باشید و چه مجموعه دار NFT باشید که می خواهید مجموعه خود را به نمایش بگذارید، این برنامه ها می توانند نیازهای شما را در زمینه NFT ها پوشش دهند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس