معرفی 3 افزونه امنیتی برای مرورگر Brave

142
0
افزونه امنیتی برای مرورگر Brave

اگرچه Brave به تنهایی یک مرورگر امن است، اما می‌توانید با این افزونه‌ها آن را بیشتر بهبود ببخشید. اگر به فکر تغییر از یک مرورگر معمولی به یک جایگزین امن تر، مانند Brave هستید، احتمالاً فردی هستید که عمیقاً به حفظ حریم خصوصی و امنیت اهمیت می دهد. در این مقاله به معرفی 3 افزونه امنیتی برای مرورگر Brave می پردازیم.

افزونه امنیتی برای مرورگر Brave

Brave ایمن تر است و عملکرد بهتری نسبت به مرورگرهایی مانند کروم دارد و می توانید به راحتی از آن استفاده کنید، اما چرا امنیت خود را با افزونه های تخصصی افزایش نمی دهید؟

خوشبختانه، Brave یک مرورگر مبتنی بر کرومیوم (Chromium) است درست مانند کروم و اج، به این معنی که افزونه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد. در زیر سه انتخاب برتر ما آمده است.

 افزونه uBlock Originا 

افزونه امنیتی برای مرورگر Brave
افزونه امنیتی برای مرورگر Brave

یکی از ویژگی های منحصر به فردی که Brave را از رقبا جدا می کند این است که تبلیغات مزاحم را به تنهایی مسدود می کند. با این حال، این بدان معنا نیست که نباید افزونه مسدودکننده تبلیغات را نصب کنید.

 

کاربران قدیمی Brave احتمالاً از قبل می‌دانند که برخی از تبلیغات زیر نظر آن می‌چرخند. مسلماً، همیشه می‌توانید تنظیمات مسدودسازی تهاجمی را روشن کنید، اما این می‌تواند به مشکلاتی مانند بارگیری نشدن(loading) صحیح سایت‌ها منجر شود – و اینجاست که افزونه‌ای مانند uBlock Origin وارد می‌شود.

 

uBlock Origin که یک افزونه رایگان و منبع باز است، مانند سایر ابزارهای مشابه، در هیچ طرح «تبلیغات قابل قبول» شرکت نمی کند، به این معنی که تقریباً همه تبلیغات را مسدود می کند.

 

روشی که uBlock Origin کار می کند بسیار ساده است: دامنه ها و سایت هایی را که متعلق به شبکه های تبلیغاتی و موجودیت های مشابه هستند را مسدود می کند. بنابراین، نه تنها این افزونه از حریم خصوصی شما محافظت می کند، بلکه با مسدود کردن برنامه ها و اسکریپت های مخرب، امنیت شما را نیز افزایش می دهد. به علاوه، uBlock Origin سبک وزن است و بر عملکرد Brave تأثیری نخواهد داشت.

DownloaduBlock Origin (Free)

افزونه FlowCrypt

افزونه امنیتی برای مرورگر Brave
افزونه امنیتی برای مرورگر Brave

Gmail یکی از محبوب ترین سرویس گیرنده های ایمیل در جهان است، اما آنطور که باید امن نیست. فعال کردن احراز هویت چند عاملی، مدیریت برنامه های شخص ثالث، و انجام ترفندهای امنیتی مشابه می تواند کمک کند، اما کافی نیست.

علاوه بر این، Gmail رمزگذاری سرتاسری نیست، که نه تنها برای حریم خصوصی بد است، بلکه یک حفره امنیتی نیز دارد. متأسفانه Brave یک سرویس ایمیل امن ارائه نمی دهد، اما می توانید با نصب FlowCrypt امنیت Gmail خود را در Brave افزایش دهید.

FlowCrypt از PGP (Pretty Good Privacy، یک سیستم رمزگذاری که از ترکیب رمزنگاری متقارن و کلید عمومی استفاده می کند) برای رمزگذاری پیام ها و پیوست ها استفاده می کند. اما اجازه ندهید اصطلاحات فنی شما را بترساند: FlowCrypt به طور یکپارچه با Gmail ادغام می شود، و استفاده از آن فوق العاده آسان است، حتی اگر هرگز با ابزار مشابهی کار نکرده باشید.

برای یک کاربر معمولی، نسخه رایگان بیش از اندازه کافی است، اما صاحبان مشاغل و مدیران وب احتمالا باید به گزینه Enterprise نگاه کنند.

DownloadFlowCrypt (Free)

افزونه J2TEAM Security

افزونه امنیتی برای مرورگر Brave
افزونه امنیتی برای مرورگر Brave

Brave کوکی‌ها، ردیاب‌ها، اسکریپت‌ها و اثرانگشت را مسدود می‌کند و محافظت بسیار خوبی در برابر وب‌سایت‌ها و دانلودهایی که خطرناک هستند ارائه می‌کند.

برنامه افزودنی امنیتی J2TEAM با ویژگی های منحصر به فرد خود این حفاظت ها را به خوبی تکمیل می کند. امنیت J2TEAM در برابر فیشینگ، کلیک جک، حملات رمزنگاری و غیره محافظت می کند.

امنیت J2TEAM اگر از فیس بوک استفاده می کنید ضروری است زیرا برخی از تهاجمی ترین اقدامات پلتفرم متعلق به متا (Meta) را مسدود می کند. همچنین می‌تواند ویژگی‌های « Seen  دیده‌شده» را در استوری‌ها، چت و نظرات مسدود کند.

برای شفافیت، اگر به حفظ حریم خصوصی اهمیت می دهید، نباید از فیس بوک و پلتفرم های مشابه استفاده کنید، اما اگر بنا به دلایلی مجبور به استفاده از آنها هستید، نصب برنامه افزودنی مانند J2TEAM Security می تواند تا حد زیادی امنیت و حریم خصوصی شما را افزایش دهد.

DownloadJ2TEAM Security (Free)

امنیت Brave را با افزونه های مناسب تقویت کنید

Brave هیچ نقص امنیتی قابل توجهی ندارد و می توان گفت بهترین چیز در مورد مرورگر این است که به طور پیش فرض کارهای زیادی را به تنهایی انجام می دهد. با این حال، افزودن افزونه‌های مناسب می‌تواند امنیت و حریم خصوصی کاربر را بیشتر بهبود بخشد. افزونه های مرورگر مانند uBlock Origin، FlowCrypt و J2TEAM Security دقیقاً این کار را انجام می دهند.

توجه داشته باشید که هیچ مرورگری، از جمله Brave، نمی‌تواند چندین افزونه را بدون کاهش سرعت و مصرف حافظه بیشتر از حد مطلوب مدیریت کند، بنابراین مطمئن شوید که فقط برنامه‌های افزودنی را نصب می‌کنید که واقعاً نیاز دارید و استفاده می‌کنید. و قبل از انجام هر یک از این کارها، ایده خوبی است که تنظیمات حریم خصوصی و امنیتی خود را در خود مرورگر تغییر دهید.

 

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس