معرفی 7 وب سایت و بازی برای افزایش مهارت تمرکز

151
0
بازی برای افزایش مهارت تمرکز

همانطور که می دانید انجام بازی های آموزشی که برای کمک به فعالیت مغز طراحی و برنامه ریزی شده اند، می توانند مهارت های شناختی شما را افزایش دهند. از طرفی برای همه افراد به خصوص افراد مسن و کودکان، رشد و نگهداری مهارت های شناختی از اهمیت بسیاری برخوردار است. به لطف برخی بازی ها و فعالیت های سرگرم کننده که به صورت آنلاین در دسترس هستند، آموزش مغز می تواند واقعا سرگرم کننده و همچنین مفید باشد. در اینجا، هفت بازی برای افزایش مهارت تمرکز خود را می شناسید. اگر فکر می کنید شما هم نیاز به افزایش دقت و مهارت های ذهنی خود دارید، سایت هایی که در ادامه می آوریم می توانند به شما بسیار کمک کنند.

1.بازی برای افزایش مهارت تمرکز : Web Sudoku

Web Sudoku
Web Sudoku

سودوکو یک بازی فکری بسیار محبوب است که شامل حل یک پازل عددی با استفاده از منطق و ریاضیات می شود. در سودوکو، شما باید یک شبکه 9×9 را پر کنید به طوری که هر سطر، ستون و کادر 3×3 شامل هر رقم از 1 تا 9 بدون تکرار باشد. اگرچه خیلی وقت است که روزنامه ‌ها پازل ‌های سودوکو را منتشر می ‌کنند، اما می ‌توانید این جدول ها را به صورت آنلاین نیز در وب سودوکو بازی کنید. این وب سایت در سال 2005 راه اندازی شد و اکنون هزاران بازیکن به صورت روزانه از آن بازدید می کنند. وب سودوکو به شما این امکان را می دهد تا از بین چندین امکانات متنوع و چهار سطح دشواری مختلف، بازی مورد نظر خود را انتخاب کنید. همچنین در طول بازی، زمان و آمار اتمام کار شما اندازه گیری می شود و بنابراین می توانید همراه با گرفتن زمان مسابقه دهید و عملکرد خود را اندازه گیری کنید. برای اطلاع شما از اشتباهاتی که در بازی انجام دادید، هر زمان که شماره ای را در موقعیت اشتباه قرار داده اید، سیستم آن را بررسی کرده و به شما هشدار می دهد. اگر دوست دارید به صورت آفلاین بازی کنید، می توانید این برنامه را روی موبایل و دسکتاپ خود نیز دانلود کنید. در نظر داشته باشید که بازی سودوکو فقط تفکر منطقی و ریاضیات شما را تقویت نمی کند؛ بلکه بر اساس گزارش Healthline، می تواند حافظه، تمرکز و مهارت های حل مسئله شما را نیز بهبود می بخشد. بنابراین وب سودوکو وب سایتی است که باید به آن سر بزنید! به ویژه بزرگسالانی که می خواهند تفکری متمرکز داشته باشند قطعاً از این بازی لذت خواهند برد.

2. SharpBrains

SharpBrains
SharpBrains

شرکت تحقیقاتی SharpBrains چندین بازی فکری برای افراد در هر سنی ارائه می دهد. در وب سایت این شرکت، می توانید بازی هایی را برای بهبود توانایی های شناختی، تفکر منطقی و تشخیص الگوی فکری بیابید. همچنین این سایت میزبان برخی از آیتم های توهم بصری و بازی های سرگرم کننده برای افزایش مهارت های ذهنی است که در کنار چند بازی برای بهبود حافظه و تمرکز به شمار ارائه می شوند.

SharpBrains تیزرهایی را برای بهبود هر یک از عملکردهای شناختی در وب سایت خود منتشر کرده است. به عنوان مثال، با درخواست از شما برای شناسایی لوگوی اپل از شش تصویر مشابه، ابتدا حافظه شما را مورد آزمایش قرار می دهد. بنابراین اگر می‌خواهید عملکرد شناختی خاصی را در خود بهبود ببخشید، می‌توانید با استفاده از این ویژگی، بازی‌ های مناسب خود را پیدا کرده و انجام دهید. چه بخواهید مغز خود را تمرین دهید و چه بخواهید سرگرم شوید، SharpBrains برای هر هدفی بازی های فکری بسیار عالی را ارائه می دهد.

3.بازی برای افزایش مهارت تمرکز : MentalUP

MentalUP
MentalUP

MentalUP یک پلت فرم EdTech است که هدف آن توسعه مهارت های شناختی در کودکان با استفاده از بازی های آموزشی سرگرم کننده است. چندین بازی مغزی اعتیاد آور و علمی برای کودکان در این پلتفرم ثبت شده است. این بازی ها شامل بازی های سرگرم کننده، تمرینات مهارت های ذهنی و بازی های افزایش تمرکز می شوند. همچنین این سایت دارای پازل های ریاضی، بازی های زبانی و بازی های افزایش مهارت های منطقی برای کودکان است. از آنجا که این بازی‌ ها برای بچه ‌ها طراحی شده‌ اند، بسیار تعاملی بوده و رنگارنگ و جذاب هستند. بازی های ذهنی MentalUP می توانند حافظه، تمرکز، حل مسئله، تخیل، استدلال و مهارت های مفهوم سازی فرد را تقویت کنند. شما می توانید برخی از بازی ها را به صورت رایگان در وب سایت MentalUP انجام دهید. اما اشتراک پرمیوم MentalUP به شما امکان دسترسی به 120 بازی فکری و بیش از 200 تمرین تناسب اندام را می دهد که حدود 10 دلار در ماه هزینه دارد.

4. HAPPYneuron

HAPPYneuron
HAPPYneuron

HAPPyneuron یک برنامه آموزشی ذهنی است که حافظه، توجه، عملکردهای اجرایی، زبان و مهارت های بصری شما را تقویت می کند. در وب ‌سایت HAPPyneuron، می ‌توانید ده‌ ها بازی را مشاهده کنید که بر اساس عملکرد های شناختی آن‌ها طبقه ‌بندی شده‌ اند. با هر بازی، می ‌توانید توضیحات آن را بخوانید و به علاوه با عملکردهای شناختی را که باعث بهبود آن‌ها می شود و همچنین مزایای بازی برای زندگی روزمره آشنا شوید. این بازی ها کاملاً جذاب و تعاملی هستند. پس از ثبت نام در سایت، HAPPYneuron بازی هایی را بر اساس سطح و مدت بازی شما پیشنهاد می کند. همچنین HAPPYneuron یک نمایه شناختی برای شما می سازد و پیشرفت شما را نیز پس از انجام هر بازی می سنجد. هزینه اشتراک HAPPYneuron به مدت زمان عضویت بستگی دارد اما در محدوده 5-15 دلار در ماه است. می توانید آن را به مدت هفت روز به صورت رایگان آزمایش کنید و ببینید که آیا پلتفرم ایده آلی برای شما است و برای شما کار می کند یا خیر.

5.بازی برای افزایش مهارت تمرکز : Braingle

Braingle
Braingle

Braingle هزاران بازی فکری، بازی های غیر فکری و پازل در وب سایت خود دارد تا به شما کمک کند ذهن خود را آموزش دهید. در صفحه اصلی این وب سایت، می توانید چهار نوع مختلف از فعالیت ها را مشاهده کنید که به شرح زیر هستند:

پازل ها : این پازل ها شامل توهمات نوری و چندین نوع دیگر از این دست معماها می شوند. با هر بازی یا فعالیت، می توانید میزان سختی آن را تنظیم کرده و محبوبیت آن را مشاهده کنید.

Trivia : Braingle بیش از 5000 آزمون در موضوعات مختلف دارد که حافظه شما را آزمایش می کند و دانش شما را افزایش می دهد. شما می ‌توانید آزمون‌ های مربوط به افراد مشهور، هنر، عکس و واقعیت را امتحان کنید.

Mentalrobics : این تمرینات شامل تمرینات مغز، تست حافظه، تست IQ و مقالات مربوط به این موضوعات می شود.

بازی‌ها : Braingle دارای بازی‌ های پازل، بازی های استراتژیک، بازی با کلمات و ورق متعددی است که به شما امکان می‌دهد در حین تمرین ذهنی خود سرگرم شوید.

Braingle جامعه ای متشکل از 200000 نفر دارد که به طور منظم بازی می کنند و تمرینات خود را به وب سایت اضافه می کنند. همچنین می توانید برای ارسال بازی های فکری و ذهنی در وب سایت ثبت نام کنید و بازی های مورد نظر خود را ارسال کنید تا سایر کاربران هم بتوانند از آن‌ها لذت ببرند و در همین حین ذهن خود را تقویت کنند.

6. Lumosity

Lumosity
Lumosity

Lumosity که توسط Lumos Labs ساخته شده است، یک شرکت طراح و سازنده بازی های علمی است که به شما در بهبود مهارت های شناختی کمک بسیاری می کند. Lumosity چندین بازی سرگرم کننده دارد که بر اساس مهارت های شناختی و سطح بازی دسته بندی می شوند. تمریناتی برای بهبود حافظه، توجه و سرعت تفکر وجود دارد. مهارت های دیگری که می توانید از این بازی ها به دست آورید شامل حل مسئله، انعطاف پذیری، ریاضیات و درک مطلب می باشند. پس از ثبت ‌نام در وب سایت، Lumosity از شما می‌خواهد که سه تست برای تجزیه و تحلیل سطح مهارت ‌های شناختی فعلی خود انجام دهید. برای اعضایی که اکانت پرمیوم را تهیه کرده اند، برنامه های آموزشی بر اساس نتایج و اهداف آزمون شما پیشنهاد می شود.

با این حال، Lumosity بازی های زیادی برای هر عملکرد شناختی دارد و اعضای رایگان می توانند مجموعه محدودی را بازی کنند.

اشتراک یک ماهه Lumosity Premium حدود 12 دلار در ماه هزینه دارد، اگرچه در صورتی که یک یا دو سال در وب سایت مشترک شوید، هزینه ماهانه اشتراک برای شما کاهش می یابد. همچنین برای افرادی که به صورت خانوادگی در این وب سایت ثبت نام می کنند، اکانت های پرمیوم دارای تخفیف هایی هستند. اگر می خواهید به همه بازی ها و یک برنامه آموزشی شخصی دسترسی داشته باشید، باید حساب کاربری خود را ارتقا دهید.

7. BrainGymmer

BrainGymmer وب سایت دیگری است که در آن می توانید چندین فعالیت و بازی ذهنی را پیدا کنید. BrainGymmer که با کمک دانشمندان علوم اعصاب ساخته شده است، اکنون بیش از 300000 کاربر دارد. این بازی دارای تست های مغزی و بازی های زیادی در دسته های مختلف است. عضویت رایگان به شما امکان می دهد به ده بازی و شش تست مغز دسترسی داشته باشید. اما با ارتقا به نسخه Pro برنامه، شما می توانید 33 بازی و 27 تست را انجام دهید و خود را با آن‌ها به چالش بکشید. با عضویت Pro، گزارش های پیشرفت خود را نیز می توانید دریافت کنید. همانطور که مهارت‌های شناختی شما در طول بازی ها و مهارت های مختلف بهبود می ‌یابد، این وب سایت به شما نشان می ‌دهد که چقدر پیشرفت کرده اید و امتیازات شما در جدول به چه صورت می باشد. اگر هم بخواهید به صورت دائمی به همه آپشن های BrainGymmer دسترسی داشته باشید، نیاز دارید تا حدود 34 دلار هزینه به سایت بپردازید.

ذهن خود را با بازی های مفید، متمرکز کنید!

شرکت در فعالیت ها و بازی های تمرین ذهن یک راه واقعا سرگرم کننده برای تقویت ذهن شماست. این نوع فعالیت های شناختی به ویژه برای ذهن افراد پیر بسیار مفید است. این هفت وب سایت تعداد زیادی تیزر و بازی برای آموزش و تقویت ذهن در اختیار شما قرار می دهند که بهترین راه برای افزایش مهارت های شناختی به شمار می آیند و پیشنهاد می دهیم از آن‌ها غافل نشوید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس