پیدا کردن مک آدرس اندروید

86
0
پیدا کردن مک آدرس اندروید

اپل یا اندروید، در این مرحله همه صاحب MAC هستند. اگر دستگاه شما می تواند به اینترنت دسترسی داشته باشد، یک آدرس MAC دارد. در این مقاله به آموزش پیدا کردن مک آدرس اندروید می پردازیم.

پیدا کردن مک آدرس اندروید

مخفف آدرس Media Access Control، یک آدرس MAC به طور منحصر به فرد دستگاهی را در شبکه شناسایی می کند. تقریباً مانند اثر انگشت است، جایی که دستگاه شما در یک شبکه به عنوان آدرس MAC ظاهر می شود. اکنون، چندین احتیاط امنیتی وجود دارد که می توانید برای محافظت از خود و دستگاه خود انجام دهید، و یکی از راه های انجام این کار این است که بدانید آدرس MAC شما چیست و آیا می توانید آن را تغییر دهید. بیایید به نحوه پیدا کردن آدرس MAC دستگاه Android خود بپردازیم.

برای پیدا کردن آدرس MAC در Android، به تنظیمات > درباره دستگاه > وضعیت > آدرس مک Wi-Fi  (Settings > About device > Status > Wi-Fi MAC address) بروید. در سایر نسخه‌ها و دستگاه‌های سیستم عامل، «درباره دستگاه» ممکن است به‌عنوان «درباره تلفن» ظاهر شود. علاوه بر این، “وضعیت” ممکن است به عنوان “اطلاعات سخت افزاری” ظاهر شود.

نحوه پیدا کردن MAC address در اندروید

یافتن آدرس مک وای فای در گوشی اندرویدی بسیار ساده است. با این حال، در منوی تنظیمات پنهان است و بسته به دستگاه شما، دکمه‌های خاصی ممکن است نام‌های متفاوتی داشته باشند. در این مورد، ما از OnePlus 8T در اندروید 12 استفاده می کنیم.

نوار نوتیفیکیشن را از بالا پایین بکشید و روی دکمه تنظیمات چرخ دنده کلیک کنید. از آنجا به پایین اسکرول کنید و به مسیر درباره دستگاه (درباره تلفن) > وضعیت (اطلاعات سخت افزار) (About device (About phone) > Status (Hardware Information)) بروید. آدرس MAC دستگاه شما در کنار آدرس مک Wi-Fi ظاهر می شود.

پیدا کردن مک آدرس اندروید
پیدا کردن مک آدرس اندروید

آیا می توانید آدرس مک را در اندروید تغییر دهید؟

اگر می‌خواهید کنترل بیشتری بر امنیت خود داشته باشید، می‌توانید آدرس مک Wi-Fi دستگاهتان را به صورت دستی تغییر دهید. با این حال، همانطور که در راهنمای تغییر مک آدرس در اندروید اشاره کردیم، گوگل شروع به تصادفی کردن مک آدرس‌های خود با اندروید 10 کرد. این بدان معناست که اگر دستگاهی با اندروید 10 یا جدیدتر دارید، حتی نیازی به رفتن ندارید. وارد شده و آدرس مک خود را تغییر دهید. به طور تصادفی برای شما تغییر خواهد کرد.

androidauthority

 

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس