معرفی 10 بازی برتر PS4 و PS5 در سال 2022 عرضه می شوند

100
0
بازی برتر PS4 و PS5 در سال 2022

سال 2022 با یک انفجار بزرگ در صنعت بازی شروع شد؛ Elden Ring ما را به سرزمین هایی برد که در آنجا با مجازات های مختلفی رو به رو شدیم؛ در Horizon Forbidden West شاهد به اوج رسیدن Aloy بودیم و در Dying Light 2: Stay Human مجبور بودیم تا برای زنده ماندن با زامبی ها در روز آخرالزمان بجنگیم و از آن‌ها فرار کنیم! درواقع باور کردنی نیست که اکنون تنها نیمه اول سال گذشته است و این همه بازی هیجان انگیز پلی استیشن برای بازی کردن عرضه شده اند! اگر یک گیمر پلی استیشن هستید، هنوز بازی های باورنکردنی زیادی وجود دارد که باید منتظر آن‌ها باشید. بازی برتر PS4 و PS5 در سال 2022 را شما از بین این 10 بازی انتخاب کنید.

امیدواریم تا به الان برخی از بازی هایی که تا به این جا عرضه شده اند تا تجربه کرده باشید، چرا که احتمالاً وقت کافی برای تجربه همه بازی هایی که قرار است تا آخر سال 2022 عرضه شود را نخواهید داشت. در ادامه قصد داریم همه بازی هایی که قرار است قبل از پایان سال 2022 برای PS4 و PS5 عرضه شوند را در کنار یکدیگر بررسی کنیم؛ اگر علاقه‌مند به بازی های شگفت انگیز و سرگرم کننده هستید ادامه مطلب را از دست ندهید!

بازی برتر PS4 و PS5 در سال 2022: Stray

Stray
Stray

شاید باورتان نشود اگر به شما بگوییم که Stray در حال حاضر در صدر جدول علاقه مندی ‌های استریمرها قرار دارد! ماجراجویی در کنار کاراکترهای گربه، طوفانی بزرگ در صحنه بازی های پلی استیشن به پا کرده است. Stray داستان گربه ‌ای گمشده را دنبال می ‌کند که به دنبال اتحاد دوباره با خانواده ‌اش است و در شهری تاریک و دیستوپیایی به دنبال آن‌ها می گردد. بازیکنان وظیفه دارند اطراف شهر را بگردند و از دردسرهایی که ممکن است برای گربه چکمه پوش به وجود بیاید، دوری کنند. در کنار گربه باید به دنبال خانواده و دوستان وی باشیم و همچنین در این راه با اسرار یک جامعه که سقوط کرده و متلاشی شده نیز برخورد خواهیم کرد. Stray با داشتن بهترین آناتومی و طراحی یک کاراکتر گربه می تواند بهترین بازی ویدیویی در این ژانر به شمار بیاید و مطئمنا علاقمندان را برای بازی در نقش یک گربه، بسیار هیجان زده خواهد کرد.

Stray در 19 ژوئیه راه خود را به خانه ی گیمرها باز می کند و اگر پلی استیشن پلاس خود را به نسخه های Extra یا Premium ارتقا داده باشید، بازی Stray در روز اول در دسترس شما قرار خواهد گرفت و جزو اولین افرادی خواهید بود که این بازی با کیفیت و هیجان انگیز را تجربه خواهید کرد؛ اگر از ما می پرسید باید بگوییم که ارتقا به نسخه های پرمیوم برای کسب این تجربه، معامله بدی نخواهد بود!

Saints Row

Saints Row
Saints Row

9 سال از زمانی که طرفداران 3rd Street Saints نسخه ای جدید از این بازی را دریافت کرده بودند می گذرد. البته در این سال ها نسخه مستقل Saints Row IV: Gat Out of Hell عرضه شده بود اما چیزی که طرفداران از آن انتظار داشتند تا به کنون در دسترس نبود. زمانی که در سال 2019 اعلام شد قرار است نسخه جدیدی از Saints Row به طرفداران عرضه شود، همه در انتظار این نسخه جدید بودند. پس از آن، در سال 2021 تایید شد که Saints Row قرار است به طور کلی راه اندازی مجدد شود و به همراه ویژگی های جدید باز گردد. عرضه مجدد Saints Row یک چشم انداز جالب بود. درواقع هدف از این راه اندازی مجدد ایجاد تعادلی سالم بین جنبه جدی و کمدی Saints Row است؛ اگرچه برخی از طرفداران بازی در مورد این موضوع ابراز نگرانی کرده اند، اما اگر کمی به آن فکر کنید واقعا ایده خوبی به نظر می رسد. داستان کلی بازی تقریبا شبیه به نسخه های قبلی خواهد بود؛ کاراکتر شما که همان “رئیس” در بازی است، تیمی را گرد هم می آورد که هدف آن‌ها کنترل سنت ایلسو خیالی از باندهایی است که آن را کنترل می کنند. در این بازی باید انتظار یک داستان اکشن معمولی را داشته باشید که جای بحث زیادی دارد و همچنین باید انتظار شخصیت پردازی های بسیار خوب و پیشرفته را نیز از این بازی داشته باشید.

Saints Row قرار است تا دنیای جنایتکاران را در 23 آگوست 2022 تصاحب ‌کند و اگر می ‌خواهید قبل از عرضه شدن آن نگاهی دقیق به این بازی داشته باشید، Boss Factory اکنون منتشر شده است و به شما امکان می‌ دهد کاراکتر خود را بسازید و خلاقیت خود را وارد بازی کنید.

بازی برتر PS4 و PS5 در سال 2022: The Last of Us

The Last of Us
The Last of Us

The Last of Us قطعاً متفاوت ترین بازی در این لیست است. استقبال طرفداران از به روز رسانی The Last of Us چندان مطلوب نبوده و توسعه دهندگان مجبور به صحبت و دفاع از بازسازی آن شده اند. با توجه به اینکه برنامه تلویزیونی مربوط به The Last of Us قرار است به HBO برود، این بازسازی انجام شده در بازی، روشی تبلیغاتی خواهد بود تا سونی بتواند قبل از این که شاهد اقتباس تلویزیونی آن باشیم، به بینندگان بیشتری دست پیدا کند.

البته The Last of Us دارای جنبه های مثبتی نیز می باشد، نسخه بازسازی شده قرار است نسخه واقعی بازی Naughty Dog باشد. The Last of Us Part 1 دارای گرافیک به‌ روز، انیمیشن‌های بهتر و با کیفیت تر است. نسخه جدید بازی طوری طراحی شده تا هم خط داستانی حفظ شود و جذاب باشد و هم کیفیت گرافیک بالای بازی علاقمندان را به خود جذب کند. به روز رسانی های انجام شده در The Last of Us Part 2 توسط فناوری های هوش مصنوعی پیشرفته ای انجام شده است که باعث می شود توقع منتقدان و طرفداران بالا برود. The Last of Us Part 1 در 2 سپتامبر 2022 عرضه می شود.

بازی برتر PS4 و PS5 در سال 2022: The Tomorrow Children

The Tomorrow Children
The Tomorrow Children

The Tomorrow Children Phoenix Edition یک بازی به روزرسانی شده است که ورژن اولیه آن در سال 2017 منتشر شد. این بازی به عنوان یک نمونه اولیه برای PS4 عرضه شد اما در نهایت به دلیل عدم توانایی در کسب درآمد، از ادامه فعالیت باز ماند. پس از آن، مالکان اصلی بازی سرمایه خود را جمع کردند تا بتوانند دوباره با سونی قرارداد ببندند و حالا پس از گذر از مشکلات بسیار، The Tomorrow Children Phoenix Edition اینجاست تا ورژن جدید خود را عرضه کند. The Tomorrow Children مشابه Minecraft است و خط داستانی بازی با مضامین قابل توجه اتحاد جماهیر شوروی جلو می رود. در طول بازی شما وظیفه دارید جامعه را پس از اینکه یک آزمایش بر روی آن انجام شده است، بازسازی کنید. زمانی که شروع به بازسازی جامعه می کنید، متوجه موجودات غول پیکری نیز خواهید بود. The Tomorrow Children: Phoenix Edition در تاریخ 6 سپتامبر 2022 عرضه می شود تا به کمک شما جامعه را دوباره باز یابد.

Overwatch 2

Overwatch 2
Overwatch 2

6 سال از زمانی که تیرانداز قهرمان، بلیزارد، دنیای بازی ها را تحت تسلط گرفت می گذرد و در نهایت باید منتظر عرضه دنباله ای هیجان انگیز از آن باشیم. هنگام معرفی Overwatch 2 سوالات زیادی برای طرفداران پیش آمده بود و امسال پاسخ های زیادی برای این سوالات ارائه شده است. بزرگ ‌ترین سوال، قیمت آن بود که با رایگان شدن بازی چندنفره Overwatch 2، طرفداران توانستند نفس راحتی بکشند.

بیلیزار در یک بیانیه کامل تمامی مسیرهای بازی و چیزهایی که ممکن است در طول بازی با آن‌ها رو به رو شوید را توضیح داده است و قهرمانان و محتوای جدید را به صورت کامل شرح داده، در یک جمع بندی کلی از این توضیحات می توان نتیجه گرفت که به نظر می رسد این نسخه از Overwatch بهترین چیزی باشد که انتظارش را می کشیدید. همچنین در طول بازی، مؤلفه PvE آینده نیز وجود دارد که داستان بازی را گسترش خواهد داد. حالت رایگان Overwatch تجربه های هیجان انگیز بسیاری را دنبال خواهد کرد و یک داستان قهرمانانه و پر هیجان در انتظار شما خواهد بود. بازی Overwatch 2 pits hero در 4 اکتبر 2022 عرضه می شود و در حال حاضر نسخه بتا آن در دسترس می باشد.

Marvel’s Midnight Suns

Marvel’s Midnight Suns
Marvel’s Midnight Suns

تیم Civilization و XCOM با یک بازی نقش ‌آفرینی تاکتیکی دیگر بازگشته ‌اند، اما این بار جمعیتی متفاوت در کنار آن‌ها خواهد بود؛ Marvel’s Midnight Suns در این بازی شما را شگفت زده خواهند کرد.

در طی داستان بازی، شرایط هیدرا به هیچ وجه خوب نیست زیرا آن‌ها در یک وضعیت ماوراء طبیعی نا مناسبی قرار گرفته اند و در نهایت لیلیت، مادر شیاطین را زنده می کنند. انتقام‌ جویان برای متوقف کردن هر دو طرف به میدان می آیند، اما به نظر می رسد توانایی مقابله با آن‌ها را ندارند.

همانطور که خیلی از طرفداران بازی می توانند حدس بزنند، داستانی که در بازی رخ می دهد با آنچه که بیشتر بینندگان و خوانندگان کمیک تجربه کرده اند کمی متفاوت است. Firaxis Games در این بازی Marvel/XCOM به‌ طور کامل وارد عمل می‌شود و Midnight Suns دارای تعداد زیادی عنصر RPG تاکتیکی و محبوب است. اگرچه ممکن است این بازی آن‌گونه نباشد که بسیاری از طرفداران پس از انتقام جویان مارول برای آن امیدوار بودند، اما برداشتی منحصر به فرد از ترکیب MCU است که ممکن است برخی از بازیکنان را شگفت زده کند. Marvel’s Midnight Suns در 7 اکتبر 2022 شما را به دنیایی جدید و هیجان انگیز دعوت خواهد کرد.

A Plague Tale: Requiem

A Plague Tale: Requiem
A Plague Tale: Requiem

A Plague Tale: Innocence در سال 2019 با توجه بسیاری رو به رو شد زیرا از آن بازی‌ هایی بود که عملکردی بهتر از انتظار را به نمایش گذاشته بود. داستان بازی بر این اساس است آمیشیا و هوگو دو رون سفری را برای درمان بیماری آغاز می ‌کنند، هوگو در حال فرار از دست سربازان تفتیش فرانسه و موش ‌های حامل طاعون سیاه است. ناشر Focus Home Entertainment تا سال 2020، اعلام کرد که این نسخه از بازی بیش از یک میلیون نسخه فروخته است و همینطور هم به رشد خود ادامه می دهد. A Plague Tale: Requiem داستان دو برادر و خواهر را شش ماه پس از پایان نسخه اول دنبال می کند. تا به امروز خبری از اسپویلر و اطلاعات مربوط به بازی به دست نرسیده است، اما انتظار می رود سطح سختی بازی بالاتر رفته باشد و مکان‌هایی که در طول بازی کاوش خواهید کرد بزرگ‌ تر خواهند بود. بازیکنان در طول بازی باید به صورت مخفیانه به مناطق مختلف نزدیک شوند و در همین حال از دست تعداد زیادی از دشمنان نیز فرار کنند و جان خود را نجات دهند. A Plague Tale: Requiem در تاریخ 18 اکتبر 2022 به صورت عمومی عرضه خواهد شد.

God of War Ragnarök

God of War Ragnarök
God of War Ragnarök

بدون شک کریتوس و آترئوس سفر خود را در یکی از بزرگ ‌ترین بازی های سال، یعنی God of War Ragnarök ادامه خواهند داد. اکنون، سه سال پس از وقایع نسخه اول بازی، Fimbulwinter به پایان رسیده است و حالا راگناروک در همین حوالی است. کریتوس و آترئوس تا پایان نسخه اول بازی، با اعمالی که انجان داده اند تعداد زیادی دشمن برای خود ساخته اند و اکنون در دنباله بازی درگیری آن‌ها با خدایان نورس را دنبال خواهیم کرد. در اینجا هیچ اسپویلی از ناشرین بازی مورد بحث قرار نگرفته است.

از طرفی با کمال تعجب، گیم پلی زیادی در مورد نسخه جدید بازی نشان داده نشده است، البته با بررسی برخی تریلرها می توان دریافت که بازی جذابیت خود را حفظ کرده است. God of War Ragnarök در تاریخ 9 نوامبر 2022 به صورت عمومی منتشر خواهد شد.

بازی برتر PS4 و PS5 در سال 2022: The Callisto Protocol

The Callisto Protocol
The Callisto Protocol

طرفداران بازی‌های ترسناک، اکنون در یکی از بهترین زمانبندی ها هستند چرا که در اوایل سال 2023 قرار است شاهد بازی های کنسول Dead Space و Resident Evil 4 باشیم. با این حال، همه چیز از دسامبر امسال شروع می ‌شود و The Callisto Protocol روزهای کریسمس شما را هیجان انگیز خواهد کرد. The Callisto Protocol که توسط سازندگان Dead Space اصلی ساخته شده است، شما را به یک جهنم تنگ و تاریک می برد و در همین حین، خود را در میان تهاجم بیگانگان خواهید دید که باید با آن‌ها مبارزه کنید و از آن‌ها تا جای امکان دور شوید! در این نسخه از بازی شگفتی های زیادی در پیش خواهید داشت.

Josh Duhamel استعداد خود را برای صداپیشگی Jacob Lee به کار گرفته است و از گیم ‌پلی Summer Games Fest می ‌توان دید که این نسخه نیز از گیم پلی با کیفیت Dead Space بهره‌مند شده است. این یک نکته بسیار عالی برای The Callisto Protocol خواهد بود زیرا Dead Space یکی از بهترین بازی‌های تمام دوران محسوب می‌شود. The Callisto Protocol در 2 دسامبر 2022 شما را مجبور خواهد کرد تا با ترس های خود روبرو شوید.

بازی برتر PS4 و PS5 در سال 2022: Crisis Core: Final Fantasy VII Reunion

Crisis Core: Final Fantasy VII Reunion
Crisis Core: Final Fantasy VII Reunion

اگرچه این موضوع باعث تعجب بسیاری از طرفداران شد، اما در طی جشن بیست و پنجمین سالگرد Final Fantasy VII Square Enix، Square اعلام کرد که بازیکنان در زمستان امسال دوباره قرار است داستان Zach Fair را در نسخه جدید بازی دنبال کنند. قطعاً گیمرهای PSP داستان پشت بازسازی این بازی را می دانند. Crisis Core: Final Fantasy VII داستانی بود که بر گسترش نکات کلیدی Final Fantasy VII تاکید داشت؛ این نکات شامل دوستی Zack و Cloud Strife، منشاء Sephiroth و موارد دیگر بودند.

Crisis Core: Final Fantasy VII یک پیش ‌درآمد فوق ‌العاده بود، داستان Crisis Core به نسخه اصلی بازی ارجاعاتی دارد اما این طور که به نظر می رسد، گیم پلی بازی دچار تغییرات بسیاری شده است. یک خبر خوب برای افرادی که علاقه ای به وجود متن های بسیار در بازی ندارند این است که تیم سازنده بازی، در حال اضافه کردن صداهای صوتی به بخش‌های متنی قبلی بازی است و بنابراین دیگر نیازی به خواندن چیزی در طول بازی نخواهید داشت. Crisis Core: Final Fantasy VII Reunion قرار است در زمستان امسال عرضه شود و داستان Zach Fair را دنبال کند.

در نهایت، تنها چند ماه از سال باقی مانده است و بازی های زیادی وجود دارند که باید منتظر آن‌ها باشیم و بسیاری از بازی های دیگر را نیز هنوز تجربه نکرده ایم! امسال سال خوبی برای گیمرها و علاقمندان به بازی های ویدیویی و پلی استیشن بوده است و می توان امیدوار بود که بازی های معرفی شده در این لیست نیز می توانند به خوبی بازی هایی که تاکنون در امسال عرضه شده اند، باشند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس