مقایسه آی ‌پد با تبلت طراحی: کدام یک را برای طراحی باید تهیه کنید؟

72
0
مقایسه آی ‌پد با تبلت طراحی

چه علاقه ‌مند باشید و چه یک هنرمند حرفه‌ای دیجیتال، به یک تبلت برای طراحی نیاز دارید. آیا آی ‌پد را می ‌توان با یک تبلت طراحی استاندارد اندازه‌ گیری کرد؟ مقایسه آی ‌پد با تبلت طراحی را در ادامه بخوانید.

شاید مطلب 9 برنامه طراحی و نقاشی برای هنرمندان دیجیتال برای شما مفید باشد.

هنگامی که iPad در سال 2010 معرفی شد، برخی از مردم فکر می کردند که این یک “آیفون غول پیکر” است که به سختی برای چیزی بیشتر از مرور اینترنت، خواندن کتاب و بازی کردن مفید است. اما در طول سال ها، آی پد تکامل یافته است.

از آنجایی که اکنون از ورودی صفحه کلید و قلم پشتیبانی می کند، دامنه کاربردهای آن افزایش یافته است. با یک صفحه کلید، iPad شما از یک لپ تاپ تقلید می کند و به شما این آزادی را می دهد که چند کار را که در رایانه شخصی خود انجام می دهید انجام دهید. و با یک قلم می توانید یادداشت بردارید، اسناد مهم را امضا کنید یا نقاشی بکشید.

آیا آیپد می تواند به عنوان یک تبلت طراحی در نظر گرفت؟

آره. با استفاده از Apple Pencil می توان آی پد را به راحتی به تبلت طراحی تبدیل کرد. این می تواند خبر هیجان انگیزی برای متخصصان خلاق باشد. اما وقتی نوبت به تصمیم گیری بین iPad و تبلت نقاشی می رسد، کدام یک منطقی تر است؟

این تصمیم به ترکیبی از عوامل بستگی دارد. برای کمک به شما در تصمیم گیری اینکه کدام انتخاب بهتر است، ما این عوامل را جمع آوری کرده ایم و فهرست جامعی را تهیه کرده ایم که در آن تجزیه و تحلیل مقایسه ای هر دو دستگاه را انجام می دهیم.

1. چند منظوره

تبلت های طراحی به متخصصان خلاق جایگزینی دیجیتالی برای کاغذ و مداد می دهند. و این تقریباً همه چیز است – یک دستگاه نقاشی. با این حال، iPad یک تبلت همه منظوره است که می تواند بسیار بیشتر از طراحی انجام دهد. بنابراین، وقتی یک iPad می ‌خرید، چیزی بیشتر از یک تبلت نقاشی به دست می‌ آورید.

در حالی که با قلم اپل خود بر روی iPad خود می کشید، می توانید به ایمیل مشتری پاسخ دهید یا تصاویر مرجع را در همان دستگاه به صورت آنلاین جستجو کنید. اما با اکثر قرص های طراحی، برای انجام کارهای کمکی به دستگاه دیگری نیاز دارید.

خارج از طراحی، iPad شما می تواند به همان اندازه به عنوان یک کتابخوان الکترونیکی، یک صفحه نمایش سرگرمی برای ماشین شما یا کنترل از راه دور برای ابزارهای هوشمند در خانه شما عمل کند.

2.مقایسه آی ‌پد با تبلت طراحی: فضای نمایش و بوم

مقایسه آی ‌پد با تبلت طراحی
مقایسه آی ‌پد با تبلت طراحی

اگر طراحی یک سرگرمی است، اندازه صفحه نمایش دستگاه شما ممکن است برای شما اهمیت زیادی نداشته باشد. و هم آی‌ پد و هم تبلت‌ های طراحی، انتخاب ‌های متنوعی از اندازه‌ها و مدل‌ ها را ارائه می ‌کنند. با این حال، اگر حرفه ای یا هنرمندی هستید که به هنر دیجیتال تغییر می کند، به احتمال زیاد فضای بوم خود را بزرگ می پسندید.

در حالی که آی‌پد در اندازه‌ها و مدل‌های مختلف موجود است، آی‌پد پرو با بزرگ‌ترین صفحه نمایش ۱۲.۹ اینچی است. این ممکن است برای یک سرگرمی یا مبتدی کافی باشد. اگر تصمیم به انتخاب یک آیپد دارید، راهنمای ما را ببینید که در کدام ipad را باید بخرید.

چندین تبلت طراحی بیش از دو برابر حداکثر اندازه صفحه نمایش iPad را ارائه می دهند. به عنوان مثال، Wacom Cintiq Pro 32 به متخصصان خلاق 32 اینچ فضای بوم ارائه می دهد. هرچه اندازه صفحه نمایش بزرگتر باشد، فضای بیشتری برای خلاقیت وجود دارد. این فضای زیاد به متخصصان خلاق این امکان را می دهد که با جزئیات نسبتاً بیشتری کار کنند.

هنگام طراحی روی ipad، می ‌توانید تخیل خود را روی صفحه ‌نمایشipad مشاهده کنید. اما در مورد هر تبلت نقاشی اینطور نیست. مدل‌های گران‌ تر و پیشرفته ‌تر با نمایشگر داخلی وجود دارد.

با این حال، برخی از تبلت‌ های طراحی صرفاً سطوح طراحی هستند که باید در کنار رایانه استفاده کنید. بنابراین، همانطور که با سطح طراحی طراحی می کنید، باید به صفحه کامپیوتر خود نگاه کنید تا پیشرفت خود را کنترل کنید.

3.مقایسه آی ‌پد با تبلت طراحی: حساسیت به فشار

به طور معمول، یک تبلت طراحی با یک قلم عرضه می شود. اما باید با هر مدل ipad که انتخاب می ‌کنید، یک مداد اپل سازگار بخرید.

Apple Pencil درجه قابل توجهی از فشار و حساسیت به شیب را ارائه می دهد که اکثر متخصصان آن را برای یک تجربه طراحی مناسب به اندازه کافی واقعی می دانند. اما کاملاً شبیه قلم یک تبلت طراحی نیست.

هر چه سطح حساسیت یک قلم بیشتر باشد، کنترل بیشتری بر فشار ضربه های خود خواهید داشت. اپل سطح حساسیت مدادهای خود را منتشر نکرده است. بسیاری از تبلت‌های طراحی، مانند Huion H610Pro V2، دارای قلم‌ هایی با سطوح بالای 8192 هستند.

با سطوح حساسیت به فشار بالا، می توانید تجربه ترسیم دقیق و طبیعی تری داشته باشید. برای طراحی تبلت‌ها، قلم با طیف وسیعی از نوک ‌های قابل تعویض عرضه می ‌شود که به شما امکان کنترل روی سبک ضربه‌ هایتان را می ‌دهد. اما شما این را با مداد اپل دریافت نمی کنید.

علاوه بر این، نیازی به شارژ قلم همراه با تبلت طراحی خود ندارید، زیرا معمولاً با باتری همراه نیستند. در حالی که نیاز به شارژ مداد اپل دارید، اپل پنسیل 2 از شارژ بی سیم پشتیبانی می کند و به صورت مغناطیسی به ipad شما متصل می شود.

4. انعطاف پذیری، اتصال، و قابل حمل

مقایسه آی ‌پد با تبلت طراحی
مقایسه آی ‌پد با تبلت طراحی

شما می توانید از iPad بدون نمایشگر ثانویه استفاده کنید. بنابراین، برای کار در حال حرکت عالی است. می توانید آن را در کیف خود قرار دهید و در اکثر روزها با خود حمل کنید. بیرون کشیدن آن در هر زمان و مکان، شاید در قطار یا پارک، آسان است و به کار بر روی طراحی خود ادامه دهید.

اما بسیاری از تبلت های طراحی اغلب حجیم تر هستند و باید قبل از استفاده به دسکتاپ یا لپ تاپ متصل شوند. بنابراین نمی‌ توانید از اکثر تبلت ‌های طراحی به تنهایی استفاده کنید، و زمانی که الهام ‌بخش به دست می ‌آید، ممکن است مجبور شوید منتظر بمانید تا به فضای کاری خود برسید و چند دقیقه دیگر را صرف راه ‌اندازی کنید.

بسیاری از پدهای طراحی و تبلت ها برای اتصال به دسکتاپ یا لپ تاپ نیاز به کابل دارند. با این حال، اگر تصمیم دارید iPad خود را با استفاده از ویژگی Sidecar اپل به مک خود متصل کنید، نیازی به کابل ندارید.

همچنین، ویژگی‌های Continuity اپل به‌خوبی به Apple Pencil تعمیم داده شده است و به شما این امکان را می‌دهد که در صورت گم شدن آن، آن را پیدا کنید.

5. گزینه های نرم افزار

تبلت طراحی به خوبی با نسخه دسکتاپ نرم افزار طراحی کار می کند. اما iPad یک دستگاه تلفن همراه است که فقط نرم افزارهای طراحی شده برای آن را اجرا می کند. از یک طرف، iPad مجموعه ‌ای مناسب از گزینه‌های نرم ‌افزاری را به متخصصان خلاق ارائه می‌ دهد، از Adobe Procreate گرفته تا Adobe Fresco و Astropad.

با این حال، گزینه های نرم افزار گرافیکی محدودی در iPad دارید. به عنوان مثال، نسخه iPad فتوشاپ اسکچ کاملاً مشابه نسخه دسکتاپ نیست.

اکثر گزینه‌ های نرم ‌افزاری سطح بالا فقط در رایانه‌ ها در دسترس هستند. چه نرم ‌افزار طراحی مانند Krita، فتوشاپ یا برنامه‌ های مدل ‌سازی سه بعدی مانند Blender یا Zbrush باشد، می‌ توانید با یک تبلت طراحی به طیف وسیعی از گزینه‌ها دسترسی داشته باشید.

6.مقایسه آی ‌پد با تبلت طراحی: تجربه کاربری

مقایسه آی ‌پد با تبلت طراحی
مقایسه آی ‌پد با تبلت طراحی

وقتی یک تبلت طراحی می ‌خرید، یک دستگاه تک منظوره خریداری می‌کنید که به بهره ‌وری شما کمک می ‌کند. اما ماهیت همه منظوره iPad ممکن است تمرکز روی نقاشی‌ تان را وقتی وارد حالت کار می‌شوید، دشوار کند.

یک اعلان دریافتی می تواند حواس شما را پرت کند و یک تماس FaceTime می تواند جریان کار شما را مختل کند.

علاوه بر این، استفاده از iPad برای طراحی ممکن است برای شما غیر طبیعی باشد. برای مثال، سطح iPad براق است. بافت کاملاً شبیه کاغذ نیست. اما اگر زیاد مشکلی ندارید، مشکلی نیست.

اگر بافت برای شما مهم است، بهترین تبلت‌های طراحی برای تقلید از تجربه کاغذ و مداد طراحی شده‌اند. شما نمی توانید Apple Pencil خود را برگردانید تا عملکرد پاک کردن را مانند یک مداد سنتی فعال کنید، اما می توانید با قلم روی برخی از تبلت های طراحی.

بسیاری از تبلت های طراحی دارای دکمه های قابل برنامه ریزی هستند که با آن می توانید میانبر ایجاد کنید. شما به راحتی می توانید دکمه هایی را برای کارهای خاص مانند لغو یک عمل یا جابجایی بین برس ها تعیین کنید.

با iPad ، فقط می ‌توانید روی مداد خود دو ضربه سریع بزنید. و به طور پیش فرض از مداد به پاک کن تغییر می کند، اما می توانید آن را سفارشی کنید.

7.مقایسه آی ‌پد با تبلت طراحی: قیمت گذاری

قیمت چندین تبلت طراحی گران قیمت بیشتر از اپل پنسل و iPad است. در حالی که آنها دقت و دقت را ارائه می دهند، ممکن است خارج از بودجه شما باشند.

خوشبختانه، می ‌توانید تبلت‌ های طراحی بسیار مناسبی پیدا کنید که قیمت آن‌ها نیز کمی کمتر از iPad است. اما این احتمال وجود دارد که آنها نمایشگر نداشته باشند.

بنابراین اگر نمایشگر برای شما مهم است، اما تبلت های طراحی پیشرفته با نمایشگر خارج از بودجه شما هستند، باید iPad را در نظر بگیرید. ارزش زیادی برای پول ارائه می دهد زیرا می توانید از آن برای فعالیت های دیگر به غیر از نقاشی استفاده کنید.

نقاشی برای کار یا تفریح

تصمیم گیری بین iPad و تبلت طراحی در درجه اول به میزان طراحی شما بستگی دارد. برای علاقمندان، آماتورها و متخصصان خلاقی که نیاز به ابزاری سبک وزن دارند تا با آن در حال حرکت کار کنند، ترکیب iPad و Apple Pencil مقرون به صرفه است. استفاده از آن در اوقات فراغت عالی است و تجربه طراحی مناسبی را ارائه می دهد.

اما برای تولید هنری فشرده طراحی نشده بود. تبلت طراحی یک سرمایه گذاری معقول برای حرفه ای های پیشرفته ای است که نرم افزارهای گرافیکی پیچیده را اجرا می کنند. در نتیجه، بازگشت سرمایه آنها به یک تجربه ترسیمی فراگیرتر ختم می شود.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس