9 برنامه طراحی و نقاشی برای هنرمندان دیجیتال

283
0
برنامه طراحی و نقاشی برای هنرمندان دیجیتال

اگر یک دیجیتال آرتیست هستید، باید حداقل یک یا چند مورد از برنامه های طراحی و نقاشی را که در این مقاله معرفی کرده ایم را بشناسید.
اینکه یک دیجیتال آرتیست باتجربه و حرفه ای باشید و یا هیچ تجربه ای در این زمینه نداشته باشید، ایده ی خوبی است که هنگام تصمیم گیری در مورد انتخاب یک اپ طراحی، گزینه های روی میز خود را بشناسید.  و خوشبختانه، برنامه های زیادی برای انتخاب در این حیطه کاری وجود دارد.
اگر اینکار را برای سرگرمی انجام می دهید و یا می خواهید تکنیک های حرفه ای بیشتری بیاموزید، برنامه هایی که در این مقاله به شما معرفی می کنیم، کمک بسیار زیادی به کار شما خواهند کرد.  بنابراین، بیایید نگاهی به برخی از آنها بیندازیم.

1- برنامه طراحی و نقاشی برای هنرمندان دیجیتال: Procreate

یک اپ نقاشی دیجیتال است که با رابط کاربری زیبا و قدرتمند، توانایی پشتیبانی لایه‌های مختلف، قلم‌ها و ابزارهای مختلف و متنوع همراه با قابلیت ساخت، دریافت و به اشتراک گذاشتن این قلم‌ها و ابزارها به هنرمندان و تصویرسازان کمک می‌کند آثاری زیبا خلق کنند.
این اپ برخلاف دیگر برنامه‌های مشابه که ابتدا دارای نسخه‌ی وب، دسکتاپ یا آیفون بوده‌اند و بعداً با دستگاه‌های آیپد نیز تطبیق داده‌شده‌اند، تنها برای آیپد طراحی و ساخته شده و ظاهری بسیار ساده و چشم‌نواز دارد که موجب می‌شود کار کردن با آن بسیار ساده و لذت‌بخش باشد. حین کار کردن با Procreate برخلاف دیگر اپ‌های نقاشی و تصویرسازی، هیچ تاخیری در اعمال تغییرات وجود ندارد که می‌تواند به هنگام ترکیب رنگ‌ها بسیار مفید باشد و به تسریع کار نیز کمک کند.
یکی دیگر از قابلیت‌های بسیار مفید و جذاب این برنامه این است که در صورتی که حین کار با آن دستگاه‌تان را بچرخانید، تصویری که مشغول کار بر روی آن هستید ثابت باقی می‌ماند اما رابط کاربری و ابزارها بنا به موقعیت قرار گرفتن دستگاه می‌چرخند تا کاربر بتواند به سادگی از آن‌ها استفاده کند.

Procreate همچنین برخلاف دیگر برنامه‌های مشابه خود به کاربران اجازه می‌دهد قلم‌موهای مورد نیاز خود را به طور اختصاصی بر اساس شکل، حالت، بافت و طرحی که مورد نیازشان است بسازند و دیگر ویژگی‌های آن را نیز به دلخواه خود مشخص کنند و بعد قلم‌های خود را با دیگر کاربران نیز به اشتراک بگذارند.
و در آخر، می‌توانید امضای خود را به اثر هنری خود در Procreate اضافه کنید.

2- برنامه طراحی و نقاشی برای هنرمندان دیجیتال: Astropad Studio

برنامه طراحی و نقاشی برای هنرمندان دیجیتال: Astropad Studio
برنامه طراحی و نقاشی برای هنرمندان دیجیتال: Astropad Studio

برنامه Astropad Studio نوع متفاوتی از برنامه های طراحی و نقاشی است و افرادی که قصد دارند به کارهای طراحی دیجیتال بپردازند، از این برنامه کمک زیادی می‌توانند بگیرند. برای کاربران آیپد و سیستم‌عامل مک، برنامه Astropad Studio امکانی را فراهم کرده تا آیپد خود را به صورت بی‌سیم به دسکتاپ متصل کنید و به گونه‌ای با آن کار کنید که انگار یک تبلت مخصوص طراحی دارید.
رابط کاربری عملکرد بسیار خوبی دارد و حجم مناسبی از حافظه رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد تا از کندی سیستم جلوگیری شود. همچنین با استفاده از قلم مخصوص اپل نیز می‌توانید با آن کار کنید.

این برنامه به گونه‌ای طراحی شده که از طریق وای‌فای و یا اتصال USB کار می‌کند و عملکرد آن از نظر تعداد قابلیت‌ها، میانبرهای مختلف، کنترل‌های حرکتی و موارد دیگر بسیار مناسب است. این برنامه یک نسخه آزمایشی دارد که با آن تا هفت روز به صورت رایگان می‌توانید کار کنید و بعد از آن باید هزینه‌ای را به صورت ماهیانه و یا سالیانه پرداخت کنید.

3- Sketchbook

Sketchbook
Sketchbook

برنامه Sketchbook ساخت شرکت Autodesk یکی از قدرتمندترین برنامه‌های طراحی به شمار می‌رود که شما می‌توانید از آن استفاده کنید. برنامه Sketchbook نوعی پلتفرم ویژه و اختصاصی برای افرادی به شمار می‌رود که همواره در حال حرکت هستند.

از این برنامه برای ویرایش عکس و یا کارهای دیگر نمی‌توان استفاده کرد و به همین خاطر، هنرمندان این برنامه را فقط می‌توانند برای طراحی مورد استفاده قرار دهند. Sketchbook برای سیستم‌های عامل مک، کامپیوترهای شخصی، iOS و اندروید ارائه شده است.

بر خلاف بسیاری از برنامه‌ها که فقط از قالب‌ها و فرمت‌هایی خاص پشتیبانی می‌کنند، Sketchbook امکان خروجی گرفتن از فایل‌های Photoshop PSD با لایه‌های داخلی را برای شما فراهم کرده است. از همه جالب‌تر آنکه، این برنامه با تمامی قابلیت‌های جذاب خود به صورت کامل رایگان در دسترس می‌باشد.

4- Clip Studio Paint

نام یک نرم افزار شناخته شده و قدرتمند، در زمینه طراحی مانگا و یا داستان های مصور (کمیک) است که طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد. در چند دهه گذشته، داستان‌های مصور، در قالب نقاشی‌هایی دستی در مجلات و یا کتاب‌ها به چاپ می‌ریسد و طراحی آنان زمان بسیاری را می‌طلبید.

با وجود گذشت چندین دهه از حضور اولین کمیک‌بوک‌ها در فروشگاه‌های مخصوص، این محصول همچنان از محبوبیت بسیار بالایی در میان عموم مردم برخوردار است.
پنل هاو ابزارهای موجود در رابط کاربری علاوه بر آشنا بودن، تا حد زیادی قابل تنظیم و سفارشی سازی هستند و کاربر می تواند به راحتی طرح اولیه خود را با استفاده از ماوس و یا قلم تبلت و همچنین بکارگیری ابزارهای نرم افزاری آشنایی همچون قلم، براش و ابزارهای انتخاب ایجاد کند و از تکنولوژی هایی مانند وکتور مپینگ (vector mapping)، قلم هوشمند حساس به فشار (smart pen presure sensing) در طراحی های خود بهره ببرد.

5- برنامه طراحی و نقاشی برای هنرمندان دیجیتال: Inspire Pro

برنامه Inspire Pro این قابلیت را دارد تا آیپد شما را به بوم نقاشی تبدیل کند. این یکی از ساده‌ترین برنامه های طراحی و نقاشی است که میتوانید با استفاده از آن به ساخت طرح‌های هنری عالی بپردازید و این کار را با قلم‌موهای بسیار واقع‌گرایانه و همچنین اندازه بوم بسیار بزرگ انجام می‌دهد.

کاربران آیپد اپل می‌توانند این برنامه را از طریق اپ استور تهیه کنند. این برنامه به گونه ای طراحی شده است که استفاده از آن آسان باشد، بنابراین می توانید بلافاصله کار خود را شروع کنید، حتی اگر مبتدی هستید.

6- Zen Brush 2

آیا دوست دارید هنر خوشنویسی یا حروف نویسی ژاپنی را یاد بگیرید؟  Zen Brush 2 با تمرکز بر روی قلم موی جوهر آسیای شرقی، برای کسانی که می خواهند آموزه های ذن را تجسم کنند یک انتخاب عالی است. علاوه بر ویژگی های بسیار زیاد همچنین امکان به اشتراک گذاشتن کارهای خود با دیگران را نیز فراهم می کند.  بنابراین، تجربه‌ی جدید و متفاوتی با Zen Brush 2 میتوانید داشته باشید.

7- برنامه طراحی و نقاشی برای هنرمندان دیجیتال: GIMP

برنامه طراحی و نقاشی برای هنرمندان دیجیتال: GIMP
برنامه طراحی و نقاشی برای هنرمندان دیجیتال: GIMP

نرم افزار GIMP که مخفف برنامه ویرایش تصویر مبتنی بر GNU می‌باشد، جزو برنامه‌های متن باز رایگان است. نرم افزار گرافیکی GIMP برای ویرایش عکس‌ها به کار برده می‌شود. در واقع این برنامه جایگزینی برای فتوشاپ است. سالهاست در طراحی صنعتی و طراحی گرافیکی از برنامه فتوشاپ به عنوان اصلی‌ترین برنامه ویرایش تصویر استفاده می‌شود.
ساخت این نرم افزار در سال 1995 توسط اسپنسر کیمبال و پیتر متیس شروع شد. در آغاز نام این نرم افزار، برنامه عمومی ویرایش تصویر نام داشت که به اختصار به آن GIMP گفته می‌شد.
GIMP همچنان بر بسیاری از برنامه‌هایی که امروزه می‌شناسیم برتری دارد!  بهترین نکته در رابطه با آن، این است که برای سیستم عامل های مک، ویندوز و حتی لینوکس کاملا رایگان است.
GIMP برای ساخت نمادها یا آواتارهای سرگرم کننده، اجزای رابط کاربری و طراحی گرافیکی عالی است.
اگر در کدنویسی مهارت دارید، می‌توانید اسکریپت‌ها و افزونه‌ها را سفارشی کنید.  شما می توانید برنامه هایی مانند Python، Scheme، Perl و غیره را ادغام کنید.  هیچ کاری وجود ندارد که GIMP نتواند انجام دهد.

8- Paintstorm Studio

Paintstorm Studio
Paintstorm Studio

به هنرمندانی که دنبال بهترین اپلیکیشن های نقاشی برای ویندوز ۱۰ می‌گردند و می‌خواهند ابزاری راحت برای طراحی در ویندوز داشته باشند، اپلیکیشن Paintstorm Studio، را پیشنهاد می‌کنیم. در این اپلیکیشن بینهایت  قلم، بوم و چرخ رنگ وجود دارد.

اپلیکیشن Paintstorm Studio، بوم نقاشی را با انواع واحد‌های اندازه‌گیری مانند میلی‌متر و اینچ، درجه‌بندی می‌کند. این شرایط به کاربر اجازه می‌دهد تا تصاویر سه‌بعدی و دوبعدی را با دقت بسیار زیاد خلق کنید. ابزارهای اپلیکیشن Painstorm Studio، برای انواع سبک‌های نقاشی مناسب است. ترسیم نقاشی‌های کلاسیک، پرتره‌های زیبا و نقاشی‌های کمیک به لطف اپلیکیشن Paintstorm Studio، به‌راحتی انجام می‌شود.
این اپلیکیشن در کنار قلم‌های زیبا و کارآمد، ابزاری برای ثبات‌بخشیدن به نقاشی‌ها دارد. این شرایط به کاربران اجازه می‌دهد تا نقاشی‌های خود را با دقت بسیار زیادی به تصویر بکشند. اپلیکیشن Paintstorm Studio، رابط کاربری بسیار کاربردی دارد. تمامی ابزارها و قلم‌های لازمِ طراحی در این اپلیکیشن به‌راحتی در دسترس است.

این ویژگی‌ها اپلیکیشن Paintstorm Studio را به یکی از بهترین اپلیکیشن های نقاشی برای ویندوز ۱۰ تبدیل کرده است. از این اپلیکیشن می‌توانید بدون هیچ محدودیتی تا مدت ۳۰ روز به صورت رایگان استفاده کنید. سپس باید مبلغی را برای خرید نسخه کامل Paintstorm Studio  پرداخت کنید. شما می توانید از این نرم افزار برای سبک های هنری سنتی، کمیک یا مانگا، کارهای هنری مفهومی و یا کارهای طراحی خود استفاده کنید.

9- برنامه طراحی و نقاشی برای هنرمندان دیجیتال: Art Rage

Art Rage  یک نرم افزاری حرفه ای در زمینه نقاشی و طراحی می باشد. توسط این نرم افزار شما می توانید با رنگ و آبرنگ، مداد رنگ و اسپری بر روی بوم خود نقاشی کنید. اگر می خواهید عکسی را طراحی کنید می توانید با این برنامه طرح اولیه آنرا با مداد سیاه ایجاد کنید.

مخفی سازی ابزارهای غیر ضروری، امکان استفاده از براش های فتوشاب با فرمت Abr زمانی که حالت Sticker Spray انتخاب شده باشد، نمایش پیغام خطا هنگام استفاده از ابزار در محل نا مناسب، تنظیم کیفیت تصاویر خروجی، پشتیبانی از بیشتر فیلترهای فتوشاپ و … از ویژگی های این نرم افزار می باشد.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس