اکنون زمان مناسبی برای ساخت بازی اقتباسی بر اساس Star Wars: Rogue One است

65
0
اکنون زمان مناسبی برای ساخت بازی اقتباسی بر اساس Star Wars: Rogue One است

با توجه به عظیم بودن IP جنگ ستارگان، برخی احساس می‌کنند که چقدر به خانواده اسکای واکر و اشباع بیش از حد نوستالژی آن‌ها توجه دائمی می‌شود، این نظر پوچ است. جنگ ستارگان در داستان علمی-تخیلی خود دارای نژادها و شخصیت‌های متنوعی در میان سیارات به همان اندازه متنوع است، اما به نظر می‌رسد هر زمان که قسمت جدیدی از جنگ ستارگان وارد میدان می‌شود، سازندگان نمی‌توانند از گنجاندن یک ایستر اگ به یک شخصیت نمادین صرف نظر کنند. گویی که این کار را برای تضمین موفقیت انجام می‌دهند. اکنون زمان مناسبی برای ساخت بازی اقتباسی بر اساس Star Wars: Rogue One است. در ادامه با اول نیوز همراه باشید.

سریال Andor نمونه‌ای از اسپین‌آف است که به نظر می‌رسد با بررسی عمیق‌تر در یک شخصیت کمتر شناخته شده، ریسک بزرگی را متحمل می‌شود، اما احتمالاً در نتیجه بسیار غنی‌تر و جذاب‌تر خواهد بود. مجموعه پیش درآمد دیزنی پلاس به دنبال Cassian Andor، یک جاسوس Rebel است که در Rogue One: A Star Wars Story معرفی شد. Andor تنها یکی از بسیاری از داستان‌های Rogue One است که شایسته پرداختن است و اکنون زمان مناسبی است که شاهد یک بازی اقتباسی بر اساس این فیلم و سریال جنگ ستارگان باشیم.

اکنون زمان مناسبی برای ساخت بازی اقتباسی بر اساس Star Wars: Rogue One است

فیلم Rogue One یک اسپین آف از جنگ ستارگان است که پتانسیل بالایی بر تبدیل شدن به بازی ویدیویی دارد

فیلم Rogue One مختصرترین داستان جنگ ستارگان در مورد شورش در برابر امپراتوری است. زیرا بر گروهی از شخصیت‌های نامناسب و ناشناخته متمرکز است. وضعیت اسفناک آن‌ها ناامیدکننده به نظر می‌رسد و در حالی که طرفداران ممکن است از قبل تصور کنند سرنوشت آن‌ها چگونه خواهد بود، فیلم هنوز هم ظاهری از تعلیق و پیروزی ایجاد می‌کند. این شخصیت‌های بی‌اهمیت مسئول نابودی اولین ستاره مرگ هستند.

فیلم Rogue One ادای دین خود را با داشتن صحنه‌های نوستالژیک، مانند CGI Grand Moff Tarkin و Leia Organa، و همچنین یک سکانس اکشن با دارث ویدر که مستقیماً به رویدادهای A New Hope هدایت می‌شود، تسلیم می‌کند. با این حال، لحظات صمیمی و طنز که بین شخصیت‌های جدید در Rogue One به اشتراک گذاشته می‌شوند، جذابیت و اصالت آن را افزایش می‌دهند. شخصیت‌هایی مانند Jyn Erso ،Galen Erso، Cassian Andor ،Chirrut Imwe ،Baze Malbus یا Bodhi Rook همگی افراد جالبی هستند که می‌توانستند یک اسپین‌آف منحصر به فرد دریافت کنند.

علاوه بر این، دوره زمانی خاص Rogue One بسیار جالب است، زیرا بین Revenge of the Sith و A New Hope قرار دارد، جایی که Rebels در پایین‌ترین سطح خود قرار دارند و در حال مبارزه برای بقا تحت سلطنت امپراتوری هستند. این دوران قبلاً بارها به تصویر کشیده شده است، با شخصیت‌هایی از Rogue One که اکنون در رسانه‌های دیگر جنگ ستارگان ظاهر شده‌اند. به عنوان مثال، Saw Gerrera برای اولین بار در انیمیشن Star Wars: The Clone Wars ظاهر شد، اما لایو اکشن Saw از Forest Whittaker اکنون در Star Wars Jedi: Fallen Order ظاهر شده است.

به همین ترتیب، Star Wars Jedi: Fallen Order دارای درویدهای امنیتی سری KX است که به عنوان دشمن ظاهر می‌شوند، و در Rogue One، طرفداران با یکی به نام K-2SO ملاقات می‌کنند که دوباره برنامه ریزی شده و به Rebels وفادار است. Rogue One بازی اقتباسی خودش را ندارد و در حال حاضر خبری از در دست ساخت بودن بازی اقتباسی Andor هم است.

در حال حاضر بعید است که Rogue One یک اقتباس مستقیم دریافت کند، با توجه به اینکه به نظر می‌رسد محبوبیت خود را پس از انتشار از دست داده است. اما مجموعه دیزنی پلاس آندور نشان می‌دهد که ممکن است هنوز شخصیت‌ها یا روایت‌هایی برای نجات از آن وجود داشته باشند و نتیجه آن می‌تواند بازی‌هایی در آینده جنگ ستارگان باشد .

اکنون زمان مناسبی برای ساخت بازی اقتباسی بر اساس Star Wars: Rogue One است

به افتخار DLC Rogue One در Star Wars Battlefront

به نظر می‌رسد که Star Wars Eclipse دورترین چیز از اقتباس Andor یا Rogue One باشد، اما هنوز این احتمال وجود دارد که بازی Ubisoft Massive که قرار است تجربه‌ی جهان باز جنگ ستارگان یا بازی استودیوی Respawn که تجربه‌ی شوتر اول شخص جنگ ستارگان را ارائه می‌دهد، چنین باشند. حتی اگر مستقیماً روایت‌های جین یا کاسیان را اقتباس نکنند، فرصت‌هایی برای به اشتراک گذاشتن داستان‌های ناگفته از طریق شخصیت‌های ناشناخته در همان دوران وجود دارد.

فیلم Rogue One به وضوح تأثیرگذار بود، اما مهم است که توجه داشته باشید که Rogue One قبلاً یک اقتباس واقعاً وفادار دریافت کرده است، و تلاش برای خلع کردن آن از تخت سلطنت امری دشوار است. این فیلم اسپین آف در بازسازی Star Wars Battlefront که آن را در نسخه الحاقی DLC Rogue One: Scarif معرفی کرد، بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

این DLC شخصیت‌های Jyn Erso و کارگردان Orson Krennic را به عنوان شخصیت‌های قهرمان و شرور خود با توانایی‌ها و سلاح‌های منحصربه‌فرد خود معرفی کرد. Scarif، یک سیاره جزیره گرمسیری، نیز در DLC معرفی شد و پایه و اساس چهار نقشه جداگانه در آن و همچنین یک حالت بازی انحصاری به نام Infiltration را بنا گذاشت.

همچنین Shoretroopers یک مکمل تزئینی متمایز برای Star Wars Battlefront بود، که دارای Rogue One: X-Wing VR Mission انحصاری PlayStation VR نیز بود. بنابراین، Rogue One و روایت اصلی و شخصیت‌های آن ممکن است قبلاً مورد استفاده قرار گرفته باشند. در عوض، اقتباسی از همان وقایع می‌تواند برای مثال، دیدگاه شخصیت‌های دیگر را به طرفداران نشان دهد یا داستانی برای Chirrut و Baze ارائه دهد. Rogue One خوشبختانه اساساً جذابیت‌های خود را به هر سبکی در بازی‌ها می‌رساند و بنابراین پتانسیل آن بی نهایت است.

لگو

بازی LEGO Star Wars: The Skywalker Saga می‌تواند DLC مرتبط با آندور را دریافت کند

محتمل‌ترین اقتباس بازی Rogue One که در آینده نزدیک اتفاق می‌افتد، نوعی پیوند برای Andor خواهد بود. اگر یک بازی Star Wars Battlefront در حال حاضر تحت توسعه لایو سرویس قرار می گرفت، ممکن بود به آن سمت و سو رجوع کند، اما در غیاب چنین بازی‌ای، به نظر می‌رسد که مشخص است کدام بازی وظیفه اقتباس Andor را بر عهده خواهد داشت.

در واقع، LEGO Star Wars: The Skywalker Saga به احتمال زیاد این شانس را دارد که این خلأ را پر کند، به خصوص پس از اینکه DLC پس از عرضه خود محتوای Rogue One و همچنین Mandalorian دیزنی پلاس و دیگران را معرفی کرد. LEGO Star Wars: The Skywalker Saga قبل از این محتوا نیز یک بازی غول‌پیکر بود و تقریباً تمام رسانه‌های مهم جنگ ستارگان در دسترس را جمع‌آوری می‌کرد، حال اضافه کردن یک بسته شخصیت برای Andor پس از محتوای معرفی شده برای Rogue One انتخابی عالی خواهد بود.

انتظار می‌رود جنگ ستارگان در نمایشگاه بازی‌های دیزنی و مارول در جمعه ۱۸ شهریور ماه اخبار بازی‌های آینده را اعلام کند، و این فرصتی عالی برای LEGO Star Wars: The Skywalker Saga خواهد بود تا Andor را به‌عنوان جدیدترین DLC خود قبل از عرضه نمایش در اواخر این ماه معرفی کند. اگر TT Games این کار را انجام ندهد، یوبی‌سافت یا Respawn می‌توانند اخبار خود را به اشتراک بگذارند. در هر صورت، اگر زمانی برای اعلام اقتباس از Andor یا Rogue One وجود داشته باشد، این شوکیس بهترین زمان و مکان خواهد بود.

نظر شما در این خصوص چیست؟ موافقید که اکنون زمان مناسبی برای ساخت بازی اقتباسی بر اساس Star Wars: Rogue One است؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس