مقایسه اپل واچ سری 8 و اپل واچ SE

101
0

اپل واچ SE ممکن است نسبت به قیمتش وسوسه انگیز به نظر برسد، اما اپل واچ سری 8 به این دلایل همچنان بهتر است. در این مقاله به مقایسه اپل واچ سری 8 و اپل واچ SE می پردازیم.

مقایسه اپل واچ سری 8 و اپل واچ SE

چه برای اولین بار ساعت هوشمند خریداری کنید و چه به دنبال ارتقا ساعت فعلی خود هستید، اپل واچ گزینه بسیار خوبی برای بررسی است. با این حال، اپل دو گزینه ساعت هوشمند برای کاربر معمولی ارائه می دهد: Apple Watch Series 8 و Apple Watch SE 2022.

 

اگرچه اپل واچ SE  150 دلار ارزان تر از سری 8 است، اما ممکن است بخواهید به سمت دومی متمایل شوید و دلیل آن در اینجا آمده است:

 

  1. شما یک صفحه نمایش بزرگتر دریافت می کنید

مقایسه اپل واچ سری 8 و اپل واچ SE
مقایسه اپل واچ سری 8 و اپل واچ SE

اگر چیزی وجود داشته باشد که اکثر مردم از آن استقبال می کنند، صفحه نمایش بزرگ تر است. اگرچه قاب اپل واچ سری 8 تنها یک میلی متر بزرگ تر از اپل واچ SE است، نسبت صفحه نمایش به بدنه بیشتر آن تقریباً 20 درصد مساحت صفحه نمایش بیشتری را نسبت به دومی ارائه می دهد.

با این کار، دیدن آنچه در ساعت شما وجود دارد و تعامل با آن بسیار سریع تر و آسان تر است. یکی دیگر از مزایای صفحه نمایش لبه به لبه این است که اپل واچ سری 8 از نظر بصری جذاب تر از SE به نظر می رسد.

  1. شما یک صفحه نمایش همیشه روشن دارید

جدا از صفحه نمایش بزرگ تر، اپل واچ سری 8 نیز دارای صفحه نمایش همیشه روشن است. این بدان معناست که دیگر مجبور نیستید ساعت هوشمند خود را لمس کنید یا هر زمان که می‌خواهید زمان را بررسی کنید یا نوتیفیکیشن هایی را از دست داده‌اید، مچ دست خود را تکان دهید.

صفحه نمایش همیشه روشن به شما این امکان را می دهد که از سری 8 به عنوان یک ساعت واقعی استفاده کنید، جایی که می توانید زمان را در یک نگاه، حتی زمانی که روی میزتان است، بررسی کنید.

  1. شما ردیاب های سلامت بیشتری دریافت می کنید

مقایسه اپل واچ سری 8 و اپل واچ SE
مقایسه اپل واچ سری 8 و اپل واچ SE

در حالی که اپل واچ SE در حال حاضر دارای ردیاب های سلامت و ایمنی مانند تشخیص ضربان قلب و سقوط است، اپل واچ سری 8 ویژگی های بیشتری مانند توانایی اندازه گیری سطح اکسیژن خون و یک برنامه ECG برای نظارت بر ریتم قلب را ارائه می دهد.

با اپلیکیشن Blood Oxygen، می‌توانید میزان اشباع اکسیژن خون (SpO2) و حداکثر میزان مصرف اکسیژن بدنتان را در طول ورزش (VO2 max) کنترل کنید. بنابراین، اگر می خواهید اطلاعات سلامتی خود را حفظ کنید، اپل واچ سری 8 ممکن است بهترین خرید باشد.

  1. می توانید چرخه خود را با دقت بیشتری پیگیری کنید
مقایسه اپل واچ سری 8 و اپل واچ SE
مقایسه اپل واچ سری 8 و اپل واچ SE

جدا از برنامه های پیشرفته، سری 8 دارای سنسور دمای داخلی نیز برای پوست شما است. با استفاده از این، ساعت هوشمند می تواند به طور دقیق دمای بدن شما را به صورت خودکار و دقیق ردیابی کند. 

  1. می توانید خیلی سریع تر شارژ کنید
مقایسه اپل واچ سری 8 و اپل واچ SE
مقایسه اپل واچ سری 8 و اپل واچ SE

اگر کسی هستید که همیشه از ساعت هوشمند خود استفاده می کنید، از قابلیت های شارژ سریع سری 8 قدردانی خواهید کرد. با اپل واچ سری 8 می توانید آن را از 0 تا 80 درصد در 45 دقیقه و 100 درصد در حدود 75 دقیقه شارژ کنید.

این دو برابر سریع‌تر از زمان شارژ اپل واچ SE است که برای رسیدن به 80 درصد 90 دقیقه و برای شارژ کامل 150 دقیقه طول می‌کشد. در مورد زمانی که صرفه جویی می کنید فکر کنید، و به سرعت متوجه خواهید شد که هزینه اضافی که می پردازید احتمالاً ارزش آن را دارد.

ساعت اپل که مراقب شماست

اپل واچ SE برای اکثر کاربران ساعت های هوشمند که فقط به آن نیاز دارند تا در جریان نوتیفیکیشن ها قرار گیرند، به اندازه کافی خوب است. اما اگر برای کمک به نظارت بر سلامت خود یک اپل واچ می خرید، ممکن است ایده خوبی باشد که روی سری 8 سرمایه گذاری کنید.

حسگرهای اضافی و ویژگی‌های ردیابی سلامتی در سری اپل واچ شما را بیشتر از قلب، چرخه‌های قاعدگی و به طور کلی سلامتی خود آگاه می‌سازد. این بسیار مهم است، به خصوص اگر یک بیماری زمینه ای دارید.

و اگر حرفه ای پرمشغله هستید و همیشه در حال حرکت هستید، از صفحه نمایش همیشه روشن، صفحه نمایش بزرگ تر و قابلیت های شارژ سریع آن قدردانی خواهید کرد. بنابراین، احتمالاً سرمایه گذاری بهتری نسبت به Apple Watch SE برای شما نیز خواهد بود.

makeuseof

5/5 - (1 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس