پشتیبانی iPad Air 5 از تراشه M1

20
0
iPad Air 5

تنها چند ساعت تا رویداد ویژه بعدی اپل باقی مانده است، هم اکنون زمانی است که انتظار می‌رود این شرکت نسل سوم آیفون SE، مدل‌های جدید Mac و همچنین آیپد ایر جدید را معرفی کند. شایعات قبلاً پیش‌بینی می‌کردند که این iPad جدید از 5G پشتیبانی می‌کند، اما 9to5Mac اکنون از منابعی دریافته است که iPad Air 5 از تراشه M1 پشتیبانی می‌کند.

شایعات قبلی در مورد iPad Air جدید حاکی از آن بود که این iPad از تراشه A15 Bionic بهره می‌برد – همان چیزی که در آیفون 13 و نسل ششم iPad Mini وجود دارد. با این حال، به نظر می رسد اپل می خواهد فاصله بین iPad Air و iPad Pro را بیش از این چیزی که هست کاهش دهد، این بار با اضافه شدن یک تراشه قدرتمندتر.

iPad Air 5 با M1

بر اساس اطلاعات به دست آمده توسط 9to5Mac ، iPad Air 5 (با اسم رمز J408) همان تراشه M1 را خواهد داشت که اپل در مدل‌های 2021 iPad Pro و ​​همچنین در اولین نسل از سیلیکون Mac ‌های اپل، که شامل iMac 24 اینچی و MacBook Air داشته است.

از نظر عملکرد، تراشه M1 حدود 50٪ سریعتر از A15 Bionic و 70٪ قدرتمندتر از A14 Bionic (که در نسل چهارم iPad Air است) است. در حالی که A15 Bionic دارای یک CPU 6 هسته ای و GPU 5 هسته ای است، تراشه M1 با CPU 8 هسته ای و GPU 7 هسته ای، به علاوه 8 گیگابایت رم در پایین ترین پیکربندی خود ارائه می شود.

اما چرا اپل از تراشه M1 در iPad Air استفاده می کند در حالی که قبلاً یک iPad Pro با همان تراشه را داشته است؟ اول از همه، مهم است که به خاطر داشته باشید که جنبه های دیگری وجود دارد که iPad Pro را از بقیه خطوط تولید متمایز می کند – مانند داشتن صفحه نمایش ProMotion با فناوری XDR.

با این حال، از آنجایی که اپل می‌خواهد هر دو iPad Pro و ​​ iPad Air را به‌ عنوان جایگزین رایانه بفروش رساند (از آنجایی که هر دو با کیبورد مجیک کار می‌کنند)، جای تعجب نیست که iPad Air به تراشه ‌ای در سطح دسکتاپ مجهز شود. به عنوان مثال خط تولید Mac را در نظر بگیرید، زیرا هر دو MacBook Air و MacBook Pro در سطح پایه به M1 متکی هستند.

در عین حال، انتظار می رود iPad Pro در اواخر سال جاری با یک تراشه جدید به روز شود که احتمالاً عملکرد بهتری نسبت به تراشه فعلی M1 ارائه می دهد.

چه چیز دیگری باید انتظار داشت؟

منابع ما همچنین شایعات دیگری را در مورد iPad Air 5 تأیید کرده اند. که آن هم پشتیبانی از شبکه های 5G که سال گذشته به iPad Pro و iPad mini 6 2021 اضافه شد، در iPad Air جدید نیز در دسترس خواهد بود.

همچنین می‌توانیم تأیید کنیم که iPad Air 5 همان رزولوشن صفحه نمایش نسل چهارم iPad Pro فعلی را حفظ خواهد کرد. همچنین انتظار می‌ رود که یک دوربین جلوی به ‌روز شده با پشتیبانی از Center Stage نیز برای iPad جدید ارائه شود. منابع متعدد گزارش داده اند که iPad Air جدید فردا معرفی خواهد شد.

رویداد 8 مارس در ساعت 10:00 صبح به وقت PT/1:00 آغاز خواهد شد. پخش زنده آن در وب سایت اپل، کانال یوتیوب این شرکت و مستقیماً در برنامه Apple TV در iPhone، iPad، Mac و Apple TV خواهد بود.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس