مقایسه مرورگر Brave با Vivaldi: کدام مرورگر امن تر و خصوصی تر است؟

76
1
مقایسه مرورگر Brave با Vivaldi

آیا واقعاً باید به مرورگر خود به اطلاعات امنیتی و شخصی خود اعتماد کنید؟ با Vivaldi و Brave، شما می توانید! اما کدام بهتر است؟ مقایسه مرورگر Brave با Vivaldi را در ادامه بخوانید.

اگر می‌خواهید به یک مرورگر امن و خصوصی تغییر دهید، احتمالاً با Brave و Vivaldi برخورد کرده‌اید. این دو مرورگر در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده‌اند، مخصوصاً در میان افرادی که در مورد حریم خصوصی و امنیت خود فعال هستند و از جمع‌آوری داده‌های Big Tech راحت نیستند.

Brave و Vivaldi چگونه با هم مقایسه می شوند؟ بیایید دریابیم.

Brave: ایمن، با ویژگی های غنی، خصوصی

مقایسه مرورگر Brave با Vivaldi
مقایسه مرورگر Brave با Vivaldi

مرورگر Brave به یک جایگزین محبوب برای کروم و مرورگرهای مشابه تبدیل شده است، زیرا سریع است، و ظاهری شبیه به یک مرورگر معمولی دارد، اما به دلیل تعدادی از ویژگی‌های امنیتی نسبتاً منحصر به فرد، بسیار خوب است.

Brave محافظت قوی از جعبه ارائه می دهد، عمدتا به لطف Brave Shields، که تبلیغات، اسکریپت ها، ردیاب ها، کوکی های بین سایتی، فیشینگ و اثر انگشت را مسدود می کند. با این حال، کاربر می‌تواند شیلدها را مطابق میل خود تغییر دهد، تنظیمات حریم خصوصی را سفارشی کند، مسدود کردن رسانه‌های اجتماعی را فعال یا غیرفعال کند، و با فعال کردن مسدود کردن تبلیغات تهاجمی و ردیاب، امنیت Brave را بیشتر افزایش دهد.

Brave به طور خودکار هر صفحه وب را از حالت AMP حذف می کند، Google را از هدایت ترافیک شما از طریق سرورهای خود مسدود می کند و در نتیجه از جمع آوری داده ها جلوگیری می کند. مهمتر از آن، مرورگر به طور خودکار تمام اتصالات از HTTP به HTTPS را به روز می کند – پروتکل دومی پروتکل بسیار ایمن تر است زیرا از رمزگذاری قوی استفاده می کند.

آنچه Brave دارد و سایر مرورگرها ندارند، اتصال Tor (The Onion Router) داخلی است که مطمئناً برای کسانی که می خواهند حریم خصوصی خود را حفظ کنند اما ترجیح می دهند علاوه بر Brave از مرورگر رسمی Tor استفاده نکنند، یک امتیاز مثبت است.

و از آنجایی که Brave مبتنی بر Chromium است، تقریباً می توان هر افزونه ای را که برای Chrome در دسترس است اضافه کرد، از جمله برنامه های افزودنی متمرکز بر امنیت مانند uBlock Origin و FlowCrypt.

اما این تقریباً تا جایی است که می توانید از نظر شخصی سازی تجربه Brave خود پیش بروید. دقیقاً یک مرورگر بسیار قابل تنظیم نیست.

Vivaldi: ایمن، قابل تنظیم، همه کاره

مقایسه مرورگر Brave با Vivaldi
مقایسه مرورگر Brave با Vivaldi

مرورگر Vivaldi که در سال 2016 راه اندازی شد توسط مدیر عامل سابق اپرا توسعه یافت. با این حال، Vivaldi مبتنی بر موتور Chromium است، که برای شروع، به این معنی است که با اکثر برنامه‌های افزودنی موجود در فروشگاه وب کروم سازگار است.

برخلاف Brave، Vivaldi بسیار قابل تنظیم است. در واقع این دقیقا همان جایی است که می درخشد. ویژگی های سفارشی سازی فقط در مورد ظاهر و عملکرد نیست، بلکه امنیت و حفظ حریم خصوصی را نیز شامل می شود.

Vivaldi از سرویس‌های Google برای محافظت از کاربران در برابر فیشینگ، بدافزار و سایر تهدیدها استفاده می‌کند—این کار را با بررسی صفحه‌ای که بازدید می‌کنید در برابر فهرستی از سایت‌های مخرب شناخته شده انجام می‌دهد.

Vivaldi دارای یک مسدود کننده تبلیغات یکپارچه است که اکثریت قریب به اتفاق تبلیغات را مسدود می کند، بنابراین به احتمال زیاد نیازی به نصب برنامه افزودنی مسدود کننده تبلیغات نخواهید داشت. این مرورگر دارای سه سطح حفاظتی است و همچنین می تواند ردیاب ها و کوکی های شخص ثالث را مسدود کند.

طبق سیاست حفظ حریم خصوصی، Vivaldi داده‌های مرور کاربران را جمع‌آوری نمی‌کند، اما اطلاعات مربوط به دستگاه و مکان شما را جمع‌آوری می‌کند، ظاهراً به منظور «تعیین تعداد کل کاربران فعال و توزیع جغرافیایی آنها».

مانند بسیاری از مرورگرهای امروزی، Vivaldi دارای یک ویژگی پنجره خصوصی است که در آن کاربر می تواند به راحتی وب را با استفاده از DuckDuckGo یا یک موتور جستجوی حریم خصوصی مشابه مرور کند.

لحظه ای که Vivaldi را راه اندازی می کنید، متوجه می شوید که این مرورگر معمولی شما نیست. اگر از کروم یا فایرفاکس استفاده کرده اید، مطمئناً کمی طول می کشد تا به Vivaldi عادت کنید.

مقایسه مرورگر Brave با Vivaldi: آنچه را باید در نظر داشت

Brave و Vivaldi هر دو مرورگرهای خوب و ایمن هستند. اکثر مردم احتمالاً با استفاده از Brave احساس راحتی بیشتری خواهند کرد زیرا بسیار بصری و از نظر بصری شبیه کروم است. از سوی دیگر، Vivaldi را می توان تا حد باورنکردنی سفارشی کرد، که آن را به گزینه ای عالی برای کاربران قدرتمند تبدیل می کند.

از نظر امنیت و حفظ حریم خصوصی، دیدن اینکه Vivaldi در حال شکست دادن Brave خارج از جعبه است، سخت است، اما با برخی تغییرات می‌تواند یک مرورگر بسیار قدرتمند و امن باشد و با ویژگی‌های بی‌شمار و گزینه‌های سفارشی‌سازی، تجربه‌ای منحصربه‌فرد و شخصی را ارائه دهد.

با این اوصاف، اگر هیچ یک از این مرورگرها را دوست ندارید اما همچنان می‌خواهید کروم را کنار بگذارید، همیشه گزینه‌های بیشتری برای بررسی وجود دارد.

5/5 - (1 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک دیدگاه برای “مقایسه مرورگر Brave با Vivaldi: کدام مرورگر امن تر و خصوصی تر است؟

  1. این دو مرورگر از سایر مرورگرها بهتر هستند. توضیح خوبی دادید و توصیه می شود کاربران از سایر مرورگرها به Brave و Vivaldi مهاجرت کنند. من از هر دو استفاده می کنم.

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس