مقایسه Samsung One UI با One UI Core، تفاوت آنها در چیست؟

76
0
مقایسه Samsung One UI با One UI Core

گوشی های سامسونگ گلکسی دارای رابط کاربری One UI هستند. اما برخی از آنها نسخه متفاوتی به نام One UI Core دارند. مقایسه Samsung One UI با One UI Core کدام یک بهتر است؟

سیستم عامل One UI یک حالت ازاندرویدی است که توسط سامسونگ برای گوشی ها و تبلت های گلکسی خود توسعه و طراحی شده است. این سیستم عامل روی اندروید اجرا می‌شود و به دستگاه‌های گلکسی هویت منحصربه‌ فردی می‌دهد که طرفداران آن را دوست دارند. با این حال، برای بسیاری ناشناخته است، در نظر داشته باشید همه ی گوشی های سامسونگ با One UI عرضه نمی شوند.

اگر یک دستگاه مقرون به صرفه ی سامسونگ دارید، به احتمال زیاد از سیستم One UI Core پشتیبانی می کند، نه One UI. در این مقاله، نگاهی خواهیم داشت به اینکه One UI Core چیست، در چه چیزهایی متفاوت است و چرا در جایگاه اول قرار دارد.

One UI Core چیست؟ در چه چیزهایی با دیگر سیستم ها متفاوت است؟

One UI یک رابط کاربری است که اغلب توسط بازدید کنندگان و علاقه مندان به فناوری به عنوان یکی از بهترین سیستم های اندرویدی موجود با توجه به چند کاره بودن، ویژگی های بسته بندی شده و کاربرپسند بودن آن رتبه بندی می شود. از طرف دیگر، One UI Core یک نسخه Lite از One UI است که در گوشی‌های ارزان‌تر سامسونگ دیده می‌شود.

One UI Core ویژگی‌های کمتری دارد، اما همان زبان طراحی را حفظ می‌کند و با بسیاری از برنامه‌های از پیش نصب‌شده سامسونگ موجود در One UI عرضه می‌شود. One UI Core به خوبی بهینه نشده است، اما با توجه به قیمتی که در بازار موجود است، جای شکایت زیادی وجود ندارد.

چگونه بررسی کنیم که شما One UI Core یا One UI دارید

می توانید به راحتی از تنظیمات دستگاه خود بررسی کنید که آیا گوشی سامسونگ شما دارای One UI یا One UI Core است. فقط به Settings > About phone > Software information بروید. در اینجا، در بالای منو، نسخه One UI یا نسخه One UI Core را خواهید دید. اگر اولی است، شما رابط کاربری معمولی One UI را دارید، یعنی رابط کاربری بهتر با تمام ویژگی ها.

برخی از جدیدترین دستگاه های سامسونگ که دارای One UI Core هستند عبارتند از Galaxy M12، A02، M51 و Tab A7. اگر در آینده نزدیک قصد خرید یک گوشی سامسونگ را دارید، این شرکت فهرستی از دستگاه‌های دارای One UI Core را ارائه می‌کند که می‌توانید از آن‌ها برای بررسی اینکه آیا تلفن مورد نظر شما خدمات کامل One UI یا One UI Core را دارد استفاده کنید. اگر دستگاه شما در این لیست نیست، دارای One UI است.

چه ویژگی هایی در One UI Core وجود ندارد؟

سامسونگ به طور رسمی فاش نکرده است که چه ویژگی هایی در One UI Core وجود ندارد. با این حال، با توجه به شکایات و بازخوردهایی که کاربران در طول سال ها ارائه کرده اند، ما دیدگاه بسیار خوبی از تفاوت بین این دو نوع داریم.

اما قبل از شروع، توجه داشته باشید که One UI Core درست مانند One UI برای دریافت ویژگی‌های جدید به ‌روزرسانی می‌شود، بنابراین ممکن است تلفن One UI Core شما برخی از برنامه‌ها و ویژگی‌های زیر را داشته باشد. اینها همچنین می توانند بسته به مدل یا منطقه خاص شما متفاوت باشند.

در اینجا ویژگی هایی وجود دارد که در One UI Core وجود ندارد:

  • Bixby Routines
  • Easy Mode
  • Edge Panels & Edge Lighting
  • Game Luncher
  • Good Luck
  • Link to Windows
  • Samsung Knox Security
  • Samsung Health
  • Samsung Pay
  • Secure Folder

چرا گوشی های ارزان قیمت سامسونگ دارای One UI Core هستند؟

چرا گوشی های ارزان قیمت سامسونگ دارای One UI Core هستند؟
چرا گوشی های ارزان قیمت سامسونگ دارای One UI Core هستند؟

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا سامسونگ برخی از بهترین ویژگی های One UI را از One UI Core حذف می کند. یکی از اصلی ترین دلایل سیاست ترغیب خریداران به خرید دستگاه های گران قیمت Galaxy با One UI است. با این حال، دلایل منطقی دیگری نیز وجود دارد که چرا Core نمی تواند ویژگی های یکسانی نسبت به نسخه One UI داشته باشد.

برای مثال، Core نمی‌تواند امنیت Knox را داشته باشد، زیرا به یک تجهیز سخت‌افزاری جداگانه (و گران‌قیمت) در دستگاه نیاز دارد. قرار دادن آن تجهیز در یک گوشی مقرون به صرفه باعث میشود قیمت دستگاه افزایش پیدا کند و آن را افزونه کند.

به طور مشابه، برخی از تلفن‌های دارای Core فاقد Samsung Health از پیش فرض نصب شده هستند، زیرا یا فاقد برخی از سنسورهای لازم هستند، یا کیفیت آن حسگرها به اندازه‌ای نیست که برنامه برای ارائه اطلاعات دقیق سلامت در لحظه ی واقعی نیاز دارد.

همان One UI که شما دوست دارید، اما تعدیل شده است

جدا از ویژگی ها و برنامه هایی که در بالا ذکر کردیم، چندین تفاوت ظریف دیگر نیز بین One UI Core و One UI وجود دارد. به عنوان مثال، برخی از دستگاه‌های One UI Core فاقد ویژگی‌های دوربین هستند و گزینه‌ای برای پشتیبان‌گیری از فایل‌های شما با استفاده از Samsung Cloud و Microsoft OneDrive در برنامه My Files نشان نمی‌دهند.

اگر ویژگی متفاوت دیگری را در دستگاه One UI Core خود پیدا کردید که در اینجا فهرست نشده است و به آن پرداخته نشده است، توصیه می کنیم برای یافتن نحوه ی پشتیبانی انجمن سامسونگ در مورد آن، در برنامه Samsung Members آن مورد را گزارش دهید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس