مقایسه Google Wallet و Google Pay

92
0
مقایسه Google Wallet و Google Pay

سرویس های گوگل نام هایی مشابه هم دارند بنابراین انتخاب یک سرویس ممکن است کمی پیچیده باشد، برای مثال دو سرویس Google Wallet و Google Pay تفاوت هایی با هم دارند. این دو اپلیکیشن مسیری پیچیده را طی کرده اند تا به جایی که امروز هستند برسند. اما کدام بهتر است؟ مقایسه Google Wallet و Google Pay را در ادامه بخوانید.

Google Wallet و Google Pay در طول سال‌ها شاهد تغییرات بسیار چشمگیری بوده‌اند و اهداف آنها بسیار تغییر کرده است. در ادامه نگاهی به ویژگی های این دو سرویس می اندازیم.

مقایسه Google Wallet و Google Pay:تاریخچه

نسخه اصلی Google Wallet در سال 2011 معرفی شد. این سرویس در درجه اول برای ارسال پول راه اندازی شده بود و همچنین یک کارت اعتباری Google Wallet فیزیکی نیز وجود داشت. کارت Google Wallet به مردم این امکان را می‌دهد تا با پول موجود در حساب خود در فروشگاه‌های فیزیکی و آنلاین پرداخت را انجام دهند. Google Wallet قبل از پرداخت های موبایلی با قابلیت tap to pay راه اندازی شده بود. کارت Wallet راه حل بسیار هوشمندانه ای برای آن زمان بود.

در نهایت Tap to Pay به اندازه‌ای مورد توجه قرار گرفت که گوگل Android Pay را در سال 2015 راه‌اندازی کرد. گوگل Google Wallet و Android Pay را به طور جداگانه تا سال 2018 حفظ کرد، اما بعدتر این دو در یک سرویس واحد به نام Google Pay ترکیب شدند. تولید کارت Wallet در سال 2016 متوقف شد.

سپس در سال 2020 Google Pay مجموعه ای از ویژگی های جدید را ارائه داد. همه خدمات پرداخت موبایلی گوگل برای مدتی تحت یک پوشش بودند. در تابستان 2022 این سرویس به دو بخش تقسیم شد و نام تجاری Google Wallet بازگشت. از سپتامبر 2022 Google Pay و Google Wallet به عنوان دو سرویس جداگانه معرفی شدند.

Google Wallet چیست؟

Google Wallet یک کیف پول دیجیتال است که می‌توانید کارت‌های اعتباری، کارت‌های نقدی، کارت‌های وفاداری، کارت‌های حمل و نقل، بلیط‌ها، کارت‌های واکسن و کارت‌های هدیه را به آن اضافه کنید.

در واقع Google Wallet برای پرداخت هزینه‌ها به صورت آنلاین و در فروشگاه‌های فیزیکی با استفاده از Tap to Pay مورد استفاده قرار میگیرد. این سرویس دارای یک رابط کاربری بسیار ساده است که به راحتی امکان دسترسی به کارت ها و بلیط ها را به شما میدهد. Google Wallet فقط برای اندروید در دسترس است.

Google Wallet می‌تواند با هر کارت‌خوانی که دارای Apple Wallet، Google Pay یا آیکون Tap to Pay استفاده شود. برای خریدهای آنلاین هنگام تسویه حساب به دنبال گزینه های Google Pay یا Google Wallet باشید. مدتی طول می کشد تا نام تجاری Wallet جایگزین Google Pay شود.

Google Pay چیست؟

Google Pay در سال 2020 تغییراتی اساسی در سرویس خود انجام داد. قابلیت tap to payهنوز در Google Pay وجود دارد، اما این تنها ویژگی این سرویس نیست.

برنامه Google Pay دارای پرداخت‌های همتا به همتا (peer-to-peer)، معاملات خرید، پیشنهادات بازپرداخت نقدی و یک تجربه بانکی کامل است. می‌توان Pay را ترکیبی از خدمات Venmo، PayPal، RetailMeNot و Mint در نظر گرفت.

برخلاف Google Wallet، Google Pay هم برای اندروید و هم برای آیفون در دسترس است. عملکرد tap to pay در آیفون کار نمی کند، اما سایر ویژگی ها کار می کنند. این سرویس ویژگی های زیادی را ارائه داده است.

از کدام اپلیکیشن باید استفاده کرد؟

بسته به جایی که زندگی می کنید، میتوانید از هر کدام از این برنامه ها استفاده کنید. Google Pay و Google Wallet تنها در ایالات متحده و سنگاپور در قابل دسترس هستند. در کشورهای دیگر Google Wallet به طور کامل جایگزین Google Pay شده است و هند اصلاً Wallet ندارد (از سپتامبر 2022).

Google Pay می‌تواند هر کاری را که Google Wallet می‌تواند انجام دهد، انجام دهد، اما Google Wallet شامل تمام ویژگی های Google Pay نیست. اگر در کشوری هستید که هر دو برنامه قابل دسترس است، می‌توانید بین تجربه کامل (Pay) یا پرداخت‌های موبایلی (Wallet) یکی را انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید به پرداخت‌های همتا به همتا، معاملات و پاداش‌ها یا ابزارهای مالی شخصی دسترسی داشته باشید، از Google Pay استفاده کنید. اگر پرداخت‌های موبایل را ترجیح می‌دهید، Google Wallet تجربه بسیار کارآمدتری را ارائه میدهد. کاربران آیفون فقط میتوانند از Google Pay استفاده کنند.Google Wallet برای پرداخت های موبایلی و Google Pay برای پرداخت های موبایلی و موارد دیگر است.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس