مهمترین خبرهای ۱۸ آبان ۱۴۰۲

127
0
مهمترین خبرهای ۱۸ آبان ۱۴۰۲

در این مطلب قصد داریم به بررسی مهمترین خبرهای ۱۸ آبان ۱۴۰۲ بپردازیم. پست صبحانه با اول نیوز را از دست ندهید.

مهمترین خبرهای ۱۸ آبان ۱۴۰۲

پیشنهاد آمریکا: کرانه باختری و غزه یکی و تحت حکومت فلسطینی‌ها در بیاید

نیویورک تایمز نوشت: یک روز پس از اینکه رهبر اسرائیل از کنترل طولانی مدت اسرائیل بر غزه پس از پایان جنگ صحبت کرد، رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا روز چهارشنبه چشم انداز دیگری را ترسیم کرد که در آن غزه با کرانه باختری تحت کنترل فلسطینیان یکی و متحد می‌شود.

ایران : در هیچ حمله‌ای علیه نیروهای آمریکایی در سوریه و عراق دخالت نداشته‌ایم

امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل تمامی ادعاهای آمریکا را در نامه به شورای امنیت بی‌اساس دانست و قاطعانه رد کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران هرگز در هیچ اقدام یا حمله‌ای علیه نیروهای نظامی آمریکا در سوریه و عراق دخالت نداشته است.

خبرگزاری قوه قضائیه: قاتلان شهید عجمیان اعدام شدند

مهمترین خبرهای ۱۸ آبان ۱۴۰۲

میزان خبرگزاری قوه قضائیه در واکنش به اظهارات برادر عجمیان نوشت: در روز‌های اخیر موضوعات مختلفی درباره پرونده شهید روح الله عجمیان مطرح شده است که قوه قضاییه پاسخ‌های شفاف و صریحی را در رابطه با این پرونده و جزئیات آن ارائه کرده است. این خبرگزاری نوشت که قاتلان شهید اعدام شدند. در این پرونده در مجموع برای ۱۶ نفر از متهمان قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست صادر شد. این ادعا که حمید قره حسنلو دست شهید را شکسته یا با چاقو ضرباتی به شهید وارد کرده مدرکی ندارد و شکستگی مورد اشاره اصولا در جسم شهید وجود نداشته و اینکه «برخی افراد و جریانات با نفوذ از مقام خود سوءاستفاده کرده و مسیر پرونده را تغییر دادند» صحت ندارد.

عربستان: مذاکرات عادی‌سازی رابطه با اسرائیل روی میز است

با گذشت یک ماه از جنگ حماس و اسرائیل، وزیر امور سرمایه‌گذاری عربستان می‌گوید مذاکرات عادی‌سازی رابطه این کشور با اسرائیل «همچنان روی میز است». خالد بن‌عبدالعزیز الفالح، روز چهارشنبه در نشستی در کنفرانس اقتصادی سنگاپور گفت اصل عادی‌سازی رابطه با اسرائیل به قوت خود باقی است و «همیشه به راه‌حل مسالمت‌آمیز مسئله فلسطین مشروط بوده است».

مصر به توافقی برای توقف جنگ نزدیک شده است

منابع مصری و فلسطینی به هاآرتص گفتند، مصر به اعلام یک توافق درباره توقف جنگ در نوار غزه در ازای آزادی برخی از گروگان‌های در اختیار حماس، نزدیک شده است. یک منبع مطلع، مذاکرات را فشرده توصیف کرد و گفت: «راه زیادی را طی کرده ایم. ما هنوز به خط پایان نرسیده‌ایم، اما برخلاف مذاکرات قبلی، خوش‌بینی وجود دارد».

پلیس گیلان: متهم آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود دستگیر شد

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه متهم آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود دقایقی پیش توسط پلیس دستگیر شد، گفت: متهم در اعترافات خود علت آتش زدن کمپ را اختلافات شخصی با مالک کمپ ترک اعتیاد اعلام کرده است. متهم اعتراف کرده روز حادثه با بنزینی که از قبل تهیه کرده وارد ساختمان شده و اقدام به آتش زدن کرده و علت آتش زدن را اختلافات شخصی با مالک کمپ اعلام کرده.

تعداد افغان‌هایی که ایران را ترک می‌کنند “دو برابر” شده است

مهمترین خبرهای ۱۸ آبان ۱۴۰۲

عبدالله قیومی، رئیس امور پناهندگان در گذرگاه نزدیک شهر هرات در غرب افغانستان روز چهارشنبه ۱۷ آبان به خبرگزاری فرانسه گفت حداقل ۱۴ هزار و ۴۸۰ افغان در چهار روز آخر هفته گذشته از اسلام قلعه (شهرستان مرزی تایباد) عبور کرده و به أفغانستان بازگشته‌اند. به گفته قیومی “این رقم در مقایسه با یک ماه پیش دو برابر شده است”. او انتقاد کرد که “ایران اعلام نکرده است که افغان‌ها را اخراج می‌کند، اما “به طور مستمر” این سیاست را پیش می‌برد و “ارقام ما روز به روز افزایش می‌یابد. ”

ادعای اسرائیل: حماس کنترل شمال غزه را از دست داده است

دنیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل روز چهارشنبه مدعی شد: ما امروز شاهد جا به جایی ۵۰ هزار نفر از شمال غزه به جنوب این شهر بوده‌ایم. آن‌ها جا به جا شده‌اند چراکه فهمیده‌اند حماس کنترل شمال را از دست داده است. در جنوب مناطق امن‌تر به همراه آب، غذا و مواد دارویی وجود دارد. وی ادامه داد: حماس کنترل را از دست داده و تسلط خود بر شمال را نیز از دست می‌دهد.
یک انسان به دست روبات در کره جنوبی کشته شد
در یک مرکز توزیع مواد غذایی در کره جنوبی، روباتی که دچار نقص فنی شده بود، باعث مرگ یک مرد شد. کار این روبات جابجا کردن جعبه‌های بزرگ فلفل دلمه‌ای و قرار دادن آن‌ها روی پالت بود. حادثه اینطور اتفاق افتاد که زمانی که این مرد در حال بازرسی حسگر‌های روبات بود، ظاهرا روبات او را با جعبه اشتباه گرفته و سر و سینه‌اش را چنان به نوار نقاله فشرده است که او ساعتی بعد جانش را در بیمارستان از دست داد. کارشناسان بار‌ها درباره خطر استفاده از روبات‌ها بدون رعایت ملاحظات ایمنی لازم، هشدار داده‌اند.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس