مهمترین خبرهای ۲۳ خرداد ۱۴۰۲

85
0
مهمترین خبرهای ۲۳ خرداد ۱۴۰۲

در این مطلب قصد داریم به بررسی مهمترین خبرهای ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ بپردازیم. پست صبحانه با اول نیوز را از دست ندهید.

مهمترین خبرهای ۲۳ خرداد ۱۴۰۲

حمله به یک روحانی در خیابان رودکی تهران

در پی انتشار خبری مبنی بر مجروح شدن یک روحانی در خیابان رودکی تهران، پرونده قضایی در دادسرای تهران تشکیل شده است. علی صالحی، دادستان تهران خطاب به ضابط قضایی دستور تحقیق و بررسی در مورد این پرونده و شناسایی ضارب را صادر کرد.

صدای انفجار در مهاباد

حسن عباسی فرماندار مهاباد درباره صدای انفجار در این شهرستان اظهار داشت: ساعتی پیش علف‌های هرز حاشیه پادگان مهاباد دچار حریق شده و در پی این آتش سوزی محدود، تعدادی از مین‌های قدیمی مابین حصار‌های حفاظتی پادگان منفجر می‌شوند.

قرار جلب به دادرسی برای آزاده صمدی و لیلا بلوکات

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: در پی کشف حجاب خانم آزاده صمدی در مراسم تشییع پیکر یکی از هنرمندان، پس از اخذ دفاعیات متهم و اظهارات وکیل ایشان، بدلیل جریحه دار کردن اخلاق و عفت عمومی از طریق کشف حجاب، بازپرس دادسری فرهنگ و رسانه برای متهم قرار جلب به دادرسی صادر کرد. همچنین درخصوص خانم لیلا بلوکات نیز پس از اخذ دفاعیات متهم و اظهارات وکیل ایشان، به اتهام جریحه‌دار کردن اخلاق و عفت عمومی از طریق کشف حجاب و انتشار تصاویر در صفحه شخصی خود در فضای مجازی قرار جلب به دادرسی صادر شد.

سخنگوی وزارت خارجه: مبنای مذاکرات، همان برجام است

مهمترین خبرهای ۲۳ خرداد ۱۴۰۲

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: مبنای مذاکرات رفع تحریم همان توافق برجام است و در این ارتباط چارچوب جدیدی را نداریم. خبرهایی مطرح شده از جمله توافق موقت و … اینها را گمانه زنی رسانه‌ای می‌دانیم و یا اخباری که برخی طرف ها با انگیزه‌های خاص سیاسی با هدف بر هم زدن روند جاری مذاکرات ترویج می‌دهند. مذاکره‌ برای توافق موقت و یا ترتیبات جدیدی که جایگزین برجام باشد را تأیید نمی‌کنیم.

استعفای محسن رضایی

یک عضو دفتر محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور، استعفای او از این سمت را تایید کرد. او درباره علت این استعفا توضیح داده است که «به‌دلیل حضور تمام وقت ایشان در دبیرخانه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا، رئیس‌جمهور با استفعای وی موافقت کرده است.»

افزایش تعرفه واردات خودروهای سواری تا ۱۷۱ درصد

بر اساس مصوبه جدید دولت، اصلاحات تعرفه ای (۳۵۴) ردیف تعرفه شامل کاهش و افزایش سود بازرگانی ابلاغ شد که بر این اساس، تعرفه واردات خودروهای سواری تا ۱۷۱ درصد افزایش یافت.

خبر جدید درمورد مسعود کشمیری

ایسنا نوشت: در پی انتشار اخباری از حمله به ساختمانی در حومه پاریس که در اختیار اعضای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) بود، برخی منابع از کشته‌شدن مسعود کشمیری از متهمان اصلی پرونده انفجار دفتر نخست‌وزیری در ۸ شهریور ۱۳۶۰ خبر می‌دهند.

کلیات واردات خودروهای کارکرده تصویب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات لایحه الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو موافقت کردند.

نامه کارگران شورای‌عالی کار به وزیر کار

مهمترین خبرهای ۲۳ خرداد ۱۴۰۲

نمایندگان کارگران عضو شورای‌عالی کار در نامه‌ای به سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس شورای‌عالی کار، خواستار برگزاری مجدد جلسه شورای‌عالی کار برای ترمیم دستمزد ۱۴۰۲ کارگران شدند .

کمیسیون اجتماعی با تعطیلی جمعه و شنبه موافقت کرد

پیرهادی، عضو هیات رئیسه مجلس در توییتی نوشت: با موافقت کمیسیون اجتماعی جمعه وشنبه تعطیل ‌و هفته کاری از یکشنبه تا پنجشنبه است تاموجب همسویی بیشتر باظرفیت‌ تجاری منطقه و جهان و عدالت‌بیشتر بین بخش‌خصوصی و دولتی شود.

برنامه محدودیت‌های بیشتر برای علیرضابیگی

موسی غضنفرآبادی سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس گفت: هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان برنامه دارد تا محدودیت‌های بیشتری را برای احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس اعمال کند. وی افزود: هنوز در هیئت تصمیمی در این باره اتخاذ نشده و محدودیت‌های مالی علیه آقای علیرضا بیگی پس از تصمیم‌گیری و صدور رأی در هیئت اعلام خواهد شد.

بانک مرکزی تورم اردیبهشت ماه را ۵۹.۷ درصد اعلام کرد، ۵ درصد بیشتر از مرکز آمار

بانک مرکزی اعلام کرد نرخ تورم نقطه‌ای در اردیبهشت سال ۱۴۰۲ به ۵۹.۷درصد رسیده است. در حالی که چندی پیش مرکز آمار اعلام کرده بود که در اردیبهشت ماه ١٤٠٢ تورم نقطه به نقطه خانوار‌های کشور، ٥٤،٦ درصد بوده است؛ یعنی خانوار‌های کشور به طور میانگین، ٥٤.٦ درصد بیشتر از اردیبهشت ماه ١٤٠١ برای خرید یک «مجموعه کالا‌ها و خدمات یکسان» هزینه کرده­ اند.

ادعای کمک چین به ایران در ساخت پهپاد برای روسیه

مهمترین خبرهای ۲۳ خرداد ۱۴۰۲

روزنامۀ وال استریت ژورنال می‌گوید محققان غربی پس از بررسی یک فروند پهپاد ایرانی که بهار امسال در خاک اوکراین سرنگون شده بود، به کشف مهمی دست یافتند: یک قطعۀ چینی به‌کار رفته در آن پهپاد، ساخت سال ۲۰۲۳ بود.بر اساس گزارش این روزنامۀ آمریکایی که روز دوشنبه ۲۲ خرداد منتشر شد، کشف اخیر نشان می‌دهد که قطعه‌های چینی همچنان روانۀ ایران می‌شوند تا برنامۀ پهپادی جمهوری اسلامی را در ساخت قطعات پایه‌ای پشتیبانی کند.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس