مهمترین خبرهای 4 خرداد 1402

36
0
مهمترین خبرهای 4 خرداد 1402

در این مطلب قصد داریم به بررسی مهمترین خبرهای 4 خرداد 1402 بپردازیم. پست صبحانه با اول نیوز را از دست ندهید.

مهمترین خبرهای 4 خرداد 1402

گم شدن ۶۰۰ سکه‌ پاداش جام جهانی در قطر

محمدحسین میثاقی مجری برنامه فوتبال برتر از یک ابهام دیگر پرده برداشته و گفت که برخی دوستان ۶۰۰ سکه برده اند قطر تا تقسیم کنند، اما اینکه چطوری تقسیم شده و به چه کسانی رسیده مشخص نیست. نامه اش هم موجود است که این مقدار سکه را برای پاداش جام جهانی در قطر تحویل گرفته اند.

سلطان عمان یکشنبه در ایران

خبرگزاری رسمی عمان اعلام کرد «هیثم بن طارق» سلطان عمان یکشنبه در سفر رسمی دو روزه به ایران می‌آید.

هدفگذاری دولت برای کاهش سهم اینترنت بین الملل به ۳۰ درصد

دولت در برنامه هفتم توسعه وزارت ارتباطات را مکلف کرده است که سهم اینترنت داخلی را به ۷۰ درصد افزایش دهد. به عبارت دیگر، دولت قصد دارد سهم اینترنت بین الملل را به ۳۰ درصد کاهش دهد.

رهبر انقلاب: قانون اقدام راهبردی، کشور را از سرگردانی در قضیه‌ی هسته‌ای نجات داد

رهبر انقلاب، در دیدار نمایندگان مجلس گفتند: برخی از این قوانینی که شما در مجلس تصویب کردید، قوانین راهبردی است برای کشور که واقعاً جای احترام و تمجید دارد. قانون اقدام راهبردی کشور را از سرگردانی در قضیه‌ی هسته‌ای نجات داد. این قانون کاملاً مشخص کرد که باید چه کار کنیم، الان هم داریم نشانه‌هایش را در دنیا مشاهده میکنیم .

توضیحات سخنگوی دولت درمورد نامه قالیباف به رئیسی درباره نرخ تسعیر ارز

سخنگوی دولت با اشاره به نامه روز گذشته رئیس مجلس به رئیس‌جمهوری درباره نرخ تسعیر ارز، گفت: مسئله مجلس این بوده که خود دولت نمی‌تواند نرخ ثابتی مشخص کند اما بانک مرکزی مطابق چارچوب صلاحیت قانونی این امر را پیش می‌برد و مبنا همان نرخی است که بانک مرکزی اعلام می‌کند.

واکنش وزیر دفاع به شایعه تولید مشترک ناو با روسیه

امیر آشتیانی در واکنش به شایعه تولید مشترک ناو با روسیه گفت: برخی خبرها پایه و اساس ندارد. ما خودمان تولید کننده جنگنده و ناوشکن هستیم اما ممکن است از دانش آنها برای برخی مشکلاتی که در روند تحقیقات باشد، استفاده کنیم.

واکنش آمریکا به اتهامات نیلوفر حامدی و الهه محمدی

متیو میلر سخنگوی جدید وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اتهام همکاری با واشنگتن در خصوص نیلوفر حامدی و الهه محمدی دو خبرنگار ایرانی بازداشت شده در ابتدای شروع ناآرامی ها در ایران، این اتهام را رد کرد و گفت: د«ر رابطه با این سوال خاص، ما این اتهامات را رد می‌کنیم. آشکارا صحت ندارند.»

انتشار اسامی ساختمان‌های ناایمن شهر تهران

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور از تشکیل پرونده قضایی برای هر یک از ساختمان‌های ناایمن در دادستانی تهران خبر داد . بازارچه سنتی ستارخان، بیمارستان حضرت رسول اکرم، انبار نفت شهران، مجتمع تجاری و اداری بوستان، مجتمع فرهنگی، ورزشی و تفریحی ارم، بیمارستان امام خمینی (ره)، بیمارستان لولاگر، پاساژ میلاد قائم، پاساژ مهستان، ساختمان علاء الدین، کارخانه ارج، مجتمع تجاری بام لند، بیمارستان سینا و بیمارستان بوعلی از جمله ساختمان‌های ناایمن در پایتخت محسوب می‌شود .

رهبر انقلاب: از اول اعتقاد داشتم مجلس یازدهم انقلابی است؛ الان هم همین را تکرار می‌کنم

رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس با ایشان گفتند: از اول تشکیل این مجلس بنابر اطلاع، اعتقاد داشتم که این مجلس انقلابی است؛ الان هم بعد از سه سال همین را تکرار می‌کنم. ایشان خطاب به نمایندگا افزوند: سرافراز وارد مجلس شدید، ان‌شاءالله سرافراز هم خارج شوید.

از لندن به پکن با خط ریلی «جاده ابریشم آهنی»

اردوغان رییس جمهور ترکیه گفت: با خط ریلی موسوم به «جاده ابریشم آهنی» نای جدیدی در منطقه ایجاد خواهیم کرد که از اهمیتی راه‌بردی در سراسر جهان برخوردار خواهد بود. یعنی کسی که از لندن حرکت می‌کند، خواهد توانست از طریق کشور ما تا پکن برود. البته این همه کار‌ها را دوشادوش با برادران آذربایجانی خود انجام خواهیم داد نه مانند رهبر حزب جمهوری خلق که آذربایجان را از کار انداخته است.

شرط دریافت خدمات، رعایت حجاب است

احمد وحیدی وزیر کشور گفت: خدمات برای همه مردم است اما برای دریافت آن باید قوانین مربوطه رعایت شود. یکی از این قوانین قید شده، رعایت حجاب است.

توجیه صداوسیما برای نظارت بر رقبایش در فضای مجازی

حامد معینی، معاون تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا در مورد تعارض منافعی که ساترا با پلفترم‌ها دارد توضیح داد: ساترا یک معاونت تخصصی سازمان صداوسیماست که برای تحقق اهداف و منافع ملی در حوزه تولید محتوا و اقتصاد دیجیتال تنظیم‌گری می‌کند. مثل این می‌ماند بگوییم در اتحادیه مرغدارها، کسی که رئیس اتحادیه می‌شود مرغداری نداشته باشد.

رقیب جمهوری خواه ترامپ آمد

ران دسانتیس، فرماندار ۴۴ ساله فلوریدا، در توییتر رسما از ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکا خبر خواهد داد. از او که یک جمهوری‌خواه است به عنوان جدی‌ترین رقیب دونالد ترامپ برای کسب نامزدی این حزب یاد می‌شود.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس