مهمترین ویژگی های iPhone 14 Pro

58
0
ویژگی های iPhone 14 Pro

شما می توانید لیست ویژگی هایی را که می خواهیم در آیفون پیشرفته بعدی اپل یعنی iPhone 14 Pro ببینیم، در این مقاله بررسی کنید. در این مقاله به معرفی ویژگی های iPhone 14 Pro می پردازیم.

ویژگی های iPhone 14 Pro

بسیاری از ما به خوبی می دانیم که اپل هر سال یک آیفون جدید عرضه می کند. و در سال 2022، همه ما مشتاقانه منتظر عرضه سری آیفون 14، به ویژه مدل های پیشرفته پرو هستیم، زیرا اپل بهترین ویژگی ها را برای بازار پریمیوم خود رزرو می کند.

بنابراین، آیا سوال شما این است که که چه نوع فناوری پیشرفته‌ای از آیفون برتر امسال انتظار داریم؟ خب، در اینجا نگاهی به برخی ویژگی‌های کلیدی می‌اندازیم که فکر می‌کنیم اپل باید برای آیفون 14 پرو در نظر بگیرد تا آن را به پرچم‌دار نهایی سال 2022 تبدیل کند.

مگاپیکسل بیشتر

ویژگی های iPhone 14 Pro
ویژگی های iPhone 14 Pro

آیفون 13 پرو یکی از بهترین دوربین‌های گوشی‌های موجود  در بازار را دارا است، اما وضوح تصویر یکی از زمینه‌هایی است که در آن با رقبا مبارزه می‌کند. عکس‌هایی که با آیفون می‌گیرید، وقتی بزرگ‌نمایی می‌کنید، چندان خوب به نظر نمی‌رسند، زیرا سنسور دوربین تنها 12 مگاپیکسل است، در حالی که پرچمداران اندرویدی مانند Samsung Galaxy S22 Ultra می‌توانند عکس‌های 108 مگاپیکسلی بگیرند.

اپل از زمان عرضه آیفون 6s در سال 2015 به دوربین های 12 مگاپیکسلی پایبند بوده است، اما ما قویاً معتقدیم که زمان آن فرا رسیده است که تغییری در آن ایجاد شود. حتی یک افزایش جزئی به 24 مگاپیکسل باعث بهبود تصاویری که می‌گیرید، می‌شود، اما اپل باید فراتر از آن رفته و یک سنسور 48 مگاپیکسلی را در آیفون 14 پرو بگنجاند تا تاج را از پرچمداران اندرویدی پس بگیرد.

یک دوربین 48 مگاپیکسلی همچنین به اپل اجازه می دهد تا فیلمبرداری 8K را به کارنامه ی خود اضافه کند، ویژگی که در سال 2022 در گوشی های پیشرفته ی اندرویدی ظاهر شده است.

بدنه ی تیتانیوم

ویژگی های iPhone 14 Pro
ویژگی های iPhone 14 Pro

اپل از زمان آیفون X در سال 2017 به یک قاب فولادی ضد زنگ صیقلی خود ر وفق داده است، و در حالی که حسی عالی به گوشی می دهد، این ماده یک آهنربای اثر انگشت است. اپل می تواند در عوض از یک قاب آلیاژ تیتانیوم استفاده کند که نه تنها در برابر اثر انگشت مقاومت می کند بلکه گوشی را بسیار سبک تر نیز می کند.

انجام این کار ظاهری تازه به آیفون 14 پرو می دهد و آن را با بالاترین سطح اپل واچ که از تیتانیوم نیز ساخته شده است، همتراز می کند.

MagSafe 2

ویژگی های iPhone 14 Pro
ویژگی های iPhone 14 Pro

برای یک حد استاندارد در شارژ بی سیم، MagSafe بسیار سریع است و سرعت شارژ تا 15 وات را ارائه می دهد. اما اپل این فناوری را از زمان معرفی اولیه آن در سال 2020 در کنار سری آیفون 12 بهبود نداده است. و بهبود در این زمینه بسیار مهم است، به ویژه با توجه به اینکه اپل باید تا سال 2024 پورت لایتنینگ را نیز در دستگاه های جدید به دلیل حکم اتحادیه ی اروپا USB-C از رده خارج کند.

بنابراین، اپل می تواند یا یک پورت USB-C که راه آسانی برای خروج است، این مورد را جایگزین کند، یا با استفاده از فناوری بی سیم، پورت را به طور کلی از بین ببرد. و برای تحقق این امر، فناوری MagSafe باید به جلو حرکت کند و سریعتر شود و انتقال داده را نیز فعال کند. بنابراین، نسل دوم MagSafe با سرعت تا 20 وات و قابلیت انتقال داده، چیزی است که ما دوست داریم در آیفون 14 پرو ببینیم.

یک بخشHole punch  دوربین صفحه نمایش و حاشیه های نازک تر

ویژگی های iPhone 14 Pro
ویژگی های iPhone 14 Pro

اپل از زمان آیفون X در سال 2017 از طراحی بریدگی مخوف خود خارج نشده است، این در حالی است که رقابت به سمت بریدگی های کوچک تر و فناوری‌ های دوربین زیر نمایشگر پیش می‌رود. اگرچه این شرکت با سری آیفون 13 این بریدگی را کوچک‌تر کرد، اما معتقدیم زمان آن رسیده است که کاملاً از شر آن خلاص شویم.

در حالی که ما در حالت ایده‌آل مانند پرچمداران اندرویدیHole punch  را ترجیح می‌دهیم، اما اپل به فضایی برای قرار دادن سخت‌افزار Face ID نیز نیاز دارد و بنابراین، یک دایره و طراحی Hole punch بسیار معقول به نظر می‌رسد. ما همچنین از اپل می‌خواهیم که حاشیه‌های آیفون 14 پرو را بیشتر کند تا ظاهری تقریباً بدون حاشیه به آن بدهد و طراحی S22 Ultra را در بخش ظاهر به‌کار گیرد.

256 گیگابایت فضای ذخیره سازی در مدل پایه

در سال 2021، اپل فضای ذخیره سازی پایه تمام مدل های آیفون را به 128 گیگابایت افزایش داد، اما ما فکر می کنیم که این شرکت باید فضای ذخیره سازی پایه مدل های Pro را در سال جاری به 256 گیگابایت برساند. ما احساس نمی کنیم که 128 گیگابایت برای خریداران در سال 2022 کافی باشد، به خصوص اگر دوربین در حال ارتقاء مگاپیکسلی باشد، زیرا تصاویر با وضوح بالا و ویدیوهای 8K می توانند به سرعت این فضای ارزشمند را اشغال کنند.

مراقب آیفون 14 پرو باشید

ما در مورد برنامه های اپل برای آیفون 14 پرو  در آینده مطمئن نیستیم، اما ویژگی ها و تغییراتی که در مورد آنها صحبت کردیم دقیقاً همان چیزی است که جامعه از اپل انتظار دارد. با این افزوده های جدید، آیفون 14 پرو تمام این پتانسیل را دارد که پرچمدار سال باشد.

اما اینکه آیا آیفون بعدی دارای ویژگی‌های ذکر شده است یا خیر، چیزی است که فقط زمان می‌تواند نشان دهد. بنابراین، ما منتظر خواهیم بود و ببینیم که اپل در پاییز 2022 در بازار آیفون 14 پرو چه چیزی را ارائه می دهد.

منبع : makeuseof

5/5 - (1 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس