نحوه فهمیدن بلاک شدن در واتساپ

31
0
نحوه فهمیدن بلاک شدن در واتساپ

آیا فکر می کنید که در واتساپ بلاک شده اید؟ اگرچه برنامه واتساپ از حریم خصوصی کاربر محافظت می کند، اما راه هایی وجود دارد که بفهمید آیا کسی شما را بلاک کرده است یا خیر. نحوه فهمیدن بلاک شدن در واتساپ را در ادامه بخوانید.

با طی کردن مراحلی که در ادامه می آوریم، می توانید دریابید که آیا فردی شما را بلاک کرده یا خیر. البته روش های انگشت شماری برای آزمایش این موضوع وجود دارد، این مراحل ساده را دنبال کنید تا بدانید که آیا توسط شخصی در واتساپ بلاک شده اید یا خیر.

نحوه فهمیدن بلاک شدن در واتساپ: بلاک شدن در واتساپ یعنی چه؟

بلاک شدن به این معنی است که تمام پیام های ارسال شده بین دو کاربر متوقف می شود و درواقع باعث می شود تا اعلان ‌ها، پیام ‌ها، تماس‌ ها و به‌ روزرسانی وضعیت بین دو مخاطب متوقف شود. بلاک کردن شخصی در واتساپ آسان است و رفع آن نیز به همان آسانی و تنها با یک کلیک صورت می گیرد.

واتساپ سعی می کند اطلاعات مربوط کاربری که شخص دیگر را بلاک کرده است را محفوظ نگهدارد تا شناسایی نشود. اگر مشکوک هستید که بلاک شده اید، راه هایی که در ادامه می آوریم را می توانید برای تأیید آن امتحان کنید.

توجه داشته باشید که بهتر است تعدادی از این موارد را امتحان کنید را مطمئن شوید، زیرا در برخی موارد خطای اینترنت می ‌تواند دلیل برخی مشکلات در واتساپ باشد و باعث شود شما فکر کنید بلاک شده اید.

آیا آنلاین بودن شخص برای شما نشان داده می شود؟

در حالی که بسیاری از افراد “last seen” خود را بر می دارند، اما زمانی که وارد صفحه چت مخاطبی می شوید، می توانید متوجه شوید که آن شخص چه زمانی آنلاین بوده است. شما باید چت را باز نگه دارید تا ببینید آیا آنها آنلاین می شوند و یا چندین بار صفحه چت آنها را بررسی کنید. اگر آنلاین بودن آنها را نمی بینید، احتمالا بلاک شده اید.

هشدار : دلیل عدم فعالیت شخص در واتساپ، ممکن است عدم استفاده از واتساپ و یا درگیر بودن شخص باشد.

آیا مخاطب شما تصویر نمایشگر خود را به روز کرده است؟

هنگامی که در واتساپ بلاک شده اید، تصویر نمایش فعلی شخص ثابت می ماند، حتی اگر در آینده آن را تغییر دهد. بنابراین، اگر عکس پروفایل شخصی هرگز تغییر نمی کند، ممکن است بلاک شده باشید.

هشدار: گاهی اوقات، افراد عکس خود را حذف می کنند یا آن را به روز نمی کنند. بهترین راه برای بررسی این موضوع این است که از حساب کاربری شخص دیگری استفاده نمایید و نمایه فرد مورد نظر خود را ببینید؛ برای این کار ممکن نیاز باشد به شخص دیگری رجوع کنید. با این حال، در نظر داشته باشید که واتساپ به کاربران اجازه می دهد عکس نمایه خود را از افرادی که در لیست مخاطبین آنها نیستند پنهان کنند.

آیا پیام های شما تحویل داده می شوند؟

هنگامی که مخاطبی شما را بلاک کرده باشد، پیام شما با یک تیک خاکستری باقی می ماند و این بدان معنی است که پیام شما به آنها تحویل داده نمی شود.

هشدار: مشکل در اتصال به اینترنت می تواند از دلایل دیگر عدم تحویل پیام در واتساپ باشد.

نحوه فهمیدن بلاک شدن در واتساپ: آیا می توانید با آنها تماس بگیرید؟

در صورتی که مخاطبی شما را بلاک کرده باشد، شما می توانید با او تماس بگیرید. اگرچه صدای زنگ را می شنوید که گویی تماس در حال انجام است. اما اگر سعی کنید با آن شخص تماس بگیرید و پاسخی نداد، ممکن است بلاک شده باشید. ممکن است شخصی که شما را از طریق واتساپ بلاک کرده است، شماره تلفن شما را نیز بلاک کرده باشد.

هشدار: ممکن است شخص آفلاین باشد و از همین رو نتواند تماس شما را پاسخ دهد و این به معنای بلاک شدن شما نیست.

آیا می توانید با مخاطب مورد نظر یک گروه ایجاد کنید؟

وقتی گروهی ایجاد می ‌کنید و مخاطبی را اضافه می ‌کنید که شما را بلاک کرده است، پیامی دریافت می‌کنید مبنی بر اینکه مجاز به اضافه کردن آنها نیستید. درواقع این بهترین راه برای تشخیص این است که آیا توسط فردی بلاک شده اید یا خیر. اما مشکل اینجاست که ایجاد گروه تصادفی و اضافه کردن شخص مخاطب در آن برای خیلی از افراد راه حل ایده آلی نیست.

بلاک شدن در واتساپ

مراحل بالا باید به شما کمک کند تعیین کنید که آیا شخصی شما را بلاک کرده است یا خیر، با این حال، هیچ تضمینی مبنی بر قطعی بودن این که بلاک شده اید وجود ندارد. همانطور که در قسمت راهنمای واتساپ ذکر شده است، WhatsApp می گوید :

ما عمداً این موضوع را مبهم کرده ‌ایم تا از حریم خصوصی شما هنگام بلاک کردن شخصی محافظت کنیم. بنابراین، نمی توانیم به شما بگوییم که آیا توسط شخص دیگری بلاک شده اید یا خیر.

مهم است به خاطر داشته باشید که اگر واقعاً در واتساپ بلاک شده اید، ممکن است دلیل کاملاً خوبی برای این وجود داشته باشد. پس حتما به حریم خصوصی و خواسته های مخاطبی که شما را در واتساپ بلاک کرده است احترام بگذارید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس