نسل جدید بازی‌ ها چگونه است و چه تحولاتی ایجاد خواهد شد؟

نسل نهم بازی‌های ویدئویی با انتشار کنسول های PS5 و Xbox Series X در حال شروع است، در ادامه شما را با نسل جدید بازی‌ ها بیشتر آشنا می‌کنیم.

37
0
نسل جدید بازی‌ ها

نسل نهم بازی‌های ویدئویی با انتشار کنسول های PS5 و Xbox Series X و همچنین ابزاری‌هایی مانند Oculus Quest 2 در حال شروع است، ولی آیا آن‌ها دقیقا چیزی هستند که گیمر‌ها منتظر آن بودند؟ در ادامه شما را با نسل جدید بازی‌ ها بیشتر آشنا می‌کنیم.

نسل جدید بازی‌ ها چگونه هستند؟

نسل جدید بازی‌ ها چگونه است ؟

TQ Jefferson‌، مدیر ارشد محصولات شرکت Survois می‌گوید:

“چیزی در مورد سخت افزار منطبق بر تغییر نسل وجود دارد، این است که انتظارات گیمر‌ها از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود”.

در تاریخ ۱۱ نوامبر، نویسنده اصلی سایت GamesBeat آقای Dean Takahashi به همراه Jefferson و دیگران مشاوران به عنوان بخشی از یک رویداد اختصاصی VR که با مشارکت Oculus ارائه شده است‌، به این سوال پاسخ می‌دهند و به بررسی نسل جدید بازی ‌ها می‌پردازند؛ کدام بازی‌ها برای کدام کنسول‌ها ارائه خواهند شد، کدام کنسول در مسیر موفقیت قرار دارد و… .

به طور کلی‌، Jefferson می‌گوید:

“گیمر‌ها چیزهای بیشتری می‌خواهند. آن‌ها می‌خواهند بازی‌ها عملکرد بالاتری داشته باشند. آن‌ها منتظر گرافیک بهتر، دنیای بزرگتر و اختیارات بیشتر هستند. آن‌ها می‌خواهند، به عنوان گیمر‌، توانایی دقیق‌تر در کنترل بازی را داشته باشند. هر چیزی که به آن‌ها اجازه دهد کارهای جالب‌تری انجام دهند‌، یک امتیاز بزرگ محسوب می‌شود.”

فنونی که در حال تغییر بازی است

در اولین God of War‌، صحنه‌ای وجود دارد که Kratos به عنوان قهرمان و شخصیت اصلی بازی با غول‌هایی در اقیانوس و با Ares‌، خدای جنگ می‌جنگید. Jefferson صحنه را بسیار جذاب توصیف می‌کند.

او می‌گوید: “تصور کنید، ۱۰۰ خدا همزمان در صحنه‌ی Ragnarok (جنگ خدایان در اساطیر روم و اسکاندیناوی) حضور داشته باشند. این ایده یک جهش رو به جلو است، که ما این انتظار را در این نسل از کنسول‌ها خواهیم داشت.”

قدرت و پیشرفت فناوری همیشه از آرزوهای یک گیمر است. گیمر‌ها به ویژه گیمر‌های حرفه‌ای، بیشتر از همه چیز می‌خواهند گرافیک بهتر، صدای بهتر، جهانی باز تر و حس بهتر بودن در بازی را تجربه کنند.

PCها بهتر از کنسول‌ها این خدمات را به گیمر‌ها ارائه می‌دهند

نسل جدید بازی‌ ها چگونه است ؟ PC

این دستاوردهای فناوری در CPU و GPU یا SSD و سرعت انتقال و نصب بازی‌ها‌، تجربه‌های بزرگ‌تر، جذاب‌تر و بسیار بهتری را به ارمغان می‌آورد و با سرعت هارد درایو‌ها‌، قدرت پردازنده و GPU‌، جهان‌هایی را نیز بدست می‌آورید که کاملاً منحصر به فرد هستند و البته در دنیای واقعی آن‌ها را تجربه نخواهید کرد. آنچه نسل بعدی به دست می‌آورد‌، تغییر جهان و تجربه بازی در آن است. این به معنای تکرار کمتر از نسل ‌های قبلی است، که یک چیز محدود را شامل می‌شده است. اما حتی اگر گیمر‌ها نتوانند پیشرفت‌ها را بیان کنند، آن را انتخاب و تجربه خواهند کرد، زیرا بازی‌های نسل نهم احساس طراوت و جذابیت بیشتری دارد.

سیستم‌های سریعتر همچنین می‌توانند از raytracing کامل استفاده کنند، الگوریتمی که بر نحوه انتشار نور با اشیا در دنیای بازی تأثیر می‌گذارد تا جو واقع گرایانه‌تری را القا کند. عمق و جزئیات بیشتری را هم نشان دهد.  نورپردازی همراه با صدای با‌کیفیت، جو تاثیر گذار، احساس و تنش ایجاد می‌کند و تجربه‌ای جدید به وجود می‌آورد. صدای طبیعی سه بعدی می‌تواند باعث شود که یک گیمر احساس کند که در دنیای بازی است و آن را فقط تماشا نمی‌کند. به نظر می‌رسد صداها با جهشی در فناوری صوتی از پشت سر شما، در کنار شما و از تمام جهات پخش می‌شوند و این احساس واقعی بودن را به شما می‌دهد.

هزینه بازی‌ها کمی رشد دارد

Jefferson می‌گوید، نزدیک یک دوم از عوامل پیش برنده نسل بعدی بازی‌ها و سیستم‌ها، قیمت آن است. اگر کنسول را در اوایل عرضه آن بخرید یک گیمر عجول هستید که باید سریعا هر چیزی را داشته باشید و احتمال دارد از کیفیت نسخه‌های بعدی برخوردار نباشد و البته قیمت بالاتری پرداخت کنید.

Jefferson: “مقاله‌های بسیاری در مورد قیمت PS5 ،Xbox Series X Quest 2 Oculus وجود دارد، زیرا این مسئله اولین و مهم ترین عاملی است که باعث شده است گیمر‌ها یا علاقمندان به گیم نتوانند به این عرصه وارد شوند. او در ادامه می‌گوید: “اگر پول کافی برای خرید کنسول ندارید پس بازی نخواهید کرد.”.

وی اضافه می‌کند که صنعت بازی به طور سنتی در نگه داشتن قیمت حدود ۶۰ دلار در حال حاضر یک کار خوب انجام داده است و نسل بعدی فقط ۷۰ دلار برای بازی‌های پر فروش قیمت گذاری خواهند شد که در واقع فوق العاده منطقی است. استودیو‌ها برای ساخت بازی‌ها و با توجه به هزینه‌های بودجه و قابلیت‌های جدید در حدود ۱۵۰ میلیون دلار بازی‌ها را کمتر قیمت گذاری کردند.

جامعه و طول عمر بیشتر است

نسل جدید بازی‌ ها چگونه است ؟ اکس باکس

همچنین نگرانی سازندگان بازی و سخت افزار‌ها همانند جامعه و گیمر‌ها است. مدت‌ها است که میزان فروش بازی به یکی از مشکلات سازندگان در مرحله ایده پردازی تبدیل شده است. اما بازی هایی مانند: Destiny ، Fortnite و Minecraft اثبات می‌کنند که ایجاد یک بازی بر اساس یک ایده ناب باعث می‌شود جامعه‌ای فعال همواره این بازی را دنبال کنند.

و این جستجوی اتصال اجتماعی شامل امکان تماشای یک بازی از طریق Facebook یا Twitch یا امکان تعامل با دوستان‌تان است. گیمر‌ها همچنین به دنبال هماهنگی بیشتر فعالیت‌ها هستند به عنوان مثال ایده دریافت هشدار زمانی که دوستان شما می‌خواهند یک بازی را آغاز کنند یا استریم کنند از ایده‌های گیمر‌ها است که اضافه شده است.

Jefferson در ادامه می‌گوید، این یکی از دلایلی است که استراتژی‌های قبلی با موفقیت در بازی‌های رایگان موبایل همراه بودند و به نحوه ساخت بازی‌های کنسول و رایانه و نحوه فروش آن‌ها می‌پردازند. ناشران به فکر نگهداری و ارزش گذاری هستند و همه یک برنامه عملیاتی فعال دارند و به دنبال راه‌هایی برای ادامه ارائه محتوا و نگه داشتن بازیکنان در بازی هستند. در هر صنعت نگهداری مشتری حاضر و آماده بسیار معقولانه تر از جذب مشتری جدید است.

او می‌گوید: “مدت‌ها گذشته است که می‌توانید بازی‌های یک قسمتی را روی دیسک ببینید.” شما بازی‌هایی را مشاهده می‌کنید که ادامه می‌یابند و در نسل‌های مختلف حاضر هستند یا بازی‌هایی که بدون داشتن دنباله قسمت قبلی در حال حاضر در حال انجام هستند؛ مانند بازی‌های آنلاین، زیرا آن‌ها دارای قابلیت جذب می‌باشند و مدام به آنها محتوا و داستان و قابلیت‌های جدید اضافه می‌شود.

با توجه به قیمت بازی‌های فعلی، بهترین پیشنهاد، طولانی بودن داستان بازی بین ۸ تا ۱۲ ساعت است. فرمول‌ها متفاوت است، اما استودیو‌های بازی سازی به ازاء قیمت مشخصی، دقایق مشخصی را در بازی جای می‌دهند. مثال مناسب بازی‌هایی مانند Witcher یا Fortnite است که می‌توان بارها و بارها انجام شود، یا برای کشف تمام محتوای جهان، یا بازی کردن داستان‌های قدیمی به روش‌های جدید روی آورد.

دنیای جدید برای توسعه دهندگان به وجود خواهد آمد

نسل جدید بازی‌ ها چگونه است ؟ پلی استیشن

Jefferson می‌گوید، این جهش‌های رو به جلو در فناوری و انتظارات گیمر‌ها، توسعه‌های بی نظیری بودند که ما توقع آن‌ها را نداشتیم.

او می‌گوید: “خواهید دید که دامنه تخیل افراد بسیار بیشتر از آن چیزی است که انتظار دارید یا حتی آنچه نسل فعلی تجربه آن را دارد. چیزهای عالی و جالبی را می‌بینید که اکنون بیش از هر زمان دیگری قابل دستیابی است.”

عمیق سازی جهان بازی، داستان سرایی، تحول مکانیکی بسیار همه گیر را مشاهده خواهید کرد که تقریباً آنها را غیر قابل باور می‌دانید و البته بسیاری از موارد که هنوز اختراع نشده‌اند تا بتوان در موردش بحث کرد.

او می‌گوید: “در چند سال آینده [از این به بعد] بازی‌هایی روی کار خواهند آمد که آن وقت است که می‌بینید علم و تکنولوژی چه چیز‌های جدیدی را می‌توانند نمایش دهند”.

حال که با نسل جدید بازی‌ ها بیشتر آشنا شدید اگر دوست دارید می‌توانید از مقالات دیگر سایت اول نیوز مانند تاریخچه سبک RPG در بازی‌های ویدئویی دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس