نقد و بررسی فیلم گربه وحشی | Wildcat

68
0
بررسی فیلم گربه وحشی

صحبت در مورد قدرت شفابخشی حیوانات بیشتر از بیهودگی عصر جدید است. در حال حاضر سگ ها برای نظارت بر سطح قند خون صاحبان دیابتی آموزش می بینند و دانشمندان با احتیاط شروع به بررسی این ادعا کرده اند که می توانند برخی از سرطان ها را نیز بو بکشند. بررسی فیلم گربه وحشی را در ادامه بخوانید.

گربه ها روی افراد خود دراز می کشند و برای بهبودی خرخر می کنند و فقط گوش دادن به صدا اضطراب و استرس را آرام می کند. این فرضیه در «گربه وحشی»، یک مستند جدید درباره مردی که نیاز به رستگاری دارد و گربه‌ای که نیاز به نجات دارد، به نهایت خود رسیده است.

مرد مورد نظر هری ترنر است، یک انگلیسی در اوایل بیست سالگی که در سن 18 سالگی به افغانستان اعزام شد و با آثار سوختگی روی بازوها و PTSD شدید از سفر خود بیرون آمد. چنین آسیب شدیدی نیاز به یک راه حل افراطی دارد، و بنابراین هری به معنای واقعی کلمه به آن سوی جهان در جستجوی صلح سفر می کند. این آمازون پرو خواهد بود، جایی که هری یک دکترای آمریکایی مشکل مشابه را دنبال می کند. دانش آموزی به نام ساماتا زویکر برای داوطلب شدن در مرکز تحقیقاتی و توانبخشی حیات وحش خود، هوجا نووا. در آنجا، این «روح های گمشده» که خود را توصیف می کنند، برای راحتی به جنگل – و یکدیگر – روی می آورند.

این فیلم هرگز نحوه ملاقات هری و ساماتا را فاش نمی کند و تا اواسط راه مشخص نیست که رابطه آنها عاشقانه است. این احتمالاً برای رعایت مرزهای افراد انجام شده است. به‌ویژه سامانتا احتمالاً بر اساس توانایی‌اش در بیان احساساتش به وضوح تحت درمان قرار گرفته است. اما در مورد شفافیت فیلمسازان تروور فراست و ملیسا لش سؤالاتی ایجاد می کند که در ادامه فیلم صحنه های دستکاری شده با هری و خانواده اش را نیز شامل می شوند.

«گربه وحشی» همچنین برای گسترش داستان درباره دو بچه سفیدپوست در جنگل پرو که تلاش می‌کنند از جنگل در برابر پرویی‌ها محافظت کنند، کار چندانی نمی‌کند. باز هم، سامانتا در اینجا هوشیارتر است، اما سازندگان فیلم راضی هستند که زمینه حضور هری و سامانتا در امتداد رودخانه لاس پیدراس را ناشناخته بگذارند.

بررسی فیلم گربه وحشی
بررسی فیلم گربه وحشی

در عوض، «گربه وحشی» بر پیوندی متفاوت تمرکز می‌کند: ارتباط غیرمعمول و بسیار عاطفی هری با بچه‌ای به نام کیانو. کیانو در واقع دومین نوزادی است که هری با دست بزرگ کرده است. حدود 15 دقیقه اول رابطه او با گربه دیگری به نام خان را نشان می دهد که (هشدار خرابکار) پس از تیراندازی توسط شکارچیان متخلف چند هفته قبل از اینکه قرار بود به طبیعت بازگردد می میرد.

هری مرگ خان را به شدت سخت می‌گیرد، تا جایی که ناامید و خودکشی می‌کند. آدم شروع به فکر کردن می کند که آیا این مرد جوان بیش از حد ثبات ذهنی خود را به یک گربه آویزان کرده است، اما این تنها شروع است.

دانستن اینکه هری هرگز واقعاً در جنگل تنها نیست، راحت است، حتی زمانی که سامانتا برای پایان پایان نامه خود به ایالات متحده فراخوانده می شود. فراست و لش در تمام مدت آنجا بودند، این مهم است زیرا هری دوره‌های بسیار تاریکی را پشت سر می‌گذارد، زمانی که با خاطرات جنگ در ساختمان سکوی خشنی که او خانه می‌نامد، «تنها» است.

چیزی که هری را ادامه می دهد پیوند او با کیانو است که هری او را با دست به سبک اوسلوت مادر بزرگ می کند تا کیانو بتواند زمانی که به اندازه کافی بزرگ شد و از پس خود برآید دوباره به طبیعت بپیوندد.

و هری مانند مادر کیانو عمل می‌کند و به گربه جوان شکار را آموزش می‌دهد و وقتی برای اولین بار شب را در جنگل تنها می‌گذراند، اشک می‌ریزد. (آنها خیلی سریع بزرگ می شوند – در این مورد، در 18 ماهگی.) مشخص نیست که تجربه شدید مادر شدن از این حیوان، و ترن هوایی عاطفی همراه با آن، به هری کمک می کند یا آسیب می رساند. وقتی زمان بیرون راندن کیانو از لانه ضرب المثل فرا می رسد، عشق سخت مورد نیاز رگ خشمی را در درون هری باز می کند که تماشای آن ترسناک است.

رشته های متورم روی پارتیتور به ما می گوید که همه اینها سازنده است، و تز پروژه ایجاب می کند که هری از این تجربه یک فرد تغییر یافته بیرون بیاید. اما او واقعاً باید پس از استفاده از دوره ای در مرکز توانبخشی حیات وحش به عنوان درمان شدید PTSD، در برخی مراقبت های بعدی ثبت نام شود.

برای هری، کیانو خانواده است. همه افراد دیگر در این فیلم نیز خانواده هستند، چه بیولوژیک و چه برگزیده. و این یک حقیقت تاسف بار است که آلبوم های خانوادگی دیگران برای آنها جالب تر از دیگران است. (سکانسی را که پدر و مادر هری برای ملاقات می آیند را انتخاب کنید، که با هم مانند یک ویدیوی تعطیلات ویرایش شده است.)

البته می توان استثناهایی را برای بچه های اوسلوت قائل شد، و بخش هایی از فیلم که فقط فیلمی از جست و خیز و هجوم کیانو هستند و نه. دانستن قدرت خود باعث ایجاد تکان دوپامینی می شود که بینندگان از فیلمی مانند این میل دارند.

اما در حالی که نکاتی که در آن «گربه وحشی» فراتر از صرفاً یک مستند طبیعت با احساس خوب است و به مبارزه‌های سلامت روانی هری می‌پردازد صادقانه است، آنها بیشتر از آن که پاسخ دهند سؤالات را ایجاد می‌کنند. کیانو خوب میشه این والد انسانی اوست که نگران آن است. بررسی فیلم گربه وحشی را چطور ارزیابی میکنید؟

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس