نقد و بررسی Football Manager 2023

98
0
نقد و بررسی Football Manager 2023

اعتیاد به Football Manager می تواند یک چیز خطرناک باشد، چیزی که طرفداران قدیمی سریال با خوشحالی به آن گواهی می دهند. برای طرفداران فوتبال که بیشتر شیفته جنبه های مدیریت خارج از زمین ورزش هستند تا عملکرد واقعی در زمین و نمی توانند به اندازه کافی از داده ها و آمار بدست آورند، این نوعی بازی است که سال به سال، پنجه هایش را به معنای واقعی کلمه صدها ساعت در شما فرو می برد.  نقد و بررسی Football Manager 2023 را در ادامه می خوانید.

البته کمک می‌کند که Football Manager یک نمونه نادر و درخشان از یک فرنچایز سالانه است که مدام راه‌هایی برای بهبودهای معنادار در فرمول خود پیدا می‌کند، به این معنی که هر سال دلایل جدیدی برای ادامه بازی وجود دارد.

برای هر کسی که تجربه ای در مورد این فرنچایز دارد نباید تعجب آور باشد که Football Manager 2023 این روند را ادامه می دهد. این یک سیم‌کارت مدیریت جامع و شگفت‌انگیز است، که هرچه زمان بیشتری برای آن صرف می‌کنید به شما پاداش بیشتری می‌دهد، و غواصی در علف‌های هرز و دستیابی به تمام سیستم‌ها و تفاوت‌های ظریف آن یک تجربه کاملاً اعتیادآور است.

سطح کنترلی که بر روی هر جنبه کوچک و کوچکی از مدیریت باشگاه انتخابی شما ارائه می دهد، رویای هر هوادار فوتبال است که به حقیقت می پیوندد، و تنظیم هر یک از این جنبه ها – از برنامه های آموزشی گرفته تا برنامه های پیشاهنگی، از سیاست های انتقال تا توسعه جوانان – یک تجربه بسیار لذت بخش باقی می ماند.

نقد و بررسی Football Manager 2023
نقد و بررسی Football Manager 2023

سطح کنترلی که Football Manager 2023 بر هر جنبه کوچک و کوچکی از مدیریت باشگاه انتخابی شما ارائه می دهد، تحقق رویای هر هوادار فوتبال است، و تنظیم تک تک این جنبه ها – از برنامه های تمرینی گرفته تا برنامه های پیشاهنگی، از سیاست های نقل و انتقالات تا جوانان. توسعه – یک تجربه بسیار لذت بخش باقی می ماند.”

با این حال، اگر به دنبال تغییرات و پیشرفت‌های واقعاً قابل توجهی نسبت به بازی سال گذشته هستید، Football Manager 2023 ممکن است شما را هوس کند. اگر بازی Football Manager 2022 را دارید که خود قبلاً یک ارتقاء تکراری نسبت به نسخه قبلی خود بود، جهش به بازی امسال ممکن است چندان ضروری نباشد، که به نظر می رسد یک ارتقاء حتی کوچکتر باشد.

البته، این بدان معنا نیست که هیچ پیشرفت و تغییری وجود ندارد، و هر چند جزئی ممکن است در طرح کلان چیزها باشد، اما به خوبی اجرا شده اند (در بیشتر موارد)، و به روش خاص خود، آنها به تجربه اضافه می کنند. درخشان‌ترین موردی که بیشترین توجه را به خود جلب می‌کند، واضح است که مجوز رسمی یوفا اضافه شده است، به این معنی که لیگ قهرمانان، لیگ اروپا و لیگ کنفرانس اکنون به طور رسمی وارد بازی شده‌اند، با تمام ارائه ها، آرم ها و نکاتی که انتظار دارید آنها را همراهی کنید.

البته از آنجایی که از طرفداران منچستریونایتد رنج زیادی می بردیم، مجبور شدیم یک فصل را در لیگ وحشتناک لیگ اروپا بگذرانیم تا بتوانیم به رده های بالای فوتبال اروپا بازگردیم، اما اگر فکر می کنید یک مربی مزدور مانند آنتونیو کونته هستید، همیشه می تواند با تیم هایی مانند منچسترسیتی یا پاری سن ژرمن شروع کند. آن بودجه هنگفت نقل و انتقالات و دستمزد هم صدمه نمی بیند، نه؟

تغییر فوراً آشکار دیگر این است که مسابقات واقعی چقدر بهتر به نظر می رسند. مسلماً این هرگز واقعاً نقطه قوت مجموعه فوتبال منیجر نبوده است، اما منصفانه است که بگوییم این نقصی است که اکثر طرفداران سریال مایلند سال‌ها از آن چشم پوشی کنند، زیرا تجربه روز مسابقه واقعاً چیزی نیست که Football Manager درباره آن است. با این وجود، Football Manager 2023 پیشرفت‌های قابل توجهی در انیمیشن‌های بازیکنان داخل زمین ایجاد کرده است، بنابراین سیوهای دروازه‌بان، دویدن مازی از کنار جناح، بازیکنانی که توپ را در هوا دریافت می‌کنند و سایر اقدامات بسیار طبیعی‌تر و روان‌تر به نظر می‌رسند. البته، در پایان روز، مسابقات در Football Manager 2023 هنوز شبیه چیزی است که در سال 2002 از نظر بصری قدیمی نامیده می شد، اما باز هم به هدف خود عمل می کند.

نقد و بررسی Football Manager 2023
نقد و بررسی Football Manager 2023

تغییر بزرگی که بیشترین توجه را به خود جلب خواهد کرد، بدیهی است که مجوز رسمی یوفا اضافه شده است، به این معنی که لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا و لیگ کنفرانس اکنون به طور رسمی وارد بازی شده اند، با تمام ارائه ها، آرم ها و امکاناتی که وجود دارد. انتظار دارید آنها را همراهی کنید.”

یکی دیگر از تغییراتی که بازی در مورد اکشن های درون زمینی به آن اشاره می کند، هوش مصنوعی بهبود یافته و پویا است. با این حال، قضاوت در این مورد برای ما کمی سخت بوده است، و ما واقعاً نمی توانیم به شما بگوییم که این ترفندها چقدر تأثیر می گذارد.

مدیران حریف در Football Manager 2023 اکنون به صورت پویا تغییراتی در تاکتیک‌های خود ایجاد می‌کنند که تاکتیک‌های شما چیست و چگونه بازی می‌کنید، و هر چند وقت یک ‌بار، بازی به شما اطلاع می‌دهد که این چیزی است که اتفاق می‌افتد.

تغییر تیم‌های اپوزیسیون برای مقابله با تاکتیک‌های شما همیشه در Football Manager وجود داشته است، و فراتر از شفاف‌تر کردن آن، برای ما سخت است که بگوییم آیا این پیشرفت‌های جدید به‌طور قابل توجهی آن را تغییر داده است یا خیر.

با بازگشت به چیزهای پشت صحنه (جایی که گوشت و سیب زمینی هر تجربه Football Manager واقعاً نهفته است)، Football Manager 2023 یک Squad Planner جدید اضافه می کند، که یک افزوده منظم است، حتی اگر دقیقاً یک برنامه ضروری نباشد.

این به شما یک دید کلی از تیم خود می دهد، و اطلاعاتی را که به راحتی قابل هضم است در یک صفحه نمایش در مورد گزینه های شما در هر موقعیت زمین به شما می دهد، حتی به شما اجازه می دهد تا فصل بعد را فیلتر کنید تا ببینید کدام بازیکنان دیگر نمی توانند انتخاب شوند.

در دسترس باشد و به نوبه خود موقعیت های خاصی را روشن نگه دارد. مخصوصاً وقتی نوبت به برنامه ریزی نقل و انتقالات آینده و شناسایی مناطقی از تیم خود می رسد که باید تقویت کنید، Squad Planner کاملاً مفید است.

در همین حال، تعامل و کار با هیئت مدیره باشگاه شما نیز یک لایه اضافی را در بازی امسال می بیند. کار با هیئت مدیره و توافق متقابل بر روی اهداف و سپس تلاش برای رسیدن به آن اهداف در حالی که با درجات مختلفی از محدودیت های مالی و زیرساختی مبارزه می کنید، همیشه جزء اصلی تجربه Football Manager بوده است، و Football Manager 2023 در قالب سیستم جدید اعتماد حامیان، چین و چروک جدیدی به آن اضافه می‌کند.

این دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد – درست مانند هیئت مدیره، هواداران باشگاه شما خواسته ها و خواسته های خود را خواهند داشت، و بر اساس نحوه عملکرد شما با این انتظارات، رابطه شما با هواداران متفاوت خواهد بود.

واقعیت خشن دنیا این است که هواداران غالباً تأثیر زیادی بر تصمیم هیئت مدیره ندارند، و در حالی که این موضوع هنوز هم در Football Manager 2023 صدق می‌کند، اما افزوده‌ای است که به اصالت این تجربه می‌افزاید. علاوه بر این، بدیهی است که داشتن هوادارانی که از نحوه اداره باشگاه و نحوه بازی و عملکرد تیم شما در زمین راضی هستند، هنوز بسیار راضی کننده است.

نقد و بررسی Football Manager 2023
نقد و بررسی Football Manager 2023

“از مدیریت تیم خود و راضی نگهداشتن بازیکنان خود تا توسعه دسته بعدی از بچه های شگفت انگیز به تیمی متشکل از قهرمانان جهان، تجربه ایجاد باشگاه شما و تغییر ثروت آن مانند همیشه ارزشمند و جذاب است. در واقع، چندین پیشرفت تکراری و بهینه‌سازی‌ها دست به دست هم داده‌اند تا Football Manager 2023 را به بهترین بازی این سری تبدیل کنند.”

به طور خلاصه، داستان Football Manager 2023 داستانی است که ممکن است این بازی را در موقعیت عجیبی برای پیشکسوتان سریال قرار دهد. این یک بازی باورنکردنی است و هیچ راهی وجود ندارد که طرفداران صدها ساعت از آن لذت نبرند.

از مدیریت تیم خود و راضی نگهداشتن بازیکنانتان تا توسعه دسته بعدی از بچه های شگفت انگیز به تیمی متشکل از قهرمانان جهان، تجربه ساختن باشگاه و تغییر ثروت آن مانند همیشه ارزشمند و جذاب باقی می ماند. در واقع، چندین پیشرفت و ترفند تکراری با هم ترکیب شده اند تا Football Manager 2023 را به بهترین بازی این سری تبدیل کنند.

با این حال، در عین حال، این نیز بسیار مورد کاهش بازده است. فاصله بین اقساط FM سالانه کمتر از همیشه به نظر می رسد، بنابراین، اگرچه بازی امسال از چند جهت یک سیم‌کارت مدیریتی کامل است، اما اگر قبلاً نسخه قبلی آن را در کتابخانه خود داشته‌اید، لزوماً نمی‌توان آن را دریافت کرد.

این بازی در رایانه شخصی بررسی شده است.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس