بیشترین میزان استخراج بیت کوین در کدام کشور قرار دارد ؟ جایگاه ایران در لیست

محققان پروژه مصرف برق بیت کوین کمبریج (CBECI) داده‌های جدیدی را منتشر کردند. در ادامه به کشورهایی با بیشترین میزان استخراج می‌پردازیم.

28
0
01 بیشترین میزان استخراج بیت کوین در کدام کشور قرار دارد ؟ جایگاه ایران در لیست

در اواسط ماه ژوئیه، محققان پروژه مصرف برق بیت کوین کمبریج (CBECI) داده‌های جدیدی را از جمله “نقشه استخراج بیت کوین” منتشر کردند که از آوریل ۲۰۲۰ به روز نشده بود. در آن گزارش خاص، محققان CBECI خاطرنشان کردند که میزان ماینر‌ها در چین بسیار کمتر از برآوردهای قبلی بوده است. در ۱۳ اکتبر، محققان CBECI داده‌های به روز شده‌ای را در مورد همه کشورهای شرکت کننده در استخراج بیت کوین و جایی که بیش‌تر فعالیت‌های استخراج این روزها در آن انجام می‌شود، منتشر کردند. در ادامه به کشورهایی با بیشترین میزان استخراج می‌پردازیم.

بیشترین میزان استخراج بیت کوین در آمریکا

1 بیشترین میزان استخراج بیت کوین در کدام کشور قرار دارد ؟ جایگاه ایران در لیست

در این گزارش آمده است: “آخرین به روز رسانی شاخص مصرف برق بیت کوین کمبریج (CBECI) تاثیر پایین استخراج بیت کوین در چین را تأیید کرده است. سهم عمده شبکه جهانی بیت کوین اکنون در ایالات متحده قرار دارد و پس از آن قزاقستان و فدراسیون روسیه قرار دارند.” محققان CBECI افزودند:

“این داده‌های جدید (تا پایان آگوست ۲۰۲۱) نشان می‌دهد که آمریکا دارای سهم ۳۵/۴٪، قزاقستان با ۱۸/۱٪ و فدراسیون روسیه با ۱۱ در میزان استخراج بیت کوین هستند. این مسیری نشان می‌دهد که این سه کشور پیش از چین در حال کسب سهم بازار بودند.”

ایران نیز در بین ۱۰ کشور جهان با بیشترین میزان استخراج قرار دارد (۵ یا ۶) و شیب نمودار پیشرفت آن کم نیست. در بالا نمودار بیشترین میزان استخراج را می‌توانید مشاهده کنید.

سرکوب بازار رمز ارز در چین

بیشترین میزان استخراج بیت کوین در کدام کشور قرار دارد ؟ جایگاه ایران در لیست

دلیل اصلی این موضوع غیر قانونی شدن رمز‌ها در چین بود که باعث شد قیمت بیت کوین نیز تا حدی کاهش پیدا کند. از ۲۸ ژوئن ۲۰۲۱، هش شبکه بیت کوین ۱۰۱/۴۴٪ افزایش یافت. میشل راوش، مسئول دارایی‌های دیجیتالی در مرکز کمبریج برای امور مالی جایگزین، در مورد چگونگی سرکوب چین به تحریک تغییر استخراج بیت کوین در جهان بحث کرد.

راچز گفت: “اثر فوری ممنوعیت دولت بر استخراج ارزهای رمزنگاری شده در چین، کاهش ۳۸ درصدی نرخ هش شبکه جهانی در ژوئن ۲۰۲۱ بود که تقریباً با سهم چین از هش ریت قبل از توقف مطابقت دارد و این نشان می‌دهد که معدنچیان چینی به طور همزمان فعالیت خود را متوقف کردند.”

همین امر باعث شد که میزان سود میانر‌های دیگر بالا برود و در کشور‌هایی که تا قبل سود چندانی از ماین بیت کوین نمی‌بردند (مانند کانادا و آلمان) به سمت این بازار بیایند و در آمریکا تعداد ماینر‌ها بسیار زیاد شود.

حال که کشور‌های با بیشترین میزان استخراج را دریافتید، می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس