پزشک روسی به اتهام استخراج غیرقانونی رمزارز در بیمارستان دستگیر شد!

26
0
استخراج غیرقانونی رمزارز

به گزارش cryptonews، یکی از پزشکان در بیمارستانی دولتی در گورنو-آلتایسک، شهری در جمهوری آلتای در جنوب سیبری، به اتهام دایر کردن یک ماینر غیرقانونی در تاسیساتی که برای درمان بیماران کرونایی طراحی شده بود، دستگیر شده است. این پزشک روسی که در حقیقت مسئول امنیت اطلاعات بیمارستان بوده است احتمالاً به دلیل این تخلف حداقل به دو سال حبس محکوم می شود. در این خبر به بررسی استخراج غیرقانونی رمزارز می پردازیم.

استخراج غیرقانونی رمزارز در بیمارستان

براساس گزارش RBC، این مرد در فوریه 2021 (بهمن 99) شروع به استخراج توکن هایی نامشخص نمود و در نهایت توانست ریگ های ماینینگ خود را به سرور بیمارستان متصل کند. بعد از اینکه نیاز به هواکش و سایر تجهیزات مشابه به آرامی در شهر کم شد، اتاق مورد استفاده خالی ماند و ظاهراً فرد متخلف از این شرایط نهایت استفاده را برده است.

پس از شناسایی، وزارت امور داخلی جمهوری آلتای با آژانس خدمات مخفی کشور، FSB، متحد شد و بازرسان با بررسی کامل بیمارستان و محل زندگی مظنون، مدعی شدند که وی «حدود یک سال» به‌طور غیرقانونی از برق بیمارستان استفاده ‌کرده و چیزی حدود ۶۸۰۰ دلار «خسارات مادی به آن وارد کرده است».

ناگفته نماند که بر اساس قوانین روسیه استخراج کریپتو عملی غیرقانونی نیست، اما پلیس و دادگاه‌ها قبلاً نیز افرادی را که برای پرداخت هزینه فعالیت‌های استخراج خصوصی خود، برق مورد نیاز را از موسسات دولتی یا شبکه اصلی آن سرقت کرده‌اند، متهم کرده است.

منبع: cryptonews

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس