چگونه در متاورس زمین بخریم؟

48
0
چگونه در متاورس زمین بخریم؟

متاورس دنیایی است که از فضاهای دیجیتال سه بعدی تشکیل شده است. کاربران عادی در حالی که در دنیای فیزیکی پشت لپ تاپ و سیستم خود نشستند می توانند آواتار سه بعدی از خود تولید کنند که در این فضای دیجیتال سه بعدی گشت و گذار کرده و مانند یک انسان فعالیت کند. در واقع متاورس یک دنیای دیجیتال سه بعدی است که برنامه‌ نویسان قصد دارند آن را با دنیای فیزیکی ترکیب کنند. یکی از سرمایه گذاری هایی که در حال حاضر افراد زیادی به دنبال آن هستند خرید زمین در متاورس است. همانطوری که افراد در دنیای فیزیکی زمین می خرند و به آن به چشم سرمایه گذاری نگاه می کنند می توانید در جهان متاورس هم زمین مجازی خریداری کرده و از آن به عنوان سرمایه گذاری استفاده کنید.

اما خیلی از افراد آشنایی زیادی با دنیای متاورس ندارند و نمی دانند که چگونه باید در متاورس زمین بخرند. ما در این مقاله از اول نیوز قصد داریم که شما را در این زمینه راهنمایی کنیم و به سوالات متداول شما پاسخ دهیم تا بتوانید بهترین زمین را انتخاب کنید و در صورت تمایل در آن ساخت و ساز انجام دهید. نکته جالب همینجاست که شما علاوه بر خرید زمین در متاورس می توانید در آن ساخت و ساز کنید و واحدهای مسکونی یا رستوران یا مغازه های متنوع بسازید. حتی تعداد طبقات قابل ساخت هم در زمین ها مشخص می شود.

متاورس

قیمت زمین در متاورس چقدر است

البته همانگونه که در دنیای فیزیکی همه زمین ها ارزش یکسانی ندارند، مجوز ساخت آن ها با هم متفاوت است، متراژ آن ها و قیمت آن ها تفاوت دارد در دنیای متاورس نیز چنین داستانی وجود دارد. شما باید بدانید که برای فروش زمین خریداری شده چه کاری باید انجام دهید، اگر که قصد خرید زمین در متاورس را دارید چه ریسک‌هایی در جلوی شما قرار دارد یا رنج قیمت زمین چقدر است. حداقل قیمتی که می توانید با آن زمین بخرید چه حدودی است
و سرمایه گذاری و خرید کدام زمین برای شما بهتر است.

خرید زمین مجازی: کدام پروژه؟

در متاورس پروژه های مختلفی وجود دارد که شما می توانید با توجه به علاقه و بودجه خود بر روی آن ها سرمایه‌ گذاری کنید. اما معروف ترین پروژه ها برای خرید زمین در دی‌سنترالند (Decentraland) و سندباکس (Sandbox) قرار دارند. اگر قصد سرمایه گذاری بر روی محبوب ترین پروژه های متاورسی زمین را دارید بهتر است به این سایت ها سر بزنید .خرید زمین در این دو پروژه مانند خرید زمین در دو شهر شباهت ها و تفاوت هایی با هم دارند که ما در ادامه این مقاله به آن ها اشاره می کنیم.

مزایا و کاربردهای خرید زمین مجازی

شاید از خودتان بپرسید که خرید زمین در متاورس چه کاربردی دارد و اصلا مزیت آن چیست. برخی از افراد با هدف سرمایه گذاری یا ساخت و ساز در زندگی واقعی زمین می خرند. چنین شرایطی دقیقاً در دنیای متاورس هم وجود دارد. برخی از افراد در دنیای متاورس فقط زمین را می خرند و صبر می کنند تا قیمت زمین بیشتر شود. بعضی دیگر از کاربران بعد از خرید زمین در آن ساخت و ساز انجام می دهند و با قیمت بیشتری آن را به فروش می رسانند.
برخی افراد بعد از ساخت و ساز آن ساختمان را در دنیای متاورس اجاره می دهند و از طریق اجاره بها سود می کنند. شما می توانید در دنیای واقعی وام بگیرید. و ساخت و ساز در زمین خود را شروع کنید در دنیای متاورس هم چنین شرایطی وجود دارد و کاربران می توانند وام دریافت کنند و پس از آن واحدهای تجاری یا مسکونی ساخته شده را به فروش برسانند. در واقع هر چیزی که شما در مورد خرید زمین و سرمایه گذاری بر روی زمین و ساختمان در دنیای فیزیکی با آن آشنا هستید در دنیای متاورسی هم صدق می‌کند. تکنولوژی به دنبال ترکیب دنیای واقعی و دنیای متاورس است پس باید قوانین حاکم بر آن ها نیز یکسان باشد.

قبل از خرید زمین باید چه کاری انجام دهیم؟

اگر شما برای اولین بار قصد خرید زمین در متاورس را دارید بهتر است که در دو پروژه دیسترالند و سندباکس عضو شوید و ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. هم چنین یکی از ملزومات برای خرید زمین در متاورس داشتن کیف پول ارز دیجیتال است که ما در مطالب قبل در مورد کیف پول ارز دیجیتال توضیح دادیم. برای خرید زمین باید در کیف پول دیجیتالی خودتان ارز مجازی داشته باشید. به طور مثال در پروژه دیسنترالند می توانید با رمز ارز مانا (MANA) یا اتریوم پرداخت خود را انجام دهید. در سندباکس باید رمز ارز اختصاصی سند (SAND) یا اتریوم را در کیف پول خود داشته باشید تا بتوانید از طریق آن پرداخت برای خرید زمین را انجام دهید.

کیف پول دیجیتالی در متاورس

برای خرید زمین یا هر آیتم دیگر در دنیای متاورس شما نیاز به داشتن کیف پول ارز دیجیتال دارید. همان گونه که به صورت فیزیکی هم برای هر خریدی نیاز به کارت بانکی دارید. کیف پول های دیجیتالی مختلفی در دنیا وجود دارند که از محبوب ترین آن ها می توانیم کیف پول متامسک (MetaMask) را نام ببریم. وبسایت دی سنترالند برای این که کاربران بتوانند با امنیت کامل در آن خرید کنند کیف پول نرم افزاری متامسک (MetaMask) و کیف پول سخت افزاری لجر را پیشنهاد می دهد.

دی سنترالند

خرید زمین در متاورس دیسنترالند – Decentraland

پروژه دیسنترالند (Decentraland) در سال 2015 توسط آریل میچل و استبان اوردانو راه اندازی شد. دی سنترالند بر بلاک چین اتریوم مبتنی است. کاربران  می‌ توانند در این دنیای مجازی زمین و املاک خرید و فروش کنند. زمین های مجازی در دنیای دی سنترالند به صورت قطعه قطعه دسته بندی می شوند. این قطعه بندی زمین مفهومی مانند قطعه بندی زمین در دنیای فیزیکی دارد. هر قطعه زمین در اصل نوعی توکن غیر قابل تعویض NFT است که کاربران می‌ توانند آن را با توکن اختصاصی دی سنترالند که مانا نام دارد و با پرداخت اتریوم خریداری کنند. در واقع این توکن غیر متمرکز NFT مانند سند زمین کاربرد دارد.

قطعه زمین ها در مکان های مختلفی قرار دارند و با توجه به موقعیت مکانی که زمین در آن قرار دارد و متراژ قیمت زمین ها با یکدیگر متفاوت است. برای خرید زمین باید در ابتدا وارد وبسایت دی سنترالند شوید. پس از آن به بخشی به نام مارکت پلیس وارد شوید و قطعه زمین هایی را که قابل خریداری هستند را مشاهده می‌ کنید. در بازار دی سنترالند قسمتی مخصوص به زمین وجود دارد که در آن زمین هایی را که برای فروش گذاشتند را مشاهده می کنید.

قیمت هر قطعه زمین هم در کنار آن نوشته شده است. قیمت برخی از زمین ها که به آن ها land می‌ گویند باید با رمز ارز مانا (MANA) پرداخت شود. برخی از قطعه زمین ها را می توانید با رمزارز اتریوم خریداری کنید. در واقع این دو رمزارز هم مانند شرایط پرداخت شما برای خرید یک زمین در دنیای فیزیکی است.

Genesis City

Genesis City

قبل از خرید زمین می توانید مختصات آن را روی نقشه مشاهده کنید. کافیست که بر روی زمین مورد نظر کلیک کنید تا وارد نقشه دی سنترالند که Genesis City نام دارد شوید. در آن نقشه همه قطعه زمین ها به همراه خیابان ها بر روی نقشه قابل رویت است. این نقشه در واقع حکم گوگل مپ در دنیای مجازی را دارد. در دنیای متاورس همانند یک شهر زمین‌ ها قطعه بندی شدند و خیابان ها مشخص هستند.

در دی سنترالند خیابان ها را با رنگ خاکستری نمایش می دهند و قطعه زمین هایی را که برای فروش گذاشته شدند را با رنگ های دیگری بر روی نقشه مشخص می کند. تا کاربران بتوانند به راحتی موقعیت مکانی زمینی را که می خواهند بخرند را ببینند و با انتخاب آن از قیمت آن اطلاع پیدا کنند. بر روی این نقشه زمین هایی با رنگ آبی وجود دارد که قبلاً به فروش رفتند و مالک آن ها نیز قصد فروش زمین خود را ندارد. در این نقشه میدان های شهر با رنگ سبز نمایش داده شدند و هر محله هم با رنگ بنفش مشخص می‌ شود. شما مانند گوگل مپ می توانید به صورت کامل در این نقشه گشت و گذار کنید و قطعه زمین های مورد نظر خود را با موقعیت مکانی، متراژ و قیمت به صورت دقیق ببینید.

ابعاد هر قطعه زمین در دی‌ سنترالند

در دنیای فیزیکی ما ابعاد زمین ها مشخص است. در واقع در هر منطقه متراژ هر قطعه زمین با منطقه دیگر متفاوت است. ابعاد هر قطعه زمین که در دنیای متاورسی به آن land می گوییم در دی سنترالند 16 در 16 متر است که با توکن غیر قابل تعویض NFT قابل نمایش است. ابعاد هر قطعه زمین مشخص است اما اگر سرمایه‌ گذار بخواهد که به طور مثال مجتمع تجاری در زمین خود بسازد مجبور است که چندین قطعه زمین را در کنار یکدیگر خریداری کند تا زمین بزرگتری در اختیار داشته باشد و بتواند مجتمع تجاری خود را در آن بسازد. بنابراین در تعداد قطعه زمین های خریداری شده محدودیتی وجود ندارد و این واحد 16 در 16 متر کوچکترین واحد زمین قابل خرید در دی سنترالند است.

متاورس2

کدام قطعات زمین برای سرمایه گذاری و خرید بهتر هستند؟

در نقشه دی سنترالند هر کاربر می‌ تواند به راحتی مختصات زمین مورد نظر خود را بر روی نقشه ببیند. اطلاعات فروش زمین متاورسی هم کاملا مشخص  است که قطعه زمین در کدام خیابان است. چه فاصله ای از زمین مورد نظر ساختمان یا خیابان اصلی یا میدان وجود دارد، هم چنین قیمت زمین کاملا مشخص است. مانند زمین فیزیکی هر چقدر قطعه زمین شما به مراکز تجاری نزدیک تر باشد یا موقعیت مکانی آن نسبت به خیابان اصلی یا میدان بهتر باشد آن قطعه زمین قیمت بیشتری هم دارد.

به طور مثال قطعه زمینی که در اطراف میدان اصلی قرار دارد نسبت به قطعه زمینی که فاصله آن تا میدان بیشتر است قیمت بالاتری دارد. این موقعیت مکانی حائز اهمیت هم کاملاً شبیه دنیای فیزیکی است. موقعیت مکانی به طور مستقیم بر روی قیمت قطعه زمین شما اثر می گذارد. و حتی اگر قطعه زمین در موقعیت بهتری را خریداری کنید امکان این که سرمایه گذاری شما پرسودتر باشد و قیمت آن در آینده بیشتر شود هم بیشتر است.

قیمت زمین در متاورس

قیمت زمین در متاورس دی سنترالند

پس از این که در نقشه Genesis City توانستید قطعه زمین ها را مشاهده کنید قیمت هر زمین هم در کنار موقعیت مکانی آن مشخص است که برای خرید زمین باید در کیف پول خود به همان میزان رمز ارز مانا یا اتریوم داشته باشید. هر کدام از این قطعه زمین ها شرایط پرداخت خود را دارند و برخی از آن ها با ارز دیجیتال مانا و برخی دیگر هم با پرداخت اتریوم قابل خرید هستند. قیمت زمین از سوی فروشنده مشخص می شود، در واقع به جز موقعیت مکانی زمین فروشنده هم در قیمت گذاری آن نقش دارد. اما باید بدانید که اگر فروشنده قیمت بسیار بالایی را برای زمین خود تعیین کند امکان خرید آن زمین کم است و کاربران تمایلی به خرید آن ندارد. پس فروشنده طبق موقعیت مکانی زمین و ابعاد آن باید قیمت مناسبی را برای آن در نظر بگیرد.

هم چنین دی سنترالند قابلیت دیگری را دارد که کاربران می‌ توانند قیمتی را که خودشان برای آن زمین مدنظر دارند را به فروشنده اعلام کنند. در واقع برخی از فروشندگان اجازه می‌ دهند که خریداران بر روی قطعه زمین آن ها قیمت گذاری کند. مثلاً ممکن است فروشنده بر روی زمین قیمت مشخصی گذاشته باشد. اما گزینه دیگری را هم فعال کرده باشد که اگر خریدار قیمت دیگری را مدنظر دارد اعلام کند تا اگر فروشنده تمایل داشت زمین را با آن قیمت بفروشد. برای این کار خریدار باید وارد قسمت bid شود و قیمت خود را اعلام کند. اگر خریداران دیگری هم برای این زمین قیمت اعلام کرده باشند در این قسمت قابل مشاهده است و در واقع نوعی مزایده زمین است.

Sandbox

خرید زمین در سندباکس – Sandbox

سندباکس (Sandbox) در سال 2011 توسط شرکت Pixowl راه اندازی شد اما به سرعت توانست در میان کاربران به محبوبیت بالایی برسد. سندباکس بر روی بلاک چین اتریوم قرار دارد و کاربران می‌توانند از طریق بازی کردن در آن کسب درآمد کنند و آیتم های مختلف بازی یا زمین را در سندباکس بخرند. امکان خرید زمین و آیتم های بازی از طریق کیف پول نرم افزاری در سندباکس وجود دارد. یکی دیگر از پروژه های محبوب خرید زمین در متاورس خرید در متاورس سندباکس است که برای خرید در این متاورس از رمز ارز سند استفاده می شود.

برای خرید زمین در سندباکس باید وارد وبسایت سندباکس شوید و بر روی گزینه مارکت کلیک کنید. سپس می توانید قطعه زمین ها lands را از منوی سمت چپ انتخاب کنید. در سندباکس به این قطعه زمین ها lands می گویند. در سندباکس آیتم های مختلفی برای خرید وجود دارد و خرید لند یکی از آیتم‌ های این مارکت است. شما می توانید آگهی های قطعه زمین هایی را که برای فروش قرار داده شدند را در این قسمت مشاهده کنید. هم چنین در سندباکس مانند دی سنترالند امکان مشاهده موقعیت مکانی زمین وجود دارد تا کاربران بتوانند به صورت دقیق موقعیت زمین را بررسی کنند. در سندباکس سرمایه گذار می تواند از طریق پرداخت رمز ارز سند که ارز دیجیتال اختصاصی سندباکس است یا رمز ارز اتریوم زمین مورد نظر خود را خریداری کند.

Sandbox

پرداخت در سندباکس

قطعه زمین ها در سندباکس نوعی توکن غیر قابل تعویض NFT محسوب می‌شوند. برای خرید زمین در سندباکس هم سرمایه‌گذار باید کیف پول دیجیتالی نرم‌ افزاری داشته باشد. کیف پول خود را به سندباکس متصل کند تا بتواند از این طریق خرید قطعه زمین و پرداخت آن را انجام دهد. اتصال کیف پول به سندباکس بسیار ساده است و با یک جستجوی ساده می توانید این کار را انجام دهید. در سندباکس هم قیمت قطعه زمینی که خریداری می‌ شود به پارامترهایی مانند موقعیت زمین و تصمیم فروشنده بستگی دارد. فروشنده می‌ تواند برای زمین خود قیمتی را مشخص کند و اگر خریدار این قیمت را قبول داشته باشند زمین را می خرد.

ابعاد هر قطعه زمین در سندباکس

سندباکس و دی سنترالند مانند دو شهر مختلف هستند که خرید زمین در آن ها با وجود شباهت ها، تفاوت هایی نیز دارد. یکی از این تفاوت‌ ها ابعاد قطعه زمین است. ابعاد زمین یا لند در سندباکس 96 در 96 متر است که نسبت به دی سنترالند ابعادی خیلی بزرگتر است. در هر دو قطعه زمین ها با توکن غیر قابل تعویض NFT قابل نمایش هستند. در سند باکس هم اگر خریدار قصد ساختن مجتمع تجاری بزرگ یا ساختمان بزرگی را دارد باید چند قطعه زمین در کنار یکدیگر بخرد تا بتواند زمین بزرگتری را برای ساخت و ساز در اختیار داشته باشد. اما کوچکترین واحد زمین قابل خریداری در سند باکس به اندازه 96  در 96 متر است.

دی سنترالند

ریسک و خطرات خرید زمین مجازی در متاورس

همان‌ گونه که خرید زمین در دنیای ما دارای ریسک است، خرید زمین در متاورس هم ریسک ها و خطرات خود را دارد. ورود به دنیای مجازی متاورس برای برخی از کاربران سود های بسیار زیادی داشت. اما برخی از کاربران هم بر روی قطعه زمین هایی سرمایه گذاری کردند که باعث ضرر آنها شد و پروژه آنها با شکست مواجه شد. یکی از خطراتی که سرمایه گذاران در حوزه متاورس را تهدید می‌کند این است که پروژه متاورس روزهای طلایی خود را از دست بدهد و رو به افول رود. در این صورت قطعه زمین های خریداری شده در متاورس هم ارزش خود را از دست می دهند.
برخی از تحلیلگران برای زمین های متاورسی آینده روشنی را می بینند. ولی هر سرمایه‌ گذار باید نقاط قوت و ضعف خودش را ببیند و فقط نباید به سوددهی و بازدهی بالای مالی این سرمایه گذاری فکر کند. برخی دیگر از تحلیلگران می گویند که اگر در هنگام انتخاب قطعه زمین به صورت کامل دقت کنید و همه جوانب را بررسی کنید احتمال از دست رفتن سرمایه شما کم است. اما مانند همه بازارهای مالی توصیه ما این است که پولی را که به آن نیاز ندارید را در متاورس سرمایه گذاری کنید. پس قرار دادن بودجه اصلی شما در دنیای متاورس اشتباهی بزرگ است. اگر پولی برای سرمایه گذاری دارید می توانید قسمتی از آن را در بازار جدید و جذاب متاورس سرمایه گذاری کنید.

متاورس

سوالات متداول رایج درباره خرید زمین در متاورس

چگونه در متاورس زمین بخریم؟

برای خردی زمین در متاورس ابتدا باید یک کیف پول دیجیتالی داشته باشید. سپس از بین پروژه های متاورسی یکی را انتخاب کنید و قطعه زمین ها و موقعیت مکانی و قیمت آن ها را ببینید. پس از بررسی همه جوانب با پرداخت قیمت زمین از طریق ارز دیجیتال آن را خریداری کنید. از معروف ترین کیف پول های ارز دیجیتال می توانیم به متامسک اشاره کنیم.

چه پروژه‌هایی برای خرید زمین در متاورس وجود دارند؟

دی سنترالند و سند باکس از معروف ترین پروژه ها برای خرید زمین در متاورس هستند.

قیمت زمین در متاورس چقدر است؟

قطعه زمین ها در دی سنترالند و سند باکس با توجه به متراژ، موقعیت مکانی و تصمیم فروشنده قیمت های متفاوتی دارند. هر چقدر موقعیت مکانی قطعه زمین بهتر باشد، قیمت آن هم بالاتر است.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس