چرا TickTick بهترین برنامه To-Do برای اندروید است؟

65
0
TickTick بهترین برنامه To-Do برای اندروید

یک تابلو کاری برای انجام به موقع کارها ضروری است و TickTick بهترین برنامه برای این کار است. TickTick بهترین برنامه To-Do برای اندروید است.

اگر می خواهید بهره‌وری خود را به حداکثر برسانید، به یک برنامه کاری نیاز دارید. تخلیه مدیریت کار از مغز به شما امکان می‌دهد انرژی ذهنی خود را بر روی آنچه مهم است متمرکز کنید: کاری که روی آن تمرکز می کنید. اما پیدا کردن یک برنامه کاری که متناسب با سبک شما باشد ممکن است دشوار باشد.

به معنای واقعی کلمه صدها برنامه برای انتخاب در Google Play وجود دارد، اما برخی از آنها خیلی ساده، بیش از حد پیچیده، خیلی کند، بیش از حد درهم، خیلی زشت یا خیلی گران هستند. با این حال، TickTick برای اندروید تقریبا تمام این مشکلات را حل می کند.

بنابراین، بیایید به دلایلی نگاه کنیم که چرا TickTick یکی از بهترین برنامه های کاری اندروید است.

1.TickTick بهترین برنامه To-Do برای اندروید: رابط کاربری

 

رابط کاربری مهم ترین مسئلع نیست، اما دقیقاً به همین دلیل است که عالی است: سادگی، خوانایی و قابلیت استفاده کلید طراحی آن است. برای یک برنامه کاری، هیچ چیز مهم تر از آن نیست.

TickTick از سه پنل استفاده می‌کند. پنل اصلی لیست انتخاب شده فعلی و تمام وظایف موجود در آن را نشان می‌دهد. پنل سمت چپ که با ضربه زدن روی دکمه منو در بالا سمت چپ باز می‌شود، به شما امکان می‌دهد بین لیست های مختلف جابجا شوید. پنل سمت راست که با ضربه زدن باز می‌شود، جزئیات بیشتری را نشان می‌دهد و به شما امکان می‌دهد جنبه های مختلف آن کار را ویرایش کنید.

پایین پنل اصلی جایی است که وظایف جدید را به لیست فعلی اضافه می‌کنید و در صورت تمایل می‌توانید کارهای جدید را با استفاده از دستورات صوتی اضافه کنید. به طور کلی، TickTick هوشمندانه طراحی شده است و تعادل کاملی بین فضای سفید، رنگ، قابلیت ناوبری و دسترسی به اطلاعات ایجاد می‌کند. هیچ چیزی بیش از دو یا سه ضربه دور نیست.

2.TickTick بهترین برنامه To-Do برای اندروید: لیست ها و پوشه های هوشمند

در TickTick، وظایف فردی شما بر اساس لیست ها سازماندهی می‌شوند و فهرست ها می‌توانند در پوشه ها سازماندهی شوند. این سلسله مراتب چند سطحی برای ردیابی کار های مختلف شما در یک حساب واحد عالی است. ممکن است پوشه هایی برای محل کار، خانه، سرگرمی ها و چندین لیست برای هر کدام داشته باشید.

به فهرست ها می‌توان رنگ ها را اختصاص داد و به راحتی میتوان فهمید که کدام یک را در یک نگاه انتخاب می کنید.

TickTick همچنین دارای یک ویژگی به نام لیست های هوشمند است. این لیست ها، لیست های پویا هستند که همه وظایف را در کل حساب شما با توجه به پارامترهای خاصی فیلتر می کنند. به عنوان مثال، فهرست هوشمند 7 روز آینده، تمام وظایف موعد مقرر در یک هفته را نشان می‌دهد. در حالی که فهرست هوشمند Assigned to Me تنها کارهایی را نشان می‌دهد که به شما محول شده است.

لیست هوشمند ارائه شده برای اینکه در اولویت اول در زندگی شما قرار داشته باشید بسیار عالی است، خواه این وظایف در پوشه Work، پوشه Home، پوشه خانواده و غیره وجود داشته باشد.

3.TickTick بهترین برنامه To-Do برای اندروید: یادداشت ها، نظرات، پیوست ها

علاوه بر عناوین، هر کار می‌تواند چندین نوع اطلاعات اضافی را در خود جای دهد.

اول، یادداشت ها. برخلاف اکثر برنامه های دیگر، TickTick در واقع به شما امکان می‌دهد یادداشت هایی را برای هر کار ذخیره کنید. فضای نامحدودی برای این کار وجود دارد و جدا از نظرات است. برای مقایسه، چند برنامه دیگر توضیحات محدودی را امکان پذیر می کنند، اما اکثر آنها فقط نظرات کوتاه را مجاز می‌دانند. برخی، مانند Todoist، حتی نظرات را به یک طرح برتر محدود می کنند.

یادداشت ها را نیز میتوان به وظایف فرعی تغییر داد. با انجام این کار، هر خط به یک کار فرعی جداگانه تبدیل می شود و وظایف فرعی در اصل چک باکس هایی هستند که می‌توانید آنها را به عنوان تکمیل شده علامت بزنید. پس از اتمام تمام وظایف فرعی، خود کار به عنوان تکمیل شده علامت گذاری می‌شود.

دوم، نظرات. همانطور که یادداشت ها بیش از اندازه کافی نبودند، TickTick از نظرات مبتنی بر کاربر نیز پشتیبانی می کند. هنگام همکاری در یک کار با دیگران به عنوان راهی برای تکمیل جزئیات خاص یا یادآوری اطلاعات مفید هستند.

سوم، پیوست ها. پیوست ها می‌توانند فایل ها و اسناد، یادداشت های صوتی، عکس های آپلود شده یا عکس های مستقیم دوربین باشند. با پیوست کردن رسانه ها و اسناد به یک کار، سازماندهی منابع خارجی بسیار آسان تر و بدون مشکل می شود. متأسفانه، شما نمی‌توانید بیش از یک پیوست به عنوان یک کاربر رایگان داشته باشید.

همچنین می‌توانید مدیریت وظایف خود را با این برنامه های رایگان برای خودکارسازی وظایف در Android تکمیل کنید.

4.TickTick بهترین برنامه To-Do برای اندروید: مرتب سازی وظایف

وظایف TickTick از اولویت ها پشتیبانی می کنند: هیچ، کم، متوسط ​​و زیاد. اینها به تنهایی معنی ندارند، بنابراین هر طور که می‌خواهید از آنها استفاده کنید. می‌توانید از آنها به عنوان یک ابزار سازمانی اضافی استفاده کنید: وظایف با اولویت بالا به عنوان پین شده، وظایف با اولویت متوسط ​​به عنوان ایده های پشت سر هم و کارهای با اولویت پایین به عنوان کارهایی که می‌خواهید در مرحله بعدی به آنها رسیدگی کنید.

فهرست ها به ‌طور پیش فرض مرتب سازی ندارند، اما می‌توانید «مرتب سازی اولویت» را برای گروه بندی وظایف بر اساس اولویت فعال کنید. همچنین می‌توانید «مرتب سازی عنوان» (بر اساس حروف الفبا) یا «مرتب سازی زمانی» (بر اساس تاریخ مقرر) را انتخاب کنید. اگر هیچ‌کدام از آنها برایتان جذابیتی نداشت، به «مرتب سازی سفارشی» بروید (هرطور که می‌خواهید بکشید و رها کنید).

5.TickTick بهترین برنامه To-Do برای اندروید: تکرارها و یادآوری ها

این دو ویژگی ممکن است بیشترین استفاده را در TickTick نداشته باشند. با این حال، خوب است که آنها را برای هر موردی داشته باشید.

اگر کاری دارای موعد مقرر است، می‌توانید یادآوری هایی برای آن تنظیم کنید. می‌توانید یادآوری «در روز» را انتخاب کنید یا آن را طوری تنظیم کنید که از 1 روز تا 60 هفته قبل از موعد مقرر باشد. اگر زمان مقرر تنظیم نشده باشد، به طور پیش فرض روی ساعت 9 صبح است. اگر زمان مشخصی را تنظیم کنید، گزینه های یادآوری بیشتری در دسترس خواهند بود: از 1 دقیقه تا 60 ساعت قبل.

TickTick همچنین یادآور مکان دارد. مکانی را از طریق Google Maps انتخاب کنید که آیا می‌خواهید یادآوری هنگام ورود یا هنگام خروج فعال شود. این ویژگی نیاز به فعال کردن خدمات مکان دارد.

صرف نظر از اینکه یک کار دارای موعد مقرر است یا خیر، می‌توانید تکرارها را برای آن تنظیم کنید. این کار به طور خودکار کار را در فواصل زمانی مشخص دوباره ایجاد می‌کند، بنابراین می‌توانید کار «خرید مواد غذایی» خود را برای امروز علامت ‌گذاری کنید و هفته آینده دوباره ظاهر شود. سفارشی سازی انعطاف ‌پذیر است و امکان تکرار برای روزهای خاصی از هفته، هر هفته و غیره را می‌دهد. می‌توانید تاریخ پایانی را برای تکرارها تعیین کنید!

آخرین ویژگی مفید «هشدار روزانه» است که می‌تواند در تنظیمات حساب تنظیم شود. زمانی از روز را انتخاب کنید (به عنوان مثال، ساعت 9 صبح) و TickTick در آن زمان یک اعلان با تمام وظایف امروز برای شما ارسال می کند.

6.TickTick بهترین برنامه To-Do برای اندروید: ویژگی های پرمیوم

ویژگی های ذکر شده در بالا همه در دسترس کاربران رایگان است. با این حال، طرح رایگان با محدودیت هایی همراه است که ممکن است نتوانید با آنها کنار بیائید. هزینه طرح پریمیوم آن 2.79 دلار در ماه یا 27.99 دلار در سال (حدود 15٪ تخفیف) است که محدودیت ها را واقعاً به نامحدود افزایش می‌دهد.

طرح پریمیوم همچنین دارای برخی از ویژگی های اضافی مفید است. صفحه رسمی TickTick را بررسی کنید تا ببینید در صورت پرداخت هزینه، چه چیزی دریافت می‌کنید.

TickTick یک برنامه کاری است که باید برای اندروید امتحان کنید

اما همه آن را دوست نخواهند داشت. شاید برای شما خیلی ساده باشد یا شاید خیلی پیشرفته! خوشبختانه، اگر TickTick نیازها یا انتظارات شما را برآورده نمی‌کند، انواع برنامه های کاری دیگر وجود دارد که ارزش بررسی را دارند.

چهار مورد بزرگ عبارتند از Any.do، Todoist، Microsoft To Do و Google Keep. اگر چیز ساده تری را ترجیح می‌دهید، یک سیستم انجام کار مبتنی بر گلوله مانند WorkFlowy یا Dynalist ممکن است به شما کمک کند. فراموش نکنید که بهره‌وری واقعی می‌تواند به معنی حذف برنامه های وقت گیر و بی مصرف باشد.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس