معرفی 10 برنامه To Do List برای مدیریت کارها و افزایش بهره روی

روزانه کارهای زیادی برای انجام دادن دارید؟ برای افزایش بهره روی خود نمی‌دانید چه کاری انجام دهید پیشنهاد ما استفاده از برنامه To Do List است.

146
0
معرفی 10 برنامه To Do List برای مدیریت کارها و افزایش بهره روی

اگر روزانه کارهای زیادی برای انجام دادن دارید و برای افزایش بهره روی خود نمی‌دانید چه کاری انجام دهید پیشنهاد ما استفاده از برنامه های To Do List (برنامه انجام کارها) است. برنامه‌های to-do list فروانی با قیمت کم وجود دارند. فقط با یک جستجو در گوگل می‌توانید برنامه‌های زیادی را پیدا کنید که همگی ادعا می‌کنند در این زمینه بهترین هستند!

اما چرا بازار با صدها برنامه to-do list پر شده است؟ لیست‌های انجام کار شخصی هستند. در واقع هر شخصی روش متفاوتی برای نوشتن لیست انجام کارهای خود دارد و بر اساس روند برنامه ریزی کارها به ابزار خاص خود نیاز دارد.

آموزش استفاده از گوگل تسک ( Google Tasks )

 

بعضی از افراد به یک کاغذ خالی و بدون هیچ چیز اضافه‌ای که باعث حواس پرتی آن‌ها شود احتیاج دارند در حالی که برخی دیگر نیاز به رنگ‌های گوناگون برای نشانه گذاری، سازماندهی یادداشت‌ها، افزودن انواع محتوای دیجیتالی و وظایف در پوشه‌های جداگانه داشته باشند. همچنین افرادی هستند که باید با تیم‌ها یا همکاران خود مشارکت داشته باشند و یک لیست کار مشترک ایجاد کنند. برخی از افراد به ابزاری سطحی و سرگرم کننده نیاز دارند در حالی که برخی دیگر ممکن است به یک برنامه ی حرفه‌ای‌تر و با قابلیت‌های بیشتری نیاز داشته باشند.

از آنجا که موارد استفاده زیادی برای این نوع برنامه‌ها وجود دارد، پس برنامه‌های to-do list زیادی نیز برای پاسخ به این تقاضاها ارائه شده است که به شما در انجام کارها کمک کند. خبر خوب و بد این است که تعداد زیادی گزینه برای انتخاب وجود دارد.

اگر وقت جستجو در Google را ندارید، می‌توانید برنامه‌ای را نصب کنید، آن را امتحان کنید و ببینید آیا این برنامه برای شما مناسب است یا خیر.

برنامه To-Do List چیست؟

01 معرفی 10 برنامه To Do List برای مدیریت کارها و افزایش بهره روی

قبل از اینکه به معرفی برنامه‌های To-Do List بپردازیم، اجازه دهید مرور مختصری در مورد این برنامه‌ها و موارد استفاده از آن را داشته باشیم.

برنامه To-Do List همانطور که از نامش پیداست، یک ابزار دیجیتالی برای یادداشت کردن وظایف، کارهایی که باید انجام دهید و پروژه‌ها است، در واقع هر کاری که می‌خواهید در روز انجام دهید و آن را فراموش نکنید.

یک برنامه To-Do List، یک مرور کلی از روز را به شما ارائه می‌دهد، بنابراین شما همیشه آماده انجام کار هستید و وقت خود را برای تعیین کار بعدی صرف نمی‌کنید.

ویژگی‌های یک برنامه To-Do List

همانطور که قبلاً ذکر کردیم، هر شخص روش متفاوتی برای یادداشت کردن کارهای خود دارد و بر اساس فرایند یادداشت کردن کارها به ابزاری متناسب با آن احتیاج دارد. با این حال برای اینکه یک برنامه To-Do List ارزش استفاده را داشته باشد، باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد.

  • رابط: رابط کاربری برای استفاده باید تمیز و آسان باشد و هیچ ناسازگاری بین نوشتن وظایف و کارها نداشته باشد.
  • مقیاس پذیر: درصورتی که بخواهید یادداشت‌ها و کارها را با تیم‌ها و همکاران خود به اشتراک بگذارید، باید مقیاس پذیر باشد.
  • سازماندهی: این برنامه باید همه کارهای شما را منظم سازماندهی کند تا دیگر وقت خود را صرف پیدا کردن اهداف بعدی نکنید.
  • جستجو: برای جستجوی سریع متن دقیق مورد نظر، باید قابلیت جستجوی عالی داشته باشد.

در ادامه بهترین برنامه‌های To-Do List را مورد بررسی قرار می‌دهیم پس با ما همراه باشید. امیدواریم گزینه موردنظر خود را پیدا کنید!

بهترین برنامه های رایگان To-Do List

در این لیست ما فقط برنامه‌های To-Do List که رایگان هستند یا برنامه‌هایی که طرح‌های رایگان دارند را معرفی می‌کنیم.

۱. Bit.ai

1 معرفی 10 برنامه To Do List برای مدیریت کارها و افزایش بهره روی

یکی از بهترین برنامه‌های To-Do List ،Bit.ai است. Bit کاملاً جامع و ساده است و می‌تواند به عنوان یک برنامه to-do list مورد استفاده قرار گیرد و به قدری قدرتمند است که به عنوان یک ابزار همکاری و مستند سازی برای تیم‌ها استفاده می‌شود.

اگر به دنبال یک برنامه و ادیتور جدید، پیشرفته و در عین حال ساده هستید تا دستورالعمل ها و وظایف را در آن یادداشت کنید، Bit.ai را به شما توصیه می‌کنیم. ویرایشگر هوشمند و ساده Bit برای یادداشت برداری بدون ایجاد حواس پرتی مناسب است. این برنامه با پشتیبانی از Markdown به شما در یادداشت کردن و حتی خواندن وظایف کمک می‌کند. مارک داون به عنوان یک زبان قالب‌بندی متن و نیز یک ابزار تبدیل متن به HTML شناخته می‌شود که فرمت بندی و قالب بندی متن در آن بسیار راحت است و شما می‌توانید بدون به راحتی و هیچ گونه حواس پرتی از آن استفاده کنید. یکی از بهترین ویژگی‌های این برنامه این است که تمام محتوای دیجیتال مورد نیاز شما برای انجام کار را بصورت یکپارچه در یک مکان قرار می‌دهد (پرونده‌ها، تصاویر، لینک‌های وب سایت، Embed و غیره)

۲. Todoist

2 معرفی 10 برنامه To Do List برای مدیریت کارها و افزایش بهره روی

Todoist یکی دیگر از ابزارهای ایجاد یک لیست وظایف برای کارهای روزانه است که دارای یک رابط کاربری تمیز و ساده است که به شما امکان می‌دهد در عرض چند دقیقه لیستی از وظایف را ایجاد کنید.

فقط کافی است وارد Todoist شوید، یک task (یا وظیفه) ایجاد کنید، یک تاریخ سررسید تعیین کنید، task را در یک پروژه قرار دهید و تاریخ سررسید را به آن اضافه کنید. حتی می‌توانید پروژه‌ها را به اشتراک بگذارید یا وظیفه‌ای را به هم تیمی خود محول کنید و سطح اولویت را اضافه کنید تا بدانید چه وظایفی در اولویت قرار دارند و مهم هستند. این برنامه برای دسک تاپ و همچنین تلفن هوشمند در دسترس است.

۳. Google Keep

3 معرفی 10 برنامه To Do List برای مدیریت کارها و افزایش بهره روی

Google Keeps یک برنامه To-Do List و یادداشت لیست وظایف است که توسط Google ارائه شده است،  این برنامه به کاربران امکان اضافه کردن یادداشت، صدا، عکس، لیست کارهای اشتراک گذاشته شده و غیره را در یک داشبورد می‌دهد. با استفاده از Google Keeps می‌تواند فهرست وظایف و یادآورها را ایجاد کنید، همچنین می‌توانید هشدارهایی بر اساس زمان و مکان تنظیم کنید که اگر در یک موقعیت جغرافیایی خاص قرار گرفتید، به شما هشداری را نمایش دهد. برای مثال هربار که از فروشگاهی عبور می‌کنید به شما هشداری مربوط به خرید موارد مورد نیاز از آن فروشگاه نمایش داده می‌شود. یا یک یادآور بر اساس زمان تنظیم کنید تا مطمئن شوید مهلت انجام کارها را فراموش نمی‌کنید.

همچنین می‌توانید این یادداشت‌ها را با همکاران خود در یک صفحه به اشتراک بگذارید. با این حال Google Keeps بیش‌تر برای یادداشت برداری‌ها و وظایف شخصی کاربرد دارد تا یک محیط اداری.

۴. Evernote

4 معرفی 10 برنامه To Do List برای مدیریت کارها و افزایش بهره روی

Evernote یک دهه است در زمینه مدیریت وظایف و بهره وری کسب و کارها فعالیت دارد و بیش از ۲۲۵ میلیون مشتری و بیش از ۲۰،۰۰۰ کسب و کار در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند و درآمد زیادی را کسب کرده است.

Evernote به مدیریت ایده‌های شخصی، لیست انجام کارها و همچنین یادداشت‌های جلسات حرفه‌ای و اسناد کاری شما در یک مکان کمک می‌کند. به راحتی می‌توانید انواع برچسب‌ها و پوشه‌های جداگانه‌ای را برای اطلاعات مختلف ایجاد کنید و همه آن‌ها را مرتب تنظیم کنید.

این برنامه همچنین دارای قابلیت همگام سازی خودکار در همه دستگاه‌های شما از جمله دسک تاپ، تلفن هوشمند و تبلت را دارد. پس ایده‌ها، عکس‌ها و صفحات مورد نظر شما در هر جایی که باشید همیشه در دسترس شما خواهد بود.

۵. Microsoft To-Do

5 معرفی 10 برنامه To Do List برای مدیریت کارها و افزایش بهره روی

تیم Wunderlist پس از آن که توسط توسط مایکروسافت خریداری شد، Microsoft To-Do یک برنامه یادداشت برداری و ایجاد لیست انجام کارها را ارائه داد. اگر کاربر Office 365 هستید، Microsoft To-Do می‌تواند به شما در فرآنید انجام کار بسیار کمک کند.

کاربران می‌توانند به کارها یا تسک‌ها یادآور، تاریخ سررسید و یادداشت اضافه کنند تا بتوانند کارها را تا مهلت اتمام کار به انجام برسانند.

To-Do’s Suggestions یا پیشنهادهای انجام کار نگاهی به کارهای شما در لیست شما می‌اندازد و مهم‌ترین کار را روزانه به شما توصیه کرده و اولویت بندی کارها را برای شما آسان می‌کند. همچنین می‌توانید لیست کارها را با همکاران، دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارید و برای انجام سریع‌تر کارها در پروژه‌ها همکاری کنید. با این حال این برنامه بیش‌تر برای استفاده شخصی کاربرد دارد و از ویژگی‌های مناسب برای همکاری برخوردار نیست.

۶. Any.do

6 معرفی 10 برنامه To Do List برای مدیریت کارها و افزایش بهره روی

Lifehacker بهترین برنامه مدیریت کار برای آیفون است. Any.do یک برنامه به محیط کاری زیبا و با رابط کاربری تمیز برای انجام کارها است و به شما امکان می‌دهد وظایف، لیست‌ها و یادآوری‌های خود را در یک برنامه ایجاد کنید. Any.do در همه دستگاه‌های از جمله از لپ تاپ، تبلت یا تلفن همراه بصورت یکپارچه همگام سازی می‌شود و لیست کارهای شما در همه جا قابل دسترسی است.

همچنین می‌توانید تقویم خود را به آن متصل کنید تا دید کاملی از برنامه ریزی کارها داشته باشید. کاربران می‌توانند یادآوری‌های هوشمند را اضافه کرده و قالب و تم ظاهر محیط کاری را متناسب با سلیقه خود تغییر دهند. Any.do با داشتن یک رابط کاربری تمیز و ساده و ویژگی‌های عالی دیگر، یکی از بهترین برنامه‌های to-do list است!

۷. TickTick

7 معرفی 10 برنامه To Do List برای مدیریت کارها و افزایش بهره روی

یکی دیگر از برنامه‌های عالی مدیریت انجام کار، TickTick تمام ویژگی یک مدیر اجرایی را دارد. کاربران می‌توانند تسک‌ها یا کارهای جدید، تسک‌های فرعی، تاریخ اتمام کار، یادآوری‌ها را ایجاد کنند و همچنین می‌توانند کارها را با سایر کاربران به اشتراک بگذارند.

یکی از ویژگی‌های عالی TickTick امکان ایجاد وظایف تکرارشونده است که می‌توانید به طور روزانه، هفتگی، ماهانه تنظیم کنید، بنابراین نیازی نیست که همان کار را دوباره اضافه کنید. شما می‌‌توانید وظایف را در پوشه‌ها، لیست‌ها، تسک‌ها یا ساب تسک‌ها سازماندهی کنید و حتی می‌توانید برای انعطاف پذیری بیش‌تر برچسب اضافه کنید. همچنین کاربران این برنامه را با تقویم خود ادغام کنند تا یک مرور کلی هفتگی یا ماهانه از کارهای خود داشته باشند.

۸. Toodledoo

8 معرفی 10 برنامه To Do List برای مدیریت کارها و افزایش بهره روی

اگر به یک برنامه قدرتمند برای مدیریت و برنامه ریزی کارها نیاز دارید، پیشنهاد می‌کنیم Toodledo را بررسی کنید. Toodledo فقط یک برنامه‌ی To-Do List نیست، بلکه مکانی برای نوشتن یادداشت‌های طولانی، ایجاد لیست‌های سفارشی، ایجاد یک ساختار کلی برای مدیریت و برنامه ریزی کارها فراهم می‌کند. شما با استفاده از این برنامه می‌توانید با دوستان، خانواده یا همکاران خود مشارکت کنید، همچنین می‌توانید تمام داده‌ها را در دستگاه‌های خود ذخیره و همگام سازی کنید.

شما می‌توانید هر چیزی را در تنظیمات Toodledo خود سفارشی کرده و کنترل کنید چه چیزی، چه زمانی و چگونه نمایش داده شود. حتی می‌توانید هشدارهایی را برای کارها تنظیم کنید و Toodledoo برای شما یک ایمیل یا اعلان درون برنامه‌ای به عنوان یادآوری ارسال می‌کند. با این حال اگر یک کاربر معمولی هستید، Toodledoo برای شما دارای جنبه‌ها و ویژگی‌های زیاد است.

۹. Bear

9 معرفی 10 برنامه To Do List برای مدیریت کارها و افزایش بهره روی

Bear بیش‌تر از اینکه یک برنامه ساده to-do list باشد، یک برنامه یادداشت برداری است. این برنامه برای هر استفاده‌ای عالی است، از یادداشت‌های سریع گرفته تا مقاله‌های کامل و مفصل. کاربران می‌توانند یادداشت‌ها را بهم پیوند دهند تا یک کار کلی را شکل دهند و به انجام برسانند، از هشتگ برای سازماندهی و از تایپوگرافی‌های زیبا استفاده کنند تا نوشتار عالی به نظر برسد. برای تمرکز و حذف عوامل حواس پرتی می‌توانید از گزینه Focus Mode یا حالت تمرکز استفاده کنید تا تمرکز خود را در کارهای ضروری حفظ کنید.

یکی از نکات منفی Bear این است که تنها با Apple iOS و Mac سازگار است. در این صورت کاربران اندروید نمی‌توانند از این برنامه استفاده کنند. Bear یک برنامه عالی برای مدیریت کارها است و اساساً برای هر چیزی که شامل تایپ باشد کاربرد دارد.

۱۰. Google Task

10 معرفی 10 برنامه To Do List برای مدیریت کارها و افزایش بهره روی

Google علاوه بر Google Keep دارای یک برنامه مدیریت کار یا تسک است. Keep بیشتر برای مدیریت کارهای شخصی است اما Google Task کاربردهای حرفه‌ای نیز را شامل می‌شود. با قابلیت همگام سازی در همه دستگاه‌ها می‌توانید به راحتی کارهای خود را در هر کجا و هر زمان مدیریت، ثبت و ویرایش کنید. Google Task با Gmail و Google Calendar ادغام می‌شود بنابراین می‌توانید یک دید کلی از ایمیل‌های خود را در این برنامه داشته باشید.

با تعیین تاریخ سررسید و اعلان‌ها می‌توانید بر مدیریت کار خود تمرکز بیش‌تری داشته باشید. شما می‌توانید کارهای خود را براساس تاریخ سازماندهی کنید یا با استفاده از کشیدن و رها کردن (به انگلیسی: drag-and-drop) کارها را اولویت بندی کنید و حتی می‌توانید یادآورهایی برای اطلاع رسانی تاریخ سررسید دریافت کنید تا کارها را به موقع به انجام برسانید.

نتیجه

برای یادداشت‌های روزانه، ایده‌ها یا انجام یک پروژه با هم تیمی‌های خود به یک ابزار مدیریت و برنامه ریزی نیاز دارید. خبر خوب این است که گزینه‌های زیادی با توجه به مورد استفاده برای شما وجود دارد. هر یک از برنامه‌های to-do list رایگانی که در این مقاله معرفی کردیم برای انجام و مدیریت کارها بسیار مناسب هستند.

حال که با بهترین برنامه های To Do List آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

4.6/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس