چه اتفاقی برای دنباله Remember Me افتاد؟

60
0
چه اتفاقی برای دنباله Remember Me افتاد؟

چه اتفاقی برای دنباله Remember Me افتاد؟ قبل از اینکه DON’T NOD روی Life is Strange کار کند، با بازی کالت کلاسیک Remember Me، حرفه بازیسازی خود را شروع کرد. آن‌ها حتی در مقطعی به دنبال ساخت ادامه‌ای برای این بازی بودند. در ادامه با اول نیوز همراه شوید.

قبل از اینکه با مجموعه سابقاً محبوب Life is Strange به شهرت برسند، DON’T NOD در واقع توجه خود را به یک بازی اکشن-ماجراجویی سنتی با نام Remember Me معطوف کرده بود. ایجاد زیبایی شناسی چشمگیر با ترکیب گرانج و آینده نگری، Remember Me یک بازی جاه طلبانه بود که موضوع آزمایش شدن مردم توسط شرکت‌های بزرگ دیستوپیایی را تحت تأثیر قرار می‌داد و نشان می‌داد که چگونه آن شرکت‌ها بر اراده و حق انتخاب مردم غلبه می‌کنند. بازی مکانیک‌های منحصر به فرد زیادی پیرامون خاطرات و ضمیر ناخودآگاه را معرفی می‌کرد. متأسفانه، علی‌رغم دریافت تمجید از بازار جهانی، برای ریمیکس‌های حافظه و موسیقی متن، منتقدان مبارزات فرمولی و انتخاب‌های طراحی در Remember Me را به باد نقد گرفتند.

با این حال، با توجه به میزان فروش آن در طول سال‌ها مشخص بود که این بازی طرفدارانی را به خود جلب کرده است. و ایده‌هایی که در قلب بازی قرار دارند، جذاب بودند. بنابراین، دنباله‌ای برای چنین عنوانی باید اجتناب‌ناپذیر می‌بود، اما عوامل بسیاری باعث شدند که بازی Remember Me 2 ساخته نشود، حتی اگر DON’T NOD Entertainment برنامه‌هایی برای آینده سری داشته باشد و در حال حاضر بازی در هاله‌ای از ابهام باقی مانده باشد. چیزی که مشخص است، هیچ توسعه رسمی برای این بازی تایید نشده است و آخرین اخبار از ناشر Remember Me، کپکام حاکی از آن است که این بازی دیگر تحت نام خود قابل ساخت و عرضه نیست.

چه اتفاقی برای دنباله Remember Me افتاد؟

به یاد آوردن Remember Me

در مصاحبه‌ای که از آن زمان با Siliconera صورت گرفته بود و حذف شد، ژان ماکسیم موریس، مدیر خلاقیت، تأیید کرد که DON’T NOD قبلاً یک دنباله بالقوه را برنامه‌ریزی کرده بود. او نه تنها اظهار داشت که DON’T NOD می‌دانست که چه محتوای اضافی به فرمول Remember Me اضافه می‌کنند، بلکه از ایرادات بازی نیز آگاه بود و می‌دانست چگونه آن‌ها را اصلاح کند. او فکر می‌کرد که دنباله آن «بازی‌ای است که آماده ساخت است، اما این تصمیم با کپکام است». علی‌رغم این‌ها، «Remember Me 2» هرگز محقق نشد. چرا که استودیو به کار خود روی موفقیت روزافزون سری Life is Strange پس از اولین «فصل» ادامه داد.

اگرچه دلایلی که در پشت آن ماجرا بود به طور رسمی توسط DON’T NOD یا Capcom تایید نشده است، اما اعضای تیم DON’T NOD که با بازی‌های Remember Me و Life is Strange درگیر بودند، می‌گویند که به نظر می‌رسد Capcom مسئول خاتمه یافتن مجموعه بازی‌های Remember Me بوده است. توضیحات احتمالی می‌تواند این باشد که Capcom آینده سودآوری را در Remember Me نمی‌دیده، یا اینکه تلاش برای رفع ایرادات Remember Me برای یک دنباله‌ی بالقوه از نظر آن‌ها ارزشمند نبود. صرف نظر از دلایل ماجرا، ساخت یک دنباله هرگز چراغ سبز نگرفت، و DON’T NOD به پروژه‌های دیگری مانند Vampyr مشغول شد.

لایف ایز استرنج

استودیوی DON’T NOD و آینده‌ی Remember Me

وقتی نظرات موریس در مورد دنباله‌ی Remember Me منتشر شد، DON’T NOD در حال انتشار Life is Strange بود. مسلماً، این دومین بازی بود که استودیو را از تعطیل شدن نجات داد، زیرا واکنش‌های متفاوت از طرف بازار نسبت به Remember Me آینده DON’T NOD را به خطر انداخته بود. در حالی که توانست فروش خود را از طریق معاملات دیجیتالی مانند Playstation Plus حفظ کند، انتشار اولیه بازی از نظر تجاری عملکرد خوبی نداشت. انتخاب‌های طراحی ضعیف به کنار، انتشار در مراحل نهایی چرخه عمر PS3 و Xbox 360 ممکن است به فروش Remember Me آسیب زده باشد.

با حمایت Square Enix از Life is Strange و موفقیت‌های بعدی و جوایزی که بازی به دست آورد، DON’T NOD به طور موثر خود را احیا کرد و بر ارائه گیم پلی انتخاب محور خود که اکنون به طور گسترده شناخته شده است تمرکز کرد. در پروژه‌های بعدی خود، چه به فرنچایز Life is Strange ادامه داده و چه به پروژه‌های جدیدی مانند Vampyr یا Tell Me Why پرداخته باشد، DON’T NOD سبک منحصر به فرد خود را در طراحی بازی ارتقاء داده است. با اینکه برخی از بازی‌ها مانند Vampyr موفقیت‌های بزرگی به همراه نداشتند، اما استودیو اعتباری را در خود پرورش داده است که قبلاً و در اولین بازی خود یعنی Remember Me نداشت.

بنابراین، اگر استودیو بخواهد، می‌تواند اولین بازی خود را برای خلق یک دنباله بازبینی کند. با توجه به اینکه DON’T NOD از آن زمان از ساخت Life is Strange خارج شده است، و با توجه به توسعه یافتن Life is Strange: True Colors توسط Deck Nine، استودیوی DON’T NOD اکنون این فرصت را دارد که هر بازی را که می‌خواهد توسعه دهد. این سازنده سرانجام می‌تواند دنباله‌ای که مدت‌ها در انتظارش بود و از قبل برای آن برنامه‌ریزی شده بود، را به‌عنوان پروژه بعدی خود ارائه کند، به شرطی که بتواند IP را از Capcom بخرد. اگر کپکام قبلا هرگز به دنباله آن اطمینان نداشت، ممکن بود این کار منطقی بوده باشد، اما شهرت جدید DON’T NOD می‌تواند ناشران را وادار کند که پتانسیل‌های Remember Me 2 را مد نظر قرار دهند و نسبت به آن تجدید نظر کنند.

بازی Remember Me هم اکنون برای پلتفرم‌های کامپیوتر، پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 در دسترس است. نظر شما در خصوص این بازی چیست؟ برای ساخت Remember Me 2 مشتاق هستید؟ لطفاََ دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس