چرا ریمستر کردن کالاف دیوتی بلک آپس 2 ارزشمند خواهد بود

137
0
چرا ریمستر کردن کالاف دیوتی بلک آپس 2 ارزشمند خواهد بود

همانطور که می‌دانید مجموعه Call of Duty  قرار است فرمول انتشار خود را تغییر دهد، در این میان ریمستر کردن Call of Duty: Black Ops 2 می‌تواند شکاف بین عناوین جدید را کاملاً پر کند. چرا ریمستر کردن کالاف دیوتی بلک آپس 2 ارزشمند خواهد بود، در اول نیوز به این مهم پاسخ داده‌ایم.

بسیاری بر این باورند که Call of Duty: Black Ops 2 یکی از بهترین تجربه‌هایی داستانی شوتر اول شخص را ارائه می‌دهد. با توجه به بخش تک‌نفره منحصربفرد، حالت چندنفره کاملاََ متعادل و حالت زامبی اعتیادآور، این عنوان محتوای زیاد و متنوعی برای طیف وسیعی از طرفداران داشت.

می‌توان گفت که Call of Duty به عنوان یک فرنچایز در حال تغییر از فرمول قدیمی و حساب پس داده خود است، به عبارتی آن‌ها می‌خواهند روند انتشار سالیانه کالاف دیوتی را متوقف کنند. مخصوصاً با توجه به افتضاحی که کالاف دیوتی ونگارد به بار آورد و باعث نارضایتی تعداد زیادی از طرفداران شد. این موضوع به طور بالقوه می‌تواند بازاری را برای ریمسترهای پربازدیدترین عناوین این فرنچایز باز کند و Black Ops 2 یک گزینه درجه یک و خوبی برای ریمستر شدن خواهد بود.

جادوی کمپین کالاف دیوتی بلک آپس 2

یکی از عناصر بزرگ Black Ops 2 که از یک ریمستر بالقوه استقبال می‌کند، کمپین است که یکی از گسترده‌ترین در کل تاریخ این فرنچایز به حساب می‌آید. Black Ops 2 که دنباله‌ای بر کمپین کالت کلاسیک اصلی Call of Duty: Black Ops است، یکی از معدود عناوین CoD است که دارای یک خط داستانی منشعب است. خط داستانی جالبی که بازیکن می‌تواند مستقیماً روی آن تأثیر بگذارد و با چندین پایان مختلف مواجه شود.

در مورد دیدن شخصیت‌های مورد علاقه طرفداران مانند الکس میسون و فرانک وودز در سنین بالاتر، که دیگر نیازی به توضیح اضافه نیست. Black Ops 2 همچنین یکی از چند لایه‌ترین و پیچیده‌ترین شخصیت‌های منفی سری را در قالب رائول منندز معرفی کرد. ریمستر این عنوان نه تنها به طرفداران اجازه می‌دهد تا داستان پرتنش و پر پیچ و خم Black Ops 2 را دوباره تجربه کنند، بلکه فرصتی برای Treyarch برای اضافه کردن پایان‌ها و گزینه‌های جدید را فراهم می‌کند. همچنین آن‌ها می‌توانند بازی را پویاتر کنند و حتی پلات داستانی جدیدی را به آن بیافزایند تا ارزش این ریمستر بیش از پیش شود.

چرا ریمستر کردن کالاف دیوتی بلک آپس 2 ارزشمند خواهد بود

احیای بخش چندنفره نمادین کالاف دیوتی بلک آپس 2

بر کسی پوشیده نیست که حتی با تکامل فرنچایز Call of Duty، بخش چند نفره هر عنوان، حکم تعيين کننده برای محبوبیت بازی و استقبال منتقدان است و این عنصر حیاتی به عنوان بخش بسیار مهم باقی مانده است. علاوه بر داشتن یکی از به یاد ماندنی‌ترین کمپین‌ها، Black Ops 2 به دلیل کیفیت حالت چند نفره خود در بین طرفداران برای طولانی مدت مورد احترام بود. به عقیده بسیاری، این بازی ترکیبی عالی بین تجربه کلاسیک «مبارزات و سلاح‌های واقعگرایانه‌ی روز» Call of Duty و چرخش آینده‌نگرانه‌تر است که این فرنچایز برای مدتی به آن پایبند بود. این سری با هویت خود از نظر اینکه تا چه حد می‌تواند یک محیط آینده‌نگر را پیش ببرد، مبارزه می‌کند، اما Black Ops 2 به عنوان نقطه‌ی طلایی در ذهن بسیاری از افراد و طرفداران شوتر اول شخص باقی می‌ماند.

گیم‌پلی چندنفره اصلی Black Ops 2 که حول محیط آینده‌نگر آن زمان در سال 2025 ساخته شده بود، در حالی که طرفداران را با قتل‌ها و سلاح‌هایی که قبلاً دیده نشده بودند آشنا می‌کرد و این بازی دیگر به محدودیت‌های جنگ‌های معاصر یا تاریخی محدود نمی‌شد. با توجه به شهرت نسبتاً منفی‌ای که بخش چند نفره فرنچایز اخیراََ دریافت کرده، مانند Call of Duty: Vanguard، بازاری برای احیای Black Ops 2 وجود دارد.

در واقع یک ریمستر از Black Ops 2 می‌تواند یک احیای فوری برای بخش چند نفره مجموعه باشد. چرا که در حال حاضر با توجه به قدیمی بودن بازی و عرضه شدن روی سخت‌افزار نسل‌های گذشته، سرورهای بازی به شهر ارواح تبدیل شده‌اند و شرایط مناسبی ندارند. اما ریمستر کردن بازی هم به نفع خودش خواهد بود و هم آبروی از دست رفته اکتیویژن را تا حدودی احیا خواهد کرد. با فن بیس تقویت‌شده، سازندگان می‌توانند دوباره هیجان بازی چندنفره Black Ops 2 را با اضافه کردن نقشه‌های کاملاً جدید، عنصری از گیم‌پلی که قبلاً دیده نشده و اضافات دیگر به عنوان مثال نقشه‌های کلاسیک، دوباره زنده و پویا کنند.

Call of Duty: Black Ops 2

عمق بالای حالت زامبی Call of Duty: Black Ops 2

بسیاری از عناوین Call of Duty تحت رهبری Treyarch با حالت سوم منحصر به فرد خود که به عنوان زامبی شناخته می‌شوند شناخته می‌شوند. با عرضه بازی تحسین‌شده World at War، حالت زامبی متولد شد. این حالت بازی Call of Duty باعث می‌شود که بازیکنان برای جان خود در برابر تهدید بی‌پایان زامبی بجنگند و از امتیازات کسب شده برای باز کردن نقشه، بالا رفتن در لیدر برد و دستیابی به سلاح‌های فوق‌العاده قدرتمند استفاده کنند.

با این‌که حالت زامبی ممکن است ظاهراً ساده و نسبتاً تک بعدی به نظر برسد، معرفی «ایستر اگ‌های» پیچیده، جذاب و بسیار دشوار در نقشه‌های مختلف زامبی باعث شده است که این حالت در زیرمجموعه‌ای از جامعه CoD محبوبیت زیادی پیدا کند. Black Ops 2 برداشتی فوق العاده از فرمول زامبی‌ها دارد و اولین عنوانی است که سیستم رتبه بندی فردی را صرفاً برای حالت زامبی Call of Duty معرفی کرده است.

ترانزیت (TranZit) نام نقشه هنگام عرضه برای بخش زامبی Black Ops 2 بود. نقشه‌ای که با اجازه دادن به بازیکنان برای عبور از نقشه از طریق یک اتوبوس خودکار، آنچه را که می‌توان از تجربه زامبی انتظار داشت را بازنویسی کرد. نقشه‌های Die Rise ،Mob of the Dead ،Buried و Origins که بعداً از طریق DLC منتشر شدند، به‌طور گسترده‌ای به عنوان یکی از بهترین نقشه‌های زامبی شناخته می‌شوند.

ایستر اگ‌های این نقشه‌ها فراتر از آن چیزی بود که بازیکنان قبلاً تجربه کرده بودند، و به مقدار زیادی از خودگذشتگی، برنامه‌ریزی، کار گروهی و اغلب اوقات شانس برای تکمیل نیاز داشتند. می‌توان گفت که Black Ops 2 ایستر اگ‌های زامبی را برای مخاطبان بسیار گسترده‌تری به ارمغان آورد. موضوعی که منجر به محبوبیت بسیار پایدارتر و عامل اصلی افزایش ارزش تکرار و تجربه مجدد این بازی شد.

اگر Black Ops 2 ریمستر شود، Treyarch بهتر است فرمول و روند این ایستر اگ‌ها را تغییر دهد و تنوع را در تجربه کلی افزایش دهد و شاید حتی عناصر داستان پیچیده زامبی‌ها را دوباره بنویسد یا بازطراحی کند. با توجه به محبوبیت طولانی مدت حالت‌های تک نفره و چند نفره این عنوان، ریمستر Black Ops 2 در میان افزایش زمان انتظار بین عناوین جدید Call of Duty و فاصله زمانی بین عرضه نسخه‌های جدید، نقطه توقفی بسیار ارزشمند و تضمین شده خواهد بود.

بازی Call of Duty: Black Ops 2 هم اکنون برای پلتفرم‌های کامپیوتر، پلی استیشن 3 و ایکس‌ باکس 360 در دسترس است. در این مقاله به این پرداختیم که چرا ریمستر کردن کالاف دیوتی بلک آپس 2 ارزشمند خواهد بود. شما هم موافق ریمستر کردن کالاف دیوتی بلک آپس 2 هستید؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس