چرا یخچال ایکس باکس بهترین معرفی E3 امسال بود

مایکروسافت با جدی گرفتن شوخی‌ها در مورد اکس باکس حرکت تجاری جالبی انجام داد. در ادامه به یخچال ایکس باکس و دلایل تولید آن می‌پردازیم.

14
0
چرا یخچال اکس باکس بهترین معرفی E3 امسال بود

مایکروسافت قول داده بود که اگر در مسابقه‌ی بهترین اکانت توییتر برند ایکس باکس برنده شود، دست به ساخت مینی یخچال ایکس باکس می‌زند. با پشتیبانی فن‌ها ایکس باکس برنده‌ی این مسابقه شد و مایکروسافت خبر داد در حال ساخت این یخچال است ولی تا چند روز پیش خبری از آن منتشر نشده بود. در E3 امسال مایکروسافت به صورت کامل از یخچال رونمایی کرد.

چرا یخچال ایکس باکس بهترین معرفی E3 امسال بود

1 چرا یخچال اکس باکس بهترین معرفی E3 امسال بود 0

حرکت بیزینسی مایکروسافت بسیار جالب بود. شباهت سری ایکس به یخچال اول توسط فن‌های کنسول رقیب یعنی PlayStation کشف شد و بعد از آن با ایجاد میم‌ها (Meme) باعث ترند شدن آن در توییتر شدند. مایکروسافت این شوخی را جدی گرفت و در کنفرانس‌های اکس باکس مدیران شرکت تصویر یخچال را بکگراند خود قرار می‌داند و فن‌ها از مدیران می‌خواستند که یخچال اکس باکس را بسازند و حتی بعضی از شرکت‌های چینی قصد ساخت آن را داشتند. (حتی بعضی از طرفداران خودشان یک نسخه از آن را ساختند.)

مایکروسافت با جدی گرفتن این شوخی جالب برای بعضی از افراد مشهور مانند Snoop Dog یک یخچال بزرگ فرستادند و چند یخچال کامل را به قرعه گذاشتند. ولی یخچال به صورت تولید انبوه به بازار نیامد. تا اینکه Aaron Greenberg مدیر بخش تبلیغات اکس باکس قول داد بعد از برد در رقابت توییتری مینی یخچال ایکس باکس را به صورت انبوه تولید می کند. این حرکت مایکروسافت هوش تجاری قوی آن‌ها را نشان می‌دهد که چگونه یک چیز منفی که باعث مسخره شدن آن‌ها می‌شد را تبدیل به چیزی کردند که فن‌ها آن را دوست دارند و از آن پول در می‌آورند.

به همین دلیل معرفی یخچال ایکس باکس در کنفرانس E3 ۲۰۲۱ مایکروسافت را بیش از هر معرفی و تریلر دیگری دوست داشتم. در نظر داشته باشید که مایکروسافت اولین بار نیست که دست به تولید لوازم غیر گیمینگ با برند ایکس باکس می‌زد. دیگر محصولات اکس باکس مانند لباس، شامپو و لوازم بهداشتی از دیگر مواردی است که مایکروسافت قبل‌تر معرفی و روانه‌ی بازار کرده است.

حال که با مینی یخچال ایکس باکس آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس