کد نویسی و باگ گیری با هوش مصنوعی

99
0
کد نویسی و باگ گیری با هوش مصنوعی

ظاهراً بسیاری از کاربران چت‌بات Bard از گوگل درخواست کرده‌اند امکان تولید و دیباگ کد را به این هوش مصنوعی اضافه کند. در این پست به بررسی کد نویسی و باگ گیری با هوش مصنوعی می پردازیم.

کد نویسی و باگ گیری با هوش مصنوعی

چت‌بات گوگل Bard اکنون می‌تواند در زمینه‌ی برنامه‌نویسی به شما کمک کند. غول جستجوی اینترنت اعلام کرده است قابلیت کدنویسی یکی از مهم‌ترین درخواست‌های اصلی کاربران چت‌بات این شرکت بوده است و اکنون امکان تولید کد و همچنین رفع مشکل و توضیح درمورد کدها به هوش مصنوعی مذکور اضافه شده است. بارد درحال حاضر می‌تواند به ۲۰ زبان برنامه‌نویسی ازجمله ++C، جاوا، جاوا اسکریپت و پایتون، کدنویسی کند. چت‌بات گوگل با سایر محصولات این شرکت یکپارچه شده است و امکان صدور کد به پلتفرم Colab را نیز ارائه می‌دهد. Bard همچنین می‌تواند در نوشتن فرمول‌ها و توابع موردنیاز در Sheets به شما کمک کند.

گوگل Bard علاوه‌بر تولید کد اکنون می‌تواند توضیحاتی را برای کدهای ایجاد شده ارائه دهد. اگر برنامه‌نویس تازه‌کار هستید، این ویژگی بسیار مفید خواهد بود زیرا به شما نشان می‌دهد هر بخش از کد، چه عملکردی دارد. علاوه‌براین می‌توانید مشکلات کدهای خود را با استفاده از چت‌بات هوش مصنوعی گوگل برطرف کنید.

کد نویسی و باگ گیری با هوش مصنوعی
کد نویسی و باگ گیری با هوش مصنوعی

گوگل می‌گوید احتمال تولید کد ناقص ازطرف Bard وجود دارد. غول جستجوی اینترنت توصیه می‌کند ابتدا پاسخ‌های دریافتی از چت‌بات این شرکت را بررسی و سپس از آن‌ها استفاده کنید. بارد می‌تواند مشکلات موجود در کدهای تولیدشده را تشخیص داده و آن‌ها را برطرف کند و بدین منظور کافی است عبارت This code didn’t work را به چت‌بات ارائه دهید. علاوه‌براین می‌توانید از هوش مصنوعی گوگل درخواست کنید کدهای قبلی شما را بهینه‌سازی کند تا به‌شکلی روان‌تر و با کارایی بالاتر اجرا شوند.
گوگل از ماه مارس، دسترسی به چت‌بات Bard را به‌طور محدود فراهم کرده است. البته این هوش مصنوعی هنوز فاصله‌ی زیادی تا رسیدن به محبوبیت ChatGPT دارد؛ چت‌بات قدرتمند OpenAI که توانایی تولید و رفع مشکلات کدنویسی را دارد و از چندین زبان برنامه‌نویسی مختلف پشتیبانی می‌کند.

گوگل سعی دارد با اعمال به‌روزرسانی‌های منظم در چت‌بات Bard، عملکرد و قابلیت‌های آن را بهبود دهد و به‌عنوان مثال مدتی قبل از مدل زبانی جدیدی به‌نام PaLM در آن استفاده کرد.

engadget

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس