بهترین بازی‌های سبک مخفی‌کاری

76
0
Hitman 3

ژانر بازی‌های ویدئویی مخفی‌کاری یکی از ژانرهایی است که در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. در حالی که احتمالاً هرگز هیجان این بازی‌ها به هیجان بازی‌هایی مثل تیراندازی، بازی‌های ورزشی یا ماجراجویی‌های اکشن نمی‌رسد، با این حال ژانر مخفی کاری جزو مبتکرانه‌ترین تجربیات بازی‌های ویدیویی است. بهترین بازی‌های سبک مخفی‌کاری را در ادامه باهم مرور میکنیم.

این بازی‌ها برای جذاب بودن وابسته به طراحی فوق العاده بازی هستند که معمولاً اجازه می‌دهد تا آزمایش‌های فوق العاده‌ای انجام دهید که شما را به فکر فرو می‌برد. گاهی اوقات بازی‌های مخفی‌کاری ترکیبی از ژانرها هستند که ترسناک یا اکشن را با یک گیم پلی کندتر و روشمندتر ترکیب می‌کنند. موردی که در این بازی‌ها بسیار جالب است، بررسی و دقت روی حرکات دشمنان است. در این بازی باید سعی کنید با دقت در هر سطح ناشناخته حرکت کنید. بازی‌های مخفی‌کاری اغلب هوشمندانه و مبتکرانه هستند.

از آنجایی که این سبک دارای تعداد زیادی بازی برجسته و شناخته شده است، ما تصمیم گرفته‌ایم تا نگاهی به برخی از بهترین‌های آن از نسخه‌های جدیدتر تا عناوین قدیمی‌تر مثلا دوران PS2 بیندازیم. بیایید با هم مروری به این نوع سبک از بازی داشته باشیم.

بهترین بازی‌های سبک مخفی‌کاری: Hitman 3

بهترین بازی‌های سبک مخفی‌کاری: Hitman 3
بهترین بازی‌های سبک مخفی‌کاری: Hitman 3

بهتر است Hitman 3 را معرفی کنیم، به نظر می‌رسد شروع خوبی باشد. اجازه دهید به طور مختصر دلیل خاص بودن آن را توضیح دهیم. برای شروع، بازی از سطوح زیادی در مقیاس بزرگ تشکیل شده است که معمولاً از چندین طبقه در مکان‌های مختلف دنیای واقعی (مانند دبی یا انگلیس) تشکیل شده است. هر مرحله نیاز است که حداقل یک هدف را از بین ببرید، اما نحوه انجام آن کاملاً به شما بستگی دارد.

آیا می‌خواهید وارد شوید با اسلحه‌هایی که بدون در نظر گرفتن امنیت یا صلاحدید از بین می‌روند، انتخاب با شماست؛ یا شاید شما ترجیح می‌دهید صحنه را به گونه ای طراحی کنید که شبیه یک تصادف باشد. شما کاملاً می‌توانید یک پیاده‌روی فلزی را طوری درست کنید که هدفتان به زیر آن بیفتد. این به بازی قابلیت پخش بسیار زیادی می‌دهد و به شما برای آزمایش راه‌های متعدد برای تکمیل هر هدف پاداش می‌دهد. شاید بتوان گفت از لحاظ طراحی Hitman 3 بعد از مدت‌ها به برتری رسیده است. بهتر است آن را در PSVR بازی کنید.

بهترین بازی‌های سبک مخفی‌کاری: Metal Gear Solid 3: Snake Eater

بهترین بازی‌های سبک مخفی‌کاری: Metal Gear Solid 3: Snake Eater
بهترین بازی‌های سبک مخفی‌کاری: Metal Gear Solid 3: Snake Eater

وقتی صحبت از سری بازی‌های ویدیویی مخفی کاری معروف به میان می‌آید، بزرگتر از Metal Gear Solid وجود ندارد. بازی اول مهم است و ارزش بازی کردن را دارد، اما با توجه به اینکه یک بازی قدیمی پلی استیشن است، گذر زمان باعث شده است که جذابیت‌های خود را از دست بدهد.

به همین دلیل است که ما قسمت سومMetal Gear Solid 3: Snake Eater از این بازی را توصیه می‌کنیم. نکته جالب در مورد این بازی این است که ابتدا به صورت زمان بندی شده اتفاق می‌افتد، به این معنی که مطمئناً می‌توانید قبل از دیگران از آن دور شوید. در این بازی، شما به جنگلی مرگبار پر از کروکودیل، خفاش و البته مار فرستاده می‌شوید که اگر مراقب نباشید می‌توانند باعث آسیب شوند.

یکی از به یادماندنی‌ترین طراحی‌های گیم‌پلی Snake Eater، سیستم استتار آن است که از شما می‌خواهد بسته به محیط خود لباس‌های مختلفی بپوشید تا به طور مؤثرتری خود را پنهان کنید. به عنوان مثال، پوشش حیوان کامو برای اطراف چمن مناسب است، در حالی که کاموی سیاه برای تاریکی ایده آل است. این موضوع زمانی که با داستان عمیق (و غم انگیز) آن ترکیب می‌شود، به یک بازی تجربی وحشیانه تبدیل میگردد که بیشتر از قسمت اول در آزمون زمان مقاومت می‌کند.

Dishonored 2

"<yoastmark

Dishonored 2 ممکن است در عین خوب بودن، کم‌ارزش‌ترین مورد در این فهرست باشد. این بازی و نسخه قبلی آن Dishonored، به شما یک زمین بازی با ساخت فوق العاده با گزینه‌های زیادی برای عبور از هر مانع برای کاوش می‌دهد. در حالی که اولین نسخه از بازی محبوب بود اما نسخه دوم آن به دلیل دو شخصیت اصلی امیلی و پدرش کوروو مورد تحسین قرار می‌گیرد.

می‌توانید در طول بازی با هر یک از شخصیت‌ها بازی کنید. هر یک از آنها توانایی‌های منحصر به فردی دارند که بازی دوم را با دیگری تضمین می‌کند. به هر حال شما تصمیم می‌گیرید که از طریق بازی به صورت کشنده یا غیرکشنده بگذرید، در Dishonored 2 موارد زیادی برای دوست داشتن و جذاب بودن وجود دارد. انتخاب با شماست که کدام یک را بازی کنید.

Deus Ex: Mankind Divided

Deus Ex: Mankind Divided
Deus Ex: Mankind Divided

ممکن است شما بازی‌های RPG مخفیانه را نبینید، اما ما Deus Ex: Mankind Divided را پیشنهاد می‌کنیم. یکی از بهترین خصوصیات این بازی این است که چگونه ارتقاء شخصیت شما را به خود طراحی سطح مرتبط می‌کند. تقویت‌کننده‌هایی پیدا خواهید کرد که توانایی‌های هک شما را برای دستکاری پنجره‌ها یا گریت‌ها افزایش می‌دهند و فرصت‌های جدیدی را برای تکمیل هدف شما باز می‌کنند.

این امر باعث می‌شود که در بازی هم اکتشاف کنید و هم ارتقا یابید. بیایید صادق باشیم، چه کسی دوست ندارد در نقش آدام جنسن، یک مامور سایبرنتیک پیشرفته با لباسی عالی بازی کند؟ البته، با توجه به اینکه این یک بازی مخفیانه است، گزینه‌های زیادی برای نزدیک شدن به موانع بازی دارید که هر کدام مزایا و معایبی دارند که باید در نظر بگیرید. از بسیاری جهات، Deus Ex از Cyberpunk 2077 CD Projekt RED الهام گرفته شده است و شما می‌توانید آن را به وضوح در این بازی ببینید.

Tom Clancy’s Splinter Cell Blacklist

Tom Clancy’s Splinter Cell Blacklist
Tom Clancy’s Splinter Cell Blacklist

ناشر Ubisoft به دلایلی چندان علاقه ای به بازگرداندن سری Splinter Cell ندارد. جدیدترین نسخهSplinter Cell: Blacklist دارای داستانی پرمخاطره، شخصیت‌های به یاد ماندنی و دوست‌داشتنی و برخی از بهترین گیم‌پلی‌های مخفیانه این سبک است.

به عنوان سم فیشر، ابزارهای زیادی مانند مین‌های مجاورت و سلاح گرم و همچنین دستگاه‌های غیر کشنده مانند تیزر (taser) در اختیار دارید. با در نظر گرفتن این موضوع، می‌توانید بازی را بدون حذف کشنده مخالفان خود به پایان برسانید.

بنابراین به جای اینکه به طور تهاجمی کمپین را شکست دهید، یک چالش خوب به شما ارائه می‌دهد. این گیم پلی مخفیانه در بهترین حالت خود است، بنابراین اگر می‌خواهید برداشت واقعی تری از این ژانر داشته باشید، این بازی جزو مواردی هست که حتما باید امتحان کنید.

Alien Isolation

"<yoastmark

Alien Isolationبه‌عنوان یکی از نمونه‌های برجسته مخفی کاری ترسناک بقا، به لطف فضای وحشتناک و توانایی نگه داشتن شما در صندلی، طرفداران قابل‌توجهی دارد. این ایده که باید در یک کشتی فضایی بزرگ مانند سواستوپل حرکت کنید و از یک زنومورف همیشه حاضر اجتناب کنید، کاملاً وحشتناک است و از دلایلی است که این بازی عملکرد خوبی دارد.

این بازی تقریباً شبیه Resident Evil 3: Nemesis است، زیرا شما دائماً توسط یک نیروی بزرگ مخالف تحت تعقیب قرار می‌گیرید. Alien Isolation مبارزه‌های زیادی ندارد و در عوض بر گیم پلی مخفیانه و اکتشاف به عنوان ابزاری برای پیشبرد آن تاکید دارد. غالباً بهتر است به جای اینکه از دشمن خود را به صورت مخفیانه فرار کنید، آنها را دور بزنید؛ این روش در هر صورت مفید است. به همین دلیل، سزاوار جایگاهی در این لیست است.

بهترین بازی‌های سبک مخفی‌کاری: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

بهترین بازی‌های سبک مخفی‌کاری: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
بهترین بازی‌های سبک مخفی‌کاری: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

می‌خواهیم به قسمت پنجمMetal Gear Solid V: The Phantom Pain بپردازیم. ما کاملاً تشخیص می‌دهیم که این بازی دارای نقص است و از جهاتی ناتمام است، اما وقتی صحبت از گیم پلی به میان می‌آید،The Phantom Pain در جایگاه خاص خود است.

مانند Hitman 3، این بازی به شما اجازه می‌دهد تا به روش‌های مختلف با اهداف مقابله کنید، اما یک دنیای باز را به ترکیب این بازی اضافه می‌کند. به همین دلیل، به لطف سیستم‌های متعدد موجود، احتمالات نحوه اتمام هر ماموریت در هر بازی تقریباً بی‌پایان و متفاوت است.

شما می‌توانید از محیط و ابزارهای خود برای پرت کردن حواس دشمنان استفاده کنید. این کار می‌تواند روند انجام ماموریت را تغییر دهد یا می‌توانید بدون دست زدن به کسی یا چیزی به صورت مخفیانه وارد هرجایی شوید.

از آنجایی که جهان باز یک عامل بزرگ در این بازی است، شما راه‌های مختلفی از جمله ماشین، تانک و اسب سواری برای دور زدن دارید. در این بازی تا زمانی که انتظار داستانی منسجم را نداشته باشید و اگر از طرفداران بازی‌های مخفی کاری به سبک سندباکس هستید، The Phantom Pain در کنار شما خواهد بود و برایتان مناسب است.

Mark of the Ninja

Mark of the Ninja
Mark of the Ninja

اکثر این لیست از بازی‌های واقع گرایانه در چشم انداز سه بعدی تشکیل شده است، اما Mark of the Ninja به تنهایی به عنوان یک پلتفرمر مخفی کاری دوبعدی ایستاده است. این بازی ژانر مخفی کاری را به جایگاه جدیدی می‌برد و این کار را به صورت دو بعدی انجام می‌دهد که بسیار چشمگیر است. بخشی از چیزی که این بازی را بسیار سرگرم کننده می‌کند روشی است که به شما برای برنامه ریزی مؤثر مسیر خود پاداش می‌دهد.

شما می‌توانید اتاق‌های پیش رو را ببینید و اطلاعات زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد تا نحوه نزدیک شدن به هر بخش را دریابید. اگر برنامه شما به هم بخورد، پایان دنیا نیست، اما وقتی همه چیز درست پیش می‌رود، بسیار رضایت‌بخش است.

به لطف رابط کاربری واضح Mark of a Ninja، تشخیص اینکه آیا دشمن می‌تواند شما را ببیند یا خیر و به کجا باید بروید بسیار آسان است. در ابتدا در سال 2012 برای Xbox 360 عرضه شد اما در سال 2020 برای PS4،Xbox One و Nintendo Switch بازسازی شد.

Invisible Inc

"<yoastmark

Invisible Inc که به عنوان یکی از منحصربه‌فردترین اعضای این فهرست است، یک بازی مخفی کاری تاکتیکی نوبتی است که از نمای ایزومتریک بالا به پایین ارائه شده است. تنها بر اساس این توصیف، ممکن است قبلاً توجه شما را جلب کرده باشد. علاوه بر این، هر سطح به طور تصادفی ساخته می‌شود، به این معنی که هیچ دو اجرایی مشابه هم نیستند.

هر یک از اعضای گروهی که با خود می‌آورید، تقویت‌کننده‌های مختلفی دارند که برای موقعیت‌های مختلف کار می‌کنند و به شما اجازه می‌دهند که چگونه تیم خود را بسازید.در بازی Invisible Inc. دشواری متعادلی را تجربه می‌کنید که به نظر منصفانه است.

حتی اگر غافلگیر شدید، می‌توانید از ویژگی عقبگرد برای شروع دوباره از ابتدای نوبت خود استفاده کنید. این توانایی استفاده محدود، برخی از ناامیدی‌های ناشی از بازی‌های تاکتیکی نوبتی را کاهش می‌دهد و عبور از آن را آسان‌تر می‌کند.

Sekiro: Shadows Die Twice

Sekiro: Shadows Die Twice
Sekiro: Shadows Die Twice

یک بار دیگر، در اینجا ما یک بازی داریم که ترکیبی از ژانرها است و به طور موثر مخفی کاری را با مبارزات اکشن شدید مبتنی بر مهارت ترکیب می‌کند. در Sekiro: Shadows Die Twice، بیشتر کاری که انجام خواهید داد، از بین بردن دشمنان از طریق نبرد تن به تن است.

اما همچنین دارای سکانس‌های مخفی کاری بسیار خوبی است که ارزش بحث را دارد. در واقع اگر بخواهید بسیاری از بازی‌ها را می‌توان مخفیانه بازی کرد و به بازیکنان برای صبور بودن پاداش می‌دهد. از آنجایی که مبارزه بسیار وابسته به مهارت است، معمولاً به جای مبارزه با دشمنان، پنهان کردن دشمنان بهتر است.

Sekiro از توسعه‌دهنده کهنه‌کار Souls FromSoftware برای بازی آورده شده است. هنگام اجرای مخفی کاری، می‌توانید به سرعت و کارآمدی دشمنان را از بین ببرید و مسیر پیش رو را بدون هجوم باز کنید. با این حال، اگر مجبور باشید با حریف رو در رو شوید، مبارزه را پیچیده و چالش برانگیز خواهید کرد و بهترین‌های هر دو جهان را به شما می‌دهد.

Tenchu: Wrath of Heaven

Tenchu: Wrath of Heaven
Tenchu: Wrath of Heaven

قبل از اینکه Sekiro: Shadows Die Twice باشد، سریال Tenchu ​​وجود داشت که به وضوح دارای موضوع مشابهی هستند.

Tenchu: Wrath of Heaven بازی ای که در بهار سال 2003 عرضه شد. Wrath of Heaven سومین ورودی با فرمت مشابه قبلی در این سری است. در آن، شما به عنوان تعدادی شخصیت نینجا بازی می‌کنید که باید به سایه‌ها بچسبند تا بدون شناسایی از سطوح عبور کنند. هرچه عملکرد شما بهتر باشد، رتبه شما در پایان یک سطح بالاتر خواهد بود. به علاوه با عملکرد بهتر، به شما پاداش‌های بیشتری مانند ابزاهایی که نیاز دارید از آن‌ها در طول بازی باید کنید، خواهد داد.

سیستم یک بازی باعث می‌شود گیم‌پلی به سبک مخفی کاری بسیار ارزشمند باشد. تشویق می‌شوید بدون اینکه دیده شوید، عبور کنید. مطمئناً می‌توانید با دشمنان درگیر شوید و اگر این کار را انجام دهید، باز هم به خوبی کار می‌کند.

اما ایده اصلی این است که پنهان بمانید و این کار را به‌طور استثنایی انجام می‌دهد. Wrath of Heaven ممکن است در سال 2021 به خوبی دوام نیاورد، اما هنوز هم یک بازی فوق العاده است و راه را برای بازی‌های نینجا دیگری هموار می‌کند.

بهترین بازی‌های سبک مخفی‌کاری: The Last of Us

بهترین بازی‌های سبک مخفی‌کاری: The Last of Us
بهترین بازی‌های سبک مخفی‌کاری: The Last of Us

می‌دانیم که The Last of Us در اصل به عنوان یک بازی مخفیانه تعریف نشده است، اما وقتی در نظر می‌گیریم که گیم پلی لحظه به لحظه اغلب شما را ملزم به گشت و گذار در اطراف دشمنان می‌کند، به سختی می‌توان آن را به شکل دیگری طبقه بندی کرد. از آنجایی که این بازی در درجه اول یک بازی ترسناک برای بقا است، معمولاً هنگام بازی کمبود منابع دارید، بنابراین بهترین اقدام شما معمولاً اجتناب از شناسایی شدن برای حفظ مهمات است.

این تصمیم در طراحی به تنش می‌افزاید، زیرا گرفتار شدن می‌تواند به معنای استفاده از منابع ارزشمندی باشد که ممکن است بخواهید برای بعداً ذخیره کنید. همه اینها به یکی از نمادین ترین داستان‌های بازی‌های ویدیویی در تاریخ گره خورده است.

داستان جوئل و الی در جاذبه ای که دارد غم انگیز و به یاد ماندنی است. این داستان در دنباله، The Last of Us Part II گسترش یافته است. در حالی که آن بازی کمی بین طرفداران بحث‌هایی را پیش آورد، اما هنوز هم کاملاً ارزش دیدن دارد.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس