کشف 24 مجسمه برنزی در ایتالیا | کشفی که تاریخ ایتالیا را بازنویسی می‌کند !

34
0
کشف 24 مجسمه برنزی در ایتالیا

بیش از 24 مجسمه برنزی در چشمه‌های آب گرم باستانی توسکانی، ایتالیا کشف شده است. گفته می‌شود این مجسمه‌ها که بیش از 2000 سال قبل ساخته شده‌اند، تاریخ ایتالیا درباره تمدن اتروسک و امپراتوری روم را بازنویسی می‌کنند. در‌واقع اکنون باستان‌شناسان ادعا می‌کنند که این دو تمدن، با وجود درگیری‌های خود، با نوعی هارمونی در کنار یکدیگر زندگی می‌کرده‌اند. تمدن اتروسک قرن‌ها قبل از تشکیل امپراتوری روم، ایتالیا را تحت کنترل داشت، اما در حدود قرن دوم قبل از میلاد و قرن اول پس از میلاد، تمام قدرت خود را از دست داد.

کشف 24 مجسمه برنزی در ایتالیا
کشف 24 مجسمه برنزی در ایتالیا

طبق گزارش‌های منتشر‌شده، برخی از مجسمه‌های کشف‌شده کاملاً شبیه به نسخه‌های انسانی خدایان هستند، در حالی که برخی دیگر اعضای بدن انسان‌ها را دارند که به‌عنوان نوعی پیشکش به خدایان برای درمان‌های پزشکی از طریق آب‌های گرم تقدیم می‌شدند.

کشف 24 مجسمه برنزی در ایتالیا

این مجسمه‌ها به‌عنوان بخشی از حفاری‌هایی که سال 2019 آغاز شده است، در «سان کاسچیانو دی بانی»، یک شهر در استان سیه‌نا در حدود 160 کیلومتری شمال رم کشف شده‌اند. آنها با تقریباً 6000 سکه برنز، نقره و طلا پوشانده شده‌اند و آب گل‌آلود داغ چشمه باعث شده تا به‌خوبی حفظ شوند.

کشف 24 مجسمه برنزی در ایتالیا
کشف 24 مجسمه برنزی در ایتالیا

آثار کشف‌شده نشان می‌دهند که هرچند اتروسکی‌ها و رومی‌ها بین قرن دوم پیش از میلاد و قرن اول پس از میلاد با یکدیگر درگیر بوده‌اند، اما گروه‌های ساکن در این منطقه همراه با یکدیگر در این پناهگاه مقدس عبادت می‌کرده‌اند. باستان‌شناسان برای چنین ادعایی، توضیح داده‌اند که روی برخی مجسمه‌ها از جمله آپولو، خدای یونان باستان و ایگیا، الهه سلامت، کتیبه‌های اتروسکی و لاتین وجود دارد.

«جنارو سانگولیانو»، وزیر فرهنگ جدید ایتالیا این مجسمه‌ها را «یک کشف استثنایی» برای این کشور و «گنجینه‌هایی عظیم و منحصر‌به‌فرد» توصیف کرده است.
بیشتر تمدن اتروسک حدود 2500 سال پیش و تقریباً 500 سال قبل از ظهور امپراتوری روم، به آناتولی غربی ایتالیا و ترکیه فعلی مهاجرت کردند. زمانی که آن‌ها در ایتالیا بودند، با تبدیل‌شدن به یک قدرت تجاری در مدیترانه، اکثر مناطق شمالی و جنوبی را تحت کنترل داشتند.

کاربر گرامی جهت حفظ و صیانت از حساب و اطلاعات شما و ارتقاء سطح کاربری لطفا مدارک زیر را آماده کرده و در ادامه همین تیکت ارسال فرمایید.1- یک کاغذ سفید تهیه کنید کارت ملی و کارت بانکی خود را روی آن بچسبانید و در زیر آن این متن را بصورت درشت و خوانا بنویسید :
"اینجانب ........ به شماره ملی......ضمن مطالعه و تأیید قوانین استفاده از خدمات اول پرداخت گواهی می کنم که از تبعات واگذاری اطلاعات اکانت خود به شخص دیگر یا در اختیار گذاشتن مدارک هویتی و بانکی به شخص ثالث از جمله افراد و گروه های شبکه های اجتماعی و غیره جهت خرید و کسب درآمد که مصداق جرم می باشد آگاهم و مسئولیت های مالی و حقوقی و قضایی آن بر عهده اینجانب می باشد.
همچنین متعهد میشوم ارز دیجیتال و سایر ارزهای خریداری شده از اول پرداخت را برای سایتهای غیر قانونی و شرط بندی استفاده نکنم در غیر این صورت کلیه مسولیت های حقوقی و کیفری با اینجانب است نه اول پرداخت "
کاغذ را در کنار چهره خود قرار داده و تصویر سلفی تهیه کنید.
2- تصویر 2 عدد مدرک هویتی بجز کارت ملی ارسال فرمایید. این مدارک می توانند شناسنامه، پاسپورت، کارت پایان خدمت، گواهینامه و دفترچه بیمه باشند.
لطفا تصویر تعهد نامه را به همراه امضا و تاریخ امروز ارسال نمایید
انشالله پس از ارسال موارد فوق محدودیت حساب کاربری شما برداشته خواهد شد.
سپاس از همکاری شما با مجموعه اول پرداخت
کشف 24 مجسمه برنزی در ایتالیا

با این حال، هنگامی که یونانیان سیسیل را تحت کنترل گرفتند، آنها کم‌کم جای پای خود را از دست دادند. اندکی پس از آن نیز امپراتوری روم در 27 سال قبل از میلاد، شروع به گسترش مناطق خود در سراسر کشور کرد و شهرهای اتروسکی را به تصرف خود درآورد.

dailymail

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس