جمعیت جهان 8 میلیارد نفر می شود

28
0
جمعیت جهان

سازمان ملل متحد پیش‌بینی کرده بود که جمعیت جهان در تاریخ 24 آبان‌ماه (15 نوامبر) به 8 میلیارد نفر می‌رسد و حالا با تولد هشت میلیاردمین ساکن زمین، این پیش‌بینی به واقعیت پیوسته است.

جمعیت زمین حالا سه برابر سال 1950 است و اگرچه با بیشترین ساکنان روی زمین روبه‌رو هستیم، اما نرخ رشد جمعیت به پایین‌ترین حد در 70 سال گذشته رسیده. در حقیقت به این علت جمعیت جهان به 8 میلیارد رسیده است که بیشتر از گذشته عمر می‌کنیم.

جمعیت جهان پیرتر شده است

در سال 2020 و هم‌زمان با شروع همه‌گیری کرونا، نرخ رشد جمعیت در جهان به کمتر از 1 درصد رسید. البته جدا از همه‌گیری، بنابر دلایلی مانند روش‌های جلوگیری از بارداری و همچنین آموزش‌ها، نرخ تولد کاهش یافته است.

جمعیت جهان در سال‌های اخیر پیرتر شده است. در حال حاضر 10 درصد جمعیت سنی بالاتر از 65 سال دارند و انتظار می‌رود این آمار تا سال 2050 به 16 درصد برسد. در این سال، تعداد افرادی که بالای 65 سال سن دارند، دو برابر کودکان زیر 5 سال خواهد بود.

بیشترین نرخ رشد جمعیت مربوط به شرق و جنوب شرقی آسیا با جمعیت 2.3 میلیارد نفر به همراه جنوب و مرکز آسیا با جمعیت 2.1 میلیارد نفر می‌شود.

جمعیت جهان
جمعیت جهان

در حال حاضر چین و هند هرکدام با جمعیت نزدیک به 1.4 میلیارد نفر، پرجمعیت‌ترین کشورهای دنیا محسوب می‌شوند. با این حال، طبق پیش‌بینی سازمان ملل متحد، هند سال آینده میلادی در زمینه تعداد جمعیت، از چین پیشی می‌گیرد.

سازمان ملل متحد پیش‌بینی کرده است که جمعیت زمین تا سال 2050 به 9.7 میلیارد نفر برسد و بیشتر افزایش جمعیت مربوط به کشورهای کنگو، مصر، اتیوپی، هند، نیجریه، پاکستان، فیلیپین و تانزانیا می‌شود. در این میان انتظار می‌رود جمهوری دموکراتیک کنگو و تانزانیا طی 30 سال آینده، دو برابر شود.

جمعیت جهان
جمعیت جهان

ظاهراً در آسیا غیر از چین و هند، بیشترین رشد جمعیت را کشورهای پاکستان و فیلیپین تجربه خواهند کرد. البته همه کشورها افزایش جمعیت نخواهند داشت و طبق تخمین‌ها، 61 کشور با کاهش حداقل 1 درصدی جمعیت خود تا سال 2050 روبه‌رو خواهند شد. دلیل این امر کاهش نرخ تولد یا مهاجرت عنوان شده است.

منبع : news.sky

5/5 - (1 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس