گوشی سرفیس Duo 3 با نمایشگر تاشو

44
0
گوشی سرفیس Duo 3 با نمایشگر تاشو

دستگاه‌های سری سرفیس Duo مایکروسافت با نمایشگر دوگانه‌ی خود، چندان با استقبال خریداران مواجه نشدند و به‌نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد تغییر مهمی در نسل سوم گوشی خود اعمال کند. غول فناوی اهل ردموند برنامه‌های خود را برای استفاده از دو نمایشگر در گوشی‌های سری سرفیس کنار گذاشته است و تصمیم دارد از صفحه‌نمایش تاشو مشابه گلکسی زدفولد ۴ سامسونگ استفاده کند. در این پست به گوشی سرفیس Duo 3 با نمایشگر تاشو می پردازیم.

گوشی سرفیس Duo 3 با نمایشگر تاشو

تصمیم برای حذف طراحی نمایشگر دوگانه در نسل سوم سرفیس Duo ظاهراً در لحظات آخر اتخاذ شده است. مایکروسافت پیش‌از این طراحی Duo 3 را با نمایشگر دوگانه نهایی کرده بود و قصد داشت این محصول را در اواخر ۲۰۲۳ عرضه کند، اما با تغییر طراحی، احتمال دارد معرفی این دستگاه به آینده موکول شوند. درواقع هنوز بازه‌ی زمانی مشخصی برای عرضه‌ی مدل بعدی گوشی تاشو مایکروسافت وجود ندارد.

گوشی سرفیس Duo 3 با نمایشگر تاشو
گوشی سرفیس Duo 3 با نمایشگر تاشو

درحال‌حاضر اطلاعات زیادی درمورد سرفیس Duo 3 وجود ندارد و فقط انتظار داریم از لولای ۱۸۰ درجه با نمایشگر داخلی تاشو بهره ببرد. علاوه‌براین گفته می‌شود این دستگاه به یک نمایشگر خارجی معمولی مجهز خواهد شد. البته تغییر در سبک طراحی این گوشی باعث می‌شود سؤالاتی درمورد نام آن مطرح شود زیرا استفاده از برند Duo برای یک صفحه‌نمایش تاشو منطقی به‌نظر نمی‌رسد. البته مدل بعدی گوشی تاشو مایکروسافت همچنان دو نمایشگر (صفحه‌نمایش داخلی تاشو و نمایشگر بیرونی) خواهد داشت اما ابعاد و مشخصات آن‌ها یکسان نخواهد بود.

بااین‌حال، نکته‌ی جالب دیگر این است که مایکروسافت به ارائه‌ی برخی از قابلیت‌های گوشی تاشو آینده‌اش به یک گوشی معمولی فکر می‌کند. با توجه به این‌که درحال‌حاضر قیمت گوشی‌های تاشو زیاد است و افراد کم‌تری نسبت به خرید آن‌ها ترغیب می‌شوند، غول فناوری مستقر در ردموند قصد دارد با این استراتژی، مشتریان بیشتری را به اکوسیستم خدمات خود جذب کند.
مایکروسافت همچنین درحال گسترش تلاش‌های نرم‌افزاری خود برای نزدیک‌تر کردن دستگاه‌های اندروید و ویندوز است. این مورد نیز منطقی به‌نظر می‌رسد زیرا در آوریل گذشته گزارش شد شرکت مذکور تیمی را برای تمرکز بر توسعه‌ی اندروید و ویندوز تشکیل داده است که شامل مواردی مثل کیبورد SwiftKey، لانچر مایکروسافت و سرفیس Duo است. این تیم در داخل شرکت با نام Perfect Together شناخته می‌شود و هدف آن دستیابی به سطح مشابهی از یکپارچگی بین اندروید و ویندوز است؛ دقیقا مثل یکپارچگی بین iOS و macOS.

نکته‌ی مهم دیگر این است که مایکروسافت درتلاش از مزیت‌های اندروید در محصولات خود بهره ببرد. البته برای اطلاع از نتیجه‌ی این اقدامات باید مدتی صبر کنیم.

xda-developers

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس