گوشی مفهومی شیائومی با پایه لنزهای Leica M بر اساس 12S Ultra رونمایی شد.

50
0
گوشی مفهومی شیائومی

شیائومی با عرضه شیائومی 12S Ultra و سنسور 1 اینچی آن فاصله بین گوشی های هوشمند و دوربین های دیجیتال پریمیوم را کاهش داد. اما حتی آن هم دارای لنزهایی با فاصله کانونی ثابت مانند یک گوشی هوشمند معمولی است. اکنون این شرکت یک نگاه اجمالی نادر از پشت صحنه ارائه می دهد – در واقع دو پروژه به طور همزمان در حال توسعه بودند که یکی از آنها به 12S Ultra تبدیل شد. دیگری ترکیبی بین گوشی هوشمند و دوربین بدون آینه است. گوشی مفهومی شیائومی را در ادامه بررسی میکنیم.

این دستگاه مفهومی دارای یک سنسور دوم 1 اینچی است که توسط لنز خود پوشانده نشده است (اما برای محافظت با شیشه یاقوت کبود پوشانده شده است). این به کاربر اجازه می دهد تا لنزهای مانت لایکا M را متصل کند و درب را برای استفاده (نیمه) حرفه ای باز کند. طیف گسترده ای از لنزها با یک برنامه دوربین پیشرفته ترکیب شده است که از حداکثر فوکوس، خطوط گورخر، هیستوگرام و سایر ابزارهایی که عکاسان انتظارش را داشتند، پشتیبانی می کند. و البته پشتیبانی از 10 بیت RAW.

این به یک آداپتور نیاز دارد که دستگاه را حجیم می کند. با این حال، توجه داشته باشید که گفتیم سنسور 1 اینچی دوم – این مفهوم می تواند مانند یک تلفن معمولی عکس و فیلم بگیرد زیرا دوربین اصلی آن مشابه 12S Ultra (سنسور 1 اینچی، لنز 23 میلی متر) و دوربین فوق عریض (13 میلی متر) است. اینها بدون هیچ سخت افزار اضافی قابل استفاده هستند.

قبلاً لوازم جانبی لنز برای گوشی‌های هوشمند وجود داشته است، اما این یک طراحی معیوب است – نور باید هم از لنز خارجی و هم از لنز خود گوشی عبور کند که منجر به از دست دادن نور و یک تصویر ملایم‌تر می‌شود. این مفهوم شیائومی از این جهت متفاوت است که لنز لایکا متصل شده، نور را مستقیماً به سنسور می فرستد (به جز شیشه محافظی که گرد و غبار و آب را خارج می کند).

هنگامی که لنز وصل می شود، این عملکرد بیشتر شبیه یک دوربین بدون آینه 1 اینچی است. با این حال، برخلاف دوربین‌های بدون آینه معمولی، این دستگاه همچنین دارای مهارت‌های پیشرفته عکاسی محاسباتی است که توسط چیپست قدرتمند اسنپدراگون 8+ نسل 1 فعال شده است. گوشی مفهومی شیائومی بسیار جالب است.

باز هم، این برای لنزهای افزودنی که بالای لنز گوشی هوشمند قرار می گیرند متفاوت است. این مانند دوربین های سبک لنز نیست که سونی یک دهه عقب انداخته بود. آن ها دوربین های دیجیتال رقیب بودند، گوشی فقط نمایشگر بود. و شبیه دوربین های اندرویدی نیست که به طور اتفاقی دارای عملکرد تلفن هستند. آن ها لنز قابل جابجایی نداشتند. این چیزی کاملا منحصر به فرد است که توسط شیائومی و لایکا ساخته شده است.

ما جزئیات کاملی برای این دستگاه مفهومی نداریم، اما به وضوح از همان پایداری Xiaomi 12S Ultra است. حتی دارای همان پشت چرم مصنوعی چسبنده است و از مقاومت کامل در برابر گرد و غبار و آب IP68 نیز برخوردار است. این شرکت مقداری تقویت کننده به قاب که لنز در آن وصل می شود اضافه کرد تا محکم تر شود.

شیائومی هیچ اشاره ای به فروش این دستگاه مفهومی مبتنی بر 12S Ultra نداده است. شاید اینطور نباشد و شاید هم نباید داشته باشد – گفته می شود که شیائومی 13 پرو آینده دارای سنسور 1 اینچی نیز خواهد بود، شاید یک نسخه ویژه از آن دستگاه مناسب تر باشد. در هر صورت، سونی بهتر است هنگام برنامه ریزی گوشی Xperia Pro بعدی خود به این موضوع توجه کند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس