گوشی های هوشمند چینی، جای آیفون و سامسونگ را در بازار روسیه می‌گیرند. 

64
0
گوشی های هوشمند چینی

از زمان درگیری بین روسیه و اوکراین، تغییرات زیادی در روسیه رخ داده است. چندین کشور ممنوعیت هایی را برای این کشور بین قاره ای وضع کرده اند. در نتیجه، شرکت های این کشورها مجبور به خروج از روسیه می شوند. با این حال، یکی از کشورهایی که هیچ ممنوعیتی برای روسیه اعمال نخواهد کرد، چین است. در هر صورت، چین با روسیه تجارت خواهد کرد. روابط میان دو کشور از زمان آغاز درگیری نزدیک تر شده است. بنابراین، برندهای چینی هیچ مشکلی در بازار روسیه ندارند. طبق گزارش های بزرگ ترین خرده فروش لوازم الکترونیکی روسیه، گوشی های هوشمند چینی دو سوم کل فروش های جدید در روسیه را از آوریل تا ژوئن به خود اختصاص داده‌اند. این آخرین نشانه از جنگ روسیه و اوکراین است که بر مصرف روسیه تأثیر گذاشته است. در این خبر به بررسی ورود گوشی های هوشمند چینی به روسیه می پردازیم.

ورود گوشی های هوشمند چینی به روسیه

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که برندهای چینی گوشی های هوشمند مانند شیائومی، ریلمی و آنر 42 درصد از فروش گوشی های هوشمند بازار روسیه را در ماه مه 2022 به خود اختصاص داده‌اند. در مدت مشابه سال گذشته، این شرکت ها تنها 28 درصد فروش داشتند. در ماه آوریل، تلفن های همراه سامسونگ 26 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دادند. شیائومی با 20 درصد سهم بازار دوم شد در حالی که ریلمی با 11.2 درصد از نظر فروش در رتبه سوم قرار دارد. اپل با فروش 10.2 درصدی در جایگاه چهارم و Honor با 5.7 درصد در جایگاه پنجم قرار دارد.

گوشی های هوشمند چینی
گوشی های هوشمند چینی

اپل و سامسونگ راه را برای برندهای چینی گوشی های هوشمند در روسیه هموار می کنند

پیش از این، به دلیل شروع درگیری روسیه و اوکراین، اپل اعلام کرد که فروش آیفون و سایر محصولات را در بازار روسیه ممنوع می کند. سامسونگ الکترونیک همچنین اعلام کرد که با توجه به تحولات ژئوپلیتیک فعلی، ارسال محصولات این شرکت به روسیه به حالت تعلیق درآمده است.

در 22 ژوئن، به وقت محلی، روسیه قانون واردات موازی را تصویب کرد و فهرستی از کالاهایی را اعلام کرد که واردات موازی را مجاز می‌کنند. این لیست شامل گوشی های هوشمند سامسونگ و آخرین سری آیفون ها می شود. بر اساس این قانون، روسیه می‌تواند برخی از کالاهای خارجی را به صورت موازی طبق فهرست وارد کند. نیازی به رضایت صاحب حق چاپ کالا از قبل ندارد.

منبع : gizchina

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس