گوشی 280 دلاری مقرون به صرفه

37
0

گوشی 280 دلاری مقرون به صرفه موضوعی است که برای این مقاله در سایت اول نیوز در بخش فناوری برای شما آماده کرده ایم و می خواهیم رقیب جدید برای سامسونگ و اپل با قیمت خیلی ارزان تر و مقرون به صرفه تر را در ادامه معرفی کنیم.

Tecno Camon 19 Pro در همه جا در دسترس نیست

احتمالاً هرگز از تلفن تکنو استفاده نکرده بودید. تا این هفته، هرگز نام برند چینی یا سری گوشی های Camon آن را نشنیده بودیم. حالا، بعید است که بعد از خوانده این مقاله آن را فراموش کنیم.

این شرکت اخیراً برای گوشی‌های جدید Tecno Camon Series 19 Pro Android 12 خود یک معرفی شیک و بی نظیر در شهر نیویورک برگزار کرده است، حتی اگر این محصولات در ایالات متحده (یا در بریتانیا) برای فروش نخواهند بود. من صادقانه تعجب کردم که آنها آنجا چه می کنند و مهمتر از آن، چرا من آنجا بودم.

 

تکنو اصرار داشت که این گوشی‌ها را «برای شیک پوشان طراحی شده» توصیف کند. نمی‌توانم به شما بگویم که این به چه معناست، اما اعتراف می‌کنم که طراحی، مشخصات، و به‌ویژه قیمت آن من را مجذوب خود کرده است.

مشخصات کلیدی آن عبارتند از:

  • صفحه نمایش 6.8 اینچی FHD+ تقریباً لبه به لبه 120 هرتز
  • دوربین جلویی 32 مگاپیکسلی
  • دوربین های 64 و 50 مگاپیکسلی در پشت
  • زوم اپتیکال 2X
  • تثبیت کننده اپتیکال تصویر
  • باتری 5000 میلی آمپری
  • اثر انگشت خوان
  • باز کردن قفل با چهره
  • برخی از ترفندهای عکاسی با هوش مصنوعی
  • جک 3.5 میلی متری هدفون (!)
  • یک آداپتور ، کابل و هدفون (!!)

 

همچنین این گوشی به طرز شگفت انگیزی جذاب است. پشتی با پوشش الماسی که اثر انگشت را رد می کند وجود دارد که ظاهر و احساس زیبایی دارد. آرایه دوربین دایره دوتایی (که دارای سه دوربین است – یک لنز 2 مگاپیکسلی برای کمک وجود دارد)، بزرگ اما ظریف است، به نظر می رسد که با پوشش شیشه ای کریستالی آن بسیار عالی به نظر می رسد. شاسی فقط کمی ضخیم‌تر از آیفون 13 پرو مکس است، اما این گوشی بسیار سبک‌تر به نظر می‌رسد.

 

Camon 19 Pro همه اینها (و خیلی امکانات بیشتری) را تنها با قیمت 280 دلار عرضه می کند. این تلفنی است که می توانید در عرض پنج یا شش ماه (اگر ماهانه 50 دلار بپردازید) آن را در ایلات متحده خرید کنید. Camon Series 19 Pro 5G از 320 دلار شروع می شود. هر دو گوشی با 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی و 8 گیگابایت رم هستند .

 

برای در نظر گرفتن و درک بهتر این موضوع، بهتر است بدانید که ارزان‌ترین آیفونی که می‌توانید بخرید، آیفون SE اپل 429 دلاری است که تنها 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دارد.

مشکلاتی که برای گوشی 280 دلاری مقرون به صرفه وجود دارد :

البته اخطارهای بزرگی وجود دارد که بزرگترین آنها در دسترس بودن جهانی است. این تلفن‌های Tecno در آفریقا، آمریکای لاتین، خاورمیانه، آسیای جنوب شرقی و آسیای جنوبی در دسترس هستند، اما همانطور که قبلاً اشاره کردم، در ایالات متحده یا اروپا نیستند. و قطعا قیمت نیز ممکن است متفاوت باشد، 280 دلار و 320 دلار Tecno ارائه شده هنوز فقط یک “تخمین” برای بازار است و ممکن است قیمت اصلی در بازار متفاوت باشد.

 

محدودیت‌های متعددی وجود دارد که اغلب با تلفن‌های مقرون به صرفه در این رنج قیمت مرتبط هستند، مانند عدم وجود اثر انگشت خوان زیر صفحه نمایش. در عوض، دکمه روشن/خاموش به عنوان یک اثر انگشت خوان موثر عمل می کند. صفحه نمایش همچنان LCD است و OLED نیست. هیچ رتبه بندی IP گزارشی وجود ندارد (شاید آن باید آن را از گودال و استخر ها دور نگه دارید). و همچنین یکی از اساسی ترین مشکلات این است که شارژ بی سیم را ارائه نمی دهد.

 

همچنین باید بدانید که CPU موبایل، هلیو G96 مدیاتک، که احتمالاً معادل کوالکام اسنپدراگون 765G است. اعداد بنچمارک آن حتی با Apple A15 Bionic یا Snapdragon 8 Gen 1 همسان نیستند.

 

بنابراین، هنگامی که به طور غیرمنتظره ای با یک واحد بررسی در دست از رویداد خارج شدم و تصمیم گرفتم یک روز یا بیشتر را با آن سپری کنم، سعی کردم سطح انتظاراتم را با سخت افزار این موبایل تنظیم کنم و کمی پایین تر بیاورم.

 

با این حال، در بیشتر موارد، این دستگاه با توجه، به بودجه ای که برایش در نظر گرفتم  فراتر از حد انتظارم بود.

در کل بد نبود:

 

تمام عکس‌های گرفته شده با تکنو کامون 19 پرو رو در بالا براتون قرار دادم که می توانید مشاهده کنید.

 

همانطور که اشاره کردم این یک گوشی با صفحه نمایش بزرگ جذاب و پر جنب و جوش است که طبیعتاً در داخل خانه عالی به نظر می رسد. برای بیرون موضوع متفاوتی است. در نور شدید مشکل داشت، اما هنوز می‌توانستم آنقدر خوب ببینم که بتوانم از دوربین و تنظیمات نسبتاً غنی آن برای گرفتن عکس‌های مختلف استفاده کنم. همه چیز از استاندارد تا 2x تله فوتو و از پرتره تا حرکت آهسته بسیار خوب به نظر می رسید. حتی عکس‌های در نور کم و شب نیز مناسب بودند (هیچ چیز قابل توجه نیست). هیچ لنز با زاویه دید عریض وجود ندارد، چه رسد به فوق عریض، اما لنزهای موجود تصاویر واضح، رنگارنگ و دقیقی ثبت کردند .

 

حالت پرتره از دوربین عقب خوب است (دوربین جلوی مصنوعات بیشتری داشت)، اگرچه نمی‌توانید سطح بوکه را قبل یا بعد از عکس تنظیم کنید (به هر حال چند نفر این کار را در iPhone 13 یا Samsung Galaxy خود انجام می‌دهند؟). ابزار ویرایشی وجود دارد که به شما امکان می دهد افکت بوکه را روی هر تصویری اضافه و تنظیم کنید، اما مستقیماً به عکاسی با حالت پرتره وابسته نیست، که به نوعی احمقانه است.

 

دوربین مجهز به هوش مصنوعی و تلاش های آن برای شناسایی اشیاء در یک صحنه سرگرم کننده بود. در یک لحظه تلفن را به سمت دستم گرفتم و روی آن عبارت “Pet” آمد.

 

گزینه های تنظیمات و شخصی سازی برای تصاویر، بسیار زیادی وجود دارد که ممکن است هرگز آنها را پیدا نکنید یا از آنها استفاده نکنید. مجموعه شخصی سازی بدن در بهترین حالت مشکل ساز است. باریک کردن دور کمر، سر، شانه، پاهای باریک و بلند، “باسن چاق” و سایر تغییرات آرایشی را ارائه می دهد. شاید منظور تکنو از این تلفن برای “مدگراها” این باشد، که بتوانند در همان لحظه سریعا بدون نیاز به هرگونه نرم افزار ادیت و ویرایش عکس های که مدنظر را دارند منتشر کنند.

 

انصافاً پیدا کردن این ویژگی‌ها کار سخت و دشواری بود و گوشی مطمئناً آنها را تحت فشار قرار نمی‌دهد. با این حال، عجیب است که آن همه تنظیمات و شخصی سازی آنجا هستند.

بهترین عملکرد را به نمایش گذاشت :

برای یک گوشی زیر 300 دلار، Tecno Camon 19 Pro کاملاً عملکرد خوبی دارد. بازی‌های سختی مانند Asphalt 9: Legends را بدون لنگ و هنگ کردن انجام داد. فکر می‌کنم ممکن است یک یا دو فریم کیفیت تصویر پایین بیاید، و صدا می‌تواند بهتر باشد، اما هنوز هم تجربه لذت‌بخشی بود.

 

این یک پلتفرم بهره‌وری موثر برای مرور و مدیریت فایل است، و من عاشق لیست برنامه‌هایی هستم که به راحتی می‌توان آن‌ها را بر اساس حروف الفبا مرتب کرد، چون پیدا کردن برنامه های دلخواه خیلی سریع تر اتفاق می افتد.

 

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی، به هر حال، یک قهرمان تمام روز است که می توانی با این میزان کل روز را با خیال راحت از گوشی استفاده کنید ، بدون آنکه نگران خالی شدن باتری یا خاموش شدن گوشی باشید.

اساسا، این یک گوشی بالاتر از حد متوسط با قیمت خیلی خوب است.و واقعا حتی نمی توان فکرش را هم کرد که یک گوشی با این همه امکانات با این قیمت بسیار پایین در بازار عرضه شود.

 

آیا هرگز وارد ایالات متحده و بریتانیا خواهد شد؟ من نمی دانم و Tecno هیچ راهنمایی ارائه نکرد. مطمئن نیستم که مهم باشد. آنچه که Tecno Camon 19 Pro برای من نشان می دهد این است که همه سازندگان تلفن می توانند در زمینه مقرون به صرفه بهتر عمل کنند. ما ۹۹۹ دلار برای گوشی‌های قدرتمند با صفحه‌نمایش بزرگ می‌پردازیم که احتمالاً بسیار بیشتر از نیاز ما هستند (حداقل برای اکثر ما که استفاده چندانی از تلفن همراه نداریم).

 

Camon 19 Pro نمونه خوبی با این امکانات و حداقل بودجه است. فکر می‌کنم وقت آن رسیده است که اپل، سامسونگ و دیگران شرکت ها هم کمی به فکر مصرف کننده باشند و گوشی های مقرون به صرفه ای به بازار ارائه دهند.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس