فونت و آیکون های ویندوز 10 به زودی طراحی تازه‌ای دریافت خواهند کرد

مایکروسافت در تلاش است تا برای ویندوز ۱۰ طراحی تازه‌ای را ارائه دهد. در ادامه به فونت و آیکون های ویندوز 10 بیش‌تر می‌پردازیم.

45
0
2 فونت و آیکون های ویندوز 10 به زودی طراحی تازه‌ای دریافت خواهند کرد

مایکروسافت در تلاش است تا برای ویندوز ۱۰ طراحی تازه‌ای که مدت‌ها به آن نیاز داشته است را ارائه دهد. در همان روزی که از آیکون‌های ویندوز ۱۰ رونمایی شد، این شرکت به طور مفصل از یک فونت جدید مدرن که در حال برنامه ریزی برای گسترش آن در سیستم است، سخن گفت. در ادامه به فونت و آیکون های ویندوز 10 بیش‌تر می‌پردازیم.

فونت و آیکون های ویندوز 10 به زودی طراحی تازه‌ای دریافت خواهند کرد

فونت و آیکون های ویندوز 10 به زودی طراحی تازه‌ای دریافت خواهند کرد

آیکون‌ها و فونت‌های تازه رونمایی شده بر اساس آنچه مایکروسافت قبلاً برای شروع سال معرفی کرده بود، ساخته شده است، اما این بار کمی جامع‌تر و دقیق‌تر در ویندوز ۱۰ توسعه یافته است. به گفته یکی از کاربران Reddit، آیکون‌های تازه و جدیدی که قبلاً برای موارد معمول مانند حالت هایبرنت، شبکه سازی و تبادل داده یا حتی درایو‌های فلاپی دیده نشده است، می توانند در فایل‌های shell32.dll در آخرین نسخه پیش نمایش Windows 10 Dev Channel ایجاد شوند.

و اما در مورد فونت جدید، مایکروسافت در حال به روزرسانی Segoe UI در ویندوز ۱۰ است. اکنون مایکروسافت در حال آزمایش بر روی این فونت به همراه کاربران بتا Windows Insider است، و می‌گوید که شکل جدیدی از فونت Segoe کلاسیک است. این فونت در سایز کوچک خوانا‌تر است و همچنین نمای کلی آن نیز بهبود یافته است. در حال حاضر، این مورد به عنوان بخشی از ویندوز ۱۰ در نظر گرفته شده است، اما اجرای آن همچنان ادامه دارد. یعنی به مرور زمان این تغییرات را در کل سیستم عامل مشاهده خواهید کرد. پیش نمایشی از آنچه قرار است ارائه شود در ادامه آورده شده است.

ویژگی آیکون‌های جدید

1 فونت و آیکون های ویندوز 10 به زودی طراحی تازه‌ای دریافت خواهند کرد

این آیکون‌ها سازگارتر بوده و بر اساس زبان Fluent Design مایکروسافت ساخته شده‌اند و از آیکون‌های سطحی و با رنگ و لعاب و گوناگونی کمتر که عمدتا از ویندوز ۹۵، ویندوز XP و ویندوز ۸ باقی مانده‌اند، فاصله می‌گیرند. هر زمان که این آیکون‌ها در نسخه‌های بعدی ویندوز ۱۰ ارائه شدند، احتمالاً آن‌ها را در مکان‌هایی مانند Device Manager یا حتی در My Computer مشاهده خواهید کرد، دقیقا به جای آیکون‌های قدیمی.

در حال حاضر این آیکون‌ها و فونت‌ها در مرحله تست بتا با Windows Insiders هستند. شایعات حاکی از آن است که این نسخه می‌تواند در نیمه دوم سال جاری میلادی منتشر شود، و در حال حاضر در میان علاقه مندان به عنوان Windows 10 Sun Valley Update نامگذاری شده است.

کنفرانس سالانه توسعه دهندگان مایکروسافت، Build 2021، قرار است برگزار شود و انتظار می‌رود که در آن زمان بیشتر می‌توان به تحلیل و بررسی این آپدیت پرداخت. همچنین احتمالا یک رویداد خبری جداگانه به موضوع “Windows بعدی چگونه است و چه ویژگی‌هایی دارد” متمرکز شود، و می‌تواند اطلاعات بیش‌تری در این مورد ارائه دهد.

Panos Panay، سرپرست Windows و Microsoft Surface، در آخرین کنفرانس مایکروسافت، به چنین بازطراحی‌ها و تغییرات اساسی در ویندوز اشاره کرد، و گفت “سال پربار و قابل توجهی خواهد بود.”

حال که با فونت و آیکون های جدید ویندوز آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالت سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس