نمایش در چند صفحه‌ نمایش – اپل در مقابل HUAWEI در مقابل شیائومی در مقابل ویوو

30
0
نمایش در چند صفحه‌ نمایش

همکاری چند صفحه ای (نمایش در چند صفحه‌ نمایش) فقط یک گزینه ارسالی مبتنی بر اینترنت اشیا است. اگرچه صفحه نمایش های مختلف به صورت سری به هم متصل می شوند، اما منطق برندهای مختلف محصولات هنوز اساساً متفاوت است. به خصوص برندهای قوی مانند اپل و هواوی. اولی از طریق یک اکوسیستم بسیار پایدار، یک سناریوی کاربردی همکاری چند صفحه ای منحصر به فرد دارد. در مورد دومی، استفاده از HarmonyOS رادیکال تر است. به دلیل مدل جدید، یک روند تدریجی تمرکززدایی وجود دارد. علاوه بر دو مورد فوق، ستاره های در حال ظهور دیگری مانند شیائومی و Vivo نیز حضور دارند. اکنون اجازه دهید نگاهی به آنچه که این برندها (اپل، هوآوی، شیائومی و Vivo) در زمینه همکاری چند صفحه نمایش ارائه می دهند، بیندازیم.

نمایش در چند صفحه‌ نمایش - اپل در مقابل HUAWEI در مقابل شیائومی در مقابل ویوو
نمایش در چند صفحه‌ نمایش – اپل در مقابل HUAWEI در مقابل شیائومی در مقابل ویوو

اپل: هر سخت افزاری در مرکز قرار دارد

در واقع، عملکرد همکاری چند صفحه ای برای مدت طولانی در دستگاه های اپل ظاهر شده است. با این حال، در گذشته، از این نام استفاده نمی‌کرد بلکه به عنوان AirPlay ظاهر می شد. این برنامه به صورت بی سیم تصاویر، صدا و ویدئو را در دستگاه های iOS مانند iPhone، iPad و iPod Touch به دستگاه هایی که از AirPlay پشتیبانی می کنند از طریق WiFi منتقل می کند.

این یک فناوری بی‌سیم است که توسط اپل توسعه یافته است و می‌تواند تصاویر، صدا و ویدئو را به صورت بی‌سیم در دستگاه های موبایل اپل به دستگاه هایی که از AirPlay پشتیبانی می‌کنند از طریق یک شبکه بی‌سیم منتقل کند. نمایش صفحه به دستگاهی که از پروتکل AirPlay پشتیبانی می‌کند تا زمانی که در همان شبکه محلی باشد قابل انجام است. علاوه بر این، به دلیل وجود پروتکل، دارای ضد تداخل قوی است. با این حال، نقطه ضعف آن پروتکل بومی طرح ریزی صفحه است که از آن استفاده می کند.

در WWDC امسال، اپل سناریوی استفاده ای را منتشر کرد که لنز آیفون را با مک ترکیب می کند. این در واقع برای تقویت سناریوی استفاده از مک است. به این ترتیب، اتصال از لنز آیفون به کامپیوتر “یک طرفه” است، نه مانند چندگانه هوآوی. موقعیت های دوربین با استفاده از سناریوها به یکدیگر متصل می شوند. اپل توجه بیشتری برای کمک به محصولاتی دارد که کاربران در حال حاضر از طریق سایر محصولات سخت افزاری استفاده می کنند. بیشتر به همکاری متقابل بین عملکردها توجه می کند.

هوآوی: تمرکززدایی از سخت افزار

وقتی صحبت از همکاری چند صفحه نمایش به میان می‌آید، چه اپل، هواوی، شیائومی یا ویوو باشد، «اتصال» عملکردی مشابه است. به عنوان مثال، می توانید با یک ساعت هوشمند تماس برقرار کنید. می توانید از بلندگوهای هوشمند برای افزایش کیفیت صدا هنگام تماشای فیلم در تبلت استفاده کنید. میتوانید از تلفن همراه یا تبلت برای کنترل برخی از لوازم خانگی استفاده کنید.

HarmonyOS در واقع دستگاه های سخت افزاری «غیرمتمرکز» است که ممکن است جلوه‌ای از دستگاه های شخصی آینده باشد. برای درک همکاری چند صفحه‌نمایش Huawei HarmonyOS، باید با منطق زیربنایی شروع کنید.

ماموریت و هدف سیستم HarmonyOS، اتصال دستگاه های مختلف به صورت سری است. همچنین به دنبال تبدیل شدن به یک زبان جهانی برای دستگاه ها است که به یک سیستم اجازه می‌دهد همه دستگاه های هوشمند متصل به اینترنت را برای دستیابی به هدف نهایی اتصال همه چیز به یکدیگر متصل کند. یکی از قابلیت های اصلی آن، فناوری توزیع شده است که به چندین دستگاه اجازه می دهد تا در یک دستگاه ادغام شوند. به این ترتیب، یک تجربه اتصال صاف با توان عملیاتی بالا، تأخیر کم و قابلیت اطمینان بالا بین دستگاه ها به دست می آید. از طریق ویژگی ‌های پهنای باند بالا، تأخیر کم و امنیت بالا یک پروتکل مینیمالیستی، مشکل «پاسخ» به هم پیوسته بین دستگاه های مختلف قابل حل است.

همکاری چند صفحه نمایش هوآوی روی HarmonyOS است.

سیستم هوآوی کمی یکپارچه تر است و می‌توانید یک پروژه را در یک دستگاه شروع کنید و آن را در دستگاه دیگر به پایان برسانید. چیزی که برخی برندها آن را همکاری چند صفحه‌ای می‌نامند، در واقع یک اشکال دارد. هنگامی که دستگاه منبع متوقف می شود یا صفحه قفل می شود، کل فرآیند خاموش می شود. با این حال، این مشکل در مورد ادغام عمیق هوآوی نیست.

گزارش هایی وجود دارد که HarmonyOS 3.0 عملکرد انتقال برنامه را تقویت می کند. علاوه بر این، از قدرت محاسباتی دستگاه منتقل شده استفاده می کند که معادل نسخه اسنپدراگون iPhone است. با انتقال به دستگاه Kirin 9000 می توانم از قدرت محاسباتی Kirin برای حل مشکل تولید گرما استفاده کنم.

با این حال، مشکل فعلی این است که تنها تعداد کمی از برنامه ها از “انتقال” پشتیبانی می کنند. به این دلیل است که تعداد بازی های موجود بسیار کم است. این قابلیت فقط از “Light Encounter” و “League of Legends” در نسخه ی نمایشی پشتیبانی می کند.

به طور خلاصه، گردش برنامه، هسته سیستم HarmonyOs هوآوی است و دیدن طرح و “جاه طلبی” آن برای سیستم آینده دشوار نیست.

شیائومی فضای Miaoxiang را پیش می برد

پس از هوآوی، شیائومی Miaoxiang Space خود را دارد که از نظر رابط کاربری و عملکرد مشابه HyperTerminal هوآوی است. با این حال، کمبود شدید محصولات شیائومی و ویندوز سازگار با این فناوری وجود دارد. بنابراین، نشان دادن ظرفیت آن بسیار دشوار است. آنچه می دانیم این است که دستیابی به همکاری چند صفحه ای با این سیستم آسان نیست.

برای کاربران اپل و اندروید، اتصال آسان نیست. به نظر می رسد دو سکوی هستند. با این حال، هنوز هم تولیدکنندگان چینی در تلاش برای از بین بردن شکاف بین یکدیگر هستند. کاربران اولیه می توانند از انتقال فایل بومی اندروید و SmartFinder از فناوری Hammer استفاده کنند.

کاربران Vivo و اپل دوست می شوند

Vivo یک گام فراتر می رود و ورود به سیستم Mac را از طریق کیت “Quantum Platform” پیاده سازی می کند. با این حال، از نظر عملکرد هنوز عقب است. این فقط عملکردهای اساسی همکاری چند صفحه نمایش را ارائه می دهد که مشابه عملکردهای هوآوی است. با این وجود، هنگام استفاده از ماوس برای کشیدن صفحه روی دسکتاپ مک، تلفن همراه صفحه نمایش تاریک ندارد. علاوه بر این، تاخیر زیادی وجود دارد و هنوز کارهای زیادی باید انجام شود.

نتیجه

در مرحله کنونی توسعه، رواج تدریجی 5G و محبوبیت WiFi6 و WiFi6+، باعث افزایش سرعت و پایداری می‌شود. فقط به این فکر کنید که آیا 5G و WiFi6 واقعا مفید هستند؟ براساس سناریوی اتصال چند دستگاهی اینترنت اشیا پیشنهاد شده توسط سازندگان تلفن همراه، پهنای باند بالا و تأخیر کم کاملاً ضروری هستند.

چه برای مصرف کنندگان و چه تولید کنندگان، شکی نیست که هر چه مشخصات پروتکل بیسیم بالاتر باشد، تجربه بهتری خواهند داشت. در واقع، با قضاوت از تجربه همکاری چند صفحه نمایش این شرکت ها، محسوس ترین بخش در واقع تاخیر است. این باید توسط توسعه دهنده پروتکل بی سیم بالادست و سازندگان پایین دستی حل شود.

به نظر می رسد همکاری چند صفحه ای موضوعی فراتر از اتصال باشد، و قدرت تولید کنندگان پشت آن را نیز نشان می دهد. علاوه بر این، حتی اگر قدرت بهینه سازی نرم افزار وجود داشته باشد، بدون پشتیبانی خط محصول بیهوده است. برای مصرف کنندگان، اولویت بیشتر با اتصال تجهیزات همان برند خواهد بود.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس