فرانچایزهای نینتندو که بهترین دنباله فرعی را دارند

45
0
فرانچایزهای نینتندو که بهترین دنباله فرعی را دارند

این مورد حیاتی است که هر مجموعه بازی ویدیویی که به دنبال موفقیت است باید هویت خود را به طور واضح و مختصر تعریف کند. بازیکنان باید بدانند که وقتی بازی ماریو یا زلدا را انتخاب می‌کنند، چه چیزی به دست می‌آورند. با این حال، این اغلب به این معنی است که یک سری به یک ژانر از بازی‌ها محدود می‌شود تا مبادا مخاطبان خود را از خود دور کند. اینجاست که اسپین آف‌ها وارد صحنه می‌شوند. فهرست فرانچایزهای نینتندو که بهترین دنباله فرعی را دارند را در اول نیوز بخوانید.

اسپین‌آف‌ها یا همان دنباله‌های فرعی به توسعه‌دهندگان بازی اجازه می‌دهند تا سبک‌های بصری و مکانیک بازی‌های جدید و جالب را امتحان کنند، بدون اینکه سری اصلی خود را زیاد تغییر دهند. اغلب، تنها به عنوان یک تاکتیک بازاریابی برای جذب طرفداران، نام یک فرانچایز معروف روی آن‌ها قرار می‌گیرد. با این حال، این بازی‌ها قابل چشم پوشی نیستند، زیرا شرکت‌هایی مانند نینتندو در طول سال‌ها در واقع اسپین‌آف‌هایی با کیفیت بسیار بالا برای فرنچایزهای مختلف خود تولید کرده‌اند.

فرانچایزهای نینتندو که بهترین دنباله فرعی را دارند

Xenoblade Chronicles

با انتشار و موفقیت Xenoblade Chronicles 3، سری نقش‌آفرینی MonolithSoft پس از این‌که تحسین منتقدان شامل حال Xenoblade Chronicles اصلی شد، به زنجیره موفقیت‌های خود ادامه داد. با وجود اینکه در حال حاضر این سری نمادین به نظر می‌رسد، اما در واقع کاملاً جوان است و فرصت چندانی برای دریافت اسپین اف‌های متعدد نداشته است.

در حالی که برخی ممکن است آن را یک اسپین آف در نظر نگیرند، اما Xenoblade Chronicles X عنوانی خارج از محدوده‌ی اصلی و غیرمرتبط با سایر عناوین XBC است، عنوانی که همچنین تغییرات بزرگی را در نحوه تجربه سری ایجاد می‌کند. کاوش محیط جهان باز این سری را به ارتفاعاتی می‌برد که از آن زمان دیگر تکرار نشده است، و غیبت فعلی آن از کتابخانه سوییچ یک فرصت بزرگ از دست رفته است.

فرانچایزهای نینتندو که بهترین دنباله فرعی را دارند

Donkey Kong

بازی Donkey Kong یک فرنچایز نسبتاً عجیب است. Donkey Kong اصلی اولین حضور ماریو را میزبانی کرد، اما لوله‌کش به زودی رشد کرد و از رقیب هم سبک خود پیشی گرفت. اکنون DK به عنوان یک مجموعه اسپین آف برای خود ماریو دیده می‌شود و در طول سال‌ها برای یافتن هویت خود تلاش کرده است.

اکثر مردم مجموعه Donkey Kong: Country و دنباله‌های آن را می‌شناسند، اما به سختی می‌توان گفت که هویت اصلی مجموعه چیست. با وجود این، چند اسپین آف کامل وجود داشته است، مانند Diddy Kong Racing و Mario vs Donkey Kong. این مجموعه همچنین دارای ورودی‌های عجیب‌تری مانند بازی‌های Donkey Konga است که بیشتر ترکیبی هستند، اما به طور کلی، پیشنهادات اسپین‌آف از میمون بزرگ عمدتاً مثبت بوده است.

فرانچایزهای نینتندو که بهترین دنباله فرعی را دارند

Fire Emblem

در حالی که این روزها نام بزرگی است، Fire Emblem در واقع در بیشتر طول عمر خود کاملاً خاص بوده است. قبل از اینکه Super Smash Bros Melee مارث و روی را به غرب معرفی کند، این مجموعه حتی به زبان انگلیسی هم در دسترس نبود. حتی پس از آن، Fire Emblem: Awakening طول کشید تا این سری بالاخره جای خود را در کاتالوگ نینتندو پیدا کند.

به این ترتیب، تعداد زیادی اسپین آف FE وجود نداشته است. Tokyo Mirage Sessions #FE این سری را با Shin Megami Tensei h ترکیب کرد و یک نقش‌آفرینی بسیار خوب و البته خسته کننده خلق کرد. این مجموعه همچنین توانست با موفقیت در بازار موبایل تحت عنوان FE: Heroes اقتباس شود. با این حال، FE: Warriors بهترین اسپین آفی است که مجموعه به خود دیده است و توانسته مقیاس نبردهای سری را تغییر دهد.

فرانچایزهای نینتندو که بهترین دنباله فرعی را دارند

The Legend of Zelda

علیرغم اینکه The Legend of Zelda یکی از بهترین بازی‌های نینتندو است، در واقع تاریخ نسبتاً متفاوتی داشته است، به خصوص در اوایل. در حالی که نسخه اصلی Legend of Zelda هنوز هم امروزه مورد علاقه جهانیان است، دنباله آن، Zelda 2 ، از آن زمان به اسب تاریک این سری تبدیل شده است و انتقادهایی هم به عناوینی مانند Skyward Sword و Twilight Princess وجود دارد.

در بخش اسپین آف، این مجموعه همچنین شروع بدی با بازی‌های بدنام Zelda CD-I داشت. این عناوین در همه چیز از گیم پلی گرفته تا داستان و فروش شکست خوردند و به نظر می‌رسد که برای مدتی نینتندو را از اسپین آف‌های Zelda ترسانده‌اند. با این حال، با انتشار Hyrule Warriors در Wii U، اسپین‌آف‌های Zelda شاهد پیشرفت چشمگیری بوده‌اند. HW هنوز هم بیشتر اسپین‌آف‌های فوق‌العاده این سری را به خود اختصاص می‌دهد، اما عناوینی مانند Cadence of Hyrule و Four Swords نشان می‌دهند که Zelda مجموعه‌ای است که هنوز برای کراس اوورها و اسپین‌آف‌ها آماده است.

پوکمون

Pokemon

با اینکه به طور کامل متعلق به نینتندو نیست، سری پوکمون سابقه طولانی و با سابقه‌ای با این شرکت دارد، به ویژه در بازار بازی‌های ویدیویی. Pokemon Red and Blue را می‌توان تا حدی مسئول موفقیت گیم‌بوی اصلی دانست و از آن زمان تاکنون هر بازی پوکمون به نینتندو کمک کرده است تا کنسول‌های میلیونی بفروشد. با چنین اهمیتی در داخل و خارج از بازی‌های ویدئویی، جای تعجب نیست که بفهمیم پوکمون عناوین اسپین آف کم ندارد.

گهگاه عناوین فراموش‌شدنی مانند Pokemon Dash وجود دارند، اما سری‌هایMystery Dungeon ، Snap و Stadium همان چیزی هستند که مردم هنگام بحث در مورد اسپین‌آف‌های پوکمون به آن فکر می‌کنند و همگی در نوع خود نمادین هستند. به نظر می‌رسد که Pokemon اخیراً نسبت به عرضه‌ی اسپین‌آف‌های خود تا حدودی کند شده است، اما بسیاری از طرفداران هنوز در حال التماس برای ورودی‌های جدید برای Pokken Tournament و Pokemon Legends هستند و این موضوع ثابت می‌کند که تقاضا برای اسپین اف پوکمون بالا است.

کربی

Kirby

اغلب می‌توان در بحث‌های سری کربی شنید که هرگز بازی بدی در مجموعه کربی وجود نداشته است. انکار این موضوع زمانی که این سری به طور مداوم ماجراهای جذاب و دوست داشتنی را همراه با چالشی پنهان برای بازیکنان باتجربه و تعداد زیادی محتوا ارائه می‌کند، سخت است. به‌ویژه در سال‌های اخیر، این مجموعه بدون اینکه اثری از ضعف را نشان دهد، اسپین‌آف‌های موفق را پشت سر هم تولید کرده است.

برخی از عناوین کلاسیک قدیمی Kirby مانند Kirby’s Dream Course و Kirby Air Ride وجود دارند که هنوز هم پابرجا هستند، اما در دوران 3DS و Switch، بازی‌هایی مانند Kirby Fighters ،Kirby Battle Royale و Kirby’s Dream Buffet تازه منتشر شده ثابت کرده‌اند که توپ صورتی دوست داشتنی می‌تواند هر زمان که بخواهد سبک‌های جدید گیم پلی هنرصنعت بازی را بدون افت شدید کیفیت بپذیرد.

ماریو

Mario

سوپر ماریو اصلی در NES به بقای نینتندو در بازار بازی‌های ویدیویی کمک کرد و از آن زمان، بازی‌های ماریو بخشی جدایی‌ناپذیر از موفقیت نینتندو بوده‌اند. با توجه به تاریخچه طولانی و محبوبیت گسترده مجموعه، تقریباً تعداد زیادی اسپین آف دریافت کرده است که حتی نمی‌توان همه آن‌ها را نام برد. در حالی که این لیست شامل برخی عناوین کمتر محبوب هم می‌شود، اما در مجموع اسپین آف‌های زیادی وجود دارند که به مراتب از موارد خوب پیشی گرفته‌اند.

برخی از این اسپین‌آف‌ها مانند Mario Kart و بازی‌های مختلف ورزشی ماریو را می‌توان حتی به‌عنوان سری‌های جدید به حساب آورد. ماریو تقریباً هر سبکی را که بازی‌ها ارائه می‌کنند را دربرگرفته است، و حتی با Sonic و The Rabbids کراس اوورهایی در بازی‌های مختلف داشته و دارد که هر بار چیزی به یاد ماندنی و سودآور را به خودی خود خلق می‌کنند. رتبه نخست فهرست فرانچایزهای نینتندو که بهترین دنباله فرعی را دارند به ماریو می‌رسد.

نظر شما در این خصوص چیست؟ فهرست فرانچایزهای نینتندو که بهترین دنباله فرعی را دارند را چطور ارزیابی می‌کنید؟ جای کدام بازی در این بین خالی بود؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس