10 مشت نمادین در هنرصنعت بازی‌های ویدیویی

60
0
10 مشت نمادین در هنرصنعت بازی‌های ویدیویی

این مشت‌های نمادین در بازی‌های ویدیویی در درگیری‌های هیجان‌انگیز و نفس‌گیر به نمایش درآمده‌اند. فهرست 10 مشت نمادین در هنرصنعت بازی‌های ویدیویی را در اول نیوز بخوانید.

مبارزه یک عنصر حیاتی در بسیاری از ژانرهای بازی است. بازیکنانی که بتوانند از خود محافظت کنند می‌تواند تفاوت بین مرگ و زندگی باشد مگر اینکه بازیکن بتواند یواشکی از مقابل دشمنان خود بگذرد. در برخی شرایط، یک بازیکن ممکن است خود را بدون سلاح بیابد و چیزی جز مشت‌هایش برای محافظت از خود نداشته باشد. شخصیت‌های دیگر هم هستند که صرفاً بر این موضوع تکیه می‌کنند که ضربات مشتشان برای شکست دادن دشمنانشان چقدر است.

یک چرخش شدید مشت می تواند بسیاری از مشکلات را در بازی حل کند یا یک جنبه حیاتی در بسیاری از بازی‌های مبارزه‌ای باشد. این شخصیت‌ها تا حد زیادی نمادین‌ترین ضربه‌ها را در کل هنرصنعت بازی دارند.

10. کریس ردفیلد در مقابل تخته سنگ! – رزیدنت اویل 5

رزیدنت اویل به خاطر روش‌هایی که در ژانر ترسناک ابداع کرده است، به ویژه به عنوان یک فرنچایز با سابقه مورد تحسین قرار گرفته است. بسیاری از چیزهای به یاد ماندنی در بازی‌ها رخ داده است که بازیکنان به آن علاقه دارند. با این حال، یکی از نمادین‌ترین و بامزه‌ترین لحظاتی که تا به حال بازیکنان را به خود جلب کرده، بازی Resident Evil 5 بود.

هنگام تعقیب آلبرت وسکر، مسیر کریس ردفیلد توسط یک تخته سنگ مسدود می‌شود. کریس توسط مواد مذاب احاطه شده، و احتمالاً بخارهای سمی روی عملکرد مغزش اثر گذاشته، چرا که شروع به کوبیدن این تخته سنگ می‌کند به این امید که آن را از مسیر خارج کند!

10 مشت نمادین در هنرصنعت بازی‌های ویدیویی

9. پیام ویژه خبری فرمانده شپرد – مس افکت

اقدامات فرمانده شپرد معمولاً به دو نقش تقسیم می‌شوند، نقش پیشگو و نقش مرتد. تفاوت بین این دو معمولاً نشان می‌دهد که شخصیت در هنگام تصمیم گیری چقدر خوب یا بد است.

یکی از این اقدامات، انتخاب Renegade Shepherd است که به یاد می‌آید، زیرا آن‌ها می‌توانند به سرعت خبرنگاری را که سعی می‌کند واکنشی از فرمانده دریافت کند، ساکت کنند. بسیاری از طرفداران از این انتخاب لذت می‌برند حتی در هنگام بازی به عنوان یک فرد خوب به این امید که به این خبرنگار برخی از آداب را بیاموزند.

10 مشت نمادین در هنرصنعت بازی‌های ویدیویی

8. مشت خدایی ملکه سبا – بایونتا

خود بایونتا هنگام شکست دادن دشمنانش مشت محکمی می‌زند، اما در طول نبرد Jubileus پس از وضع قانون بایونتا، شیطان جهنمی ملکه سبا را احضار می‌کند تا او را خلاص کند.

این شیطان زن عظیم الجثه بر فراز Bayonetta می‌چرخد، دست خود را می‌بوسد قبل از اینکه با مشتی زمین‌شکن به Jubileus ضربه بزند که روح Jubileus را مستقیماً به سمت خورشید پرواز می‌دهد و او را برای همیشه در نبرد شکست می‌دهد. برخی از بازیکنان ممکن است فکر کنند که ملکه سبا برای این موقعیت کمی بیش از حد است، اگرچه فرشته‌ای که معمولاً به عنوان سازنده شناخته می‌شود شایسته آن است.

10 مشت نمادین در هنرصنعت بازی‌های ویدیویی

7. مشت سهمگین دووم گای – Doom Eternal

در این تیراندازی سریع اول شخص، Doom Guy نه تنها در استفاده از اسلحه‌هایی مهارت دارد که شیاطینی را که به او حمله می‌کنند نابود می‌کنند، بلکه در مشت‌های خود نیز بسیار ماهر است. بازیکنان ممکن است با هر سلاح گرمی که در دسترس هستند، به سرعت دشمنان را بشکافند و از بین ببرند، اما هنگامی که دشمن را به اندازه کافی سرنگون کردند، بازیکنان می‌توانند به جنگ melee متوسل شوند.

هجوم بردن به سمت یک دشمن در Doom Eternal برای پایان دادن به آن‌ها در نهایت با یک حرکته وحشیانه نه تنها از طریق قدرتی که به بازیکن می‌دهد راضی‌کننده است، بلکه کات سین پایانی شدید و ترسناکی را که پخش می‌کند نیز فوق العاده لذت‌بخش است.

10 مشت نمادین در هنرصنعت بازی‌های ویدیویی

6. یک ناک اوت با مک کوچیکه – پانچ اوت

گرفتن KO یکی از رضایت‌بخش‌ترین چیزها در Punch-Out است. مک کوچولو همانطور که از نامش پیداست ممکن است ضربه مشت پایینی داشته باشد، اما این مانع از داشتن یک هوک راست قوی نمی‌شود.

پس از شکست دادن حریف تا زمانی که می‌خواهند به بیرون ضربه بزنند، ضربه نهایی که باعث سرگیجه و چرخش آن‌ها می‌شود، یکی از نمادین‌ترین لحظات است. به خصوص زمانی که حریف نهایی آقای سندمن است که جای او را به عنوان قهرمان می‌گیرد.

10 مشت نمادین در هنرصنعت بازی‌های ویدیویی

5. بین جو و خانواده‌اش قرار نگیرید – Resident Evil 7

در واقع DLC Resident Evil 7  ،End Of Zoe، اهمیت خانواده را نشان می‌دهد. جو بیکر، برادر جک بیکر و در نتیجه عموی زویی، نگران اتفاقی که برای خانواده‌اش افتاده است، به ماجراجویی در مرداب‌ها می‌پردازد تا بفهمد کجا هستند.

با کشف هیولاها در طول مسیر، بازیکنان از نبردهای melee شدید لذت می‌برند، زیرا جو مکرراً هنگام درگیری با چنین خطراتی مشت‌های خود را بر هر سلاح دیگری ترجیح می‌دهد. این مرد نه تنها با دشمنان کوچکی مانند تمساح‌های متحول شده، بلکه با مرد مردابی که باس اصلی DLC است نیز مبارزه می‌کند.

مشت

4. فالکون پانچ – F-Zero

ذکر نکردن نام کاپیتان فالکون در این فهرست جرم است، به خصوص که نمادین‌ترین شعار او “مشت شاهین” است. اگرچه این در بازی مسابقه‌ای F-Zero کاربرد چندانی ندارد، اما بازیکنانی که Super Smash Bros را تجربه کرده‌اند. از قدرت کاپیتان فالکون مطلع خواهند شد.

بازیکنان ممکن است استدلال کنند که مردی که حمله خود را قبل از ضربه زدن اعلام می‌کند، ممکن است بهترین شانس برای برنده شدن را نداشته باشد. با این حال، همه این‌ها بخشی از سرگرمی با بازی این شکارچی جایزه بلند، با اعتماد به نفس و مسابقه‌دهنده است که اکنون به یک رقیب تبدیل شده است.

مشت

3. خشم مشت‌های آسورا – خشم آسورا

آسورا مملو از مقادیر زیادی خشم و عصبانیت است، این احساسات را در هر حمله دشمنی که با آن روبرو می‌شود، هدایت می‌کند و باعث می‌شود مشت‌های او تأثیر مرگباری بر دشمنانش بگذارد. قدرت پشت مشت‌های او از این هم فراتر می‌رود زیرا این نیمه خدا می‌تواند از ضربات خود امواج شوک ایجاد کند، البته به سرعت نیز می‌تواند به حریفان حمله کند.

در واقع Asura نه تنها قادر به از بین بردن دشمنان است، بلکه همانطور که در بازی توسط بازیکنان مشاهده می‌شود، او توانست شمشیر Wailing Dark را با یک مشت ساده بدون زره کاملاً از بین ببرد، البته که به طرز بدی آسیب دید. این نشان می‌دهد که چگونه Asura نه تنها یکی از قوی‌ترین شخصیت‌ها، بلکه یکی از سخت‌ترین ضربه‌ها را نیز دارد.

مشت

2. The Ball-Breaker – Mortal Kombat

مشت‌های نمادین زیادی در Mortal Kombat اجرا می‌شوند، چه حرکات معمول یک شخصیت یا یکی از فینیشرهای وحشیانه آن‌ها. با این حال، یکی از شخصیت‌هایی که به یاد ماندنی‌ترین و بامزه‌ترین مشت‌ها را دارد، جانی کیج است.

این شخصیت بدنام دوست داشتنی، معمولاً به خاطر ضربات و مشت‌های شدیدش شناخته می‌شود. با این حال، یکی از نمادین‌ترین حرکات او فینیشر «دوباره بیا» از Mortal Kombat 11 است که در آن جانی با چنان نیرویی به کشاله‌ران شخصیتی ضربه می‌زند که ستون فقرات آن‌ها را از بدنشان شلیک می‌کند.

1. پرتاب به سوی بهشت با تیفا – Final Fantasy 7

این هم از رتبه نخست فهرست 10 مشت نمادین در هنرصنعت بازی‌های ویدیویی؛ از بین نمادین‌ترین مشت‌های بازی، بازیکنانی که Final Fantasy 7 را تجربه کرده‌اند، می‌دانند که مشت‌های تیفا لاکهارت تا چه حد کشنده‌اند. پس از یادگیری تمام limit breakerهای او، بازیکنان بالأخره می‌توانند تیفا را وادار کنند تا limit breaker نهایی خود به نام Final Heaven را یاد بگیرد.

استفاده از این limit breaker می‌تواند بسیار دشوار باشد، زیرا لازم است تیفا ابتدا تمام شش limit breaker دیگر خود را ترکیب کند و در نهایت با یک انفجار انرژی انفجاری به دشمن بخت برگشته مشت بزند.

نظر شما در این خصوص چیست؟ فهرست 10 مشت نمادین در هنرصنعت بازی‌های ویدیویی را چطور ارزیابی می‌کنید؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس