بهترین بازی‌های PS5 که با کیفیت 4K و نرخ فریم 60 اجرا می‌شوند

416
1
بهترین بازی‌های PS5 که با کیفیت 4K و نرخ فریم 60 اجرا می‌شوند

پلی استیشن 5 یک کنسول قدرتمند است اما همه بازی‌ها از قدرت بالای آن بهره نمی‌برند. کدام عناوین با کیفیت 4K و 60 فریم بر ثانیه روی PS5 اجرا می‌شوند؟ فهرست بهترین بازی‌های PS5 که با کیفیت 4K و نرخ فریم 60 اجرا می‌شوند را در اول نیوز بخوانید.

برای گیمرهایی که در مورد اینکه آیا یک تلویزیون 4K ارزش سرمایه گذاری را دارد یا خیر، پلی استیشن 5 به راحتی به این سوال پاسخ می‌دهد. PS5 شامل ارتقای مورد انتظار در پردازش گرافیکی است. این بدان معناست که بازی‌ها فرصت جدیدی برای دستیابی به نرخ فریم و وضوحی دارند که کامپیوتر گیمینگ پنج سال پیش با آن دست و پنجه نرم کردند.

از آنجایی که PS5 همچنین قادر به ارائه رهگیری پرتو برای زیباتر کردن بازی‌ها بیش از همیشه است، بسیاری از گیمرها وسوسه می‌شوند تا کنسول خود را عوض کنند و یک PS5 بخرند. کسانی که نگران این هستند شاید بازی‌های خوب به اندازه کافی وجود نداشته باشند که ارزش این انتقال را داشته باشند، با خواندن این متوجه می‌شوند که چندین عنوان خارق‌العاده، بازسازی‌ها و نسخه‌های جدید، وجود دارند که می‌توانند با ظرفیت کامل روی PS5 اجرا شوند.

بهترین بازی‌های PS5 که با کیفیت 4K و نرخ فریم 60 اجرا می‌شوند

این فهرست بازی‌های PS4 که با کیفیت 4K و 60 فریم بر ثانیه روی PS5 اجرا می‌شوند را نیز شامل می‌شود.

توسعه دهندگان تنها در اول راه هستند. و تازه شروع به استفاده از پتانسیل واقعی پلی استیشن 5 کرده‌اند. سونی یک کنسول قدرتمند ابداع کرده است که قادر به ارائه وضوح بالا بدون کاهش عملکرد است. البته، این بدان معنا نیست که هر بازی PS5 می‌تواند به کیفیت 4K و 60 FPS برسد. اما این امکان وجود دارد که عناوین زیادی به این سطح کیفی نزدیک شوند. این مقاله برای برجسته کردن چند مورد از بهترین بازی‌های 60 FPS و 4K PS5 تا به امروز به‌روزرسانی شده است، و این موضوع ممکن است هر ماه که می‌گذرد گسترش یابد. زیرا کنسول از بازی‌ها و پروژه‌های با کیفیت بیشتری استقبال می‌کند.

بهترین بازی‌های PS5 که با کیفیت 4K و نرخ فریم 60 اجرا می‌شوند

Stray

تاریخ انتشار: 19 جولای 2022

بازی Stray از استودیوی BlueTwelve قبل از انتشار، هایپ زیادی ایجاد کرد، و پروژه‌ی سایبرپانکی موفق شد به این هیجانات عمل پاسخ دهد. همانطور که عنوان بازی نشان می‌دهد و کاملاً گویاست، این بازی بازیکنان را به عنوان گربه‌ای معرفی می‌کند که راه خود را به شهری می‌یابد که توسط ربات‌ها و اندرویدها اداره می‌شود. این گربه‌سان دوست داشتنی برای اینکه به خانه خود بازگردد، به یک ماجراجویی پر از پازل، پلتفرمینگ و مقداری نبرد می‌پردازد.

اگرچه از نظر طول و مدت زمان گیم پلی بازی بسیار کوتاه است، اما Stray این محدودیت را از طریق مکان‌های زیبا و دقیق که مملو از NPC‌هایی هستند که داستان‌های خاص خود را برای گفتن دارند، جبران می‌کند. گیم پلی بازی نیز بسیار مناسب است و کمپین به قدری همه چیز را تکان می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که هیچ یک از مکانیک‌ها بیش از حد مورد استفاده قرار نمی‌گیرند زود تکراری نمی‌شوند. Stray به راحتی روی PS5 اجرا می‌شود و به 60 FPS و وضوح 4K می‌رسد.

بهترین بازی‌های PS5 که با کیفیت 4K و نرخ فریم 60 اجرا می‌شوند

Klonoa Phantasy Reverie Series

تاریخ انتشار: 8 جولای 2022

جای تعجب نیست که PS5 می‌تواند مجموعه‌ای حاوی ریمستر بازی‌هایی را با کیفیت 4K و نرخ فریم 60 اجرا کند که بیش از دو دهه از عمرشان می‌گذرد، اما هنوز هم دیدن به ثمر رسیدن آن بسیار خوب است. Klonoa عنوانی دست کم گرفته شده است، و هر دو عنوان Door to Phantomile عرضه شده در سال 1997 و Lunatea’s Veil عرضه شده در سال 2001 سکوبازی‌هایی 2.5 بعدی خلاقانه و جذابی هستند که درست و حسابی و امتحان پس داده‌اند.

برای لذت بردن از Klonoa Phantasy Reverie Series نیازی به نوستالژی نیست. این بسته یک توصیه آسان برای هر کسی است که مشتاق بازگشت به سال‌های اولیه تولد برند محبوب پلی استیشن است. هر دو بازی دارای طراحی مرحله خوب، محیط‌های تخیلی و کنترل‌های دقیق و حساب شده هستند.

بهترین بازی‌های PS5 که با کیفیت 4K و نرخ فریم 60 اجرا می‌شوند

Tiny Tina’s Wonderlands

تاریخ انتشار: 25 مارس 2022

اسپین‌آف Borderlands، تحت عنوان Tiny Tina’s Wonderlands معرفی شد. و زیرسبک لوتر شوتر را وارد فاز جدیدی کرد. این بازی در واقع تغییری در فرمول Dungeons & Dragons است. به عنوان یک Fatemaker، بازیکنان باید جلوی احیای Dragon Lord را بگیرند. تلاشی که خنده و لحظات حماسی را به همراه دارد. Tiny Tina’s Wonderlands فاصله زیادی با بازی‌های خط اصلی ندارد. اما برخی از مفاهیم نقش‌آفرینی سنتی را به همراه تصور یک دنیای فانتزی کلاسیک به عنوان محیط ماجراجویی در خود جای داده است.

در PS5، بازیکنان می‌توانند بازی را روی حالت پرفورمنس یا وضوح تصویر تنظیم کنند. دومی وضوح 4K پویا و 60 FPS را ارائه می‌دهد. در همین حال، اولی وضوح را به 1080p کاهش می‌دهد اما FPS را دو برابر می‌کند. از آنجایی که سرعت 120 فریم در ثانیه در بازی‌های تیراندازی اول شخص قابل توجه است، حالت عملکرد قطعا ارزش امتحان کردن را دارد، اگرچه حالت رزولوشن بهترین‌های هر دو جهان را ارائه می‌دهد.

بهترین بازی‌های PS5 که با کیفیت 4K و نرخ فریم 60 اجرا می‌شوند

فار کرای 6

تاریخ انتشار: 7 اکتبر 2021

جدیدترین شوتر جهان باز یوبی سافت، نرخ ثابت 60 فریم در ثانیه با رزولوشن 4K را در PS5 و Xbox Series X ارائه می‌کند. وقایع بازی Far Cry 6 در یارا، جزیره‌ای خیالی در کارائیب که توسط یک دیکتاتور بی‌رحم کنترل می‌شود، می‌گذرد. دیکتاتوری که توسط جانکارلو اسپوزیتو به تصویر کشیده شده است. مانند نسخه‌های قبلی این سری، Far Cry 6 سرخوشانه به بازیکنان اجازه می‌دهد تا در نقشه گسترده‌اش آشوب به پا کنند و از راه‌های جدید و هیجان‌انگیزی که برای فتح پایگاه‌های دشمن استفاده می‌کنند نهایت لذت را ببرند.

بازی Far Cry 6 به هیچ وجه چرخ را دوباره اختراع نمی‌کند، اما فرمول فرنچایز به هیچ وجه تکراری و نخ نما نشده است. تا زمانی که مردم منتظر یک تجربه معمولی از Far Cry باشند، لذت زیادی از تجربه‌ی این نسخه خواهند برد. افرادی که انتظار یک معجزه داشته‌اند و دائماً ناله می‌کنند نیز مثل همیشه به واسطه‌ی انتظارات بیش از حد خود سرخورده می‌شوند.

بهترین بازی‌های PS5 که با کیفیت 4K و نرخ فریم 60 اجرا می‌شوند

Crysis Remastered Trilogy

تاریخ انتشار: 15 اکتبر 2021

عنوان Crysis اصلی آنقدر بازی سنگینی بود که به معیاری برای تجزیه و تحلیل قدرت سیستم‌های گیمینگ تبدیل شد. “آیا می‌تواند Crysis را اجرا کند؟” یک میم شناخته شده است، تا حدی که تقریباً این واقعیت را تحت الشعاع قرار می‌دهد که هر سه اثر در این مجموعه به خودی خود شوترهای بسیار سرگرم کننده‌ای هستند. اگرچه ممکن است گاهی اوقات کیفیت تا 1080p کاهش یابد، اما این سه گانه بازسازی شده به طور کلی به رزولوشن 4K در 60 FPS برای هر سه بازی می‌رسد.

بازی Crysis Remastered Trilogy با قیمت 49.99 دلار، ارزش مناسبی را ارائه می‌کند و برای اکثر افرادی که به دنبال یک شوتر لذت‌بخش با تصاویری بالاتر از حد متوسط ​​و کمپین‌هایی با سرعت مناسب هستند، تجربه‌ای مناسب و مطلوب خواهد بود.

بهترین بازی‌های PS5 که با کیفیت 4K و نرخ فریم 60 اجرا می‌شوند

Astro’s Playroom

تاریخ انتشار: 12 نوامبر 2020

یک بازی رایگان که قدرت پلی استیشن 5 و ویژگی‌های DualSense را به نمایش می‌گذارد، Astro’s Playroom یک نسخه نمایشی فناوری نادر است که همچنین یک بازی واقعاً عالی نیز هست. سیستم‌های مدرن سونی به‌ویژه برای سکوبازی‌های سه‌بعدی‌شان شناخته شده نیستند، اما Astro’s Playroom به راحتی در کنار قوی‌ترین نسخه‌های اخیر این ژانر ایستاده است. این بازی که به طرز مقاومت ناپذیری جذاب و از نظر بصری خیره کننده است، بازیکنان را در چهار جهان راهنمایی می‌کند تا مراحل پر از اشاره به گذشته پلی استیشن را تکمیل کنند.

بازی Astro’s Playroom احتمالاً اولین بازی PS5 خواهد بود که اکثر مردم تجربه می‌کنند. عنوانی که از کیفیت 4K و 60 FPS پشتیبانی می‌کند و برای برآورده کردن این انتظارات به اندازه کافی خوب است. تجربه‌ی کامل بازی تقریباً 5 ساعت طول می‌کشد، این سکوبازی هرگز خودش را تحمیل نمی‌کند و از صبر مخاطب تعدی نمی‌کند یا حتی لحظه‌ای کسل کننده نمی‌شودک. با توجه به اینکه Astro Bot Rescue Mission نیز تجربه‌ای باورنکردنی است، این فرنچایز واقعاً شایسته تبدیل شدن به یک ستون اصلی برای سونی است.

بهترین بازی‌های PS5 که با کیفیت 4K و نرخ فریم 60 اجرا می‌شوند

Genshin Impact

تاریخ انتشار: 28 آوریل 2021

بازی اکشن نقش‌آفرینی رایگان MiHoYo در آوریل 2021 به PS5 راه یافت و وضوح 4K و 60 فریم بر ثانیه را به همراه داشت. Genshin Impact هنگامی که در سال 2020 عرضه شد، جهان را به قبضه خود درآورد. این بازی یک تجربه‌ی جهان باز گسترده را در قالب Teyvat ارائه می‌کند، یک سیستم گاچا که به بازیکنان این فرصت را می‌دهد تا یکی از انبوهی از شخصیت‌های قابل بازی را انتخاب کنند، و یک خط داستانی دائماً در حال تکامل را تجربه کنند.

بازی Genshin Impact از نظر بصری به اندازه اکثر بازی‌های رده بالای PS5 چشمگیر نیست، با این حال، گرافیک و سبک هنری این بازی نقش‌آفرینی جذاب و پر جنب و جوش است. طراحی شخصیت‌ها نیز مانند انیمیشن‌های مورد استفاده در بخش مبارزات درجه یک هستند. Genshin Impact با توجه به اینکه می‌توان آن را به صورت رایگان بازی کرد، یک بازی چشمگیر است. و به این زودی کنار گذاشته نخواهد شد. و محتوای جدید به صورت منظم برای بازی عرضه می‌شود.

بهترین بازی‌های PS5 که با کیفیت 4K و نرخ فریم 60 اجرا می‌شوند

خدای جنگ

تاریخ انتشار: 20 آوریل 2018

در ابتدای سال 2021، سونی پچی را منتشر کرد که God of War را روی PS5 بهینه کرد و به بازی محبوب سانتا مونیکا اجازه داد تا با سرعت 60 FPS و کیفیت 4K تجربه شود. ماجراجویی اخیر کریتوس تغییر قابل توجهی را برای این سری رقم زد، و اکشن دیوانه وار و لحن بیش از حد خشن خود را با مبارزه شریرانه اما صمیمی‌تر و روایتی انعکاسی که توسط احساساتی غیر از خشم هدایت می‌شوند، جایگزین کرد.

بازی God of War که در طول عمر PS4 منتشر شد، یکی از زیباترین بازی‌های این کنسول بود و این موضوع برای PS5 نیز صادق است. با دنباله‌ای در حال توسعه، این زمان ایده‌آلی برای کسانی است که خدای جنگ 2018 را از دست دادند تا آن را امتحان کنند. حتی برای کسانی که کنسول پلی استیشن ندارند، خدای جنگ روی رایانه شخصی نیز موجود است.

بهترین بازی‌های PS5 که با کیفیت 4K و نرخ فریم 60 اجرا می‌شوند

Ghost Of Tsushima: Director’s Cut

تاریخ انتشار: 20 اوت 2021

بازی Ghost of Tsushima در حالت Resolution Mode به سرعت 60 فریم بر ثانیه روی PS5 می‌رسد، اما ارائه‌ی 4K امکان‌پذیر نیست. با این حال، نسخه‌ی دایرکتور کات یک نسخه کاملاً متفاوت است. به دلیل بومی بودن و توسعه اختصاصی برای PS5، بازی GoT: Director’s Cut افزایش قابل توجهی در عملکرد و جلوه‌های بصری ارائه می‌دهد. بازی همچنان دارای دو حالت گرافیکی است:

حالت رزولوشن: 4K و پتانسیل رسیدن به 60 فریم در ثانیه. با این حال، دومی ممکن است در مواردی کاهش یابد.

حالت پرفورمنس: 1800p و 60 فریم بر ثانیه پایدار.

هر دو حالت برای چشم خوشایند هستند، اما Resolution Mode عملکرد مناسبی در حفظ 60 FPS در اکثر موقعیت‌ها دارد. البته ممکن است عملکرد در طول لحظات پر هیجان کمپین کاهش یابد. اگر کسی تلویزیون 4K دارد، باید حالت رزولوشن Ghost of Tsushima : Director’s Cu t ‘s را امتحان کند تا خودش ببیند که آیا کیفیت اجرایی برای او مفید است یا خیر. اگر آن‌ها یعنی بازیکنان تصمیم بگیرند که پیکسل‌های اضافی ارزش فریم‌های ناهموار را ندارند، حالت عملکرد همیشه برای آن‌ها وجود خواهد داشت.

بهترین بازی‌های PS5 که با کیفیت 4K و نرخ فریم 60 اجرا می‌شوند

Deathloop

تاریخ انتشار: 14 سپتامبر 2021

بازی Deathloop محصول استودیوی Arkane گویی Groundhog Day با اسلحه است. یک قاتل باید هشت هدف را در 24 ساعت از بین ببرد، فرآیندی که ثابت می‌کند هر چیزی که هست، ساده نیست. خوشبختانه (یا متأسفانه، بسته به دیدگاه شخصی)، کلت (نام شخصیت اصلی بازی) یک روز را دوباره و چندباره زندگی می‌کند، موضوعی و به او اجازه می‌دهد تا اطلاعاتی را جمع‌آوری کند تا به یک تجربه‌ی بی‌نقص منتهی شود.

بازی Deathloop دیوانه کننده، متعادل و قابل دسترس است. این بازی مجموعه‌ای از سلاح‌ها را با مجموعه‌ای از قدرت‌ها ترکیب می‌کند که در طول کمپین توسعه می‌یابند، همراه با عناصر دیگری مانند مخفی کاری و ابزارهای متعدد. سرگرمی عمیق، منحصر به فرد و ساده، Deathloop بسته‌ی کاملی است.

بهترین بازی‌های PS5 که با کیفیت 4K و نرخ فریم 60 اجرا می‌شوند

Scarlet Nexus

تاریخ انتشار: 24 ژوئن 2021

عناوین و IPهای جدید و موفق باید مورد تجلیل قرار گیرند، به ویژه این موضوع در مورد بازی‌های نقش‌آفرینی جاه طلبانه باید بیش‌تر رعایت شود. Scarlet Nexus محصول شرکت Bandai Namco به عنوان یک معرفی عالی برای جهانی است که امیدواریم با انتشارهای بعدی بیشتر گسترش یابد.

از نظر بصری، Scarlet Nexus نمی‌تواند با بازی‌هایی مانند Final Fantasy یا Persona قابل مقایسه باشد، اما چیزی در سطح یک بازی Tales ارائه می‌کند. Scarlet Nexus دارای نبردهای بی‌درنگ با سرعت و پیچیدگی فریبنده‌ای است، Scarlet Nexus به خوبی روی PS5 اجرا می‌شود.

بهترین بازی‌های PS5 که با کیفیت 4K و نرخ فریم 60 اجرا می‌شوند

Guilty Gear Strive

تاریخ انتشار: 11 ژوئن 2021

استودیوی Arc System Works یکی از بهترین توسعه دهندگان در سبک بازی‌های مبارزه‌ای است، حتی اگر اکثر فرنچایزهای این استودیو برای تازه واردان طاقت فرسا باشند. Guilty Gear Strive موفق می‌شود که سختی مجموعه را تا حدودی کاهش دهد و در عین حال سیستم مبارزه سخت و تنبیهی را که مجموعه از زمان شروع آن تعریف کرده است، حفظ کند.

بازی Guilty Gear Strive شبیه یک انیمه به نظر می‌رسد و به خوبی روی PS5 اجرا می‌شود و تصاویری 4K در کنار 60 فریم بر ثانیه ارائه می‌دهد. بازیکنانی که به دنبال یک بازی مبارزه‌ای نسل نهم هستند، می‌توانند بسیار زیاد از Guilty Gear Strive و محتوای جذاب آن لذت ببرند. فقط مطمئن شوید که طبق آموزش بازی می‌کنید و بخش آموزشی بازی را نادیده نگیرید.

بهترین بازی‌های PS5 که با کیفیت 4K و نرخ فریم 60 اجرا می‌شوند

Chivalry 2

تاریخ انتشار: 8 ژوئن 2021

بازی‌های چند نفره به دلیل عملکردشان بسته به کیفیت اتصال و اینترنت کاربر غیرقابل پیش بینی هستند. با این حال، تا زمانی که هیچ عامل خارجی دخالتی نداشته باشد، Chivalry 2 در حالی که وضوح 4K را مدیریت می‌کند با سرعت 60 فریم در ثانیه اجرا می‌شود. بازی هک اند اسلش استودیو Torn Banner، بازیکنان را در نبردهای قرون وسطایی در مقیاس بزرگ که نبردهای عظیم در مرکز صحنه قرار می‌گیرند، رها می‌کند.

عنصر دقت در تجربه‌ی بازی خیلی اهمیت دارد. چرا که بازیکنان نه تنها باید سلاح‌های خود را به طور دقیق و هوشمندانه بچرخانند، بلکه باید هر گونه حمله دریافتی را متوقف کنند. در نتیجه، 60 FPS بسیار مهم است.

بهترین بازی‌های PS5 که با کیفیت 4K و نرخ فریم 60 اجرا می‌شوند

Devil May Cry 5: Special Edition

تاریخ انتشار: 12 نوامبر 2020

شاید مدتی طول بکشد، شاید چند سالی مجموعه در خواب زمستانی فرو برود، اما عاقبت سلطان هک اند اسلش خودنمایی خواهد کرد. Capcom بازی Devil May Cry را منتشر کرده، عنوانی شاهکار که طرفداران شایسته آن هستند. Devil May Cry 5 که ابتدا در مارس 2019 برای PS4، Xbox One و PC عرضه شد، برای کنسول‌های نسل بعد تحت عنوان نسخه ویژه عرضه شد، نسخه‌ای که شامل Vergil به عنوان یک گزینه قابل بازی است.

درست است که رهگیری پرتو در بازی خیلی محدود اجرا شده و در سایر بخش‌ها غیرفعال است، اما Devil May Cry 5: Special Edition با کیفیت 4K اجرا می‌شود و می‌تواند تقریباً به 60 فریم در ثانیه برسد. این بازی دارای حالت‌های عملکردی متنوعی است، از جمله توانایی بازی با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه و کیفیت ۱۰۸۰p. مبارزات Devil May Cry 5 ممکن است کامل‌ترین در زیرژانر هک اند اسلش باشند و نسخه ویژه بهترین نسخه دویل می کرای را ارائه می‌دهد. رتبه دوازدهم فهرست بهترین بازی‌های PS5 که با کیفیت 4K و نرخ فریم 60 اجرا می‌شوند از آن دویل می کرای 5 است.

بهترین بازی‌های PS5 که با کیفیت 4K و نرخ فریم 60 اجرا می‌شوند

Immortals Fenyx Rising

تاریخ انتشار: 3 دسامبر 2020

بازی اکشن ماجراجویی یوبی سافت تا حدودی از بازی انحصاری نینتندو یعنی The Legend of Zelda: Breath of the Wild الهام گرفته است و از سبک بصری و سیستم پازل مشابهی بهره می‌برد. این عنوان بر اساس اسطوره‌های یونانی است، Immortals Fenyx Rising داستان قهرمان اصلی را دنبال می‌کند که تلاش می‌کند تایفون را شکست دهد، سفری که Fenyx را مستقیماً در مسیر تعدادی از خدایان قرار می‌دهد.

بازی Immortals Fenyx Rising دارای نبرد هک و اسلش سریع است که سلاح‌های جذاب و هیجان‌انگیز را با مجموعه‌ای از قدرت‌های باورنکردنی ترکیب می‌کند. جهان باز این عنوان آنقدرها هم بی شباهت به طراحی استاندارد یوبی سافت در سایر بازی‌ها نیست، البته با زیبایی شناسی و گرافیک هنری کارتونی‌تر از تصاویر واقعی Far Cry یا Assassin’s Creed.

بهترین بازی‌های PS5 که با کیفیت 4K و نرخ فریم 60 اجرا می‌شوند

Days Gone

تاریخ انتشار: 26 آوریل 2019

شاید بازی Bend Studio یعنی عنوان شاهکار Days Gone به اندازه پر زرق و برق‌ترین بازی‌های انحصاری PS4 مورد استقبال قرار نگرفته باشد، اما این بازی جهان باز زامبی‌محور هنوز هم چیزهای زیادی برای ارائه دارد. Days Gone که در منظره‌ای پسا آخرالزمانی با هیولاهایی به سبک زامبی‌ها قرار دارد، حول محور موتور سواری به نام دیکن می‌چرخد و داستانی را روایت می‌کند که آهسته شروع می‌شود، اما در طول مسیر به خوبی پخته و روایت می‌شود. بازیکنان همچنین می‌توانند موتورسیکلت خود را سفارشی سازی کنند و به مانند بازی Mad Max یک هیولا آهنی ایجاد کنند.

بازی Days Gone زمانی در بهترین حالت خود قرار دارد که Deacon با گروهی از Freakers روبرو می‌شود. و این بخش‌ها با توانایی PS5 برای اجرای بازی با کیفیت 4K و 60 FPS حتی بهتر از قبل شده‌اند.

رزیدنت 8

Resident Evil Village

تاریخ انتشار: 7 می 2021

هشتمین نسخه اصلی سری Resident Evil به خوبی در PS5 ارائه شده است. دشمن جدید و فوق‌العاده جذاب لیدی دیمیترسکو دلیلی قانع‌کننده برای انجام این بازی است. اما برای گیمرهایی که می‌خواهند شاهد شکوه و جلال این بانوی غول پیکر باشند، PS5 بهترین گزینه خواهد بود.

این بازی به صورت 4K و نرخ فریم 60 اجرا می‌شوند. یعنی شما می‌توانید در عین حال که غرق در طراحی چشم‌نواز بازی شده‌اید، از گیم پلی روان و لذت‌بخش بازی نیز بهره‌مند شوید. داستان بازی هم که مثل همیشه جذاب است و گیم پلی اکشن تجربه‌ی به مراتب بهتری را به نسبت نسخه‌ی هفتم ارائه می‌دهد. در نتیجه هیچ بهانه‌ای برای تجربه نکردن این شاهکار ندارید.

فور آنر

For Honor

تاریخ انتشار: 14 فوریه 2017

بازی For Honor از یوبیسافت دقیقاً جدید نیست، اما به‌روزرسانی آن در PS5 جانی دوباره به آن می‌بخشد. مکان‌های تاریخی و شخصیت‌های زیبای For Honor با وضوح کامل 4K قابل مشاهده خواهند بود. بازیکنان همچنین می‌توانند منتظر گیم‌پلی روان با نرخ 60 فریم بر ثانیه باشند، که یک ارتقای امیدوارکننده نسبت به آخرین نسل کنسول‌ها است.

فریم‌های بیشتر در ثانیه به این معنی است که بازیکنان حرکت بیشتری برای واکنش نشان می‌دهند، به این معنی که می‌توانند با دقت و شناخت قبلی (و البته کمی عدم اطمینان!) ضد حمله بزنند و ضربه وارد کنند. برای هر کسی که می‌خواهد وارد بازی‌های مبارزه‌ای آنلاین در کنسول جدید و براق خود شود، دیگر به دنبال بازی دیگری نباشید چرا که For Honor اینجاست. این بازی در رتبه هشتم فهرست بهترین بازی‌های PS5 که با کیفیت 4K و نرخ فریم 60 اجرا می‌شوند، قرار دارد.

فورتنایت

فورتنایت

تاریخ انتشار: 12 نوامبر 2020 (PS5)

بازی Fortnite یک نماد فرهنگی است که از زمان انتشار آن، بازیکنان را در سراسر جهان جذب کرده. با این حال، به دلیل پیچیدگی، در نسل قبل کنسولی، کیفیت گرافیکی را برای بسیاری از بازیکنان پایه محدود می‌کرد. این موضوع دیگر در مورد نسل جدید کنسول‌ها صدق نمی‌کند.

کنسول PS5 تنوعی عالی را در زمینه‌ی گرافیکی ارائه می‌دهد و به آنچه که گیمرها در بازی‌های اکشن خود ارزش قائل هستند، پاسخ می‌دهد. بازیکنان Fortnite می‌توانند منتظر ساختن، غارت و مبارزه با 4K/60 FPS باشند. گیمرهایی که می‌خواهند از 60 فریم بر ثانیه فراتر بروند، می توانند فورتنایت را با رزولوشن کمتر اما با فریم بر ثانیه 120 بازی کنند (البته اگر تلویزیونی داشته باشند که بتواند آن را پشتیبانی کند).

بازی ترسناک

Dead By Daylight

تاریخ انتشار: 12 نوامبر 2020 (PS5)

بازی چند نفره ترسناک نامتقارن Dead by Daylight یکی از محبوب‌ترین بازی‌های نسل گذشته است. بازیکنان نقش قربانیانی را بر عهده می‌گیرند که باید از دست یک قاتل تحت کنترل یک بازیکن واقعی فرار کنند. این بازی همچنان دارای یک فن بیس قوی در حدود 25 میلیون نفر در تمام کنسول‌ها است. ورود به بازی با یک کنسول جدید یک انتخاب مطمئن است، زیرا توسعه دهنده Behavior Interactive به به روز رسانی بازی با محتوا و رویدادهای جدید ادامه می‌دهد.

بازی Dead by Daylight در PS5 نسبت به نسخه‌های دیگر ارتقا یافته است. بازی با استاندارد جدید 4K/60 FPS اجرا می‌شود و همچنین کیفیت بصری را افزایش می‌دهد تا گیمرها واقعاً از تمام جزئیات ترسناک بازی وحشت زده شوند.

کراش

Crash Bandicoot 4: It’s About Time

تاریخ انتشار: 12 مارس 2021 (PS5)

جدیدترین بازی Crash Bandicoot خط اصلی و تجربه‌ای کلیدی برای احیای این سری کلاسیک است. اگرچه در مورد نیاز همیشه آنلاین بودن بازی روی کامپیوتر بحث و جدل وجود داشته است، اما چنین محدودیتی در کنسول وجود ندارد. گیمرهای کنسولی که به دنبال بازی جدیدترین بازی سکوبازی مناسب برای کودکان هستند، این بازی را می‌توانند با نهایت قدرت روی PS5 اجرا کنند.

این بازی با رزولوشن عالی 4K/60 FPS اجرا می‌شود و به‌طور قابل‌توجهی روان‌تر و واضح‌تر از نسخه‌ی PS4 است. درایو SSD کنسول PS5 همچنین به این مهم کمک می‌کند که بازی بسیار سریع لود شود، موضوعی که برای هرکسی که زمان بارگذاری طولانی سه گانه اصلی را به خاطر می‌آورد، یک تغییر خوشایند است!

والهالا

Assassin’s Creed Valhalla

تاریخ انتشار: 12 نوامبر 2020 (PS5)

و اما رتبه چهارم فهرست بهترین بازی‌های PS5 که با کیفیت 4K و نرخ فریم 60 اجرا می‌شوند؛ بازی Assassin’s Creed: Valhalla یک نسخه بلندپروازانه در این یک مجموعه قدیمی و با سابقه است. بازی‌های Assassins Creed همیشه به خاطر تحقق و ارائه‌ی فضاسازی زیبای تاریخی شهرت داشته‌اند. Valhalla نیز تفاوتی با قبلی‌ها ندارد و عصر وایکینگ‌ها را در نظر طرفداران زنده می‌کند. بازیکنان در نقش مهاجمان اسکاندیناوی قرن نهم به کاوش و تسخیر منطقه حومه انگلیس می‌پردازند.

مانند سایر عناوین، تجربه این بازی روی PS5 یک انتخاب درست و مطلوب است. PS5 حتی با تقویت گرافیکی خود، به خوبی خواسته‌های Valhalla را برآورده می‌کند و تضمین می‌کند که تجربه بازیکن به همان اندازه که همه‌جانبه است، یکپارچه نیز باشد.

بوردرلندز 3

Borderlands 3

تاریخ انتشار: 12 نوامبر 2020 (PS5)

بازی Borderlands 3 یک تجربه سرگرم‌کننده و فوق العاده جذاب است که بازیکنان زیادی را به خود جذب می‌کند، حتی زمانی که طبق شایعات آماده انتشار DLC Director’s Cut خود می‌شود. و با توجه به در دست ساخت بودن یک اقتباس سینمایی جدید، زمان بهتری برای ورود به آن وجود ندارد و هم‌اکنون بهترین زمان است. با توجه به همه‌ی این صحبت‌ها، سازندگان تصمیم گرفتند تا با عرضه ارتقای نسل جدید به گیمرها توجه ویژه‌ای کنند.

نسخه PS5 بازی Borderlands 3 حالت “پرفورمنس” ​​و حالت “رزولوشن” را ارائه می‌دهد. حالت پرفورمنس بازی را با 120 فریم بر ثانیه و رزولوشن پایین‌تر ارائه می‌دهد، در حالی که حالت رزولوشن بازی را با کیفیت 4K/60 اجرا می‌کند. نسخه نسل بعدی همچنین زمان بارگذاری سریع‌تری را در سراسر بازی ارائه می‌کند و این تغییر برای Borderlands 3 بسیار بزرگ و حائز اهمیت است. بهبود منوها به تنهایی علت و چرایی اجرای نسخه PS5 بازی را توجیه می‌کند.

nioh

مجموعه Nioh

تاریخ انتشار: 5 فوریه 2021

بازی‌های Nioh 1 & 2 موفقیت‌های غیرمنتظره‌ای در ژانر «Souls-like» بودند. در حالی که کاشته شدن بذر خلاقیت آن به سال 2004 برمی‌گردد، موفقیت بازی‌های نقش‌آفرینی اکشن چالش برانگیز و همه‌جانبه در دهه‌ی اخیر، جان تازه‌ای به تیم توسعه بازی در Team Ninja دمید.

در حال حاضر، مجموعه Nioh روی کنسول قدرتمند PS5 در دسترس است. مجموعه‌ای که ارزش زیادی نسبت به قیمت خود ارائه می‌دهد. چرا که هر نسخه در این مجموعه بازیکنان را نزدیک به 50 ساعت مشغول و سرگرم می‌کند. The Nioh Collection روی پلی استیشن 5 دارای هر دو عنوان Nioh است. عناوینی که می‌توان آن‌ها را با وضوح 4K و 60 فریم بر ثانیه به صورت کاملاً روان و زیبا بازی کرد. نرخ فریم بالا به ویژه برای بازی‌های اکشن چالش برانگیز، خیلی حائز اهمیت است. چرا که این موضوع منجر به بهبود تجربه گیم پلی می‌شود و شما می‌توانید مبارزات پویا و سریع را شاهد باشید. همچنین امکان واکنش و سرعت عمل شما در ضد حمله و دفاع نیز بیش‌تر می‌شود.

گرن توریسمو 7

Gran Turismo 7

تاریخ انتشار: 4 مارس 2022

رسیدیم به رتبه نخست فهرست بهترین بازی‌های PS5 که با کیفیت 4K و نرخ فریم 60 اجرا می‌شوند؛ سری Gran Turismo همیشه با کیفیت بصری برتر خود سخت‌افزار پلی استیشن را تحت فشار قرار داده است. در حال حاضر، ارائه آن در PS5 با به رخ کشیدن روان بودن و شفافیت، به سطوح جدیدی از زیبایی نزدیک می‌شود. با اینکه Gran Turismo Sport در سال 2017 حدود 30 فریم بر ثانیه روی PS4 ارائه می‌کرد، Gran Turismo 7 دارای وضوح 4K، و نرخ فریم 60 است. همچنین گرافیک جذاب و فناوری رهگیری پرتو را نیز به این ترکیب برنده اضافه کنید. اگرچه دو ویژگی اخیر را نمی‌توان به طور همزمان به دست آورد.

با اینکه بازی مسابقه‌ای گرن توریسمو 7 هنگام عرضه انتقادات زیادی را برای برخی از تصمیمات اشتباه خود دریافت کرد، اما خود گیم پلی فوق العاده است. و در بین بهترین‌های بازار قرار می‌گیرد. Gran Turismo 7 شگفت انگیز به نظر می‌رسد و به زیبایی اجرا می‌شود. شاید اگر تصمیمات تجاری اشتباه کنار گذاشته شوند، این بازی به موفقیت‌های بیش‌تری دست پیدا کند. البته وضعیت سرورهای بازی نیز چندان تعریفی نیست. و این موضوع برای بازی‌هایی که نیاز به اتصال دائم به اینترنت دارند، فاجعه است.

ما در این مقاله جامع بهترین بازی‌های PS5 که با کیفیت 4K و نرخ فریم 60 اجرا می‌شوند را برای شما فهرست کردیم، نظر شما در خصوص این عناوین چیست؟ کدام بازی را از قلم انداختیم؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک دیدگاه برای “بهترین بازی‌های PS5 که با کیفیت 4K و نرخ فریم 60 اجرا می‌شوند

  1. · 11 بهمن 1402 در 15:26

    سلام، پست خیلی خوبی بود استفاده کردیم ممنون ازتون.. یه سوال هم داشتم اینکه یعنی هنوز بازی نیومده که با بیشترین کیفیت و نرخ فریم ( 4کی و 1202 هرتز ) برای پی اس5 اجرا بشه؟ و آیا در آینده امکان همچین چیزی هس؟

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس