12 سایت خرید بلیط هواپیما با ارزان ترین قیمت 2023

72
0
سایت خرید بلیط هواپیما

جستجو برای یک پرواز ممکن است کمی سخت باشد. عوامل زیادی وجود دارد: تاریخ، زمان، قیمت، کلاس پرواز، خط هوایی و موارد دیگر. حتی وقتی دقیقاً می‌دانید چه زمانی و کجا می‌خواهید پرواز کنید، کجا باید بهترین قیمت را جستجو کنید؟ بهترین سایت خرید بلیط هواپیما را در ادامه معرفی کرده ایم.

متأسفانه، هیچ وبسایتی به طور مداوم پایین ترین قیمت را ندارد. اکثر OTA های محبوب (آژانس های مسافرتی آنلاین) معمولاً برای قیمت در یک مکان هستند، اما همه آنها مزایا یا عملکرد جستجوی یکسانی را ارائه نمی‌دهند.

رزرو مستقیم از طریق وبسایت هواپیمایی

اغلب اوقات، رزرو مستقیم از طریق وبسایت شرکت هواپیمایی بهترین قیمت را به شما می‌دهد یا حداقل مانند OTA خواهد بود.

برخی از خطوط هوایی، مانند Southwest، حتی در سایت هایی مانند Expedia یا Orbitz ظاهر نمی‌شوند، بنابراین باید مستقیما رزرو کنید. همچنین می‌تواند ساده ترین راه برای رزرو باشد. اگر مشکلی پیش آمد، لازم نیست برای حل آن با شخص ثالث سر و کار داشته باشید.

یکی دیگر از دلایل رزرو مستقیم از طریق وبسایت یک شرکت هواپیمایی، استفاده از آن امتیازات مسافرتی مکرر است!

البته، برای رزرو از طریق وبسایت شرکت هواپیمایی، ابتدا باید بدانید که کدام ایرلاین بهترین قیمت ها را دارد. موتورهای جستجوی مسافرتی و OTA های زیادی وجود دارند که می‌توانند به شما در یافتن بهترین معاملات کمک کنند تا بدانید از وبسایت کدام شرکت هواپیمایی بازدید کنید. حتی برخی OTA ها امتیازاتی را ارائه می‌دهند که ممکن است ارزش رزرو در جایی غیر از سایت شرکت هواپیمایی را داشته باشد.

نکته داغ: کارتی مانند The Platinum Card® از American Express به ازای هر 1 دلار صرف پروازهایی که مستقیماً با خطوط هوایی یا American Express Travel رزرو می‌شوند تا سقف 500000 دلار در هر سال تقویمی، امتیاز پاداش عضویت قابل توجهی به دست می‌آورند.

1.سایت خرید بلیط هواپیما: Momondo

Momondo یک موتور فراجستجوی مسافرتی شبیه به Kayak است. صفحه اصلی یک کادر جستجوی ساده را نشان می‌دهد که در آن می‌توانید جزئیات سفر خود را وارد کنید.

یکی از چیزهایی که در مورد این سایت دوست داریم، روش بصری است که روند قیمت پروازتان را به شما نشان می‌دهد. در نگاه اول، می‌توانید متوجه شوید که می‌توانید با تغییر در تاریخ سفرتان مقداری پول پس انداز کنید یا خیر. همچنین یک ردیاب قیمت و بسیاری از گزینه های فیلتر را در سمت چپ صفحه نمایش ارائه می‌دهد.

می‌توانید به سرعت ببینید که قیمت های سفرتان در مقایسه با سایرین چگونه است. اغلب اوقات، اگر کمی انعطاف داشته باشید، می‌توانید مقداری پول پس انداز کنید.

همچنین کرایه های Mix & Match (که قبلاً کرایه های هکر نامیده می‌شد) ارائه می‌دهد که به سادگی 2 بلیط یک طرفه از خطوط هوایی مختلف هستند که با هم بسته بندی شده‌اند تا بهترین معامله را به دست آورید. با این حال، بر خلاف سایر سایت ها، برای رزرو این نوع بلیط ها باید به 2 وبسایت جداگانه برای رزرو مراجعه کنید.

مزایا و معایب Momondo

مزایا:

ابزارهای عالی ردیابی قیمت

معایب:

کرایه های Mix & Match شما را ملزم به انجام 2 رزرو جداگانه می‌کند. این معمولا در وبسایت های دیگر “پشت صحنه” انجام می‌شود

2. Kayak

Kayak یک OTA نیست. در عوض، این یک موتور جستجوی سفر است – که آن را به مکانی عالی برای شروع جستجوی پرواز خود تبدیل می‌کند.

این سایت قیمت های بسیاری از وبسایت های مختلف را در یک نقطه مقایسه می‌کند تا بتوانید به راحتی ببینید ارزانترین گزینه ها کجا هستند. بیشتر اوقات، برای تکمیل رزرو خود به سایت دیگری کلیک می‌کنید.

Kayak امکان ترکیب 2 بلیط یک طرفه (معمولاً در خطوط هوایی مختلف) را در 1 برنامه سفر ارائه می‌کند که راهی عالی برای صرفه جویی در هزینه پرواز شماست. این برنامه های سفر می‌تواند معاملات بسیار خوبی باشد و چیزی که همیشه در نتایج جستجوی سایر وبسایت ها ظاهر نمی‌شود.

مزایا و معایب Kayak

مزایا:

امکان ترکیب 2 پرواز یک طرفه در یک برنامه سفر

هشدارهای قیمت برای مراقبت از قیمت پروازها

معایب:

کایاک زمانی بیشترین سود را ارائه می‌دهد که برنامه های سفر شما بسیار انعطاف پذیر باشد. بسیاری از ابزارهای آن به شما کمک می‌کنند تا معاملات را جستجو کنید، بنابراین این سایت ممکن است زمانی که پرواز خاصی را در ذهن دارید جذابیت کمتری داشته باشد.

3.سایت خرید بلیط هواپیما: Expedia

Expedia یکی دیگر از OTA های آزمایش شده و واقعی است که مردم از دهه 1990 از آن استفاده کرده اند. در آن زمان، Expedia منبعی برای جستجو و رزرو پرواز بود. اما اکنون چگونه جمع می‌شود؟

تا آنجا که قیمت پیش می‌رود، لزوماً از طریق Expedia رزرو معامله بهتری دریافت نمی‌کنید، اما بیش از آنچه در وبسایت شرکت هواپیمایی ممکن است پرداخت نمی‌کنید.

مزیت خوب استفاده از Expedia این است که یک برنامه پاداش به نام Expedia Rewards ارائه می‌دهد. این برنامه قیمت های اعضا را ارائه می‌دهد که می‌تواند 10٪ یا بیشتر در سفر صرفه جویی کند به علاوه امکان کسب امتیاز برای پروازها، هتل ها، اجاره ماشین، سفرهای دریایی، فعالیت ها و بسته های تعطیلات.

نکته داغ: Expedia برنامه وفاداری جدیدی به نام One Key را در اواسط سال ۲۰۲۳ معرفی می‌کند که توانایی کسب و استفاده از جوایز را در Expedia، Hotels.com و Vrbo ترکیب می‌کند.

اگر عضو برنامه پروازهای مکرر یک شرکت هواپیمایی هستید، خوشحال خواهید شد که بدانید هنوز می‌توانید با پروازی که از طریق Expedia رزرو شده است، امتیازات خطوط هوایی کسب کنید.

مزایا و معایب Expedia

مزایا:

از طریق برنامه Expedia Rewards امتیاز کسب کنید و از آن استفاده کنید (اگرچه پتانسیل کسب درآمد در هتل ها، اتومبیل ها، بسته ها، فعالیت ها و سفرهای دریایی بهتر از پروازها است)

معایب:

رزرو از طریق Expedia ممکن است مسافت پیموده شده شما را تغییر دهد

وقتی از طریق Expedia رزرو می‌کنید، توانایی شما برای واجد شرایط بودن برای ارتقاء می‌تواند محدود شود

4. Priceline

Priceline یک OTA محبوب است که ابزار Name Your Own Price و رزروهای غیر شفاف را معرفی کرد. این نوع رزروها می‌توانند تخفیف هایی ارائه دهند، اما بسیاری از جزئیات تا پس از رزرو پنهان می‌شوند. ابزار Name Your Own Price در سال 2016 برای پروازها متوقف شد، بنابراین اکنون Priceline مانند سایر OTA های خارج از کشور فعالیت می‌کند.

یکی از چیزهای خوب در مورد جستجوی پروازها در Priceline این است که تقویم رنگی خوبی دارد، بنابراین می‌توانید به راحتی ببینید چه روزهایی کمترین قیمت را دارند.

شما می‌توانید با یک نگاه ببینید که کدام روزها بهترین قیمت ها را برای پروازهای شما ارائه می‌دهند.

نتایج جستجو در Priceline واضح است و به راحتی قابل پیمایش است. همانطور که در نتایج جستجوی خود پیمایش می‌کنید، می‌توانید به راحتی ارزان ترین گزینه های بدون توقف و مواردی مانند پروازهای بدون هزینه تغییر یا پروازهای اولیه را مشاهده کنید.

نتایج جستجوی قیمت برچسب گذاری شده اند تا بتوانید به راحتی آنچه را که به دنبال آن هستید پیدا کنید.

یکی دیگر از راه های صرفه جویی در هزینه، نگاهی به معاملات اکسپرس Priceline است. این «رزروهای غیر شفاف» مواردی هستند که در آن جزئیات منتخب پرواز (مانند زمان حرکت، زمان رسیدن، یا حتی شرکت هواپیمایی) تا زمان تکمیل رزرو پنهان می‌شوند.

مزایا و معایب Priceline

مزایا:

در صورت داشتن انعطاف پذیری، پروازهای اکسپرس دیل می‌توانند تخفیف خوبی ارائه دهند. بسیاری از جزئیات پرواز، از جمله خطوط هوایی و زمان ورود و خروج، تا زمان تکمیل رزرو مخفی هستند.

تقویم رنگی و نتایج جستجوی آسان برای خواندن

ضمانت تطابق قیمت

لغو رایگان آنلاین ظرف 24 ساعت پس از رزرو (به جز پروازهای اکسپرس دیل)

معایب:

بدون برنامه پاداش

پروازهای اکسپرس معامله می‌توانند معاملات خوبی باشند، اما گاهی اوقات می‌توانند حتی گران تر از یک رزرو استاندارد باشند

5.سایت خرید بلیط هواپیما: Orbitz

Orbitz یکی دیگر از OTA قابل اعتماد است که از سال 2001 وجود داشته است. چیزی که این سایت را کمی متفاوت می‌کند این است که برنامه پاداش خود به نام Orbitz Rewards را ارائه می‌دهد. با رزرو هتل، پرواز و بسته های تعطیلات از طریق Orbitz می‌توانید Orbucks کسب کنید. با این حال، شما فقط می‌توانید Orbucks را برای هتل ها بازخرید کنید.

هنگام رزرو پرواز از طریق Orbitz یک درصد از قیمت خرید خود را به عنوان Orbucks دریافت خواهید کرد (یا 2٪ اگر از برنامه تلفن همراه Orbitz استفاده می‌کنید). اگر یک پرواز 500 دلاری رزرو کنید، 5 Orbucks به دست خواهید آورد که ارزش آن 5 دلار برای رزرو هتل است. پیوستن به برنامه Orbitz Rewards رایگان است.

شما می‌توانید در هر پروازی که از طریق Orbitz خریداری می‌کنید Orbucks کسب کنید.

متأسفانه، Orbitz گاهی اوقات ۱٪ هزینه رزرو می‌گیرد. قبل از نهایی کردن خرید، در صفحه خلاصه سفر خود به این موارد توجه داشته باشید و آنها را در محاسبات خود لحاظ کنید تا ببینید آیا معامله خوبی دریافت می‌کنید یا خیر. در حالی که درآمد Orbucks عالی است، اما پرداخت هزینه رزرو می‌تواند همه مزایا را از بین ببرد.

مزایا و معایب Orbitz

مزایا:

Orbitz Rewards به شما امکان می‌دهد Orbucks کسب کنید که می‌تواند برای رزرو هتل اعمال شود

سیاست لغو 24 ساعته

تضمین قیمت پایین: اگر در عرض 24 ساعت قیمت کمتری برای پرواز خود در وبسایت دیگری پیدا کنید، Orbitz مابه التفاوت را بازپرداخت می‌کند.

معایب:

هزینه رزرو پرواز

6. Agoda

Agoda یک OTA متعلق به Priceline است. این وبسایت چیزی بیش از یک جستجوی ساده با گزینه های محدود فیلتر هنگام جستجوی پرواز ارائه نمی‌دهد. اگر به دنبال اقامتگاه های منحصر به فرد مانند آپارتمان یا ویلای خصوصی هستید، Agoda ارزش بررسی را دارد، اما در هنگام جستجوی پرواز چیز زیادی ارائه نمی‌دهد.

یک چیز جالب در مورد Agoda این است که سایت چند زبانه است. می‌توانید زبان خود را با کلیک بر روی پرچم در نوار منوی بالا انتخاب کنید.

مزایا و معایب Agoda

مزایا:

قابلیت جستجوی ساده

گزینه چند زبانه

معایب:

گزینه های فیلتر محدود برای پروازها

7.سایت خرید بلیط هواپیما: Hotwire

Hotwire یک OTA محبوب است که تقریباً 20 سال است که وجود دارد.

صفحه اصلی ساده کادر جستجوی اصلی را برای وارد کردن شهرهای عزیمت و ورود و همچنین تاریخ سفر مورد نظر شما ارائه می‌دهد.

Hotwire می‌تواند در هنگام رزرو هتل همراه با پرواز شما، پیشنهادات بسیار خوبی ارائه دهد. بسیاری از اوقات در طول فرآیند رزرو، هنگام رزرو هتل، پنجره های بازشو یا پیام هایی را مشاهده می‌کنید که در هنگام رزرو هتل، صرفه جویی زیادی می‌کنند. ما آن را آزمایش کردیم، و هر بار که قیمت بسته تعطیلات Hotwire را در مقابل خرید پرواز و هتل جداگانه تعیین می‌کردیم، بسته ارزانتر بود.

خط آخر: اگر علاوه بر پرواز خود به هتل نیاز دارید، رزرو هر دو با هم از طریق Hotwire می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند.

یکی دیگر از مواردی که هنگام استفاده از Hotwire برای یافتن معاملات عالی پرواز باید به خاطر داشته باشید این است که گاهی اوقات هزینه رزرو دریافت می‌شود.

مزایا و معایب هات وایر

مزایا:

بسته هایی که شامل اقامت در هتل می‌شوند می‌توانند در هزینه ها صرفه جویی کنند

سیاست لغو 24 ساعته

تضمین قیمت پایین

معایب:

Hotwire گاهی اوقات می‌تواند هزینه رزرو را دریافت کند

8. Skyscanner

Skyscanner موتور جستجوی مسافرتی دیگری است که مستقیماً پروازها را نمی فروشد. لیستی از پروازها و پیوندهایی به وبسایت شرکت هواپیمایی یا OTA برای تکمیل خرید به شما نشان می‌دهد.

این سایت برای مسافران با انعطاف پذیری عالی است. در کادر جستجو، می‌توانید برای جستجوی ارزان ترین مقاصد در تاریخ های انتخابی‌تان، «Search Anywhere» را انتخاب کنید.

اگر مقصد مشخصی با تاریخ های مشخص دارید، Skyscanner مانند سایر سایت های جستجوی سفر عمل می‌کند.

مزایا و معایب Skyscanner

مزایا:

جستجوهای انعطاف پذیر از جمله کاوش در همه جا و جستجوی چند شهر

آسان برای تغییر زبان و واحد پول

هشدارهای قیمت

معایب:

بدون برنامه پاداش

9.سایت خرید بلیط هواپیما: Travelocity

Travelocity یکی دیگر از OTA است که سال هاست وجود داشته است و بسیار شبیه به وبسایت های دیگری است که ما به آنها نگاه می‌کنیم.

از جنبه مثبت، چند گزینه فیلترینگ خوب وجود دارد که به شما کمک می‌کند بهترین پرواز را برای نیازهای خود پیدا کنید. از جنبه منفی، قیمت ها می‌توانند بین انتخاب و رزرو تغییر کنند. ما یک رزرو ساختگی انجام دادیم و زمانی که به بخش پرداخت رسیدیم، قیمت پرواز از 157 دلار به 338 دلار افزایش یافت!

مانند سایر آژانس های مسافرتی آنلاین، Travelocity می‌تواند هزینه رزرو را نیز دریافت کند، بنابراین مراقب افرادی باشید که در بخش پرداخت فرآیند رزرو هستند.

مزایا و معایب Travelocity

مزایا:

ضمانت قیمت: اگر در طی 24 ساعت در یک برنامه سفر مشابه قیمت کمتری پیدا کنید، Travelocity مابه التفاوت قیمت را بازپرداخت خواهد کرد.

لغو رایگان پروازها در عرض 24 ساعت پس از رزرو (در اکثر خطوط هوایی)

معایب:

Travelocity گاهی اوقات هزینه رزرو را دریافت می‌کند

قیمت ها می‌توانند بین انتخاب پرواز و پرداخت تغییر کنند

10.سایت خرید بلیط هواپیما: Google Flights

Google Flights یک OTA نیست. بلکه یک موتور فراجستجوی مشابه Kayak است. هنگامی که پروازی را پیدا کردید، Google Flights برای تکمیل خرید، شما را به وبسایت مستقیم شرکت هواپیمایی یا OTA پیوند می‌دهد. این یک موتور جستجوی قدرتمند است که بر اساس ITA Matrix ساخته شده است، که در ابتدا برای آژانس های مسافرتی توسعه یافته بود.

این سایت روند قیمت و نحوه تأثیر تاریخ سفر شما بر هزینه بلیط را به شما نشان می‌دهد. به علاوه، به شما امکان می‌دهد قیمت های یک مسیر را ردیابی کنید، بنابراین می‌توانید با بالا آمدن قیمت های پایین از آن استفاده کنید. این ویژگی ها Google Flights را به ابزاری عالی تبدیل می‌کند تا به شما کمک کند مطمئن شوید قیمتی که دریافت می‌کنید قیمت مناسبی است.

Google Flights شروع به ارائه ویژگی جدید ضمانت قیمت در پروازهای منتخب خروجی از ایالات متحده کرده است. اگر پروازی را با نشان تضمین قیمت رزرو کنید و قیمت کاهش یابد، مابه التفاوت را بازپرداخت خواهید کرد (با حداکثر 500 دلار به ازای هر پرواز). با این حال، در هر زمان فقط می‌توانید حداکثر ۳ بازپرداخت تضمین شده قیمت دریافت کنید.

مزایا و معایب Google Flights

مزایا:

نمودار قیمت روند قیمت گذاری مسیر خود را به شما نشان می‌دهد و به شما امکان می‌دهد ببینید چه روزهایی ممکن است برای پرواز ارزان تر باشد

با افزایش یا کاهش قیمت پرواز، ردیابی قیمت برای شما ایمیلی ارسال می‌کند

تضمین قیمت خودکار در پروازهای منتخب

معایب:

از آنجایی که این موتور جستجو بسیار قدرتمند با گزینه های زیادی است، ممکن است برای یک مسافر تازه کار پیچیده شود

11. CheapOair

CheapOair یک OTA است که کارت اعتباری خود را ارائه می‌کند. قبل از اینکه برای دریافت کارت اقدام کنید، توصیه می‌کنیم یک کارت اعتباری با جوایز سفر بهتر انتخاب کنید تا پاداش های سفر سودآورتر و انعطاف پذیرتری داشته باشید.

این سایت ممکن است آنقدر که فکر می‌کنید ارزان نباشد. این امر به این دلیل است که شاید “هزینه های آژانس” گران قیمت را دریافت کند. برای اکثر پروازها، هزینه ها می‌تواند تا 35 دلار باشد، با این حال، هنگامی که چاپ دقیق را بخوانید، خواهید دید که در واقع به 200 دلار در هر بلیط می‌رسد!

علاوه بر این، CheapOair برای تغییر یا لغو هر بلیط، از جمله ظرف 24 ساعت، که در بسیاری از سایت های دیگر رایگان است، هزینه ای دریافت می‌کند.

مزایا و معایب CheapOair

مزایا:

وعده تطابق قیمت: CheapOair تفاوت قیمت را در صورت یافتن قیمت پایینتر در همان برنامه سفر در OTA اصلی ظرف 24 ساعت پس از رزرو، بازپرداخت می‌کند.

معایب:

CheapOair علاوه بر هزینه های لغو یا تغییر پرواز، هزینه های زیادی برای رزرو دریافت می‌کند

قیمت مطابقت وعده بسیار محدود است. گارانتی فقط برای پروازهای یکسان در Expedia، Orbitz، Priceline و Travelocity مناسب است

12.سایت خرید بلیط هواپیما: Hopper

Hopper برنامه ای است که سعی می‌کند زمان مناسب برای خرید پرواز را پیش بینی کند. ادعا می‌کند که استفاده از اپلیکیشن آن می‌تواند تا 40 درصد در پروازها صرفه جویی کند. رابط کاربری ساده و نقشه رنگی ارزان ترین و گران ترین زمان ها را برای پرواز به مقصد مورد نظرتان به شما نشان می‌دهد.

همچنین می‌توانید هشدارهایی را برای تماشای قیمت ها برای تاریخ های خاص خود تنظیم کنید یا اگر برنامه های سفر انعطاف پذیری دارید، یک ماه کامل را تماشا کنید.

مزایا و معایب Hopper

مزایا:

استفاده آسان برای تماشای قیمت ها برای یک سفر خاص انتخاب کنید یا قیمت ها را برای یک ماه کامل تماشا کنید

معایب:

بدون امکان جستجو در دسکتاپ چند گزینه فیلتر

نکته داغ: کارت های اعتباری زیادی با بیمه مسافرتی و محافظت های اضافی مانند محافظت از توقف و لغو سفر و پوشش تأخیر چمدان وجود دارد. پیشنهاد می‌کنیم برای پوشش بیمه ای عالی به کارت های اعتباری Chase یا کارت های اعتباری Amex نگاه کنید.

مقایسه قیمت ها

ما در وبسایت های مختلف رزرو سفر، پروازی از لس‌آنجلس (LAX) به نیویورک سیتی (JFK) را جستجو کردیم تا قیمت ها را به صورت رو در رو مقایسه کنیم. در زیر ارزان ترین بلیط ارائه شده توسط هر وبسایت آورده شده است.

در این جستجو، ما چیزی جز قیمت را در نظر نگرفتیم. وقتی واقعاً پروازی را رزرو می‌کنید، به احتمال زیاد عوامل بیشتری در تصمیم گیری شما برای رزرو پرواز وجود دارد.

در این مثال، Google Flights، Hopper و Priceline ارزان ترین هزینه پرواز را داشتند. Expedia، Hotwire، Orbitz و Travelocity تنها 3 دلار گران‌تر کردند. CheapOair تا حد زیادی گران ترین گزینه بود.

افکار نهایی

هیچ فروشگاهی وجود ندارد که هر بار کمترین قیمت ها را در یک پرواز پیدا کنید. بیشتر OTA ها در بحث قیمت در یک میدان قرار دارند.

اگر کمی انعطاف دارید، بسیاری از این سایت ها می‌توانند به شما کمک کنند تا تاریخ ها و مقاصد سفر را با کمترین قیمت پیدا کنید.

اگر رزرو سنتی تر را ترجیح می‌دهید، با یک موتور جستجوی مسافرتی مانند Kayak یا Google Flights شروع کنید تا در تمام سایت های دیگر جستجو کنید. این به شما ایده خوبی از بهترین وبسایت می‌دهد تا از آن برای صرفه جویی بیشتر در پرواز بعدی خود استفاده کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس