نحوه ساخت رزومه آنلاین در Notion

41
0
ساخت رزومه آنلاین در Notion

برخی از کارفرمایان رزومه با فرمت PDF یا Word را ترجیح می دهند. بنابراین شما باید به بهترین نحو بتوانید یک رزومه جذاب و آنلاین برای خود ایجاد کنید. با ساختن یک رزومه آنلاین در Notion میتوانید از سایر افراد متمایز شوید. ساخت رزومه آنلاین در Notion را یاد بگیرید.

یک رزومه Notion سازماندهی شده و مانند یک وب سایت قابل کلیک است و کارفرما میتوانید به راحتی آن را بخواند. همچنین میتوانید با اشتراک گذاری یک لینک آن را ارسال کنید و در صورت نیاز ویرایش و آپدیت کنید.

نحوه پیدا کردن و استفاده از قالب رزومه در Notion

در ابتدا به پایین سمت چپ صفحه خود در زیر قالب ها نگاه کنید. قالب رزومه را در زیر عنوان Personal پیدا خواهید کرد. آن را انتخاب کنید و روی Use this template در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید. Notion صفحه جدیدی به نام Resume برای شما ایجاد می کند. عنوان را با نام خود جایگزین کنید.

ساخت رزومه آنلاین در Notion
ساخت رزومه آنلاین در Notion

ساخت رزومه آنلاین در Notion: اضافه کردن یک عکس برای کاور رزومه

با افزودن یک تصویر برای کاور رزومه میتوانید آن را جذاب کنید یا حتی میتوانید عکس مرتبط با زمینه کاری خود را در کاور رزومه قرار دهید. برای تعویض عکس کاور نشانگر ماوس را روی آن نگه دارید و روی Change cover کلیک کنید. در منوی کاور می‌توانید تصویری را از گالری Notion انتخاب کنید، تصویری را از رایانه‌ خود آپلود کنید، از لینک عکس استفاده کنید یا از عکس‌های استوک رایگان Unsplash استفاده کنید. همچنین همیشه می توانید عکس کاور را حذف کنید.

ساخت رزومه آنلاین در Notion
ساخت رزومه آنلاین در Notion

وقتی تصویر را اضافه کردید می توانید با نگه داشتن ماوس موقعیت تصویر را برای کاور رزومه تنظیم کنید. توصیه میکنیم به جای یک تصویر بی کیفیت یا عکس شخصی از عکسی انتزاعی استفاده کنید.

ساخت رزومه آنلاین در Notion: آیکون صفحه را تغییر دهید

برای تغییر آیکون اصلی صفحه روی آن کلیک کنید و گزینه ها را بررسی کنید. Notion ایموجی ها و آیکون های زیادی را ارائه می دهد. شما همچنین می توانید یک آیکون سفارشی اضافه کنید. اگر مطمئن نیستید که چه چیزی را انتخاب کنید، به سراغ چیزی بروید که با صنعت، حرفه یا علاقه شما سازگار است. در صورت تمایل می توانید آیکون را نیز حذف کنید.

ساخت رزومه آنلاین در Notion
ساخت رزومه آنلاین در Notion

چه چیزی را در رزومه Notion اضافه کنید؟

1. Tagline یا جمله ای برای معرفی خود

این عبارت یا جمله باید مختصر باشد. زیرا در ادامه رزومه خود را با جزییات معرفی خواهید کرد. اگر مطمئن نیستید چه عبارتی را در این بخش قرار دهید، به صفحه لینکدین خود نگاه کنید. همچنین میتوانید پروفایل سایر همکاران خود را بررسی کنید تا ایده بگیرید. جمله ای را انتخاب کنید که در 10 ثانیه بتوانید آن را در معرفی خود بیان کنید.

2. اطلاعات تماس

شما میتوانید در رزومه خود از هایپرلینک استفاده کنید. هایپر لینک لینکی است که با کلیک بر روی آن شما را به صفحه دیگر یا تصویری هدایت می‌کند؛ یا حتی باعث دانلود فایلی می‌شود. برای انجام این کار بخش مورد نظر را هایلایت کرده و روی Link در نوار ابزار کلیک کنید. اگر می‌خواهید آدرس ایمیل خود را به لینک تبدیل کنید دهید mailto: و سپس آدرس ایمیل خود را تایپ کنید. به عنوان مثال mailto:example@makeuseof.com.

ساخت رزومه آنلاین در Notion
ساخت رزومه آنلاین در Notion

همچنین میتوانید ایموجی های مختلف را به اطلاعات تماس اضافه کنید. همچنین اگر ظاهری مینیمال را ترجیح می دهید می توانید آنها را حذف کنید.

3. تجربه کاری

برای اضافه کردن تجربه کاری میتوانید آن را از رزومه قبلی خود کپی کنید یا به صفحه لینکدین خود بروید و از اطلاعات آن برای تکمیل تجربه کاری خود استفاده کنید. یه کار را اضافه کنید و قالب و نحوه قرار گرفتن متن را تنظیم کنید و بعد سایر تجربه های کاری خود را اضافه کنید.

ساخت رزومه آنلاین در Notion
ساخت رزومه آنلاین در Notion

4. مهارت

در این بخش می توانید مهارت های خود را با توضیح وارد کنید. اگر برای یک شغل فنی درخواست می دهید، باید مهارت های فنی را به رزومه خود اضافه کنید.

5. مقالات و مصاحبه ها

اگر چیزی برای این بخش ندارید نگران نباشید، شما میتوانید هر مدرک کوچکی را به این بخش اضافه کنید. به عنوان مثال شما یک توسعه دهنده هستید و:

  • یک مقاله برای یک وبلاگ در مورد روند نرم افزار نوشته اید.
  • شخصی با شما در مورد چگونگی کار در فناوری مصاحبه کرده است.
  • کارفرمای شما یک مقاله در معرفی شما انجام داده است.
  • لینک ها را در این بخش اضافه کنید تا کارفرمایان بتوانند این مدارک را ببینند.

6. تحصیلات

این بخش را به شیوه بخش تجربه کاری پر کنید. هر کس تحصیلات را به طور متفاوتی اضافه می کند، میتوانید چند نمونه را در اینترنت بررسی کنید.

ساخت رزومه آنلاین در Notion
ساخت رزومه آنلاین در Notion

بخش های دیگری که می توانید به رزومه Notion خود اضافه کنید

ممکن است بخش های دیگری را برای رزومه خود در نظر داشته باشید. بخش هایی که میتوانید به رزومه خود اضافه کنید شامل موارد زیر است:

  • دستاوردها
  • سرگرمی ها
  • علایق
  • توصیه نامه
  • لینک های نمونه کارها

انتشار و به اشتراک گذاری رزومه Notion خود با دیگران

وقتی رزومه شما آماده شد، می‌توانید با رفتن به گزینه Share در گوشه سمت راست بالای صفحه و تغییر آن به Share to web آن را به یک صفحه عمومی تبدیل کنید. پس از انجام این کار مطمئن شوید که ویرایش و نظرات غیرفعال هستند. همچنین اگر نمی‌خواهید شخصی از رزومه شما به عنوان الگو استفاده کند، می‌توانید گزینه کپی برداری (duplication) را غیرفعال کنید.

ساخت رزومه آنلاین در Notion
ساخت رزومه آنلاین در Notion

قبل از انتشار روزمه خود آن را مجدداً بررسی کنید تا مطمئن شوید اطلاعات شخصی یا لینک هایی که نمی خواهید دیگران به آنها دسترسی داشته باشند را به اشتراک نمی گذارید. پس از اتمام کار می‌توانید از لینک رزومه برای اشتراک‌گذاری آن استفاده کنید.

با رزومه Notion از سایر افراد متمایز شوید

ساختن رزومه در Notion با قالب های آماده بسیار راحت است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را باز کنید و شروع به کار کنید. رزومه Notion شما مانند یک وب سایت رزومه شخصی خواهد بود.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس