13 ویژگی پنهان جستجوی گوگل که همه باید از آن استفاده کنند

34
0
ویژگی پنهان جستجوی گوگل

جست و جوی گوگل در بسیاری از زندگی های ما پایه اصلی است. این موتور جستجوی غالب است که همه چیز از فیلم گرفته تا تماشا و نحوه انتقال داده از آیفون به آیفون را در اختیار کاربران قرار می دهد. ویژگی پنهان جستجوی گوگل را در ادامه بشناسید.

اما جستجوی گوگل نیز با انواع ویژگی‌های تصادفی بارگیری می‌شود – که بسیاری از آنها حتی از آن‌ها اطلاعی ندارند. تنظیم تایمر، ترجمه زبان های خارجی، تبدیل بین استانداردهای مختلف اندازه گیری و ارز. لیست کارهایی که جستجوی گوگل به شما اجازه می دهد انجام دهید بسیار طولانی است.

بنابراین تصمیم گرفتیم اینترنت را جست‌وجو کنیم و جستجوی Google را آزمایش کنیم تا ببینیم چه ویژگی‌های پنهانی را می‌توانیم پیدا کنیم که فراتر از جستجوی اصلی Google است. اوه، و مطمئن شوید که به پایان رسیده اید. ما بهترین ویژگی خود را برای آخرین بار ذخیره کردیم و شما نمی خواهید آن را از دست بدهید.

کرونومتر و تایمر

ویژگی پنهان جستجوی گوگل
ویژگی پنهان جستجوی گوگل

راستش من نمی دانستم این ویژگی وجود دارد. اما ظاهراً می‌توانید فقط «تایمر» را در جستجوی Google خود تایپ کنید و یک تایمر آماده برای استفاده خواهید دید. همچنین یک زبانه کرونومتر برای مواقعی که به جای شمارش معکوس نیاز دارید، وجود دارد. چقدر باحاله؟

پیگیری حمل و نقل

ویژگی پنهان جستجوی گوگل
ویژگی پنهان جستجوی گوگل

ویژگی ردیابی محموله جستجوی Google واقعا جالب است و چند راه مختلف برای فعال کردن آن وجود دارد. یکی از راه‌های باز کردن ابزار ردیابی محموله، تایپ «ردیابی FedEx» در جستجوی Google است. اگر این کار را انجام دادید، موارد بالا ظاهر می شود و از شما شماره پیگیری شما را می خواهد. این همچنین برای UPS، DHL و USPS کار می کند.

راه دیگر برای دریافت اطلاعات ردیابی این است که فقط شماره ردیابی خود را مستقیماً در جستجوی Google وارد کنید. اگر با یک شرکت لجستیکی بزرگ باشد، گوگل به طور خودکار داده های ردیابی را از سایت شرکت خارج می کند.

تبدیل ها

جستجوی گوگل به شما امکان می دهد طیف وسیعی از تبدیل واحدها را انجام دهید. باید بدانید سفر طولانی پنج مایلی شما چند کیلومتر طول خواهد کشید؟ جستجوی گوگل آن را پوشش داده است. همچنین در آشپزخانه برای زمانی که نیاز به تبدیل گرم به اونس یا فنجان به لیتر دارید عالی است.

ترجمه

Google ویژگی‌های ترجمه خود را به عنوان یک نقطه فروش عمده معرفی می‌کند، اما نیازی نیست که به Google Translate بروید یا برنامه Google Translate را روی تلفن خود بکشید تا Google را وادار به ترجمه برای شما کنید. فقط کلمه یا عبارت خارجی را در جستجوی گوگل تایپ کنید تا گوگل به طور خودکار آن را از طریق Google Translate برای شما ترجمه کند.

جستجو با لنز گوگل

Google Lens یک ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی از Google است که از دوربین شما برای ارائه اطلاعات متنی بر اساس آنچه می بیند استفاده می کند. در حالی که این ابزار جدا از جستجو است، اما چند ادغام مفید با Google Chrome دارد که به شما امکان می دهد با استفاده از Google Lens جستجو کنید.

ابتدا، اگر نسخه پایدار Google Chrome را دارید (این بیشتر افراد هستند)، می‌توانید با کلیک راست روی تصویر، یک تصویر را با لنز Google جستجو کنید. این بسیار ساده است و راهی آسان برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد یک تصویر خاص است. این شامل مقالات مرتبط، ویدیوها و غیره است.

با این حال، اگر Google Canary دارید، می توانید کل صفحه را با استفاده از جستجوی منطقه لنز جستجو کنید. نتایج مشابهی را ارائه می دهد اما نیازی به کلیک بر روی یک تصویر خاص ندارد. فقط روی صفحه کلیک راست کنید، روی “جستجوی صفحه با لنز گوگل” کلیک کنید و لنز بقیه کارها را انجام می دهد.

Google Canary ساخت ساده‌تر کروم است که به Google اجازه می‌دهد ویژگی‌های جدید را آزمایش کند، بنابراین فقط در صورتی از آن استفاده کنید که با مشکلات احتمالی مشکل دارید از آن استفاده کنید. با این حال، به عنوان یک برنامه مرورگر جداگانه از Google Chrome نصب می شود، بنابراین اگر بخواهید همچنان می توانید به نسخه پایدار بازگردید.

فقط تلفن هوشمند: 15 دقیقه آخر تاریخچه جستجو را حذف کنید

این ویژگی بخشی از برنامه جستجوی گوگل برای گوشی های هوشمند است، اما بسیار مفید است. اگر وارد برنامه شوید و روی عکس نمایه خود ضربه بزنید، می توانید 15 دقیقه آخر سابقه جستجوی خود را حذف کنید. حذف تاریخچه جستجو به آسانی حذف تاریخچه مرورگر شما نیست، اما این ویژگی کار را بسیار آسان می کند.

میانبر نوار جستجوی فوری

بسیار خوب، این میانبر قاتل برای جستجوی گوگل شاید بهتر از مفید باشد، اما چند ثانیه در شما صرفه جویی می کند. هر زمان که در یک صفحه جستجوی گوگل هستید و می خواهید نوار جستجو را پشتیبان بگیرید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که “/” را بزنید. این کار را انجام دهید و می‌توانید شروع به تایپ کردن برای هر چیزی که می‌خواهید بعداً جستجو کنید، کنید.

فقط گوشی هوشمند: جستجوی چندگانه

اپلیکیشن‌های اندروید و iOS گوگل امسال قابلیت جدیدی به نام جستجوی چندگانه دریافت کردند. این ویژگی جستجوی مبتنی بر تصویر و متن را برای یافتن نتایج خاص ترکیب می‌کند.

در مثال بالا، ویژگی جستجوی چندگانه از یک جفت پاشنه زرد عکس می‌گیرد، و متن “تخت” را نشان می‌دهد و فهرستی از نتایج Google Shopping برای کفش‌های تخت زرد را به سبکی مشابه با پاشنه‌های تصویر اصلی تولید می‌کند. برای کسانی که به دنبال اضافه کردن چیزهای متفاوت به کمد لباس خود هستند بسیار مفید است.

جستجوی سایت

این یک ویژگی جستجوی گوگل است که من هرگز نمی دانستم وجود دارد و اکنون همیشه از آن استفاده می کنم. اگر “site:” را تایپ کنید و سپس یک URL وب سایت اضافه کنید – مانند tomsguide.com – می توانید نتایج خاص یک سایت خاص را دریافت کنید.

همانطور که در بالا می بینید، اگر «site:tomsguide.com iOS 16» را تایپ کنید، جستجوی Google همه پوشش شگفت انگیز iOS 16 ما را به شما ارائه می دهد، و هیچ چیزی از سایت های دیگر. بسیار مفید.

ماشین حساب درون مرورگر

به ماشین حساب نیاز دارید؟ جستجوی گوگل شما را در آنجا تحت پوشش قرار داده است. فقط مشکل ریاضی خود را تایپ کنید و گوگل نه تنها پاسخ را ارائه می دهد، بلکه یک ماشین حساب کاملاً کارآمد در مرورگر را ارائه می دهد.

ماشین حساب نکته

این ممکن است مفیدترین ماشین حسابی باشد که جستجوی گوگل ارائه می دهد. فقط «ماشین حساب انعام» را تایپ کنید تا گوگل به شما بگوید که چقدر باید برای یک صورتحساب انعام بدهید. حتی می توانید نوک را به راحتی بین اعضای حزب خود تقسیم کنید.

مترونوم

گوگل ابزارهای زیادی در مرورگر دارد که می توانید از طریق جستجوی گوگل به آنها دسترسی داشته باشید، از جمله مترونوم. مترونوم، تیونر، انتخابگر رنگ مدیتیشن، اسپینر، رول قالب و برگرداندن سکه همه در مرورگر شما کار می کنند. به علاوه، اگر از یکی از این ابزارها استفاده می کنید، می توانید فوراً به سایرین دسترسی پیدا کنید.

یکی از ابزارهای پیچیده تیونر است. تیونر در مرورگر کار می کند و از ابزارهای دیگر قابل دسترسی است، اما شما باید به طور خاص “Google tuner” را جستجو کنید. فقط جستجوی “تیونر” کار نخواهد کرد.

همچنین یک سطح حباب وجود دارد که فقط از برنامه جستجوی Google تلفن همراه شما کار می کند. این به این دلیل است که برای درست کار کردن به سنسورهای گوشی شما نیاز دارد.

چیزهای بی اهمیت جدید یاد بگیرید

اگر «واقعیت سرگرم کننده» را تایپ کنید، گوگل یک واقعیت سرگرم کننده کاملا تصادفی را در اختیار شما قرار می دهد. چه در حال مطالعه برای شب های چیزهای بی اهمیت هستید یا فقط حوصله سر رفته اید، این ویژگی به طرز شگفت آوری مفید است.

امتیاز: بازی Pac-Man در جستجوی گوگل

من بهترین ویژگی را برای آخرین بار ذخیره کردم. اگر فقط “Pac-Man” را در جستجوی گوگل تایپ کنید، در واقع می توانید Pac-Man را بازی کنید. رایگان. پس خودت را درمان کن و برو ارواح بخور.

اگر از یادگیری این ویژگی‌های جستجوی پنهان Google لذت بردید، حتماً راهنمای ما را در مورد 7 ویژگی پنهان Google Maps که همه باید بدانند و 15 ویژگی پنهان اندرویدی که باید از آن استفاده کنید، بررسی کنید، سپس آن را با بررسی عمیق‌تر نحوه استفاده از Google دنبال کنید. نقشه ها و نحوه فعال کردن پوشه امن در اندروید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس