21 از بهترین بازی PS5 برای بازی در سال 2023

52
0
بهترین بازی PS5

آیا برای نسل بعدی بازی آماده هستید؟ پلی استیشن 5 منتشر شده است که سطح جدیدی از سرگرمی را برای گیمرها به ارمغان می آورد. این کنسول بازی‌های زیادی را ارائه می‌کند، از مجموعه‌های پرفروش تا بازی‌های مستقل جدید. بهترین بازی PS5 را در ادامه معرفی کرده ایم.

Stray، Returnal و Deathloop تنها برخی از بازی‌هایی هستند که امسال با کاربران PS5 سر و صدا کرده‌اند.

بازی های کامپیوتری سبک وزن

آنها اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی، ترسناک، مسابقه ای، تیراندازی، RPG و بسیاری دیگر از موضوعات هستند که شما را از ابتدا تا انتها غوطه ور می کنند!

بهترین بازی های PS5 برای بازی در سال 2023

Stray

توسعه دهنده: Annapurna Interactive

ژانر: ماجراجویی

سال: 2022

(عکس)

«Stray» که در سال 2022 منتشر شد، با داستان تفکر برانگیز، گیم‌پلی همه‌کاره و شخصیت‌های زیبای خود، بازیکنان سراسر جهان را مسحور خود کرده است. شما می توانید یک بچه گربه خیابانی را در بازی کنترل کنید و در شهری با بهترین عناصر سبک سایبرپانک در ماجراجویی های بالا زندگی کنید.

بزرگترین رقبای بچه گربه ها زورک ها هستند، دشمنانی که به صورت گروهی حمله می کنند. در شهری که ربات‌ها، ماشین‌ها و باکتری‌های جهش‌یافته در آن زندگی می‌کنند، هدف شما بازگشت به سطح با کمک یک هواپیمای بدون سرنشین به نام B-12 است.

Ghost of Tsushima: Director’s Cut

سازنده: Sucker Punch Productions

ژانر: اکشن-ماجراجویی

سال: 2021

زمانی که بازی «Ghost of Tsushima» در سال 2020 منتشر شد، با داستان همه جانبه، گرافیک خیره کننده و دنیای باز پر از امکانات، طرفداران PS4 را خوشحال کرد. برش کارگردان، که شامل ده ماموریت جدید، ماموریت های جانبی اضافی و کلکسیون های انحصاری است، نوید می دهد که کاربران PS5 را بیشتر خوشحال کند.

(عکس)

این بازی تحسین‌شده داستان سامورایی جین ساکای را روایت می‌کند که به‌ویژه در برابر تهاجم مغول‌ها به جزیره تسوشیما، ژاپن می‌جنگد.

Final Fantasy VII Remake Intergrade

توسعه دهنده: Square Enix

ژانر: اکشن، نقش آفرینی

سال: 2021

بازی Final Fantasy VII Remake با بیش از 3.5 میلیون نسخه فروش تنها در سه روز انتشار، به یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های PS4 در سال 2020 تبدیل شد. سال بعد، نسخه توسعه‌یافته آن منتشر شد و به ویژه کسانی را که از آن لذت می‌برند خوشحال کرد. از PS5 علاوه بر افزودن صحنه‌های پایانی جدید، «Integrate» جلوه‌های بصری را بهبود بخشیده و زمان بارگذاری کوتاه‌تری نسبت به نسخه قبلی دارد.

در Final Fantasy VII، Cloud Strife به شهر سایبرپانک Midgar بازمی‌گردد و اکنون به کمک Avalanche می‌رود تا یک شرکت بزرگ را متوقف کند که سعی می‌کند از ذات سیاره‌ای که در آن زندگی می‌کنند به عنوان منبع انرژی استفاده کند.

Elden Ring

توسعه دهنده: FromSoftware Inc.

ژانر: اکشن، ماجراجویی، RPG

سال: 2022

اگر از طرفداران دنیای باز و مبارزات سوم شخص هیجان انگیز هستید و به دنبال یک بازی فعلی در این سبک هستید، «Elden Ring» می تواند گزینه مناسبی برای شروع بازی امروز شما باشد. این بازی که در سال 2022 منتشر شد، به دلیل جهان باز، گیم‌پلی و داستان خوش ساخت، نقدهای مثبتی دریافت کرد. در بازی، می‌توانید یک شخصیت قابل تنظیم را زنده کنید که در تلاش برای تعمیر حلقه الدن (نیروی قدرتمندی که شکسته شده است) است و به الدن لرد جدید تبدیل می‌شود.

(عکس)

Spider-Man: Miles Morales

سازنده: Insomniac Games

ژانر: اکشن-ماجراجویی

سال: 2020

در ادامه موفقیت دنیای اساطیری مرد عنکبوتی ارائه شده در انیمیشن Spider-Man: Into the Spider-Verse که در سال 2018 منتشر شد، بازی Spider-Man: Miles Morales مورد تحسین مردم و منتقدان تخصصی قرار گرفت. در سال 2020 منتشر شد.

در بازی، مایلز سعی می کند تعادلی بین وظایف مدنی خود و مسئولیت هایی که با تبدیل شدن به مرد عنکبوتی جدید به وجود می آید، پیدا کند. در این بازی، محله هارلم، نیویورک، توسط یک جنگ بین شرکت Roxxon و ارتش جنایتکار معروف به Underground تهدید می شود.

Resident Evil Village

توسعه دهنده: Capcom

ژانر: ماجراجویی، ترسناک

سال: 2021

برنده جایزه نهایی بازی سال در جوایز جوی استیک طلایی 2021، بازی Resident Evil Village ادامه دیگری بر فرانچایز ترسناک تحسین شده است که به میراث بزرگی برای پلی استیشن تبدیل شده است. بازی ادامه اپیزودهای ارائه شده در «Resident Evil 7: Biohazard» را ادامه می‌دهد و داستان Ethan Winters را دنبال می‌کند، غیرنظامی که در روستایی پر از موجودات جهش یافته به دنبال دخترش می‌گردد.

Uncharted: Legacy of Thieves Collection

سازنده: Iron Galaxy, Naughty Dog

ژانر: اکشن-ماجراجویی

سال: 2022

«مجموعه Legacy of Thieves» از فرنچایز تحسین شده «Uncharted» که به طور انحصاری برای PS5 در سال 2022 منتشر شد، دارای نسخه های بازسازی شده «Uncharted 4: A Thief’s End» و «Uncharted: The Lost Legacy» است. بازی اول به بازیکنان اجازه می دهد تا آخرین ماجراجویی نیتن دریک را تجربه کنند، در حالی که بازی دوم بر روی شخصیت های Chloe Frazer و Nadine تمرکز دارد.

فرنچایز Uncharted که به دلیل گیم پلی، داستان خوب و گرافیک خیره کننده آن تحسین شده است، بدون شک یکی از بهترین بازی های PS5 در سال های اخیر است.

Sackboy: A Big Adventure

توسعه دهنده: Sumo Sheffield

ژانر: اکشن-ماجراجویی

سال: 2020

یک بازی پلتفرم پر از اکشن و ماجراجویی در “Sackboy” در انتظار شماست که در سال 2020 به طور انحصاری برای پلی استیشن منتشر شد، اما امروز نسخه خود را برای ویندوز نیز دارد. در این بازی شما کنترل یک عروسک پچ ورک دوستانه با مهارت های بی شماری در سطوح برقی بر اساس پلتفرم های سه بعدی را دارید.

Returnal

توسعه دهنده: Housemarque

ژانر: تیراندازی سوم شخص، ترسناک

سال: 2021

بازی ای که ترکیبی از بهترین عناصر ژانرهای علمی تخیلی، ترسناک و تیراندازی است، “بازگشت” به دلیل گرافیک خیره کننده، حالت های مبارزه هیجان انگیز و داستان خوب ساخته شده مورد تحسین قرار گرفته است. این بازی که در سال 2021 برای PS5 منتشر شد، سفر قهرمان داستان سلن واسوس را دنبال می‌کند که وقتی به دنبال سیگنالی به نام “سایه سفید” در سیاره آتروپوس می‌گردد، در نهایت وارد یک حلقه زمانی می‌شود.

Astro’s Playroom

توسعه دهنده: Team Asobi

ژانر: اکشن-ماجراجویی، بازی پلتفرم

سال: 2020

یک بازی ماجراجویی مملو از اکشن، شخصیت های زیبا و تاریخچه زیادی! «Astro’s Playroom» که توسط شرکت ژاپنی تیم آسوبی توسعه یافته است، به دلیل گیم‌پلی و تطبیق‌پذیری آن در سال 2020 برای PS5 مورد تحسین گسترده منتقدان و بازیکنان قرار گرفت.

این بازی پلتفرمی با سطوح خوب و داستانی که شما را عاشق ربات کوچک Astro می کند، ساعت ها سرگرمی را تضمین می کند.

Deathloop

توسعه دهنده: Arkane Studios

ژانر: تیراندازی اول شخص

سال: 2021

در Detahloop، شما می توانید کلت قهرمان داستان را کنترل کنید، یک قاتل که در یک “حلقه زمان” به دام افتاده است. کلت باید هشت هدف معروف به Visionaries را قبل از نیمه شب بکشد.

اگر این کار را نکرد، به ابتدای حلقه خود باز می گردد. «Deathloop» که به خاطر گیم پلی و تطبیق پذیری اش تحسین شده است، مهارت ها و ابزارهای زیادی را به شخصیت شما می دهد که بازی را از ابتدا تا انتها بسیار هیجان انگیز می کند!

Horizon Forbidden West

سازنده: Guerrilla Games

ژانر: اکشن، نقش آفرینی

سال: 2022

در “Horizon Forbidden West”، قهرمان محبوب آلوی برای بقا در کالیفرنیای پسا آخرالزمانی که توسط روبات ها کنترل می شود مبارزه می کند. دنباله‌ای بر تحسین‌شده «Horizon Zero Dawn»، این بازی که در سال 2022 برای PS4 و PS5 منتشر شد، طرفداران فرنچایز و منتقدان متخصص را برای گسترش بیشتر افق‌های این داستان هیجان‌انگیز خوشحال کرد.

Ratchet & Clank: Rift Apart

سازنده: Insomniac Games

ژانر: اکشن، ماجراجویی، تیراندازی سوم شخص

سال: 2021

فرنچایز بازی Ratchet & Clank دو دهه است که در بازار وجود دارد و طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد. حتی یک فیلم بر اساس کیهان در سال 2016 منتشر شد و مورد تحسین طرفداران این بازی قرار گرفت.

«Rift Apart» شانزدهمین عنوان از این سری بازی های معروف است و به دلیل تطبیق پذیری، گیم پلی، مبارزات و جلوه های بصری آن در PS5 مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است. در این جهان، ما ماجراجویی های مکانیک گربه سان Ratched و ربات Clank را زنده می کنیم که با نیروهای دشمن مبارزه می کنند.

Death Stranding Director’s Cut

توسعه دهنده: Kojima Productions

ژانر: اکشن، ماجراجویی

سال: 2021

قبل از انتشار در سال 2019، بازی Death Stranding به یکی از موردانتظارترین بازی های پلی استیشن تبدیل شد. این اتفاق به دلیل اعلام حضور بازیگران وزن و شخصیت‌هایی از صنعت سینما در این فیلم رخ داد.

در بازی، شما قهرمان داستان Sam Porter Bridges را زنده می‌کنید که سعی می‌کند پس از یک رویداد آخرالزمانی که به Death Stranding معروف شد، جهان را بازسازی کند. کارگردانی که در سال 2021 برای PS5 و در سال 2022 برای ویندوز منتشر شد و طرفداران بازی را راضی کرد.

Demon’s Souls

سازنده: Bluepoint Games

ژانر: اکشن، نقش آفرینی

سال: 2020

نسخه بازسازی شده برای PS5 از بازی با همین نام که در سال 2009 برای پلی استیشن 3 منتشر شد، “Demon’s Souls” در پادشاهی Boletaria اتفاق می‌افتد که تحت سلطه یک نیروی شیطانی به نام Old One است.

با وجود پیروی از همان فرض بازی قبلی، نسخه جدید سلاح ها، زره ها و آیتم های جدیدی را به بازیکنان ارائه می دهد. در این جهان برق‌آمیز، شما نقش یک قهرمان مزدور را بازی می‌کنید که برای کشتن پادشاه Boletaria و آرام کردن نیروهای شیطانی استخدام شده است.

Gran Turismo 7

توسعه دهنده: Polyphony Digital

ژانر: دویدن

سال: 2022

یک بازی مسابقه‌ای کامل که می‌توانید در PS5 از آن لذت ببرید، «Gran Turismo 7» است، که هفتمین ورودی از مجموعه پرفروش‌های سازنده Polyphony Digital است. پیست های برقی، رویدادهای ویژه، مسابقات قهرمانی جهان، فروشگاه های قطعات و خرید و فروش خودروهای دست دوم در این بازی تحسین شده موجود است که طرفداران سبک مسابقه ای و منتقدان متخصص را خشنود کرده است.

Ghostwire: Tokyo

توسعه دهنده: Tango Gameworks

ژانر: اکشن، ماجراجویی

سال: 2022

هنرهای رزمی و عناصر جادویی در “Ghostwire: Tokyo” ترکیب می شوند، یک بازی اکشن ماجراجویی هیجان انگیز که شما را از ابتدا تا انتها جذب می کند. در داستان، روحی بر بدن آکیتوی جوان که به تازگی دچار سانحه رانندگی شده است، تسخیر می شود.

با این حال، یک شخصیت مرموز نقابدار، طلسم می کند تا ارواح شیطانی بی شماری را در اطراف شیبویا، توکیو احضار کند. در دیدگاه اول شخص، بازیکنان باید از مهارت‌های مبارزه فیزیکی و ماوراء الطبیعه برای مبارزه با ارواح پراکنده در پایتخت ژاپن استفاده کنند.

Kena: Bridge of Spirits

توسعه دهنده: Ember Lab

ژانر: اکشن، ماجراجویی

سال: 2021

کنا یک راهنمای روح جوان است که ماموریت اصلی اش هدایت ارواح گرفتار در دنیای فیزیکی به دنیای معنوی است. با این پیش‌فرض جذاب، بازی «کنا: پل ارواح» مورد تحسین عمومی و منتقدان متخصص قرار گرفت و آن‌ها نیز گرافیک خوب طراحی شده و موسیقی بدیع موجود در بازی را تحسین کردند.

در بازی کنا همچنین می تواند روح های همراه کوچکی به نام Rot را برای انجام ماموریت ها جمع آوری کند و از یک سلاح جادویی قدرتمند برای مبارزه و انجام وظایف استفاده کند.

Hades

سازنده: Supergiant Games

ژانر: اکشن، نقش آفرینی

سال: 2020

بازی Hades که در برزیل با نام Inferno نیز شناخته می‌شود، در سال 2021 برای PS5 منتشر شد و به دلیل جلوه‌های بصری بهبود یافته و حتی گیم‌پلی همه‌جانبه‌تر مورد تحسین قرار گرفت. اگر از طرفداران داستان های اسطوره ای و بازی های RPG هستید، نمی توانید آن را از دست بدهید!

در این ماجراجویی هیجان انگیز، بازیکن می تواند پسر هادس، زاگرئوس را کنترل کند که به هر قیمتی سعی می کند از دنیای زیرین فرار کند و به کوه المپوس برسد.

Devil May Cry 5: Special Edition

توسعه دهنده: Capcom

ژانر: اکشن، ماجراجویی

سال: 2019

با بیش از دو دهه سابقه، مجموعه “Devil May Cry” همچنان به دلیل اضافه شدن های جدید به فرنچایز مورد تحسین قرار می گیرد. “Devil May Cry 5” پنج سال پس از اتفاقات ارائه شده در چهارمین بازی این مجموعه رخ می دهد و سه جنگجو با قدرت های شیطانی را دنبال می کند.

آنها دانته، نرو، و وی هستند. این یک عنوان ایده آل برای کسانی است که عاشق اکشن و ماجراجویی هستند!

It takes Two

توسعه دهنده: Hazelight Studios

ژانر: اکشن، ماجراجویی

سال: 2021

یک بازی پلتفرم اکشن ماجراجویی با داستانی جذاب به نام “It Take Two” از زمان انتشار خود در سال 2021 جوایز متعددی را دریافت کرده است. در داستان، یک زوج در حال برنامه ریزی برای طلاق هستند و آنها به دخترشان رز این خبر ناگوار را می گویند.

دختر که این واقعیت را نمی پذیرد، دو عروسک شبیه والدینش را برمی دارد و سعی می کند با ساختگی این رابطه را درست کند. با این حال، چیزی که او انتظار نداشت این بود که اجساد والدینش به عروسک ها منتقل شود. اکنون، این زوج مینیاتوری سفری بی‌سابقه را آغاز می‌کنند تا تلاش کنند و به بدن انسانی خود بازگردند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس