10 نکته آموزشی برای Horizon Forbidden West

126
0
10 نکته آموزشی برای Horizon Forbidden West

داستان بازی Horizon Forbidden West تقریبا بلافاصله پس از پایان عنوان اصلی Guerrilla Games اتفاق می‌افتد. Aloy به دنبال Gaia، یک هوش مصنوعی است تا زمین را همانطور که بود راه اندازی مجدد کند. متأسفانه، او به زودی متوجه می‌شود که دریافت این هوش مصنوعی دشوارتر از آن چیزی است که او فکر می‌کرد. 10 نکته آموزشی برای Horizon Forbidden West را در اول نیوز بخوانید.

همچنین، سایلنز به نفع نقشه خودش به او پشت کرده است. بازیکنان باهوش احتمالاً این چرخش داستانی را از انتهای نسخه اصلی پیش‌بینی کرده‌اند. آیا الوی و متحدانش می‌توانند جهان را متحد کنند تا به موقع آن را نجات دهند؟ این طرح اصلی داستان Horizon Forbidden West است، و در اینجا چند نکته برای آسان‌تر کردن و جذاب‌تر کردن این ماجراجویی آورده شده است. این یک بازی بزرگ است و بازیکنان به تمام کمکی که می‌توانند دریافت کنند نیاز دارند.

انتشار تقریباً همزمان با الدن رینگ، لطف زیادی به Horizon Forbidden West نکرد، درست همانطور که نسخه قبلی آن در نتیجه نزدیکی تاریخ انتشارش به Breath of the Wild آسیب دید. علیرغم شروع متزلزلش، دنباله بسیار موردانتظار از منظر فروش عملکرد خوبی داشته است، و بسیاری از بازیکنان تصمیم گرفتند پس از اتمام ماجراجویی خود در Lands in Between به آن برگردند. این منجر به جریان تقریباً ثابتی از بازیکنان جدید شده است، که بسیاری از آن‌ها ممکن است خود را محتاج چند نکته در مورد اینکه کجا و چگونه کار را شروع کنند ببینند. این نکات ابتدایی برای Horizon Forbidden West باید برای آن دسته از بازیکنان مفید باشد، به ویژه آن‌هایی که هنوز فرصتی برای تجربه بازی نخست Horizon نداشته‌اند.

10 نکته آموزشی برای Horizon Forbidden West

10. الزامات تروفی را بررسی کنید

همانند شماره قبلی خود یعنی Horizon Zero Dawn، بازی Horizon Forbidden West در واقع برای باز کردن تروفی پلاتینیوم بسیار دست و دل باز است. این به این دلیل است که بازیکنان در واقع برای انجام این کار نیازی به تکمیل همه مراحل جانبی و مجموعه‌های کالکتیبل نخواهند داشت، در عوض، بازی نسبت به بسیاری از همتایان با بودجه‌ی کلان خود رویکردی بسیار ساده‌تر برای تکمیل کردن دارد.

اگرچه حدود 50 ماموریت و ماموریت جانبی در بازی وجود دارند، تنها تعداد انگشت شماری از آن‌ها دارای تروفی هستند. به همین ترتیب، بازیکنان می‌توانند بخش خوبی از کالکتیبل‌های بازی را کنار بگذارند و همچنان تروفی پلاتینیوم را دریافت کنند، زیرا در واقع فقط به یک یا دو مورد از هر مجموعه نیاز دارند که به نوعی حق مطلب ادا شود. با در نظر گرفتن این موضوع، کسانی که به دنبال تروفی پلاتینیوم هستند باید از قبل برنامه ریزی کنند تا از صرف وقت برای کارهای غیر مرتبط با تروفی‌ها خودداری کنند.

10 نکته آموزشی برای Horizon Forbidden West

9. گزینه Climbing Annotations را فعال کنید

بازی Horizon Forbidden West بسیاری از چیزها را به درستی پیاده‌سازی کرده است، از جمله نحوه مدیریت صعود و دسترسی عمومی. برخلاف بازی قبلی، بازیکنان می‌توانند از قابلیت فوکوس Aloy برای برجسته کردن مناطقی استفاده کنند که قهرمان جوان می‌تواند از آن‌ها بالا برود و ترسیم مسیر را در هنگام بالا رفتن از یک صخره یا لبه صخره عمودی بسیار آسان‌تر می‌کند. با این حال، چیزی که بسیاری از بازیکنان ممکن است متوجه نشوند این است که می‌توان زندگی را حتی با چند کلیک اضافی ساده‌تر کرد.

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات صعود به این روش، نیاز به فعال کردن مجدد فوکوس است تا جای دست و شکاف‌های قابل بالا رفتن برجسته باقی بمانند. خوشبختانه، بازیکنان می‌توانند با فعال کردن گزینه “Climbing Annotations Always On” در زیر تب “Visual” در منوی تنظیمات بازی، به راحتی از این محدودیت عبور کنند. این امر نیاز به اسپم کردن فوکوس را از بین می‌برد و صعود در Horizon Forbidden West را حتی از آنچه که قبلاً بوده نیز آسان‌تر می‌کند.

10 نکته آموزشی برای Horizon Forbidden West

8. رسیدن به منطقه Forbidden West را در اولویت قرار دهید

غرب ممنوعه در واقع نام یک منطقه در بازی است و تنها یک نام بی معنی برای دنباله نیست. اگر بازیکنان کمپین اصلی را در اولویت قرار دهند، می‌توانند در عرض دو تا سه ساعت به غرب ممنوعه برسند، اگرچه برای کسانی که از کاوش در هر گوشه و کناری لذت می‌برند ممکن است کمی بیشتر طول بکشد.

هنگامی که بازیکنان به این منطقه از نقشه رسیدند، قفل وسیله هنگ گلایدر خود به نام Shieldwing را باز می‌کنند. این باید کاوش را بسیار آسان‌تر کند، چه برای گردش آزاد یا برای تکمیل ماموریت‌های جانبی. ماموریت‌های ثانویه‌ای وجود دارند که می‌توان قبل از رسیدن به غرب ممنوعه تکمیل کرد، اما شاید ارزش آن را داشته باشد که بیشتر آن‌ها را برای پس از باز شدن قفل هنگ گلایدر رها کنید.

10 نکته آموزشی برای Horizon Forbidden West

7. بازی را روی Performance Mode تجربه کنید

چند گزینه وجود دارد که بازیکنان باید قبل از شروع Horizon Forbidden West در منو آن را تغییر دهند. ابتدا زیرنویس‌ها و هر چیزی که در HUD ضروری نیست را حذف کنید. هرچه کمتر روی صفحه نمایش داده شود، تجربه فراگیرتر خواهد شد. این یک بازی زیبا برای هر دو کنسول PS5 و PS4 است و بازیکنان ممکن است بخواهند از گرافیک آن نهایت استفاده را ببرند.

با این حال، دارندگان PS5 باید بازی Horizon Forbidden West را در حالت Performance Mode تجربه کنند، زیرا در غیر این صورت، نرخ فریم می‌تواند کاهش قابل توجهی داشته باشد. این به هر حال جادوی تصاویر را از بین می‌برد، بنابراین بهتر است کمی از وفاداری بصری را فدای نرخ فریم پایدارتر کنید.

10 نکته آموزشی برای Horizon Forbidden West

6. در اسرع وقت یک مرکب تهیه کنید

جای تعجب نیست که Horizon Forbidden West یک بازی کاملاً بزرگ و جهان باز است. دویدن با پای پیاده مزایای خود را دارد، مانند پرش در اطراف و صعود از صخره‌ها. با این حال، تهیه یک مرکب رباتیک باید در اسرع وقت انجام شود.

این مرکب باید سفر بین روستاها و کمپ ها را کارآمدتر کند. ممکن است ایده خوبی باشد که مسافت بیش‌تری را سواری کنید و از فعالیت‌های جانبی چشم پوشی نمایید تا زمانی که آتشی یا روستایی پیدا شود. این موضوع کمک می‌کند تا نقشه را بیشتر پر کنید، و بدین طریق بازیکنان می‌توانند بفهمند چه چیزی در اطراف آن‌ها قرار دارد.

10 نکته آموزشی برای Horizon Forbidden West

5. حواستان به حیوانات باشد

اکثر لوت‌هایی که در Horizon Forbidden West جمع‌آوری می‌شوند، از جانوران رباتیک به دست می‌آیند. با این حال، الوی همچنین باید خود را با کیسه‌های مختلف برای حمل مهمات مسلح کند. او برای انجام این کار نیاز به کشتن حیوانات دارد و در بازی چیزهای زیادی از خرگوش‌های پشمالو گرفته تا پلیکان‌های پرنده با شکوه وجود دارد.

دیدن برخی از حیوانات در Horizon Forbidden West حتی بدون روشن بودن فوکوس بسیار آسان است، اما تشخیص برخی دیگر بسیار دشوارتر است. یک حیوان اولیه که باید در منطقه شروع به دنبال آن بود راکون‌ها هستند که می‌توانند کیسه پیکان را برای کمان استاندارد ارتقاء دهند.

10 نکته آموزشی برای Horizon Forbidden West

4. قابلیت‌های Hunter Skill Path را اولویت دهید

یکی از بزرگترین پیشرفت‌ها در Horizon Forbidden West نسبت به نسخه قبلی خود درخت مهارت است. این درخت مهارت بزرگتر است و سبک‌های بازی منحصر به فردی را برای مطابقت با نیازهای شخصی به بازیکنان ارائه می‌دهد. با این حال، برای استفاده حداکثری از ساعات اولیه بازی، Hunter Skill Path باید در اولویت قرار گیرد.

در طول مسیر، بازیکنان یاد می‌گیرند که به طور موثر زمان را برای مدت طولانی‌تری کاهش دهند، استقامت بیشتری برای کارهای ویژه به دست آورند، و یاد می‌گیرند که چگونه در عین استفاده از مواد کمتر، وسایل بیشتری بسازند. ارتقاء قابلیت‌های ساخت و ساز مخصوصاً زمانی مفید هستند که به کاهش گرایند مواد مختلف منتهی می‌شوند.

هورایزون

3. سلاح‌های خود را در اسرع وقت متنوع کنید

بهترین راه برای از بین بردن ماشین‌ها در Horizon Forbidden West این است که نه تنها به نقاط ضعف برجسته‌شده‌شان، بلکه به اشکالات اساسی آن‌ها نیز توجه کنید. همچنین ایده خوبی است که Aloy را با انواع مختلفی از سلاح‌های عنصری مسلح کنید.

به عنوان مثال، اگر کمان قوی‌تری وجود دارد که از تیرهای ساده در کنار تیرهای ضعیف‌تر با تیرهای آتشین استفاده می‌کند، کمان آتش را بگیرید. جمع آوری یکی از هر عنصر Aloy را به جنگجویی بی نقص تبدیل می‌کند. داشتن زره خوب با اسلات نیز ضروری است، اما ابتدا سلاح‌ها را در اولویت قرار دهید.

هورایزون

2. یادداشت برداری کنید

بازی Horizon Forbidden West ماهیت یک عنوان متروییدوانیایی را دارد. بازیکنان ابزارهای جدیدی پیدا خواهند کرد که می‌تواند به Aloy کمک کند تا به مکان‌هایی برسد که قبلاً هرگز نمی‌توانسته باشد. گاهی اوقات این دستگاه‌ها بسته به فعالیت‌های جستجوی جانبی، ساعت‌ها با شما فاصله دارند. به همین دلیل مهم است که اگر چیزی وجود دارد که هنوز قابل دسترس نیست، یادداشت برداری کنید.

معمولاً الوی به عنوان اشاره به خود متذکر می‌شود که راه صعب العبور است. از آنجایی که این یک بازی جهان باز غول پیکر است، می‌توان به راحتی فراموش کرد که این مناطق قفل شده کجا هستند. به همین دلیل است که یادداشت برداری همیشه ایده خوبی است، به خصوص در مواردی مانند کدهای درب‌های مختلف در جای‌جای نقشه.

هورایزون

1. از هدفون استفاده کنید

استفاده از هدفون در Horizon Forbidden West خیلی کاربردی است. در واقع اهمیت آن با دیگر گزینه‌های این فهرست مرتبط است. الوی خیلی با خودش صحبت می‌کند، چه در کوئست‌های جانبی یا اصلی. نکات او می‌توانند در دراز مدت باعث صرفه جویی در وقت شود و گاهی اوقات شنیدن او بدون استفاده از هدفون سخت است.

تمرکز صدا روی گوش نیز باید به بازیکنان کمک کند تا حیوانات کوچکتر فوق الذکر را پیدا کنند. همچنین می‌توان از آن برای تشخیص جانوران رباتیکی که به صورت مخفیانه از پشت سر حمله می‌کنند، استفاده کرد، بنابراین احتمال آسیب دیدن غیرضروری بازیکنان را کاهش می‌دهد.

بازی Horizon Forbidden West در تاریخ 18 فوریه 2022 برابر با ۲۹ بهمن ماه منتشر شد و هم‌اکنون برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 در دسترس است.

نظر شما در این خصوص چیست؟ فهرست 10 نکته آموزشی برای Horizon Forbidden West را چطور ارزیابی می‌کنید؟ نکته دیگری را به این فهرست اضافه می‌کنید؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس