iOS

3 دلیل برای خرید Mac Studio

59
0
خرید Mac Studio

Mac Studio در حال حاضر برای بسیاری از مردم کافی است. بنابراین، پول خود را برای M1 Ultra هدر ندهید. آیا خرید Mac Studio منطقی است ؟

خرید Mac Studio

مک استودیو بدون شک یکی از قدرتمندترین مک های امروزی است. اپل ویژگی های بسیاری را به ارمغان آورده است که مردم مایل به دیدن آن در آی مک، مک پرو و ​​مک مینی هستند.

طراحی فشرده مک استودیو، انتخاب جامع ورودی/خروجی و عملکرد عالی، این دسکتاپ با فرم کوچک را به انتخابی آسان برای حرفه ای ها تبدیل کرده است.

با این حال، اگر به دنبال یک مک استودیو جدید هستید، ممکن است بین نوع پایه و مدل M1 Ultra اشتباه گرفته شوید. بنابراین، در زیر، ما نظر خود را در این مورد به اشتراک خواهیم گذاشت. در اینجا سه ​​دلیل وجود دارد که مدل پایه مک استودیو برای اکثر افراد به اندازه کافی خوب است.

  1. دو برابر شدن قیمت به معنای دو برابر شدن عملکرد نیست

ممکن است فکر کنید وقتی دو برابر پول را برای مک استودیو خرج کنید، عملکردی دو برابر خواهید داشت. با این حال، همانطور که اتفاق می افتد، همه چیز به سادگی موارد روی کاغذ نیست.

اپل از فناوری اتصال UltraFusion خود برای اتصال دو تراشه M1 Max و ایجاد یک تراشه M1 Ultra استفاده کرده است. در نتیجه، مدل M1 Ultra مک استودیو دارای دو برابر تعداد هسته های CPU و GPU روی کاغذ است. تراشه M1 Ultra همچنین می تواند رم و پهنای باند بالاتری را برای تکمیل منابع CPU/GPU اضافی خود در خود جای دهد.

خرید Mac Studio
خرید Mac Studio

بنابراین، ممکن است فکر کنید که تراشه M1 Ultra همیشه سرعت و عملکردی دوچندان خواهد داشت. اینطور نیست.

با وجود عملکرد چند هسته‌ای بالا در بنچمارک‌ها، M1 Ultra عملکردی دوبرابر در استفاده در دنیای واقعی ارائه نمی‌کند. اگرچه برخی از برنامه هایی که به منابع GPU بیشتری نیاز دارند می توانند از هسته های CPU و GPU اضافی بهره مند شوند. به طور مشابه، استودیو M1 Ultra Mac می‌تواند در صورت افزایش رم بیشتر، چندوظیفه‌ای شدید را انجام دهد.

صرف نظر از این، عملکرد بیش از حد مدل M1 Ultra برای اکثر مردم بیش از حد است. بنابراین، تا زمانی که این نیازهای خاص را برای حرفه خود نداشته باشید، نیازی به ولخرجی دو برابری در مدل M1 Ultra ندارید.

  1. شما همان مقدار پورت را دریافت می کنید

برای بسیاری از افراد، گزینه‌های اتصال بهبود یافته یکی از دلایل خرید مک استودیو به جای دیگر پیشنهادات دسکتاپ اپل، مانند مک مینی یا مک پرو است. پنل همه کاره I/O در جلو و پشت می تواند به شما کمک کند گردش کار خود را ساده کنید.

خرید Mac Studio
خرید Mac Studio

مدل پایه مک استودیو و مدل M1 Ultra تعداد و تنوع پورت های یکسانی را ارائه می دهند. چهار پورت USB Type-C با تاندربولت 4، یک درگاه اترنت 10 گیگابیتی، دو درگاه USB-A و یک جک هدفون 3.5 میلی‌متری در پشت دریافت می‌کنید.

علاوه بر این، به یک اسلات کارت SDXC و دو پورت USB Type-C در جلو دسترسی خواهید داشت. اگرچه یک تفاوت جزئی وجود دارد. مدل پایه مک استودیو دارای دو پورت استاندارد USB-C در جلو است. اما این پورت ها در مدل M1 Ultra از Thunderbolt 4 پشتیبانی خواهند کرد.

با این حال، چهار پورت USB-C با قابلیت Thunderbolt 4 برای اکثر افراد به اندازه کافی خوب است. ما معتقدیم که نباید دو برابر مبلغی را برای سرعت تاندربولت 4 برای دو پورت اضافی خرج کنید.

  1. پول زیادی پس انداز می کنید

برای مرجع، مدل پایه مک استودیو با قیمت 1999 دلار در دسترس است، در حالی که مدل M1 Ultra قیمت 3999 دلار دارد. بنابراین، ما در مورد تفاوت 2000 دلاری صحبت می کنیم.

البته مدل M1 Ultra دارای 64 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه SSD در مقابل 32 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه SSD در مدل پایه است. اما پس از آن، 32 گیگابایت رم برای اکثر مردم کافی است. و تا آنجا که به فضای ذخیره سازی مربوط می شود، راه های مقرون به صرفه تری برای اضافه کردن فضای ذخیره سازی بیشتر به مک خود دارید.

خرید Mac Studio
خرید Mac Studio

در نهایت، مک استودیو مدل پایه M1 Max گزینه معقول تری است. حتی وقتی مشخصات را در نظر می گیرید، نسبت به قیمتی که می پردازید، سرمایه گذاری شایسته ای است. در واقع، می‌توانید از پولی که صرفه‌جویی می‌کنید، رم مک استودیو پایه را به 64 گیگابایت یا فضای ذخیره‌سازی تا 1 ترابایت SSD ارتقا دهید. حتی در این صورت، قیمت نهایی شما فقط به 2599 دلار می رسد.

به هر حال، چند دلیل جزئی برای دریافت مدل پایه وجود دارد. یکی، لازم نیست مدت زیادی منتظر بمانید تا مک استودیو خود را تحویل بگیرید. دوم، مدل M1 Ultra  2 پوند سنگین تر از مدل پایه مک استودیو است.

برای Mac Studio بیش از حد خرج نکنید

شما دیده اید که مدل پایه مک استودیو برای اکثر افراد گزینه ای چشمگیر است. مگر اینکه به ویژگی‌هایی مانند multiple-stream(استریم چند گانه) ProRes یا مقدار زیادی رم نیاز داشته باشید، بهتر است از مدل M1 Ultra اجتناب کنید و در هزینه خود صرفه‌جویی کنید.

در عوض می توانید بودجه را مجدداً تخصیص دهید تا بهترین محیط را برای مک خود ایجاد کنید. شما می توانید این کار را با دریافت صفحه نمایش استودیو اپل یا سایر لوازم جانبی با کیفیت بالا انجام دهید.

makeuseof

 

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس